scherm loopt achter bij de werkelijkheid

fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

tevens wat heeft u voor draden allemaal aangesloten op de navigatie computer?

Als ik een lastige fout heb begin ik meestal opnieuw.

Dat houd in alleen het hoog nodige aansluiten.

de 2 plussen en de massa en het liefst de gps even buiten op het dak.
Mocht het dan niet goed gaan weet je dat het niet in de aansluitingen zit.

Er is al vaker gebleken dat achteruitrijdraad rare dingen kan veroorzaken...... u zegt zelf al dat het een warboel is!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LvR
Normal Member
Normal Member
Berichten: 193
Lid geworden op: 16 mei 2004 23:05

Bericht door LvR »

Wist niet dat die "knijpknoeiblokjes" zo funest waren; heb er "veel" mee gewerkt en tot op heden NOOIT last ondervonden in welke vorm dan ooit :shock: "Ik" heb dus geluk gehad; weet nu ook waar evt toekomstige storingen vandaan kunnen komen en zal ze dus niet meer gebruiken, maar gaan solderen.

Thanks(!)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FreekC
Average Member
Average Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:59

Bericht door FreekC »

Ik heb op de terug weg van Schiphol naar huis zonder puls gereden, zeg maar een km of 120.
Ja, er staat de nieuwste software op 2.80.

Freek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FreekC
Average Member
Average Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:59

Bericht door FreekC »

fransnacht schreef:tevens wat heeft u voor draden allemaal aangesloten op de navigatie computer?

Als ik een lastige fout heb begin ik meestal opnieuw.

Dat houd in alleen het hoog nodige aansluiten.

de 2 plussen en de massa en het liefst de gps even buiten op het dak.
Mocht het dan niet goed gaan weet je dat het niet in de aansluitingen zit.

Er is al vaker gebleken dat achteruitrijdraad rare dingen kan veroorzaken...... u zegt zelf al dat het een warboel is!

De antenne staat op het dak het is een 3 in één antenne van Herr VW, telefoon, radio en GPS.
De GPS ontvangst is prima, vanmorgen 12 satelieten.
Aangesloten zijn :
Constante + A4
geschakelde + A7
massa A8
snelheidsignaal A1
achteruit. A2


Freek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LvR
Normal Member
Normal Member
Berichten: 193
Lid geworden op: 16 mei 2004 23:05

Bericht door LvR »

12 sats???? :shock: Heb ik nog nooit ontvangen/gezien; hoogstens 8. Is die GPS antenne wel ok? :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FreekC
Average Member
Average Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:59

Bericht door FreekC »

Nog even wat instellingen:
I/O status lezen:
Tacho puls: lijkt een probleem omdat die zo varieert.
Richting: vooruit - D achteruit - R
Licht: Uit
Ext. aansl. 1: Uit

I/O status zetten:
alle 3 - ACT_HIGH

GPS data lezen:
Ontvangst status: Navigating
Almanac OK
3D position
Hoogte boven NAO: 0 M
Aantal sat : 8/9

opstellingshoek-----bovenste optie

systeeminfo:
artikelnummer: PC5200/00
HW-nummer : 0101
SW-nummer : 0280
Taal versienummer: 0610
SD1: Europe 2007 08 Navteq 2006Q4

Demo. geblokkeerd rood blokje

Snelh. begr. Uit groen blokje
Autom. picto. uit groen blokje

NMEA 9600, 8N1 groen blokje

Wie ziet de boswachter???


Freek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FreekC
Average Member
Average Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:59

Bericht door FreekC »

LvR schreef:12 sats???? :shock: Heb ik nog nooit ontvangen/gezien; hoogstens 8. Is die GPS antenne wel ok? :D
:lol: Ik kan er ook niet aan doen maar het stond er ECHT :lol:

Freek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

12 sat's is echt geen unicum, die heb ik ook regelmatig aan ontvangst. Gewoon standaard VDO antenne.
Ben alleen benieuwd hoe het systeem reageerde zonder puls aangesloten.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LvR
Normal Member
Normal Member
Berichten: 193
Lid geworden op: 16 mei 2004 23:05

Bericht door LvR »

Bij mij meestal tussen 5/6 en 8 sats; waarschijnlijk omdat ik de antenne in/achter het dash heb zitten; dus ongunstiger locatie, maar wel uit het zicht :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FreekC
Average Member
Average Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:59

Bericht door FreekC »

De GPS antenne zit achter op het dak dus een uitstekende plaats vaak 10 of 11 en soms zelfs 12 sat.
Daar kan het, volgens mij, dus niet aan liggen.
Onder het dashboard gaat natuurlijk ook maar geeft wat beperkingen in de ontvangst, een stuk of 8 is ook prima.

Nou, zonder puls gaat alles eigenlijk wel goed.
Ik denk dat er eerst weer even gekalibreed moest worden want hoe dichter bij huis des te beter het het ging.
Zal eens een paar dagen zonder puls rijden in het kader van dit onderzoek.
Verder loop ik zo zoetjes aan een beetje vast.
De trucen doos raakt leeg.
Dus als er hier nog iemand een idee heeft.....graag.
Toch aan een API????

Wat is eigenlijk de instelling : NMEA 9600, 8N1 (groen blokje)

Freek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik denk dat er eerst weer even gekalibreed moest worden want hoe dichter bij huis des te beter het het ging.
Zal eens een paar dagen zonder puls rijden in het kader van dit onderzoek.
Kalibreren zonder puls kan uiteraard niet.
Wat is eigenlijk de instelling : NMEA 9600, 8N1 (groen blokje)
Dat is het communicatie protocol via de seriële aansluiting snelheid 9600 baud, 8 bits, 1 stopbit
voor het aansluiten van randapparatuur die de positiegegevens gebruikt.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FreekC
Average Member
Average Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:59

Bericht door FreekC »

Kalibreren zonder puls kan uiteraard niet.
Ja, daar heb je natuurlijk gelijk in.
Maar het "leek" steeds beter te gaan maar ik heb al zoveel en lang naar dat scherm getuurd dat de objectiviteit misschien een beetje in het gedrang komt :lol:

Wat is eigenlijk de instelling : NMEA 9600, 8N1 (groen blokje)
Dat is het communicatie protocol via de seriële aansluiting snelheid 9600 baud, 8 bits, 1 stopbit
voor het aansluiten van randapparatuur die de positiegegevens gebruikt.

Er staat een groen blokje achter dus "aan" of maakt dat niet uit?

Freek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Hij staat bij mij standaard uit
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FreekC
Average Member
Average Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:59

Bericht door FreekC »

Ok, zal hem ook uit zetten maar dat zal de oplossing waarschijnlijk niet zijn.

Wat blijft er nu nog over????????????

Freek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat je een "rotte" puls of zelfs een defecte PC5200 hebt
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FreekC
Average Member
Average Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:59

Bericht door FreekC »

Ja, daar zat ik ook aan te denken.......
De puls is een beetje vreemd maar de snelhiedsmeter doet het prima nooit rare dingen geen gezieber of gezwabber.
Maar laten we het nog niet opgeven.
Een API is het proberen waard.
Maar welke is dan de beste optie een API-4 een API4-D of een API4-S.

Freek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als je de gelegenheid hebt zou ik proberen of de oude 5000 of een ander leentoestel het wel goed doet.
Ook een 5200 kan defect zijn

Heb je wellicht een kennis die een oscilloscoop heeft om daarmee te meten?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FreekC
Average Member
Average Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:59

Bericht door FreekC »

Nou, een oscilloscoop wordt moeilijk maar de 5000 kan ik zo weer terug zetten.
Ik zal het van de week eens proberen.
Verder nog ideeën??

Freek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nou, met de 5000 er weer aan en dan goed op die puls letten. Is die daar wel goed dan is die 5200 echt kaduuk, of zelfs nooit goed geweest :cry:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FreekC
Average Member
Average Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:59

Bericht door FreekC »

Wat is een goed dan wel het beste adres voor reparatie?
VDO zelf?

Freek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

LvR schreef:12 sats???? :shock: Heb ik nog nooit ontvangen/gezien; hoogstens 8. Is die GPS antenne wel ok? :D
heb ik ook wel eens gehad Leo, vergeet niet dat het dak dan als ontvangstbord fungeert, zeg maar een soort schotel.
dat is ook de reden dat ik mijn gps in de dakantenne heb
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

ik zou eerst nog een API proberen, dat een 5000 goed werkt is geen garantie voor een goed werkende 5200.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Gentry schreef:dat een 5000 goed werkt is geen garantie voor een goed werkende 5200.
Het gaat niet om het werken van de navigatie zelf maar om te controleren of daar de pulsen wel goed worden verwerkt.

Kun je trouwens nog nagaan waar eigenlijk de puls vandaan wordt gehaald?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FreekC
Average Member
Average Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:59

Bericht door FreekC »

Nou, zoals sommigen van jullie weten kan ik er slecht tegen als iets door een onverklaarbare oorzaak niet werkt.
Dus..........net even met de "good old" 5000 gereden.
Werkt perfect, zit er geen meter naast bij wijze van spreken.
Als ik 86 km/u rij op de cruise control heb ik 95 pulzen en de variatie is 1 (!) puls op en neer dus 94 t/m 96.
Dat is dus uitstekend.
Even een rondje gereden en dan begeleide route naar huis geen enkel probleem.
Dus zou ik zeggen dat de puls goed is maar is nu de 5200 kapot of toch een API???

Freek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FreekC
Average Member
Average Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:59

Bericht door FreekC »

De pulzen komen van de aansluiting rechts aan de bijrijderskant, het is de rood/bruine draad die, volgens mij, rechtstreeks van de gever komt en daar vandaan naar de snelheidsmeter gaat.
Ja, de draad komt rechtstreeks van de gever, ik heb even op het schema gekeken.
Wordt afgetakt bij stekkerblok T6b1

Freek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • inbouwen origineel kia navigatie geeft fout melding accu loopt leeg
    door reco63 » 28 okt 2018 09:20 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 1
    Weergaves: 1083
  • VW navigatie update 2017/2018 navigatie systeem loopt vanst
    door Peterdekoning » 07 okt 2018 18:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1145
  • RNS 510 alleen nog zwart scherm
    door daanos » 03 apr 2015 12:52 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 1885
  • DNX5220BT scherm vraagje
    door Rene196544 » 22 okt 2017 13:20 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 576
  • Audi navigatie plus RNS-E scherm
    door Audivirus » 23 dec 2016 15:49 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 842
  • let op scherm kan omgekeerd zijn"....
    door Xsjlo » 07 jun 2017 23:39 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 871
  • scherm TOTTOM blijft zwart
    door wanouwir » 27 dec 2018 00:47 » in TomTom
    Reacties: 5
    Weergaves: 1166

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”