AVIC-X1R volkomen de weg kwijt
-
- New Member
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 23 jan 2008 12:23
AVIC-X1R volkomen de weg kwijt
Hallo...!
ik had een vraag waarmee ik hoop dat jullie mij op dit forum kunnen helpen.
Ik heb een Pioneer AVIC-X1R met de CNDV-60M dvd map, maar ook een hoop problemen.
Als ik aan het rijden ben, herkent het systeem totaal de weg niet (krijg geen namen onder in me scherm met de betreffende straat waar ik in rijdt) en vaak rijdt ik dwars door weilanden en waterpartijen (wat me niet de juiste oplossing lijkt )
Ook als ik genavigeerd wil worden naar een bepaalde bestemming hoef ik niet op medewerking van het systeem te wachten. Enigszins doet hij nog wel de moeite de weg uit te stippelen, maar in de buurt van de groene navigatie lijn kom ik niet. Er wordt door het systeem wel een poging gewaagd de totale weg uit te meten die nog afgelegd dient te worden, alleen een tijdsindicatie kan ik al helemaal op mijn buik schrijven. Tevens komt hierbij dat ik gister een poging deed tot navigeren en het systeem aangaf dat de totale weg tot de bestemming pak hem beet 10 km weg was, maar mijn volgende afrit 17,6 km verderop was :S
Ik krijg ook geen snelheid op het snelheids indicatie metertje onder aan het scherm (naald blijft nagenoeg op 0-stand staan) en als ik bij de calibratiegegevens kijk, rijdt ik volgens het systeem 7 km/h als ik rond de 70/80 km/h in werkelijkheid rijdt. Op de snelweg bij een snelheid van 100 of 120 km/h geeft het systeem aan dat ik een kilometertje of 17 rijdt.
Tevens is de "hellinghoek" van de auto ook in die maten schuin, dat je kan spreken van bijn 45 graden.
Speedpulse krijg ik wel meer dan voldoende binnen en verder is het satelliet ontvangst en de positie van de gps antenne ook prima.
De hide-away unit heb ik bij mijn inbouwer al voor 1 dag omgeruild voor een ander, om te kunnen uitsluiten dat het probleem in deze zal zitten en de installatie plek is ook in de opgegeven richting zoals het hoort.
GPS-Antenne heb ik ook omgeruild voor een ander (je gaat toch dingen proberen) en zelfs momenteel even direct achter de voorruit geplaatst om e.e.a. uit te proberen, alleen de navigatie blijft totaal de weg kwijt en komt niet in de buurt van waar ik me bevind.
Saillant detail: Mijn systeem kwam uit mijn vorige auto, waar het systeem altijd goed heeft gewerkt, maar de laatste 4 maanden dat ik de auto bezat kreeg ik bovengenoemde problemen met betrekking tot het de weg kwijt raken ook. Daar ik wist dat ik een andere auto zou nemen, niet te veel aandacht aan besteedt, omdat ik de hoop had tijdens het overbouwen weer fris te beginnen. Echter.. de problemen bleven....
Kan iemand mij uit dit vervelende stukje ervaring helpen..??
De CNDV-60 die ik heb was niet de originele bijgeleverde disc, maar deze heb ik later van Pioneer gekregen (relatie die wat kon bemiddelen) en de originele disc heb ik niet meer, maar het lijkt mij sterk dat de disc hier debet aan kan zijn.
Iemand met raad en daad..
ik had een vraag waarmee ik hoop dat jullie mij op dit forum kunnen helpen.
Ik heb een Pioneer AVIC-X1R met de CNDV-60M dvd map, maar ook een hoop problemen.
Als ik aan het rijden ben, herkent het systeem totaal de weg niet (krijg geen namen onder in me scherm met de betreffende straat waar ik in rijdt) en vaak rijdt ik dwars door weilanden en waterpartijen (wat me niet de juiste oplossing lijkt )
Ook als ik genavigeerd wil worden naar een bepaalde bestemming hoef ik niet op medewerking van het systeem te wachten. Enigszins doet hij nog wel de moeite de weg uit te stippelen, maar in de buurt van de groene navigatie lijn kom ik niet. Er wordt door het systeem wel een poging gewaagd de totale weg uit te meten die nog afgelegd dient te worden, alleen een tijdsindicatie kan ik al helemaal op mijn buik schrijven. Tevens komt hierbij dat ik gister een poging deed tot navigeren en het systeem aangaf dat de totale weg tot de bestemming pak hem beet 10 km weg was, maar mijn volgende afrit 17,6 km verderop was :S
Ik krijg ook geen snelheid op het snelheids indicatie metertje onder aan het scherm (naald blijft nagenoeg op 0-stand staan) en als ik bij de calibratiegegevens kijk, rijdt ik volgens het systeem 7 km/h als ik rond de 70/80 km/h in werkelijkheid rijdt. Op de snelweg bij een snelheid van 100 of 120 km/h geeft het systeem aan dat ik een kilometertje of 17 rijdt.
Tevens is de "hellinghoek" van de auto ook in die maten schuin, dat je kan spreken van bijn 45 graden.
Speedpulse krijg ik wel meer dan voldoende binnen en verder is het satelliet ontvangst en de positie van de gps antenne ook prima.
De hide-away unit heb ik bij mijn inbouwer al voor 1 dag omgeruild voor een ander, om te kunnen uitsluiten dat het probleem in deze zal zitten en de installatie plek is ook in de opgegeven richting zoals het hoort.
GPS-Antenne heb ik ook omgeruild voor een ander (je gaat toch dingen proberen) en zelfs momenteel even direct achter de voorruit geplaatst om e.e.a. uit te proberen, alleen de navigatie blijft totaal de weg kwijt en komt niet in de buurt van waar ik me bevind.
Saillant detail: Mijn systeem kwam uit mijn vorige auto, waar het systeem altijd goed heeft gewerkt, maar de laatste 4 maanden dat ik de auto bezat kreeg ik bovengenoemde problemen met betrekking tot het de weg kwijt raken ook. Daar ik wist dat ik een andere auto zou nemen, niet te veel aandacht aan besteedt, omdat ik de hoop had tijdens het overbouwen weer fris te beginnen. Echter.. de problemen bleven....
Kan iemand mij uit dit vervelende stukje ervaring helpen..??
De CNDV-60 die ik heb was niet de originele bijgeleverde disc, maar deze heb ik later van Pioneer gekregen (relatie die wat kon bemiddelen) en de originele disc heb ik niet meer, maar het lijkt mij sterk dat de disc hier debet aan kan zijn.
Iemand met raad en daad..
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Welkom in mystery land
Jouw probleem kan twee oorzaken hebben en de meest waarschijnlijke zou zijn dat het snelheidssignaal niet doorkomt naar de computer. Aangezien je zelf aangeeft dat deze goed doorkomt moeten we ergens anders zoeken.
Een andere oorzaak zou kunnen zijn dat de black box niet vlak en xact in de lengterichting van de auto is geplaatst waardoor de gyro niet goed kan functioneren. Die schuine stand van de auto kan daar op duiden. Ook kan de gyro gewoon defect zijn geraakt.
Aangezien de problemen al zijn opgetreden in je vorige auto kan het natuurlijk zijn dat er een defect is ontstaan in de computer zelf en dan lijkt de gang naar een Pioneer Service Centre of een gespecialiseerd bedrijf de aangewezen weg. Was het maar alleen een kabelbreukje in de pulsaansluiting, dan waren we gauw klaar.
Ik gok op een defecte gyro
Jouw probleem kan twee oorzaken hebben en de meest waarschijnlijke zou zijn dat het snelheidssignaal niet doorkomt naar de computer. Aangezien je zelf aangeeft dat deze goed doorkomt moeten we ergens anders zoeken.
Een andere oorzaak zou kunnen zijn dat de black box niet vlak en xact in de lengterichting van de auto is geplaatst waardoor de gyro niet goed kan functioneren. Die schuine stand van de auto kan daar op duiden. Ook kan de gyro gewoon defect zijn geraakt.
Aangezien de problemen al zijn opgetreden in je vorige auto kan het natuurlijk zijn dat er een defect is ontstaan in de computer zelf en dan lijkt de gang naar een Pioneer Service Centre of een gespecialiseerd bedrijf de aangewezen weg. Was het maar alleen een kabelbreukje in de pulsaansluiting, dan waren we gauw klaar.
Ik gok op een defecte gyro
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 23 jan 2008 12:23
Heee Gerrit,
bedankt voor je antwoord, alleen hetgeen ik me afvraag is dan...
Die Gyro, die zit IN de hide-away unit toch..?
Ik heb nu 2 verschillende hide-away units gebruikt (1 in bruikleen van de inbouw) en het probleem blijft.
De snelheid die ik binnen krijg is alleen totaal niet comform wat ik werkelijk rijdt (navi zegt 17 km/h terwijl ik op 100-120 km/h zit met de auto)
De hide-away is ook 100% in de goede richting gemonteerd en ook op een vlakke ondergrond.
juist omdat ik in een vorige auto OOK deze problemen had en temeer dat ik al een andere GPS antenne en hide-away heb aangesloten, ben ik echt totaal de weg kwijt (net als mijn navi )
Bij calibratie gegevens ( in het scherm waar ook de totale speed pulse en afgelegde km's staan vermeld ) staat bij calibratie 3D Hybride.. is dit wel in orde of..
bedankt voor je antwoord, alleen hetgeen ik me afvraag is dan...
Die Gyro, die zit IN de hide-away unit toch..?
Ik heb nu 2 verschillende hide-away units gebruikt (1 in bruikleen van de inbouw) en het probleem blijft.
De snelheid die ik binnen krijg is alleen totaal niet comform wat ik werkelijk rijdt (navi zegt 17 km/h terwijl ik op 100-120 km/h zit met de auto)
De hide-away is ook 100% in de goede richting gemonteerd en ook op een vlakke ondergrond.
juist omdat ik in een vorige auto OOK deze problemen had en temeer dat ik al een andere GPS antenne en hide-away heb aangesloten, ben ik echt totaal de weg kwijt (net als mijn navi )
Bij calibratie gegevens ( in het scherm waar ook de totale speed pulse en afgelegde km's staan vermeld ) staat bij calibratie 3D Hybride.. is dit wel in orde of..
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Als je meteen dit soort aanvullende informatie zou hebben gegeven was het probleem eenvoudiger te analyseren.
Gyro is dus waarschijnlijk niet defect, maar waarom dan die 45 graden positie?
3D hybride wil zeggen dat er genavigeerd wordt op basis van GPS en voertuiggegevens
De pulsinformatie moet echt 100% zijn en dat is te meten met een LED lampje of een oscilloscoop.
Probeer eerst de puls 100% te krijgen
Gyro is dus waarschijnlijk niet defect, maar waarom dan die 45 graden positie?
3D hybride wil zeggen dat er genavigeerd wordt op basis van GPS en voertuiggegevens
De pulsinformatie moet echt 100% zijn en dat is te meten met een LED lampje of een oscilloscoop.
Probeer eerst de puls 100% te krijgen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 23 jan 2008 12:23
ooh..
ik dacht eigenlijk dat ik dat vermeld had... :oops:
maar in me zorgvuldigheid zo nauwkeurig mogelijk uit te leggen, schijnbaar toch vergeten..
Ik ga nu nog even een rondje rijden, kijken of het bijtrekt..
ik dacht eigenlijk dat ik dat vermeld had... :oops:
maar in me zorgvuldigheid zo nauwkeurig mogelijk uit te leggen, schijnbaar toch vergeten..
Ik ga nu nog even een rondje rijden, kijken of het bijtrekt..
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Ik kan me voorstellen dat er enige verwarring ontstaan is. Toen ik dit las:
Ik krijg ook geen snelheid op het snelheids indicatie metertje onder aan het scherm (naald blijft nagenoeg op 0-stand staan) en als ik bij de calibratiegegevens kijk, rijdt ik volgens het systeem 7 km/h als ik rond de 70/80 km/h in werkelijkheid rijdt. Op de snelweg bij een snelheid van 100 of 120 km/h geeft het systeem aan dat ik een kilometertje of 17 rijdt.
Tevens is de "hellinghoek" van de auto ook in die maten schuin, dat je kan spreken van bijn 45 graden.
Speedpulse krijg ik wel meer dan voldoende binnen en verder is het satelliet ontvangst en de positie van de gps antenne ook prima.
vroeg ik me ook af: hoe kan dat?
En dus is het goed om eerst maar eens vast te stellen of die puls er wel echt is.
Daarbij de vraag of de bedrading helemaal en netjes uit je vorige auto gehaald is. En zit er niet ergens een contactje een beetje los/slecht van een van de stekkers?
Groet,
JW
Ik krijg ook geen snelheid op het snelheids indicatie metertje onder aan het scherm (naald blijft nagenoeg op 0-stand staan) en als ik bij de calibratiegegevens kijk, rijdt ik volgens het systeem 7 km/h als ik rond de 70/80 km/h in werkelijkheid rijdt. Op de snelweg bij een snelheid van 100 of 120 km/h geeft het systeem aan dat ik een kilometertje of 17 rijdt.
Tevens is de "hellinghoek" van de auto ook in die maten schuin, dat je kan spreken van bijn 45 graden.
Speedpulse krijg ik wel meer dan voldoende binnen en verder is het satelliet ontvangst en de positie van de gps antenne ook prima.
vroeg ik me ook af: hoe kan dat?
En dus is het goed om eerst maar eens vast te stellen of die puls er wel echt is.
Daarbij de vraag of de bedrading helemaal en netjes uit je vorige auto gehaald is. En zit er niet ergens een contactje een beetje los/slecht van een van de stekkers?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 23 jan 2008 12:23
ok, ja sorry voor de verwarring, ben ook maar een amateurtje
het systeem is uit en ingebouwd door een inbouwstation met perfecte kennis van zaken, alleen om een hoop heen en weer rijden te voorkomen dacht ik me hier even te laten informeren.
ik ga er toch maar een ritje op wagen denk ik
het systeem is uit en ingebouwd door een inbouwstation met perfecte kennis van zaken, alleen om een hoop heen en weer rijden te voorkomen dacht ik me hier even te laten informeren.
ik ga er toch maar een ritje op wagen denk ik
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42
Geen 'zwevende' draden? Stel: die inbouwers hebben een nieuwe pulsdraad getrokken, maar de oude hangt er parallel aan zonder aan de snelheidsmeterzijde aan te zijn gesloten, dan kan je puls nog zo mooi zijn maar krijg je exact dit soort gedoe (en helaas spreek ik uit ervaring, alleen was ikzelf de schuldige dus had het probleem snel herleid en verholpen)
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Onze ervaring in deze materie is dat zodra dit wordt gezegd er haast 100% zeker iets aan de hand is met de uitvoering van de uit/inbouw. Enfin, dat blijkt wel.het systeem is uit en ingebouwd door een inbouwstation met perfecte kennis van zaken,
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Van dat laatste ben ik niet zeker.
Het feit dat er al 4 maanden problemen waren met dezelfde unit in de vorige auto doet mij denken dat er wel eens iets mis kan zijn met de unit zelf. Een andere BB heeft geen soelaas geboden, vooralsnog.
Eerst maar even afwachten wat de speedpulse analyse oplevert, daarna valt er meer te concluderen.
Groet,
JW
Het feit dat er al 4 maanden problemen waren met dezelfde unit in de vorige auto doet mij denken dat er wel eens iets mis kan zijn met de unit zelf. Een andere BB heeft geen soelaas geboden, vooralsnog.
Eerst maar even afwachten wat de speedpulse analyse oplevert, daarna valt er meer te concluderen.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 23 jan 2008 12:23
Thnx voor de medestand JW..
juist door de problemen in een andere auto betwijfelde het me..
maar we gaan vrolijk verder onderzoeken..
juist door de problemen in een andere auto betwijfelde het me..
maar we gaan vrolijk verder onderzoeken..
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Uitbouwen en inbouwen, meegeven en niet controleren of alles naar tevredenheid functioneert.JW schreef:Van dat laatste ben ik niet zeker.
Ik krijg daar toch een naar gevoel van, of het probleem eerder al bestond of niet.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Uiteraard, geheel met je eensGerritje schreef:Uitbouwen en inbouwen, meegeven en niet controleren of alles naar tevredenheid functioneert.JW schreef:Van dat laatste ben ik niet zeker.
Ik krijg daar toch een naar gevoel van, of het probleem eerder al bestond of niet.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 451
- Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15
Ik neem aan dat na het overbouwen van de ene auto naar de andere alle calibratie gegevens wel gereset/op nul gezet zijn ? Aangezien de aangegeven snelheid fors afwijkt van de werkelijke, zou dit ook door een verkeerde calibratie kunnen komen....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Aangezien kalibratie een volkomen automatisch proces is, is daarvoor geen enkele noodzaak. Dat zou na een tiental kilometers al opgelost moeten zijn geweest.
Natuurlijk is kalibratie een factor van betekenis maar het probleem betond eerder en ook een andere unit weigerde.
Natuurlijk is kalibratie een factor van betekenis maar het probleem betond eerder en ook een andere unit weigerde.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 23 jan 2008 12:23
@ Quell..
ik lees jou reactie helaas te laat, want gister heb ik niet meer op het forum gekeken, maar wel deze actie uitgevoerd toevallig ( alles 0-zetten dwz: speed pulse, afgelegde kilometers en de 3d hybride gegevens )
Dit was ook daadwerkelijk DE oplossing.
Alles 0 zetten en binnen een paar meter liep alles weer als een zonnetje.
De vraag waarom het in de auto zomaar opeens aanwezig was, dit probleem, is nu niet relevant meer, oplossing is er
Slotje mag hier op..!
Dank jullie wel
ik lees jou reactie helaas te laat, want gister heb ik niet meer op het forum gekeken, maar wel deze actie uitgevoerd toevallig ( alles 0-zetten dwz: speed pulse, afgelegde kilometers en de 3d hybride gegevens )
Dit was ook daadwerkelijk DE oplossing.
Alles 0 zetten en binnen een paar meter liep alles weer als een zonnetje.
De vraag waarom het in de auto zomaar opeens aanwezig was, dit probleem, is nu niet relevant meer, oplossing is er
Slotje mag hier op..!
Dank jullie wel
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Howel het fantastisch is dat deze actie tot een oplossing lijkt te hebben geleid, geheel volgens de aanbeveling van Quell, lijkt me toch nog dat er iets vreemds aan de hand is. Maar er zijn heel veel dingen die navigatieproblemen nu juist zo interessant maken. En waarom deed die unit het de laatste 4 maanden ook al niet goed?
Dit wordt allemaal niet verklaard door het even rsetten van de unit.
Dit wordt allemaal niet verklaard door het even rsetten van de unit.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 23 jan 2008 12:23
Helemaal met je eens.. !
Neemt niet weg, dat ik als een kind zo blij ben dat het allemaal opgelost is.
Vraag waarom het een ouder probleem uit een vorige wagen waarin alles eerst WEL goed functioneerde is niet opgelost, maar als ik eerlijk ben... mijn systeem werkt weer, en de rest maak ik me niet druk meer om
Maar ik ben het geheel met je eens, dat het vreemd is dat het niet zomaar te verklaren is
Neemt niet weg, dat ik als een kind zo blij ben dat het allemaal opgelost is.
Vraag waarom het een ouder probleem uit een vorige wagen waarin alles eerst WEL goed functioneerde is niet opgelost, maar als ik eerlijk ben... mijn systeem werkt weer, en de rest maak ik me niet druk meer om
Maar ik ben het geheel met je eens, dat het vreemd is dat het niet zomaar te verklaren is
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Klinkt goed
Maar sta me toe, in wonderen geloof ik niet, en zeker niet als ze zomaar gebeuren, zonder enige "verklaring".
Daarom: wordt vervolgd, in een of andere vorm. Dit draadje zal nog wel eens geciteerd worden
Groet,
JW
Maar sta me toe, in wonderen geloof ik niet, en zeker niet als ze zomaar gebeuren, zonder enige "verklaring".
Daarom: wordt vervolgd, in een of andere vorm. Dit draadje zal nog wel eens geciteerd worden
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 451
- Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15
Kan me voorstellen dat, door het overbouwen, de kalibratie zo ver buiten specs was ( door bijv. totaal andere frequentie van snelheidspuls of zo ) dat hij hier niet meer mee overweg kon... ( software bugje ?? )Gerritje schreef:Howel het fantastisch is dat deze actie tot een oplossing lijkt te hebben geleid, geheel volgens de aanbeveling van Quell, lijkt me toch nog dat er iets vreemds aan de hand is. Maar er zijn heel veel dingen die navigatieproblemen nu juist zo interessant maken. En waarom deed die unit het de laatste 4 maanden ook al niet goed?
Dit wordt allemaal niet verklaard door het even rsetten van de unit.
Maar goed, fijn dat het probleem hierdoor blijkbaar opgelost is...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Zekers, zoiets zou kunnen.
Maar er was die eerste posting:
Saillant detail: Mijn systeem kwam uit mijn vorige auto, waar het systeem altijd goed heeft gewerkt, maar de laatste 4 maanden dat ik de auto bezat kreeg ik bovengenoemde problemen met betrekking tot het de weg kwijt raken ook. Daar ik wist dat ik een andere auto zou nemen, niet te veel aandacht aan besteedt, omdat ik de hoop had tijdens het overbouwen weer fris te beginnen. Echter.. de problemen bleven....
Vandaar
Groet,
JW
Maar er was die eerste posting:
Saillant detail: Mijn systeem kwam uit mijn vorige auto, waar het systeem altijd goed heeft gewerkt, maar de laatste 4 maanden dat ik de auto bezat kreeg ik bovengenoemde problemen met betrekking tot het de weg kwijt raken ook. Daar ik wist dat ik een andere auto zou nemen, niet te veel aandacht aan besteedt, omdat ik de hoop had tijdens het overbouwen weer fris te beginnen. Echter.. de problemen bleven....
Vandaar
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06
Na dit draadje gevolgd te hebben, kwam ik op het volgende idee.JW schreef:Zekers, zoiets zou kunnen.
Maar er was die eerste posting:
Saillant detail: Mijn systeem kwam uit mijn vorige auto, waar het systeem altijd goed heeft gewerkt, maar de laatste 4 maanden dat ik de auto bezat kreeg ik bovengenoemde problemen met betrekking tot het de weg kwijt raken ook. Daar ik wist dat ik een andere auto zou nemen, niet te veel aandacht aan besteedt, omdat ik de hoop had tijdens het overbouwen weer fris te beginnen. Echter.. de problemen bleven....
Vandaar
Groet,
JW
Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat in de vorige auto op een gegeven moment de calibratie ( om wat voor een oorzaak dan ook) van slag af is geraakt en is blijven "hangen".
Ook bij Pc's gebeurd dit wel eens, dat er geen "beweging" meer is en dat hij volkomen vast slaat, als je dan een reset doet is het vaak weer verholpen.
Dit zou dus ook hiermee gebeurd kunnen zijn, het blijven tenslotte computers.
Het was maar een idee.
Gr.
[b]Steel niet, want de overheid duldt geen concurrentie.[/b]
Saab 93 SS 1.9 Tid 16v/aut BSR tuning 184 pk/412 Nm
Saab navigatie
Sygic McGuider v.7.7 kaarten 7.80 10/2008
Saab 93 SS 1.9 Tid 16v/aut BSR tuning 184 pk/412 Nm
Saab navigatie
Sygic McGuider v.7.7 kaarten 7.80 10/2008
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 977
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 617
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 632
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 1116
-
-
MS5000 is sinds 2 weken plotseling de weg kwijt
door pbm95 » 30 dec 2015 22:00 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 560
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 452
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 494