Betekenis van diverse codes in servicescherm?

Cees.s
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jan 2008 22:35

betekenis van diverse codes in servicescherm?

Bericht door Cees.s »

Mijn MS4100 (in auto) geeft als HVV defect, CODE 1. Wat is de betekenis van deze code?
Bij interne signalen geeft de GPS STATUS: R. ERR. Wederom wat is de betekenis?

En dan nog wat algemene service vragen:
IO status: moet je deze op LOW of HIGH zetten? Waarom?
TACHOPULS: 0. Is tacho dan wel of niet aangesloten?
RICHTING: D

Staat er op het Forum een totaal overzicht van al deze codes?

Gr&dank,
Cees

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
roever
Average Member
Average Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 feb 2006 17:48

Bericht door roever »

Cees.s schreef:servicecode is ook hier inderdaad 6330; geeft geen foutcodes;
scherm externe info: Tachopuls : 0 en Richting: D.
andersecherm gaf voor de GPS status: track.
Je moet even kijken of Tachopuls bij het rijden veranderd, deze waarde moet evenredig aan de snelheid oplopen ! Als deze op 0 blijft staan als je rijdt, is deze niet in orde en kan het systeem niet goed functioneren. Een vast systeem heeft namelijk een puls nodig om goed nauwkeurig te kunnen functioneren...
Golf V TDI Comfortline 2006 > Navigatie en Entertainment door Becker Cascade 7944

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: betekenis van diverse codes in servicescherm?

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Cees.s schreef:Mijn MS4100 (in auto) geeft als HVV defect, CODE 1. Wat is de betekenis van deze code?
Bij interne signalen geeft de GPS STATUS: R. ERR. Wederom wat is de betekenis?

En dan nog wat algemene service vragen:
IO status: moet je deze op LOW of HIGH zetten? Waarom?
TACHOPULS: 0. Is tacho dan wel of niet aangesloten?
RICHTING: D

Staat er op het Forum een totaal overzicht van al deze codes?

Gr&dank,
Cees
R.ERR wil zeggen dat er een storing in de ontvangst is. Antenne niet aangesloten of defect
IO status Heel erg vanaf blijven zie eerdere topics met spijtoptanten
tachopuls 0 Installatie kannimmer functioneren. Moet aangesloten zijn
Richting D Drive, is normailter vooruit en bij inschakelen achteruit (Indien aangesloten) R voor reverse
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

rec-error is eigenlijk normaal! Dan gaat hij zoeken.

Als je com-error hebt dan is je gps module defect

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Tacho 0, zie Roever's en Gerritje's reactie.

REC.ERROR duidt op een probleem met de GPS antenne. Als je 'm loshaalt komt er COMM.ERROR te staan, klopt dat?
Als de GPS antenne wel OK is, zie je SEARCH.SAT, dan kan het enige tijd duren voordat je een Fix hebt.

De codes zijn al eens hier neergezet. Ze zijn als ik goed geïnformeerd ben:
code1:indicatie van een hardwarefout aan de nav computer (meestal laser)
code2:defect aan de wielsensor of de aansluitingen hiervan.
code3:"acc input error" een defect of niet goed functioneren van een accessoire of een accessoire interface (bvb tmc)
code4:fout op de gps ontvanger of de gps antenne.
code5:temperatuur probleem (omgevings temperatuur buiten de grenswaardes)
code6:software error
code7:display error of display aansluiting error
code8:audio error op audio interface of aansluitingen.

I/O Status, verander daar NIETS aan. Dat kan leiden tot problemen, ook dat is al heel vaak beschreven.
HIGH betekent dat de status actief wordt als er spanning komt te staan op een aansluiting. Dus Verlichting High betekent dat het scherm omschakelt als er spanning op komt te staan.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • RNS510 start niet door, diverse CD's al geprobeerd
    door Roberto82 » 11 sep 2017 17:02 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 984

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”