In de prijslijst van de Toyota Avensis zie ik als optie 'Full Map' navigatiesysteem met aanraakscherm.
5 vraagjes:
- Welke type GPS is dit ? Ik heb hier al horen spreken over de TNS700, is dit het type met aanraakscherm.
- Ergens documentatie te vinden op Internet ,
- Wat is verschil met zijn voorganger zonder aanraakscherm (los van het aanraakscherm natuurlijk).
- Kan je deze bedienen al rijdend (wat niet mogelijk was met z'n voorganger)
- Heeft deze TMC berichten (wat zijn voorganger niet had)
Alvast bedankt voor de antwoorden.
'Full Map' navigatiesysteem met aanraakscherm
-
- New Member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 13 aug 2007 19:21
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
- Het Toyota Full Map navigatiesysteem staat in bepaalde auto's bekend als TNS700 maar is hetzelfde systeem inclusief touchscreen. .
- Tpyota noch anderen publiceren owners information manuals. Alleen de gebruikelijk prietpraat.
- Er is geen enkele mogelijkheid om de navigatie tijdens het rijden te bedienen. Anderen zullen weer aankomen met de truc om de het snelheidssignaal te onderbreken maar daarmee is de navigatie vrijwel meteen de weg kwijt en moet daarna weer kalibreren.
- TMC is een geïntegreerd onderdeel van deze Navigatie
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 13 aug 2007 19:21
Alvast bedankt voor de reeds gegeven antwoorden.
Is dat dezelfde als in de Avensis traveller met code B9010 ?
Wordt dit nog steeds in het handschoenkastje bovenaan gemonteerd of zoals in de Avensis Traveller onderaan ?
Ik ben van plan een Avensis Sol te bestellen met de 'Full Map' als optie.
Wel spijtig dat je het niet kan instellen tijdens het rijden (ik ga nie beginnen prutsen), andere wagens gaat dit wel (bvb. BMW).
Is dat dezelfde als in de Avensis traveller met code B9010 ?
Wordt dit nog steeds in het handschoenkastje bovenaan gemonteerd of zoals in de Avensis Traveller onderaan ?
Ik ben van plan een Avensis Sol te bestellen met de 'Full Map' als optie.
Wel spijtig dat je het niet kan instellen tijdens het rijden (ik ga nie beginnen prutsen), andere wagens gaat dit wel (bvb. BMW).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Ik dacht dat de computer bij de Avensis onder de bijrijdersstoel/bestuurdersstoel zou zitten
Verder dan de reeds gegeven informatie gaat mijn kennis niet helaas.
Verder dan de reeds gegeven informatie gaat mijn kennis niet helaas.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 13 aug 2007 19:21
Allemaal goed en wel maar ik rijd nu met een vervangwagen Opel Vectra die een GPS heeft die ik kan besturen tijdens het rijden. Gisteren bij Volvo binnengeweest een ook de ingebouwde GPS van Volvo is bestuurbaar tijdens het rijden. Vrienden hebben een BMW, idem.
Conclusie: Voorlopig is het alleen bij Toyota dat je de GPS niet kunt besturen tijdens het rijden.
Raar...
Ik blijf het trouwens handig vinden, niet sukkelen voor het vertrek en mogelijkheid om rit te wijzigen al rijdend wat soms ook al eens voorvalt.
Mijn volgende wagen zal vermoedelijk wel een Volvo zijn, de verkoper was heel vriendelijk en behulpzaam. Ben bij Toyota geweest 14 dagen geleden en de offerte is nog steeds de deur niet uit, werd niet al te vriendelijk onthaald (en ik feite wou ik een Avensis SOL full option... ge zou toch denken dat ze dan wat effort doen voor jou...). Dat mijn Toyota er deze week de brui aan gaf (turbo gesprongen en kost te hoog gezien het aantal kilometers) speelt ook al niet in het voordeel...
Conclusie: Voorlopig is het alleen bij Toyota dat je de GPS niet kunt besturen tijdens het rijden.
Raar...
Ik blijf het trouwens handig vinden, niet sukkelen voor het vertrek en mogelijkheid om rit te wijzigen al rijdend wat soms ook al eens voorvalt.
Mijn volgende wagen zal vermoedelijk wel een Volvo zijn, de verkoper was heel vriendelijk en behulpzaam. Ben bij Toyota geweest 14 dagen geleden en de offerte is nog steeds de deur niet uit, werd niet al te vriendelijk onthaald (en ik feite wou ik een Avensis SOL full option... ge zou toch denken dat ze dan wat effort doen voor jou...). Dat mijn Toyota er deze week de brui aan gaf (turbo gesprongen en kost te hoog gezien het aantal kilometers) speelt ook al niet in het voordeel...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 03 feb 2008 01:01
Gerritje:Gerritje
* Er is geen enkele mogelijkheid om de navigatie tijdens het rijden te bedienen. Anderen zullen weer aankomen met de truc om de het snelheidssignaal te onderbreken maar daarmee is de navigatie vrijwel meteen de weg kwijt en moet daarna weer kalibreren.
Je Avator laat enigzins vermoeden dat je dit nog nooit getest hebt...
heb je dit ooit al zelf ondervonden? Ben wel benieuwd naar je gedetaileerde uitleg hierover:
Vraag: Wat,wanneer,hoelang, hoe, waarom,.. gaat de navigatie zich kalibreren en is dit zo voor elk navigaitie systeem? Met "ELK" bedoel ik aftermarket navigatie van diverse merken als ook de merkgebonden toestellen (bv TNS200/300/600/700)
Niet alle systemen werken hetzelfde hoor
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
In dat geval heeft het weinig tot geen zin om te trachten jou uit te leggen wat de werking van een navigatiesysteem nu precies in houdt. Kijk een bij tips en trucs naar het onderdeeltje "Kalibratie" alvorens deze uitspraak te doen.Corolla Tom schreef: heb je dit ooit al zelf ondervonden? Ben wel benieuwd naar je gedetaileerde uitleg hierover:
Vraag: Wat,wanneer,hoelang, hoe, waarom,.. gaat de navigatie zich kalibreren en is dit zo voor elk navigaitie systeem? Met "ELK" bedoel ik aftermarket navigatie van diverse merken als ook de merkgebonden toestellen (bv TNS200/300/600/700)
Niet alle systemen werken hetzelfde hoor
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 03 feb 2008 01:01
Dank voor je reply Gerritje:
Hieruit blijkt dat je alle systemen over dezelfde kam scheert.
Als je niet open staat voor de mening van anderen dan is dat heel jammer en zul je zelf ook niets bijleren. Je bent blijkbaar niet in staat om discussie aan te gaan en je wil enkel maar je mening opdringen. Jammer is dat
Hieruit blijkt dat je alle systemen over dezelfde kam scheert.
Als je niet open staat voor de mening van anderen dan is dat heel jammer en zul je zelf ook niets bijleren. Je bent blijkbaar niet in staat om discussie aan te gaan en je wil enkel maar je mening opdringen. Jammer is dat
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Ik zie nu 5 bijdragen van je en daarbij haal je een 100% score wat betreft negatieve uitlatingen cq ondertoon.
Proficiat!
Nogmaals mijn advies om allereerst even de principes van navigatie door te nemen alvorens anderen aan te vallen op kennis waarover je zelf niet of niet voldoende blijkt te beschikken
Proficiat!
Nogmaals mijn advies om allereerst even de principes van navigatie door te nemen alvorens anderen aan te vallen op kennis waarover je zelf niet of niet voldoende blijkt te beschikken
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
@ CorollaTom
Heb je Kalibreren, hoe werkt dat nou? ook gelezen?
Ik zou het zeer op prijs stellen als je hier duidelijk maakt waarom dat verhaal niet op gaat voor dit systeem. Ik leer heeeel graag bij
Groet,
JW
Heb je Kalibreren, hoe werkt dat nou? ook gelezen?
Ik zou het zeer op prijs stellen als je hier duidelijk maakt waarom dat verhaal niet op gaat voor dit systeem. Ik leer heeeel graag bij
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Wellicht dat zijn eigen statement er iets mee te maken heeft
viewtopic.php?p=58955#58955
viewtopic.php?p=58955#58955
Ik ben niet vertrouwd met de benamingen van de uitvoeringen in NL. (Ben zelf van B)
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 03 feb 2008 01:01
Gerritje:
Uw laatste post doet hier totaal niet terzake. Als je me beschuldigt van een negatieve ondertoon, gelieve dan zelf het goede voorbeeld te geven! 5 posts of 6000 posts is al evenmin van belang.
nu back on topic.......Kalibratie:
Wat ik hier aankaart is dat aftermarket (pioneer/vdo/.. ) die ingebouwd kunnen worden in verschillende automerken het snelheidssignaal krijgt in verschillende “formaten”. Deze systemen moeten leren hoeveel pulsen een bepaalde afgelegde weg vertegenwoordigen. Mooi uitgelegd in Kalibreren, hoe werkt dat nou?
De merkgebonden systemen van toyota/lexus (vermoedlijk ook andere) hebben echter reeds een degelijke basiskalibratie en kennen de relatie tussen pulsen en afstand reeds. Let op ik zeg hier basiskalibratie, er zit nog steeds een leerfunctie op die correcties ivm bandenwisselen en maat etc.. gaat uitvoeren. In vergelijking met aftermarket kunnen deze systemen er beter mee overweg. Het komt natuurlijk de nauwkeurigheid niet ten goede.
Door tijdens het rijden de puls te onderbreken gaat de kalibratie NIET verloren. Deze gaat pas verloren als je de navi van +30 haalt.
Anders zou elke keer je contact uit zet opnieuw moeten Kalibreren.
Opgelet: Ik spreek hier enkel over de kalibratie van snelheidssignaal, ik beweer niet dat de navi niet de weg verliest!!
Uw laatste post doet hier totaal niet terzake. Als je me beschuldigt van een negatieve ondertoon, gelieve dan zelf het goede voorbeeld te geven! 5 posts of 6000 posts is al evenmin van belang.
nu back on topic.......Kalibratie:
Wat ik hier aankaart is dat aftermarket (pioneer/vdo/.. ) die ingebouwd kunnen worden in verschillende automerken het snelheidssignaal krijgt in verschillende “formaten”. Deze systemen moeten leren hoeveel pulsen een bepaalde afgelegde weg vertegenwoordigen. Mooi uitgelegd in Kalibreren, hoe werkt dat nou?
De merkgebonden systemen van toyota/lexus (vermoedlijk ook andere) hebben echter reeds een degelijke basiskalibratie en kennen de relatie tussen pulsen en afstand reeds. Let op ik zeg hier basiskalibratie, er zit nog steeds een leerfunctie op die correcties ivm bandenwisselen en maat etc.. gaat uitvoeren. In vergelijking met aftermarket kunnen deze systemen er beter mee overweg. Het komt natuurlijk de nauwkeurigheid niet ten goede.
Door tijdens het rijden de puls te onderbreken gaat de kalibratie NIET verloren. Deze gaat pas verloren als je de navi van +30 haalt.
Anders zou elke keer je contact uit zet opnieuw moeten Kalibreren.
Opgelet: Ik spreek hier enkel over de kalibratie van snelheidssignaal, ik beweer niet dat de navi niet de weg verliest!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Ik ben toch benieuwd waar je deze info
Hij zou dus wel nakalibreren als de bandenmaat verandert, immers daarmee verandert het pulsgetal, maar niet als je die puls onderbreekt. Waarom niet?
En waarom zou 'ie z'n kalibratie verliezen als je 'm van de spanning haalt? Die gegevens zijn toch gewoon in z'n geheugen opgeslagen? Net als de adressen en z'n positie, die verdwijnen toch ook niet als je 'm van de accu loskoppelt?
En wat
Als je het kontakt uitzet slaat de computer alle gegevens op, omdat 'ie nog aan de spanning hangt, die klem 30 dus. Dat is een standaard procedure.
Groet,
JW
vandaan haalt.Door tijdens het rijden de puls te onderbreken gaat de kalibratie NIET verloren. Deze gaat pas verloren als je de navi van +30 haalt.
Hij zou dus wel nakalibreren als de bandenmaat verandert, immers daarmee verandert het pulsgetal, maar niet als je die puls onderbreekt. Waarom niet?
En waarom zou 'ie z'n kalibratie verliezen als je 'm van de spanning haalt? Die gegevens zijn toch gewoon in z'n geheugen opgeslagen? Net als de adressen en z'n positie, die verdwijnen toch ook niet als je 'm van de accu loskoppelt?
En wat
hier mee te maken heeft is me onduidelijk. Kun je dat even uitleggen?Anders zou elke keer je contact uit zet opnieuw moeten Kalibreren.
Als je het kontakt uitzet slaat de computer alle gegevens op, omdat 'ie nog aan de spanning hangt, die klem 30 dus. Dat is een standaard procedure.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 6641
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 728
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1511
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 730
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 812
-
-
Reacties: 7
Weergaves: 2002
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 724