Pioneer AVIC-D3 Amerikaanse uitvoering

juno
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 mar 2006 19:47

Pioneer AVIC-D3 Amerikaanse uitvoering

Bericht door juno »

Weet iemand of het mogelijk is om een in Amerika gekochte AVIC-D3 dus met amerikaanse navigatie kaarten om te zetten naar de Europeese kaarten? b.v. d.m.v de Update DVD CNDV-70M ??

Via Ebay zijn deze systemen in Amerika ongeveer de helft goedkoper dan hier in NL, dus misschien nog wel het proberen waard. Heeft iemand ervaringen met Pioneer laten overkomen vanuit Amerika?

mvg.

Juno

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je koopt een CNDV70 met de nieuwste kaartsoftware en dan loopt ie als een zonnetje. Verder 100% identiek aan de Europese uitvoering
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat geldt ook voor het FM-tunergedeelte?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Heb je ook gedacht aan de invoerrechten die je moet betalen en het feit dat de amerikanen alleen maar oneven frequenties gebruiken voor de FM band? dus geen Skyradio of Radio 2 en 3 te ontvangen.

En je garantie??

You're on a road to nowhere, gewoon ff doorsparen....
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
juno
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 mar 2006 19:47

Bericht door juno »

De invoerrechten heb ik wel aan gedacht ja, een nieuw systeem kost incl verzendkosten 700 dollar, als ik daar dan ongeveer 20% aan extra kosten overheen doe, kom je in totaal dus uit op ongeveer 575 Euro.

Die frequenties, zouden die daadwerkelijk anders zijn, is er dus een amerikaanse uitvoering van dit systeem?

Garantie kan een probleem zijn ja, maar daarom ben ik nu ook nog het e.e.a. aan het uitzoeken, de prijs is in elk geval wel heel interessant.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

zeer zeker dat de frequenties anders zijn, ik moet eerdaags een geimporteerde cherokee daarom ombouwen, dus vanwege de frequenties en de aanpassing van de navisoftware, er komt een Kenwood in nu.

je vergeet de nieuwe software er nog bij te tellen ad € 250,-
En ik vermoed, maar dat weet ik dus niet zeker, dat je invoerrechten moet betalen over de prijs hier, wie weet dat?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik ken een geval van een uit de USA geïmporteerde D3. Daarbij werd geen enkel probleem met de frequenties gemeld. Dit probleem doet zich alleen voor bij die apparaten die alleen op vaste US kanalen kunnen afstemmen. Als een apparaat zoals de D3 op elke frequentie met stapjes van .05 mHz is af te stemmen, bestaat dit probleem niet


Je betaalt bij bestellingen uit de VS 4.5 % importheffing + 19 % BTW.
De garantievoorwaarden gelden normaliter overigens uitsluitend in de VS en Canada. Als je een International Guarantee wilt, betaal je behoorlijk wat extra.
De truc is om het apparaat als gerepareerd item te laten verzenden, dan zijn de kosten nihil. Mocht er toch geconstateerd worden dat dit niet correct is aangegeven, betaal je opslag + boete + de oorspronkelijke heffing.

Maar gezien de bepaald niet uitzonderlijke capaciteiten van dit toestel en de reeks reeds gemelde problemen zou het omzien naar een redelijk alternatief ook te overwegen zijn. Anderzijds kun je met de door jou gehanteerde totaalsom ook niet zo erg veel pech hebben :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

JW schreef:Dat geldt ook voor het FM-tunergedeelte?

Groet,
JW
Bij de amerikaanse versie van de HD1/HD3 bevat het tunerdeel ook geen RDS. Dit zou betekenen dat TMC dus ook niet werkt....
Weet niet zeker of dit voor de D3 ook geld, maar dat zou ik dus drommels goed kontroleren....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De HD1/HD3 zijn in de VS nooit verkocht, maar misschien onder andere typeaanduiding! :oops:
In de VS is er een ietwat afwijkende vorm van RDS genaamd RDBS. Normaliter is elke autoradio in staat om deze signalen te ontvangen en ik zou niet weten waarom de Pioneer toestellen hierop een uitzondering zouden vormen.

Verder zijn de Pioneer toestellen geschikt voor FM Traffic feed, de lokale Amerikaanse TMC variant die nu steeds vaker wordt aangevuld met XM Traffic feed, de variant voor het plaatselijke verkeer.
Dat TMC een daar onbekend begrip zou zijn is dus niet helemaal correct en doet verder niets af aan het feit dat er in de D3 standaard een ontvangstmogelijkheid aanwezig is om TMC codes te ontvangen, en waarmee de op de DVD's aanwezige systeemsoftware om weet te gaan om er TMC berichten van te maken.

De eigenaar van de eerder genoemde import D3 geniet trouwens volop van de soms gebrekkige, maar niettemin aanwezige TMC functionaliteit.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
juno
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 mar 2006 19:47

Bericht door juno »

Enige probleem wat ik zo kan bedenken is de Regio code voor de DVD, die zal voor de Amerikaanse uitvoering vast anders zijn dan in europa. Maar DVD kijken tijdens het autorijden zullen we ook niet vaak doen denk ik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Heel belangrijk punt! Volgens de gebruiksaanwijzing staat op de onderzijde van het apparaat de Region Code vermeld
Er zijn wat dit onderwerp betreft nogal vragen op internet te vinden; hoe verander ik Region Code 1 in multiregion etc? Ik kan geen enkel bevredigend antwoord vinden op die vraag.
Maar ik heb van mijn eerder genoemde "gebruiker/importeur" ook nooit vernomen dat er problemen zouden zijn. Anderzijds komen regio-vrije videoproducten ook nogal eens voor!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

Gerritje schreef:De HD1/HD3 zijn in de VS nooit verkocht, maar misschien onder andere typeaanduiding! :oops:
In de VS is er een ietwat afwijkende vorm van RDS genaamd RDBS. Normaliter is elke autoradio in staat om deze signalen te ontvangen en ik zou niet weten waarom de Pioneer toestellen hierop een uitzondering zouden vormen.

......
de op de DVD's aanwezige systeemsoftware om weet te gaan om er TMC berichten van te maken.

De eigenaar van de eerder genoemde import D3 geniet trouwens volop van de soms gebrekkige, maar niettemin aanwezige TMC functionaliteit.
Jawel dus, alleen heten ze daar Z1 en Z2 ipv HD1 en HD3 .... ( en dus zonder RDS, reden waarom alle Amerikanen klagen dat ze bijv. geen zendernaam etc. hebben....)
Meeste gebruikers hebben daar dus een additionele sateliet radio ontvanger waar wel verkeersinfo, zendernamen etc. doorgegeven worden...
Zie bijv. hier: accessoires en hier : satellite receivers

Maar goed, dwaalt een beetje af van de D3...
voor D3, zie bijv. hier : D3 Europe

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

en hier:

US D3 en Eu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dit allemaal lezend zou ik twijfelen aan het waarheidsgehalte van de beweringen van mijn zegsman.
Hij houdt vol dat de o.a. door hem uit de US geïmporteerde units 100% compatibel zijn met de Europese.
Wat ik niet duidelijk krijg is of het hier wellicht een partij Europese units betreft die per ongeluk op de Amerikaanse markt is terechtgekomen. Daar wordt namelijk nogal geheimzinnig over gedaan. In ieder geval werden deze units doorgeleverd zonder software waarvoor destijds zelfs enkel malen een "gezocht" stond op Marktplaats
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
juno
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 mar 2006 19:47

Bericht door juno »

Ik heb een Americaanse Avic d3 op de kop kunnen tikken voor 510 euro, inclusief de invoerrechten en verzendkosten. Ik heb het er dus maar op gewaagd.

Hij moet nog worden ingebouwd, maar hij is inderdaad wel anders. De frequentie afstemming van de radio is dus inderdaad anders, hij gaat met stappen van 0,2 Mhz omhoog dus van 88,9 naar 90,1 enz. Het TMC logo ontbreek en is vervangen door de americaanse Xm-navtraffic. Het menu is ook anders, er zijn 2 iconen extra, 1 voor XM en 1 Sirus (satelietradio) De DVD regiocode op de onderzijde staat op regio 1 (al valt dat natuurlijk wel te omzeilen met regio vrije DVD's

Ik ga hem zo snel mogelijk inbouwen en zal de verschillen dan zsm hier melden..........

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

We zijn benieuwd :idea: :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

juno schreef:De frequentie afstemming van de radio is dus inderdaad anders, hij gaat met stappen van 0,2 Mhz omhoog dus van 88,9 naar 90,1 enz. .........
Als je pech hebt, en daar lijkt het verdacht veel op, heb je dus maar een kans van 1:4 dat je een zender kunt ontvangen. Bij ons zitten de zenders dus 0.05 Mhz apart
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

juno schreef:Ik heb een Americaanse Avic d3 op de kop kunnen tikken voor 510 euro, inclusief de invoerrechten en verzendkosten. Ik heb het er dus maar op gewaagd.

Hij moet nog worden ingebouwd, maar hij is inderdaad wel anders. De frequentie afstemming van de radio is dus inderdaad anders, hij gaat met stappen van 0,2 Mhz omhoog dus van 88,9 naar 90,1 enz. Het TMC logo ontbreek en is vervangen door de americaanse Xm-navtraffic. Het menu is ook anders, er zijn 2 iconen extra, 1 voor XM en 1 Sirus (satelietradio) De DVD regiocode op de onderzijde staat op regio 1 (al valt dat natuurlijk wel te omzeilen met regio vrije DVD's

Ik ga hem zo snel mogelijk inbouwen en zal de verschillen dan zsm hier melden..........
Dat zei ik dus :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pee82
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2008 15:06

Bericht door pee82 »

juno schreef:Ik heb een Americaanse Avic d3 op de kop kunnen tikken voor 510 euro, inclusief de invoerrechten en verzendkosten. Ik heb het er dus maar op gewaagd.

Hij moet nog worden ingebouwd, maar hij is inderdaad wel anders. De frequentie afstemming van de radio is dus inderdaad anders, hij gaat met stappen van 0,2 Mhz omhoog dus van 88,9 naar 90,1 enz. Het TMC logo ontbreek en is vervangen door de americaanse Xm-navtraffic. Het menu is ook anders, er zijn 2 iconen extra, 1 voor XM en 1 Sirus (satelietradio) De DVD regiocode op de onderzijde staat op regio 1 (al valt dat natuurlijk wel te omzeilen met regio vrije DVD's

Ik ga hem zo snel mogelijk inbouwen en zal de verschillen dan zsm hier melden..........
En is hij al ingebouwd? Ik ben wel benieuwd. Ik ga er mss ook één kopen in Amerika.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

'k Zou het niet doen. Wedden dat Juno bij de pechgevallen hoort!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pee82
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2008 15:06

Bericht door pee82 »

Jammer dat hij niet meer post

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Ik zou er niet aan beginnen, hij wordt hier in NL ook al voor schijtprijzen aangeboden omdat ie slecht loopt.
Kenwood heeft nu de DNX5220 voor € 1099 met tmc, voor € 1199 ook met Bluetooth (Parrot technologie), vergelijkbaar toestel, alleen geen dvd meer voor navi maar zit er gewoon in.

Ik kan de Pioneer al onder de duizend aanbieden.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
juno
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 mar 2006 19:47

Bericht door juno »

Ik zal ook weer is even reageren :-)

Ik zou het inderdaad niet aanraden om er 1 uit amerika te importeren, er zijn gewoon teveel functies die niet werken.
Radio afstemming loopt niet echt, geen RDS en TMC, DVD regiocode 1, geen Europa navigatie DVD's.....

Moet de navigatie nog steeds proberen, wil eerst eigenlijk is proberen met een CNDV70 DVD voordat ik er zelf 1 aanschaf, wil wel vooraf zeker weten dat het werkt.

Maar al met al niet echt een aanrader dus, ze worden hier ook steeds goedkoper en die paar 100 Euro extra is het dan zeker waard....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
weebeast
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2008 21:05

Bericht door weebeast »

Ik heb net 1 binnen gekregen uit amerika en zal jullie op de hoogte houden :wink: .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

weebeast schreef:Ik heb net 1 binnen gekregen uit amerika en zal jullie op de hoogte houden :wink: .
Daar houen we je aan :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Amerikaanse Kenwood DNX-5060EX aan te passen?
    door HanziePanzie » 21 dec 2014 17:47 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 273
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 790
  • pioneer avic 900bt
    door Dijkhuizen » 02 nov 2015 20:18 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 567
  • Pioneer AVIC F320BT
    door biggest » 13 dec 2014 20:29 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 1
    Weergaves: 1095
  • Pioneer avic F900BT
    door Leonardo12345 » 23 okt 2014 14:12 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 2625
  • Pioneer AVIC F960 DAB
    door Rofab » 30 dec 2015 14:01 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 901
  • Pioneer Avic F700bt EU
    door PC-Gamer » 22 feb 2018 19:29 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 881

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”