Wij hebben bij Kia een nieuwe picanto gekocht met een actie met navigatiesysteem.
Nu bij levering is er een MS 4300 ingeplaats ipv een MS 4150 RS MP3, terwijl de verkoper eerst verkongigde dat het navigatie systeem nog niet binnen was en later geleverd zou worden.
Hebben ze nu een model gemonteerd van de plank ?
De eigenlijke vraag is welke van de twee is beter ?
Zou ik toch de MS 4150 laten monteren ? want daar heb ik wel recht op !!
ms 4300 - ms 4150 RS MP3
-
- New Member
-
- Senior Member
Hallo en welkom op het forum
De MS4150MP3 wordt niet meer gefabriceerd en daarom zal de verkoper deze 4300 hebben aangeboden.
Op zich zou dat geen probleem moeten zijn ware het niet dat daarmee een tweetal problemen is die ze er bij jouw dealer gemakshalve maar niet hebben bij verteld. Kia heeft deze navi's op de plank liggen en er is een probleem mee waarvan ze zeer goed op de hoogte zijn. Bovendien is de afleesbaarheid van het scherm vanaf de bestuurderspositie moeilijk tot onmogelijk. Lees vooral de onderstaande bijdrage:
viewtopic.php?search_id=704680500&t=10176
Betaal iets bij en neem een 4200RS of een 4400
De MS4150MP3 wordt niet meer gefabriceerd en daarom zal de verkoper deze 4300 hebben aangeboden.
Op zich zou dat geen probleem moeten zijn ware het niet dat daarmee een tweetal problemen is die ze er bij jouw dealer gemakshalve maar niet hebben bij verteld. Kia heeft deze navi's op de plank liggen en er is een probleem mee waarvan ze zeer goed op de hoogte zijn. Bovendien is de afleesbaarheid van het scherm vanaf de bestuurderspositie moeilijk tot onmogelijk. Lees vooral de onderstaande bijdrage:
viewtopic.php?search_id=704680500&t=10176
Betaal iets bij en neem een 4200RS of een 4400
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Bedankt voor de snelle reaktie,
Het navigatiesysteem is niet aangeboden maar via een aktie waar 4150 stond.
Conctere vraag is : is een 4300 beter als een 4150, indien niet dan kan ik het er even met de dealer over hebben.
Een betere leveren mag, indien aangeboden niet meer leverbaar is , maar minder leveren niet !
Wat betreft de klachten zoals omschreven , dit kunnen wij ( nog ) niet beoordelen, tot op heden geen problemen !
Het navigatiesysteem is niet aangeboden maar via een aktie waar 4150 stond.
Conctere vraag is : is een 4300 beter als een 4150, indien niet dan kan ik het er even met de dealer over hebben.
Een betere leveren mag, indien aangeboden niet meer leverbaar is , maar minder leveren niet !
Wat betreft de klachten zoals omschreven , dit kunnen wij ( nog ) niet beoordelen, tot op heden geen problemen !
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik zou een 4300 als kwalitatief aanmerkelijk minder willen beoordelen dan de 4150, hoewel deze nieuwer is. Vooral de afleesbaarheid zou mij doen besluiten een andere optie te kiezen.
Als je op dit moment kunt leven met de 4300 zou ik het zo laten.
Als je op dit moment kunt leven met de 4300 zou ik het zo laten.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Senior Member
Een belangrijk feature van de 4300/4400 is dat deze een dubbele tuner aan boord heeft, waarbij je zelf een TMC zender kunt kiezen die niet dezelfde is als de zender waarnaar je luistert.
Zoiets is uitermate handig, en om die reden zou ik een 4300 boven een 4150 prefereren.
Groet,
JW
Zoiets is uitermate handig, en om die reden zou ik een 4300 boven een 4150 prefereren.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Uiteraard een zeer belangrijk aspect, dat mij even was ontgaan. Ik hecht echter veel waarde aan de afleesbaarheid, want je hebt weinig aan aanwijzingen, hoe nauwkeurig ook, als je ze uitsluitend kunt horen en niet aflezen. En bij invoer is het ook wel handig als je het schermpje af kunt lezen, ook de in te stellen TMC zender!
Hide post links |
-
- New Member
Dank jullie wel heren voor de reacties , conclusie is dat het wel een goed systeem is , behalve de afleesbaarheid.
Maar dit is niet zo'n groot probleem, hij zit in een kia picanto, en als een 4150 niet meer te leveren is kan die ook
niet gemonteerd worden.
Ik vind overigens wel ( en ga dit ook vertellen ) dat de dealer dit wel even had kunnen melden.
De een vind 4150 beter de andere de 4300, ik zal het er mee moeten doen.
Maar dit is niet zo'n groot probleem, hij zit in een kia picanto, en als een 4150 niet meer te leveren is kan die ook
niet gemonteerd worden.
Ik vind overigens wel ( en ga dit ook vertellen ) dat de dealer dit wel even had kunnen melden.
De een vind 4150 beter de andere de 4300, ik zal het er mee moeten doen.
Hide post links |