scherm loopt achter bij de werkelijkheid
-
- Senior Member
Het lijkt er op dat de puls uitstekend is en je 5200 kan dus kaduuk zijn.
Neem contact op met VDO in Badhoevedorp
Neem contact op met VDO in Badhoevedorp
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
Ja, dat zal ik eens doen.
Ik zal ze eerst maar eens mailen misschien hebben ze nog goeie ideeën.
To be continued
Freek
Ik zal ze eerst maar eens mailen misschien hebben ze nog goeie ideeën.
To be continued
Freek
Hide post links |
-
- Senior Member
-
- Average Member
Ja wel!!!
Voer eerst maar eens een software update uit.
Goed maar............de laatste software staat er al op.
Morgen verder??
Freek
Voer eerst maar eens een software update uit.
Goed maar............de laatste software staat er al op.
Morgen verder??
Freek
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat is dus inderdaad een advies waarvoor men zich zou moeten doodschamen.
Ik heb al eerder aangeroerd dat het kennisniveau van de helpdeskmedewerkers bedroevend is.
QED
Ik heb al eerder aangeroerd dat het kennisniveau van de helpdeskmedewerkers bedroevend is.
QED
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Average Member
Ik heb toch het idee dat de 5200 niet goed is.
De afgelopen dagen heb ik zonder puls gereden en het valt me op dat de pijl ook dan soms achter loopt.
Vooral bij inzoomen tot 50 m.
Sta ik stil voor een kruising dan sta ik op de GPS-kaart nog een centimeter of 1 1/2 voor de streep.
Ook verloopt het beeld niet vloeiend het verschuift 1 1/2 cm vertraagt dan even en verschuift weer 1 1/2 cm.
Ik heb de vorige eigenaar gebeld en die verzekerde me dat het altijd prima heeft gewerkt.
Of ik de man op zijn woord kan geloven weet ik niet maar ik denk het wel.
Een oorzaak zou kunnen zijn dat bij het stelen van zijn scherm en afstandsbediening de kabels zijn doorgeknipt.
Ik heb de afgeknipte kabels, wat daarvan rest, er bij gekregen en idd de monitor kabel en de kabel van de ab zijn doorgeknipt.
Dit zou natuurlijk een kortsluiting kunnen hebben veroorzaakt.
Zonder puls werkt het wel beter, de weg wordt beter gevolgd dan met puls want dan is het helemaal een zootje.
Zou het kunnen dat de antenne de signalen trager verwerkt dan een originel antenne?? De ontvangst is prima.
Ik weet het niet meer.
(wanhoop mode aan)Dus ik denk er over de 5200 maar eens naar vdo te sturen want zo heb ik er ook niets aan.(wanhoop mode uit)
Gr Freek
De afgelopen dagen heb ik zonder puls gereden en het valt me op dat de pijl ook dan soms achter loopt.
Sta ik stil voor een kruising dan sta ik op de GPS-kaart nog een centimeter of 1 1/2 voor de streep.
Ook verloopt het beeld niet vloeiend het verschuift 1 1/2 cm vertraagt dan even en verschuift weer 1 1/2 cm.
Ik heb de vorige eigenaar gebeld en die verzekerde me dat het altijd prima heeft gewerkt.
Of ik de man op zijn woord kan geloven weet ik niet maar ik denk het wel.
Een oorzaak zou kunnen zijn dat bij het stelen van zijn scherm en afstandsbediening de kabels zijn doorgeknipt.
Ik heb de afgeknipte kabels, wat daarvan rest, er bij gekregen en idd de monitor kabel en de kabel van de ab zijn doorgeknipt.
Dit zou natuurlijk een kortsluiting kunnen hebben veroorzaakt.
Zonder puls werkt het wel beter, de weg wordt beter gevolgd dan met puls want dan is het helemaal een zootje.
Zou het kunnen dat de antenne de signalen trager verwerkt dan een originel antenne?? De ontvangst is prima.
Ik weet het niet meer.
(wanhoop mode aan)Dus ik denk er over de 5200 maar eens naar vdo te sturen want zo heb ik er ook niets aan.(wanhoop mode uit)
Gr Freek
Hide post links |
-
- Senior Member
Zoals jij dit beschrijft is het exact zoals het behoort te zijn. De positie wordt slechts eenmaal per 15-20 seconden geupdate en daardoor verspringt jouw positiepijltje eens in dat aantal seconden. Nogal wiedes dat dit op schaal 50 m met grote sprongen gaat. Daarom is de puls zo belangrijk bij een vast systeem. Je pijltje wordt verplaatst door de pulsgegevens en de gyro en slechts als de positie niet kan worden gepaard aan een weg wordt de hulp van de gps ingeroepen. Dat is dus even iets anders als een TomTom.De afgelopen dagen heb ik zonder puls gereden en het valt me op dat de pijl ook dan soms achter loopt.
Zodra jouw perfecte puls echter op de 5200 wordt geprikt begint de narigheid; deze kan de signalen kennelijk niet goed omzetten in een bruikbare snelheidsinformatie.
Hide post links |
-
- Average Member
Ok, dat is dan eens een goed berichtGerritje schreef:Zodra jouw perfecte puls echter op de 5200 wordt geprikt begint de narigheid; deze kan de signalen kennelijk niet goed omzetten in een bruikbare snelheidsinformatie.
Het is wel zo dat soms als ik stil sta voor een kruising het pijltje ineens naar de goed plaats springt.
Dus dat lijkt dan wel goed.
Blijft de vraag........is de pulsverwerking van de 5200 niet goed of is de puls niet goed.
Toch een api proberen??
Freek
Hide post links |
-
- Normal Member
Waarom niet eerst een andere 5200 proberen??? De mijne moet ik nog installeren na mijn autoinbraak, dus kom maar hierheen zou ik willen voorstellen, maar dan moet je er wel 150km voor rijden vv. (Emst 17km na A'doorn richting Zwolle) Misschien is er iemand bij jou in de buurt die nog een 5200 paraat voor je heeft?
Hide post links |
-
- Moderator
Of eens proberen een fabrieksreset uit te voeren (een van de opties bij systeeminformatie). Als laatste kun je nog eens proberen de pc opnieuw van software te voorzien (flashen).
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Hide post links |
-
- Average Member
Ik vind het echt een geweldig aanbod maar om nu 300 km te rijden voor een test................daar ben ik nog net niet hopeloos genoeg voor maar wie weet komt het nog.LvR schreef:Waarom niet eerst een andere 5200 proberen???
Maar toch bedankt voor het aanbod.
Ik ga nog even resetten en de flash opnieuwe doen en dan..........................................
Freek
Hide post links |
-
- Average Member
ik heb ooit eens zoiets gehad met een 5100 .
het probleem bleek hem in de opstelling te zitten.
ik dacht dat ik een normale 5100 had,bleek het een 5100 verticaal te zijn.
misschien een optie om dat eens uit te proberen
gr andre
het probleem bleek hem in de opstelling te zitten.
ik dacht dat ik een normale 5100 had,bleek het een 5100 verticaal te zijn.
misschien een optie om dat eens uit te proberen
gr andre
Hide post links |
-
- Senior Member
Deze unit kan in elke stand worden gemonteerd zolang de sleuf van de gyrostelschroef maar vertikaal staat en in het instellingenmenu wordt aangegeven of de unit rechtop of ondersteboven is gemonteerd.
En hoewel jouw eigen ervaring zeker nuttig is in dit verhaal, gaat het hier over het verkeerd weergeven van een goed aankomend snelheidssignaal. Dat lijkt weinig met de gyro te maken te hebben
En hoewel jouw eigen ervaring zeker nuttig is in dit verhaal, gaat het hier over het verkeerd weergeven van een goed aankomend snelheidssignaal. Dat lijkt weinig met de gyro te maken te hebben
Hide post links |
-
- Average Member
OPGELOST!!!
Vanmiddag uit pure eigenwijzigheid een API4 gehaald en gemonteerd.
Rondje voor de kalibratie...twee straten verder was het al OK.
Nu, net als bij de 5000, een prachtige rustige puls die bij constante snelheid nauwelijks varieert.
Zo zie je maar.........het leven is vol verrassingen.
Iedereen heel hartelijk bedankt voor de geestelijke steun en het meedenken in deze moeilijke dagen.
Met dank
Freek
Hide post links |
-
- Senior Member
Da's mooi, gefeliciteerd
En zo zie je maar weer, positieve ervaringen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Kennelijk reageert de 5200 anders op de puls dan de 5000.
Het zou interessant zijn nog wat proefjes met andere navicomputers uit te voeren in jouw Audi, maar ik kan me zo voorstellen dat je er voorlopig wel even genoeg van hebt
Groet,
JW
En zo zie je maar weer, positieve ervaringen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Kennelijk reageert de 5200 anders op de puls dan de 5000.
Het zou interessant zijn nog wat proefjes met andere navicomputers uit te voeren in jouw Audi, maar ik kan me zo voorstellen dat je er voorlopig wel even genoeg van hebt
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Average Member
JW schreef: Het zou interessant zijn nog wat proefjes met andere navicomputers uit te voeren in jouw Audi, maar ik kan me zo voorstellen dat je er voorlopig wel even genoeg van hebt
Freek
Hide post links |
-
- Normal Member
-
- Senior Member
Bravo. Excuses dat ik zo'n 5200 meer verdacht dan de voorsprong door techniek van Audi.Vanmiddag uit pure eigenwijzigheid een API4 gehaald en gemonteerd.
Maar waar koop je zo gauw een API, welke en wat moest je betalen?
Hide post links |
-
- Average Member
Excuus aanvaard
Nou, ik had het probleem ook voorgelegd bij de firma Beijer, de maker/uitvinders van de API.
Deze waren er stellig van overtuigd dat het de puls zou "kunnen" zijn. (leuk omschreven)
Hun stellige overtuiging en wat eigen eigenwijzigheid heeft me er toe doen besluiten om toch eerst nog een API te proberen.
Je kan bij hun niet als particulier kopen maar ze hebben een dealer netwerk.
Laat er hier in het dorp nou gewoon een dealer zitten.
Dus bij de Fa Re-Cars langs en die hadden de API4 gewoon in voorraad en voor € 59,- mocht ik er één meenemen.
De rest is inmiddels bekend.
Freek
Nou, ik had het probleem ook voorgelegd bij de firma Beijer, de maker/uitvinders van de API.
Deze waren er stellig van overtuigd dat het de puls zou "kunnen" zijn. (leuk omschreven)
Hun stellige overtuiging en wat eigen eigenwijzigheid heeft me er toe doen besluiten om toch eerst nog een API te proberen.
Je kan bij hun niet als particulier kopen maar ze hebben een dealer netwerk.
Laat er hier in het dorp nou gewoon een dealer zitten.
Dus bij de Fa Re-Cars langs en die hadden de API4 gewoon in voorraad en voor € 59,- mocht ik er één meenemen.
De rest is inmiddels bekend.
Freek
Hide post links |
-
- Senior Member
I rest my case...Gentry schreef:ik zou eerst nog een API proberen, dat een 5000 goed werkt is geen garantie voor een goed werkende 5200.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- Moderator
Ook van deze kant opgelucht dat jouw probleem is opgelost.
De hele discussie nog eens nalezende geeft als resultaat dat de puls eigenlijk vanaf het begin de meest gerede kandidaat was als oorzaak voor het probleem. Gelukkig is dat ook in menige reactie van een aantal van ons gesuggereerd. Maar evenzovele andere oplossingen.
Zoals JW het al zo spreekwoordelijk aangaf: En zo zie je maar weer, positieve ervaringen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.
En nu maar genieten van dit door VDO vervaardige perfecte systeem.
De hele discussie nog eens nalezende geeft als resultaat dat de puls eigenlijk vanaf het begin de meest gerede kandidaat was als oorzaak voor het probleem. Gelukkig is dat ook in menige reactie van een aantal van ons gesuggereerd. Maar evenzovele andere oplossingen.
Zoals JW het al zo spreekwoordelijk aangaf: En zo zie je maar weer, positieve ervaringen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.
En nu maar genieten van dit door VDO vervaardige perfecte systeem.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Hide post links |
-
- Average Member
Je had het dus helemaal bij het goede eind!!Gentry schreef:I rest my case...Gentry schreef:ik zou eerst nog een API proberen, dat een 5000 goed werkt is geen garantie voor een goed werkende 5200.
goe gedaen jochie....
Freek
Hide post links |
-
- Senior Member
Zeker weten
En ook Fransnacht had het bij het goeie eind
Groet,
JW
En ook Fransnacht had het bij het goeie eind
vanaf 2004 zijn er wel problemen met de puls.
Die de klacht als jouwe zou kunnen veroorzaken. Misschien zit het ook wel in die "oude types" maar dat is zeker officieel bekend.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Average Member
Ja,idd.... en zo zie je maar wat voor de ene computer een perfect signaal is is voor de andere computer een stoorzender.
Freek
Freek
Hide post links |
-
- Average Member
Jonge, jonge wat is het toch fijn als je navi goed werkt!!!
Moest vandaag effe een boodschap doen vlakbij Parijs.
Geen geklooi meer met een andere cd maar gewoon thuis de bestemming opgeven en gaan met die banaan!!
Het werk allemaal wel even wat sneller dan de oude 5000.(al heeft die het ook altijd prima gedaan)
Het niet meer wisselen van cd is echt heerlijk.
Anders de halve kofferbak leeg maken om een andere cd te steken.
Het systeem werkt nu perfect helemaal geen rare dingen meer meegemaakt dus de API is de oplossing gebleken.
Freek
Moest vandaag effe een boodschap doen vlakbij Parijs.
Geen geklooi meer met een andere cd maar gewoon thuis de bestemming opgeven en gaan met die banaan!!
Het werk allemaal wel even wat sneller dan de oude 5000.(al heeft die het ook altijd prima gedaan)
Het niet meer wisselen van cd is echt heerlijk.
Anders de halve kofferbak leeg maken om een andere cd te steken.
Het systeem werkt nu perfect helemaal geen rare dingen meer meegemaakt dus de API is de oplossing gebleken.
Freek
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
inbouwen origineel kia navigatie geeft fout melding accu loopt leeg