Flitspaaldetectie

Didier
Junior Member
Junior Member

Flitspaaldetectie

Bericht door Didier »

Hi Iedereen,

Vraagje: Is het mogelijk met een vdo dayton ms 5100 om op de een of andere manier een flitspaaldetectie in te bouwen ? is dit softwarematig of komt er een stuk hardware ook bij kijken en zo ja welk dan ?

Met vriendelijke groeten,

Didier

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeffrey
Normal Member
Normal Member

Bericht door jeffrey »

In theorie moet het mogenlijk zijn omdat verschillende organisaties de coordinaten van de flitspalen bij houden (vaste controles)
Maar voor zover ik weet wordt dit nog niet geimplenteerd in de nav.

Ook in theorie moet het met mobiel kunnen via TMC maaja dat blijft afwachten of het er ooit in komt betwijfel ik omdat onzer aller vriend DHR Spee (de opper graaier) hier niet blij mee zal zijn...

Gr Jeff
www.cbrclub.nl
11 women on board,and they all know the way !

Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member

Bericht door Riekus »

Volgens mij is het beleid van V&W en de KLPD gericht op juist wel informeren van de weggebruikers over controle's. In Belgie is de overheid ook vrijgevig met informatie over lokatie en tijdstippen van controle's.

Flitspalen zijn gewoon objecten naast de weg en kunnen in principe gewoon in de database van NavTeq en TeleAtlas worden opgenomen. De info over locatie flitspalen hoeft niet via TMC verspreid te worden. Voor dynamische info (dus de mobiele controles met laser en flits) geldt dit natuurlijk niet.

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

Bericht door beckeronline »

Wij, groothandelaar Becker, gaan komen met een stukje software waar 95% van alle vaste flitspalen van de BeNeLux instaan. Deze software kan je in interne geheugen laden van je Becker (zowel low als highspeed). Een paar honderd meter voor de flitspaal krijg je een melding (piepsignaal), verderop zie je dan de flitspaal.

Kosten worden onder de € 50,-- en als optie kan je ook nog duitsland en oostenrijk erbij kopen.

Met een week of drie gaan we dit leveren zodra het er is zal ik een melding maken onder het kopje Becker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeffrey
Normal Member
Normal Member

Bericht door jeffrey »

Riekus schreef:Volgens mij is het beleid van V&W en de KLPD gericht op juist wel informeren van de weggebruikers over controle's. In Belgie is de overheid ook vrijgevig met informatie over lokatie en tijdstippen van controle's.

Flitspalen zijn gewoon objecten naast de weg en kunnen in principe gewoon in de database van NavTeq en TeleAtlas worden opgenomen. De info over locatie flitspalen hoeft niet via TMC verspreid te worden. Voor dynamische info (dus de mobiele controles met laser en flits) geldt dit natuurlijk niet.

Groet,
Riekus
Dat bedoelde ik ook TMC is een variabel medium en dit zal dan ingevoerd moeten worden in TMC protocol zodat ook bekend is waar de sneeky boa's in de bosjes liggen te slapen en onderstussen de staats kas spekken.
www.cbrclub.nl
11 women on board,and they all know the way !

Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”