Ik heb gekocht de vdo dayton 4200 rs nieuw!!!!!
mij is verteld dat ik een draadje moet trekken van de snelheidsmeter ivm de puls??[sorry ben niet heel technies zoals de meeste hier]
ik denk niet dat ik een aansluiting heb?heb een mechaniese teller word me verteld
hoe kan ik dit controleren??oplossen?moet bij de versnellingsbak kijken??? wie help me op weg?heeft advies
heb geen zin meteen naar een inbouw staton te rennen lijkt me dat ik het zelf wel kan inbouwen
vraag me alleen af of ik zo'n puls aansluiting heb en of het absoluut noodzakelijk is??
type auto citroen xantia allure bj 03-05-95 oja 1.8 liter
heb ook nog gebeld met een inbouwstation die vertelde me dat zo'n pulsplaatje± 150€ kost ex inbouw
en dat het evt weglaten van die pulsdraad betekend dat de dayton minder zuiver is,vergelijkbaar met zoals tomtom nu werkt ik gebruik nu nog een tom tom
bvd
vdo dayton 4200rs pulsdraad aansluiting ??
-
- New Member
-
- Senior Member
Bij een Xantia zit er, ook bij een mechanische teller meestal wel een pulsgever. Die zit dan op de versnellingsbak.
Als die ontbreekt is daarvoor een tussenstuk te leveren, die kost geen 150 Euri
Een 4200RS zal het zonder puls slechter doen dan een TomTom, de Software zit heel anders in elkaar en gaat er van uit dat er wel een puls is. Die is dus van belang
Groet,
JW
Als die ontbreekt is daarvoor een tussenstuk te leveren, die kost geen 150 Euri
Een 4200RS zal het zonder puls slechter doen dan een TomTom, de Software zit heel anders in elkaar en gaat er van uit dat er wel een puls is. Die is dus van belang
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
versnellingsbak
Hoe herken ik die pulsgever??op de versnellingsbak geen idee hoe die er uit ziet??
en als ik die vind?draad trekken naar de navigatie neem ik aan??
heb het vermoeden,toen ik deze auto kocht zat er links een gat in het paneel[links van het stuur] duidelijk iets gezeten vermoedelijk cruise control of zoiets en ik zie een blauwe draad lopen onder de moterkap geen standaard draad duidelijk een aparte gatrokken draad.
groet
p.s wat zou dan evt een tussenstuk kosten± ??duidelijk geen 150€ je zegt het zo stellig/
en als ik die vind?draad trekken naar de navigatie neem ik aan??
heb het vermoeden,toen ik deze auto kocht zat er links een gat in het paneel[links van het stuur] duidelijk iets gezeten vermoedelijk cruise control of zoiets en ik zie een blauwe draad lopen onder de moterkap geen standaard draad duidelijk een aparte gatrokken draad.
groet
p.s wat zou dan evt een tussenstuk kosten± ??duidelijk geen 150€ je zegt het zo stellig/
Hide post links |
-
- Senior Member
In dit viewtopic.php?t=2734 draadje is er wat meer over te lezen.
Ik heb ooit ergens een foto gehad van die pulsgever op de bak, maar die kan ik niet meer vinden
Bij Beijer http://www.beijerautomotive.nl/AWS/Brow ... ntID=10332# kost die pulsgever, als ik het goed heb type 80H/355, 85 Euri, te bestellen via je Cit-dealer. Als je 'm al nodig hebt dus
Groet,
JW
Ik heb ooit ergens een foto gehad van die pulsgever op de bak, maar die kan ik niet meer vinden
Bij Beijer http://www.beijerautomotive.nl/AWS/Brow ... ntID=10332# kost die pulsgever, als ik het goed heb type 80H/355, 85 Euri, te bestellen via je Cit-dealer. Als je 'm al nodig hebt dus
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
duidelijk!!!!!!
Bedankt duidelijk ik weet nu waar en hoe ik moet zoeken na alles te hebben gelezen,op het forum staat zoveel over dat puls signaal is onderhand beroemd!!
ik volg de km kabel en vind dan evt de puls aansluiting zo niet en het blijkt dat ik het wel echt nodig heb weet ik danks zij jou[of u?]waar ik die kan kopen
fijn dat er mensen zijn die je zo helpen
en vergeef me de vele vragen ik ben blond en veel mooier dan de meeste auto's om te zien zeggen ze!!
groetjes
ik volg de km kabel en vind dan evt de puls aansluiting zo niet en het blijkt dat ik het wel echt nodig heb weet ik danks zij jou[of u?]waar ik die kan kopen
fijn dat er mensen zijn die je zo helpen
en vergeef me de vele vragen ik ben blond en veel mooier dan de meeste auto's om te zien zeggen ze!!
groetjes
Hide post links |
-
- New Member
antenne
Kan ik de antenne[dat plaatje]onzichtbaar monteren ergens onderop het plastic of zo zonder signaal verlies
woon bij A.dam lijkt me niet handig het in het zicht te plaatsen!!
heb al 2 keer een kapot raam gehad[ingeslagen]zagen de afdruk op het raam waar tommie had gezeten wat een wereld he
groetjes
woon bij A.dam lijkt me niet handig het in het zicht te plaatsen!!
heb al 2 keer een kapot raam gehad[ingeslagen]zagen de afdruk op het raam waar tommie had gezeten wat een wereld he
groetjes
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: antenne
Bij mijn Xant, met warmtewerende voorruit kon ik de GPS antenne NIET in het interieur hebben, dat gaf te weinig ontvangst. Daarom heb ik 'm op m'n dak gemonteerd, een Hirschmann Combi GPS-GSM.stoeipoesje schreef:Kan ik de antenne[dat plaatje]onzichtbaar monteren ergens onderop het plastic of zo zonder signaal verlieswoon bij A.dam lijkt me niet handig het in het zicht te plaatsen!!
groetjes
Anderen, zoals Higgy had 'm gemonteerd op het vlakke stukje bij het derde raam van z'n Break. Dat gaf een goede ontvangst.
Het beste wat je kunt doen is 'm eerst gewoon even op het dashboard uit te proberen, als je dan voldoende sat's ontvangt kun je de antenne, met het metalen plaatje eronder, in de dash monteren. Zoek daarvoor een plaatsje met alleen plastic tussen de antenne en de "vrije hemel", geen metaal ertussen dus.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
vdo dayton 4200rs
Navigatie systeem ingebouwd werkt perfect!! nog even de mogelijkheden uitzoeken
ben op speurtocht geweest met advies van jullie op deze site,standaard zat er geen pulsdraad op mijn xantia maar heb die toch gevonden had me al vaker afgevraagd waar die draad voor diende vorige eigenaar heeft die er in laten zetten
onbelangrijke vraag heb ik??is 48€ voor een stuurafstbed intresant?? heeft het meerwaarde voor me of is het overbodig??[gaarne jullie advies]
xssssssssssss
ben op speurtocht geweest met advies van jullie op deze site,standaard zat er geen pulsdraad op mijn xantia maar heb die toch gevonden had me al vaker afgevraagd waar die draad voor diende vorige eigenaar heeft die er in laten zetten
onbelangrijke vraag heb ik??is 48€ voor een stuurafstbed intresant?? heeft het meerwaarde voor me of is het overbodig??[gaarne jullie advies]
xssssssssssss
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1