van rcd300 naar rns-mfd2

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
manneke2005
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2008 20:06

van rcd300 naar rns-mfd2

Bericht door manneke2005 »

Ik heb nu een Golf V van 2005 met een radio rcd300, ik sta op het punt een rns-mfd2 te kopen.
Nu is mijn vraag of ik gewoon alle stekkers kan inpluggen en of alles functioneert (heb trouwens ook radiobediening op het stuur), en ook hoe ik alles moet uitbouwen en aansluiten.
Ik weet ook dat ik het juiste instrumentenpneel niet heb om de pijlaanduiding te volgen, werkt alles dan of moet ik een ander instrumentenpaneel ook aanschaffen (weet iemand daar de prijs van)?
En hoe zit het met de GPS-ontvanger, zou die al in mijn wagen zitten of moet ik die ook nog aanschaffen (prijs?)?

dank voor julie antwoord

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Welkom op het forum.
Je staat op het punt! Gelukkig, want de aanschaf van een MFD2 CD of DVD is een aanschaf waar je spijt van kunt krijgen als je er meer voor geeft dan € 400/ € 500. Het zijn beide volkomen verouderde systemen waarbij de DVD versie nog eens ontzettend traag is ook.
Denk er bij evt aanschaf om dat je een codekaart en een GPS-antenne + originele recente CD/DVD krijgt.

Dat gezegd hebbende toch een aanwijzing voor de ombouw. Je haalt met enige forse rukjes het pasrandje rond de RCD300 weg en verwijdert de 4 torx schroeven. Dan kun je de radio er uit nemen en de antenne er uit trekken alsmede de Quadlock stekker. Een nieuwe GPS antenne hoort bij de navi en zit nog niet in je auto. De antenne leg je ergens onder het dashboard bijv boven op je instrumentenpaneel. Maak nu de GPS antenne vast, de radioantenne in de buitenste van de twee antennebussen en steek de quadlockstekker er weer in. Monteer de MFD2 met de 4 wchroeven en klik het pasrandje weer in de 10 klemmetjes.

Het uitwisselen van het instrumentendisplay kan vrij eenvoudig door het verwijderen van 2 schroeven die net boven de stuurkolom achter het afdekplaatjemet schort zitten. Losdraaien en de hele unit komt er uit. Stekker blijft in dashboard zitten. Nieuwe unit er in en klaar. Nieuwe unit kost bij de sloop nog altijd € 175. Bij de dealer waarschijnlijk € 500. Een volkomen zinloze operatie in mijn optiek.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Problemen met mfd2
    door svv1972 » 04 jan 2016 07:17 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 923
  • MFD2 Versie C, Update,dvd
    door jamjam » 04 mei 2016 22:37 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 780
  • MFD2 in Fabia 5j 2008
    door joss » 26 apr 2015 20:26 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 543
  • Actieve aub aansluiten RNS MFD2 type B
    door BakkerOnTour » 17 jan 2017 17:07 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1120
  • MFD2 herkent 2014 CD's niet
    door Rob Z » 07 sep 2015 17:07 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 598
  • VX Europa V13 werkt niet op RNS2 MFD2
    door peanut » 03 okt 2016 10:36 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 530
  • MMI 3G USA naar Europa
    door Errol1983 » 15 mei 2019 21:57 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 4
    Weergaves: 850

Terug naar “V.A.G”