Hoi,
Ik ben nieuw hier met het posten, maar ik kom hier al een tijdje
Ik ben een MS5000 navigatiesysteem bij elkaar aan het sparen, en het enige wat ik nu nog mis is een monitor.
Ik ben nu op zoek naar een monitor, maar voor een goede prijs aan zo´n ding komen is niet makkelijk .
Ik weet dat de MM5000 er eigenlijk op hoort, maar een scherm als de 522 past heb ik gelezen op het forum.
De mm4900 of de 520 zou ook moeten passen volgens wat geleerden... maar klopt dat wel? aangezien dat die schermen een heel andere kabel hebben (toch?) Of is het mogelijk de kabels om te bouwen...
Verder zijn er ook gewone TFT schermen in de omloop voor dvd spelers e.d. Is het mogelijk om zo´n scherm aan te sluiten op een VDO systeem?
m.v.g. Ruud Wessels
Passende schermen op een PC5000
-
- Starting Member
-
- Normal Member
Om te beginnen is inderdaad alles mogenlijk.....
Maar de andere schermen hebben inderdaad andere aansluitingen.
Een universele kan wel maar dan zal je ook een mitsumi connector (kabel van het orginele scherm) moeten hebben om deze te verbouwen naar het universele scherm.
Plus dan zal je met een remote moeten werken die in een docking system zit omdat denk ik het nhiet gaat werken via de ir. poort op het universele scherm.
Kijk eens op marktplaats.nl voor scherm en dan de 5.8" of de 7"
Gr Jeff
Maar de andere schermen hebben inderdaad andere aansluitingen.
Een universele kan wel maar dan zal je ook een mitsumi connector (kabel van het orginele scherm) moeten hebben om deze te verbouwen naar het universele scherm.
Plus dan zal je met een remote moeten werken die in een docking system zit omdat denk ik het nhiet gaat werken via de ir. poort op het universele scherm.
Kijk eens op marktplaats.nl voor scherm en dan de 5.8" of de 7"
Gr Jeff
www.cbrclub.nl
11 women on board,and they all know the way !
Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)
11 women on board,and they all know the way !
Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
Hoi,
Heej bedankt.
Zover ik begijp hebben de VDO schermen een RGB input dus voor elke kleur een apart signaal.
volgens dit plaatje:
R,G,B kleursignalen
RC5 ik neem aan de afstandsbedining
GND is de -
Plus is de + natuurlijk
maar dan heb je nog "c-sync" en "signaal -" ?
Een standaard schermpje heeft alleen een composiet ingang... dus ik zie niet helemaal hoe dit om te zetten is...
heeft iemand hier wat meer technische kennis hierover, vooral wat de signalen betekenen?
m.v.g Ruud
Heej bedankt.
Zover ik begijp hebben de VDO schermen een RGB input dus voor elke kleur een apart signaal.
volgens dit plaatje:
R,G,B kleursignalen
RC5 ik neem aan de afstandsbedining
GND is de -
Plus is de + natuurlijk
maar dan heb je nog "c-sync" en "signaal -" ?
Een standaard schermpje heeft alleen een composiet ingang... dus ik zie niet helemaal hoe dit om te zetten is...
heeft iemand hier wat meer technische kennis hierover, vooral wat de signalen betekenen?
m.v.g Ruud
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Ruud,
Inderdaad, de wijze waarop een VDO monitor z'n kleuren-signalen weergeeft is met RGB. En dus is een gewoon composiet input scherm in feite niet bruikbaar, je zult de betere soort moeten zoeken als je tenminste wilt kunnen profiteren van de kwaliteit van het gegenereerde beeld.
Ik merkte dat laatst ook met de aansluiting van een Satelliet ontvanger op een TV, als je daarbij niet de RGB-modus gebruikt verlies je wel erg veel details.
Ik zal je met een PB een overall schema sturen.
Groet,
JW
Inderdaad, de wijze waarop een VDO monitor z'n kleuren-signalen weergeeft is met RGB. En dus is een gewoon composiet input scherm in feite niet bruikbaar, je zult de betere soort moeten zoeken als je tenminste wilt kunnen profiteren van de kwaliteit van het gegenereerde beeld.
Ik merkte dat laatst ook met de aansluiting van een Satelliet ontvanger op een TV, als je daarbij niet de RGB-modus gebruikt verlies je wel erg veel details.
Ik zal je met een PB een overall schema sturen.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
Hoi,
Bedankt!
Ik ben nu aan het kijken of ik het LCD of TFT schermpje uit een videocamera kan gebruiken die gebruiken namelijk wel een RGB input, uiteraard moet ik dan wel de aansluiting goed zien om te bouwen. maar dat moet te doen zijn (in theorie
Ik hou jullie op de hoogte als ik een scherm vind wat geschikt gemaakt kan worden! (kan wel even duren)
is het bekend of iemand dit ooit eerder heeft gedaan?
m.v.g. Ruud
Bedankt!
Ik ben nu aan het kijken of ik het LCD of TFT schermpje uit een videocamera kan gebruiken die gebruiken namelijk wel een RGB input, uiteraard moet ik dan wel de aansluiting goed zien om te bouwen. maar dat moet te doen zijn (in theorie
Ik hou jullie op de hoogte als ik een scherm vind wat geschikt gemaakt kan worden! (kan wel even duren)
is het bekend of iemand dit ooit eerder heeft gedaan?
m.v.g. Ruud
Hide post links |