Software update MS5400
-
- Senior Member
Software update MS5400
Hoi allemaal,
Ik ben in het bezit van een MS5400-XL.
Nu heb ik laatst van VDO een update set gekregen van de kaarten.
Weet iemand of daar nou ook automatisch de SW van het systeem mee wordt geupdate of moet ik deze zelf (nog) aanschaffen.
Bij voorbaat dank.
Fantom
Ik ben in het bezit van een MS5400-XL.
Nu heb ik laatst van VDO een update set gekregen van de kaarten.
Weet iemand of daar nou ook automatisch de SW van het systeem mee wordt geupdate of moet ik deze zelf (nog) aanschaffen.
Bij voorbaat dank.
Fantom
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Fantom
Als je de update set gekregen heb van de kaarten zit daar geen software update bij die zou je los moeten aanschaffen.prijs is circa € 49,-
de nieuwste software voor de ms 5500/5400 is de mo 5594 met software 0940 deze heeft onder andere t.o.v. de software 0910 meerdere mogelijkheden m.b.t. de weergave van de statusbalk en nog een paar andere veranderingen, welke precies weet ik niet. heb zelf de software 0940 sinds gisteren en heb nog geen tijd gehad om te kijken wat er nog meer is veranderd.
Topsport
Als je de update set gekregen heb van de kaarten zit daar geen software update bij die zou je los moeten aanschaffen.prijs is circa € 49,-
de nieuwste software voor de ms 5500/5400 is de mo 5594 met software 0940 deze heeft onder andere t.o.v. de software 0910 meerdere mogelijkheden m.b.t. de weergave van de statusbalk en nog een paar andere veranderingen, welke precies weet ik niet. heb zelf de software 0940 sinds gisteren en heb nog geen tijd gehad om te kijken wat er nog meer is veranderd.
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Hide post links |
-
- Senior Member
Topsport,
Ben benieuwd naar de nieuwe features in MO5594.
Op de site van VDO gekeken maar geen info gevonden, ook nog niet verkrijgbaar in de shop. Hoe ben jij aan de mo5594 gekomen??
Groet,
Riekus
Ben benieuwd naar de nieuwe features in MO5594.
Op de site van VDO gekeken maar geen info gevonden, ook nog niet verkrijgbaar in de shop. Hoe ben jij aan de mo5594 gekomen??
Groet,
Riekus
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik heb het e.e.a voor de zekerheid bij C-IQ gevraagd.
Lees hieronder het antwoord dat ik kreeg.
Lees hieronder het antwoord dat ik kreeg.
Geachte heer,
bij de nieuwe Update die U gekregen heeft zat er inderdaad nog geen bedrijssoftware bij. Er is namelijk bij de MS5400 nog geen nieuwe software.
Wanneer deze komt kan ik U ook nog niet vertellen.
Het einige wat U kan doen is wachten op de volgende Update, en wellicht zit hij er dan wel bij.
Wanneer U nog meerdere vragen heeft met betrekking tot Updates en bedrijssoftware kunt U ons ook altijd bellen onder nummer 008 00 99 33 33 33
Met vriendelijke groet,
Uw C-IQ Service Team
Siemens VDO Trading GmbH
Hide post links |
-
- Senior Member
Op de volgende site:
www.jewuwa.de/GPS_Navigation/VDO_Datenbank.htm
staat dat de 9.4 inderdaad de laatste versie is. Ik kan echter verder helemaal NIETS vinden over deze nieuwe OS.
Groet,
Riekus
www.jewuwa.de/GPS_Navigation/VDO_Datenbank.htm
staat dat de 9.4 inderdaad de laatste versie is. Ik kan echter verder helemaal NIETS vinden over deze nieuwe OS.
Groet,
Riekus
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo
Volgens mij hoef je de update niet te kopen maar wordt deze met de levering van de nieuwe kaarten meegestuurd.
Zo is het ook met de vorige updates gegaan, de levering staat gepland voor de maand mei.
Hier en daar gaan geruchten dat ook met een C-IQ abonnement je de nieuwe SW apart moet kopen.
Lijkt mij onwaarschijnlijk temeer omdat de geen van de SW versies bij VDO op de site worden aangeboden en omdat een update vaak nodig is om gebruik te maken van de nieuwe kaarten.(zo ook bij de laatste update)
Heb onlangs een mailtje naar VDO gestuurd over deze geruchten en tot op heden geen reactie.
De antwoorden welke door de medewerkers van VDO worden gegeven zijn de laatste tijd nogal summier en wordt je geadviseerd contact op te nemen met de helpdesk via een betaald 0900 nummer.
(zie kopie e-mail onderaan)
Als je bij je C-IQ online bij navigatie systeem wijzigen kijkt zie je welke SW en welke kaarten je nu hebt en welke beschikbaar zijn.
Daar staat voor de 5500 alleen de OS SW920 bij welke is uitgebracht voor de MS5400/5500 in combinatie met de telefoonmodule.
Zodra er nieuwe updates zijn wordt je van tevoren per brief door C-IQ team geïnformeerd.
ben wel benieuwd hoe Topsport aan zijn nieuwe SW is gekomen.
Mvgr,
Willem.
Volgens mij hoef je de update niet te kopen maar wordt deze met de levering van de nieuwe kaarten meegestuurd.
Zo is het ook met de vorige updates gegaan, de levering staat gepland voor de maand mei.
Hier en daar gaan geruchten dat ook met een C-IQ abonnement je de nieuwe SW apart moet kopen.
Lijkt mij onwaarschijnlijk temeer omdat de geen van de SW versies bij VDO op de site worden aangeboden en omdat een update vaak nodig is om gebruik te maken van de nieuwe kaarten.(zo ook bij de laatste update)
Heb onlangs een mailtje naar VDO gestuurd over deze geruchten en tot op heden geen reactie.
De antwoorden welke door de medewerkers van VDO worden gegeven zijn de laatste tijd nogal summier en wordt je geadviseerd contact op te nemen met de helpdesk via een betaald 0900 nummer.
(zie kopie e-mail onderaan)
Als je bij je C-IQ online bij navigatie systeem wijzigen kijkt zie je welke SW en welke kaarten je nu hebt en welke beschikbaar zijn.
Daar staat voor de 5500 alleen de OS SW920 bij welke is uitgebracht voor de MS5400/5500 in combinatie met de telefoonmodule.
Zodra er nieuwe updates zijn wordt je van tevoren per brief door C-IQ team geïnformeerd.
ben wel benieuwd hoe Topsport aan zijn nieuwe SW is gekomen.
Mvgr,
Willem.
Geachte heer
Hartelijk dank voor uw email.
Neemt u voor dit probleem contact op met onze technische helpdesk, deze zijn te bereiken onder tel.nr 0900 - 46 36 836.
Met vriendelijke groet,
Uw C-IQ Service Team
Siemens VDO Trading GmbH
-----Ursprüngliche Nachricht-----
Gesendet: Sonntag, 15. Februar 2004 17:38
An: info@c-iq-service-centre.com
Cc: c-iq@vdodayton.com; henning.wiefelspuetz@siemens.com
Betreff: Fouten op de kaart
In de softwareversie 910 zit de volgende fout.
Heden weekend was de A16 bij Hazeldonk afgesloten. door het navigatie
systeem werd ik hier keurig op geattendeerd.
Na enkele seconden verscheen het scherm omleiding plannen na mijn keuze om
inderdaad een omleiding te plannen kwam het systeem terug met de melding dat er een nieuwe route gepland was met een langere reistijd en afstand van 0
hierna kwam weer opnieuw het scherm om een omleiding te plannen en wederom ging dit verkeerd.
Bij het vragen van een omleiding door wegafsluiting komt het systeem in een oneindige lus.
MS5500XL/Navtech 2004/01\ SW910
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo
jullie vragen zich af hoe ik aan de software( MO 5594) 0940 ben gekomen als je een MG-3000 telefoonmodule aansluit op een MS-5400/5500 zit daar de software MO 5594 (0940) bij om de telefoonmodule goed te laten werken.
hierbij enkele veranderingen die ik tot nu toe heb kunnen ontdekken:
bij beeldscherm statusregel links, rechts en boven naast de bekende geen, klok, datum,resterende reistijd , resterende dynamische reistijd en geschatte aankomsttijd zijn de volgende toegevoegd te verwachten aankomsttijd, totale vertraging op de route, afstand tot de bestemming,hoogte boven NAP, snelheid en tmc.
ook zag ik het item toestelconfiguratie met de volgende mogelijkheden die je kunt aanvinken:
MG-3000 aangesloten
multimediabox aangesloten
TV-tuner aangesloten
achteruitrijcamera aangesloten
waarschijnlijk zijn er wel nog meer veranderingen, maar dit waren de veranderingen die ik tot nu toe heb opgemerkt.
Topsport
jullie vragen zich af hoe ik aan de software( MO 5594) 0940 ben gekomen als je een MG-3000 telefoonmodule aansluit op een MS-5400/5500 zit daar de software MO 5594 (0940) bij om de telefoonmodule goed te laten werken.
hierbij enkele veranderingen die ik tot nu toe heb kunnen ontdekken:
bij beeldscherm statusregel links, rechts en boven naast de bekende geen, klok, datum,resterende reistijd , resterende dynamische reistijd en geschatte aankomsttijd zijn de volgende toegevoegd te verwachten aankomsttijd, totale vertraging op de route, afstand tot de bestemming,hoogte boven NAP, snelheid en tmc.
ook zag ik het item toestelconfiguratie met de volgende mogelijkheden die je kunt aanvinken:
MG-3000 aangesloten
multimediabox aangesloten
TV-tuner aangesloten
achteruitrijcamera aangesloten
waarschijnlijk zijn er wel nog meer veranderingen, maar dit waren de veranderingen die ik tot nu toe heb opgemerkt.
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
Hide post links |
-
- Senior Member
Topsport,
In de SW versie die ik heb, 9.1, kan ik op de statusregel ook al de door jou genoemde opties laten zien. Daar zit de vernieuwing volgens mij niet in.
Ben benieuwd naar de reactie van VDO. Heb een vraag per email gesteld aan de helpdesk over de SW versie 9.4
Groet,
Riekus
In de SW versie die ik heb, 9.1, kan ik op de statusregel ook al de door jou genoemde opties laten zien. Daar zit de vernieuwing volgens mij niet in.
Ben benieuwd naar de reactie van VDO. Heb een vraag per email gesteld aan de helpdesk over de SW versie 9.4
Groet,
Riekus
Hide post links |
-
- Senior Member
bij mijn pc-5400 waren de eerste 6 mogelijkheden reeds aanwezig bij s.w. 9.1, en bij s.w. 9.4 kreeg ik echter de laatste 6 er ook bij :Riekus schreef:Topsport,
te verwachten aankomsttijd
totale vertraging op de route
afstand tot de bestemming,
hoogte boven NAP
snelheid
tmc.
Topsport
Hide post links |
-
- Senior Member
Al deze opties kon ik bij de MS5500 met SW9.1 ook al gebruiken.... (mijn vorige bericht was klaarblijkelijk onduidelijk??)topsport schreef:Riekus schreef:Topsport,
bij mijn pc-5400 waren de eerste 6 mogelijkheden reeds aanwezig bij s.w. 9.1, en bij s.w. 9.4 kreeg ik echter de laatste 6 er ook bij :
te verwachten aankomsttijd
totale vertraging op de route
afstand tot de bestemming,
hoogte boven NAP
snelheid
tmc.
Topsport
Groet,
Riekus
Hide post links |
-
- Senior Member
Dit antwoord kreeg ik daarnet van VDO Dayton support:
Inderdaad, sinds kort is er een nieuwe software beschikbaar voor de MS5500 en de MS5400.
* De voornaamste nieuwe uitbereiding/ontwikkeling is de mogelijkheid tot aansturing van de MG3000 telefoon module MG3000.
* Daarnaast is het mogelijk om de instellingen direct op te slaan in het geheugen. Dit gebeurde voorheen door het afzetten van het contact. Bij de MO5594 is dit mogelijk via het vernieuwde menu.
* Verder is het icoon op de kaart wat het voertuig voorstelt verbeterd voor wat betreft de duidelijkheid overdag en 's nachts.
* De kaart wordt direct opnieuw getekend zodra er een verandering qua instelling heeft plaatsgevonden.
* Deactivering van "sla nu af" aanwijzing mogelijk
* Scroll bar aan de zijkant van het scherm, om te kunnen zien hoe lang de lijst is die getoond wordt.
* Statusbalk bovenin is nieuw en zelf in te vullen.
Deze vernieuwde versie van de software wordt niet gratis verschaft bij de volgend up-date van de wegenkaarten. De MO5594 is reeds leverbaar. Alleen wordt het niet op de web-site aangegeven, omdat Nederland als enige land deze software gaat leveren. De prijs van de up-date bedraagt 49 euro inclusief BTW, en is te bestellen bij de VDO Dayton dealer. Een dealerlijst is eventuieel ook via de web-site toegankelijk, als u klikt op "contacts" en vervolgens "dealer database".
Mocht u verder nog vragen hebben, dan staat het service and support team geheel tot uw beschikking.
Met vriendelijke groeten / Kind regards / Mit freundlichen Grüßen,
Technical Assistant Customer Support
Service & Special Solutions
Siemens VDO Trading BV
Zo te zien een aantal leuke 'vernieuwingen'
Groet,
Riekus
Edit Moderator: Naam verwijdert om privacy redenen houd hier altijd rekening mee.
Inderdaad, sinds kort is er een nieuwe software beschikbaar voor de MS5500 en de MS5400.
* De voornaamste nieuwe uitbereiding/ontwikkeling is de mogelijkheid tot aansturing van de MG3000 telefoon module MG3000.
* Daarnaast is het mogelijk om de instellingen direct op te slaan in het geheugen. Dit gebeurde voorheen door het afzetten van het contact. Bij de MO5594 is dit mogelijk via het vernieuwde menu.
* Verder is het icoon op de kaart wat het voertuig voorstelt verbeterd voor wat betreft de duidelijkheid overdag en 's nachts.
* De kaart wordt direct opnieuw getekend zodra er een verandering qua instelling heeft plaatsgevonden.
* Deactivering van "sla nu af" aanwijzing mogelijk
* Scroll bar aan de zijkant van het scherm, om te kunnen zien hoe lang de lijst is die getoond wordt.
* Statusbalk bovenin is nieuw en zelf in te vullen.
Deze vernieuwde versie van de software wordt niet gratis verschaft bij de volgend up-date van de wegenkaarten. De MO5594 is reeds leverbaar. Alleen wordt het niet op de web-site aangegeven, omdat Nederland als enige land deze software gaat leveren. De prijs van de up-date bedraagt 49 euro inclusief BTW, en is te bestellen bij de VDO Dayton dealer. Een dealerlijst is eventuieel ook via de web-site toegankelijk, als u klikt op "contacts" en vervolgens "dealer database".
Mocht u verder nog vragen hebben, dan staat het service and support team geheel tot uw beschikking.
Met vriendelijke groeten / Kind regards / Mit freundlichen Grüßen,
Technical Assistant Customer Support
Service & Special Solutions
Siemens VDO Trading BV
Zo te zien een aantal leuke 'vernieuwingen'
Groet,
Riekus
Edit Moderator: Naam verwijdert om privacy redenen houd hier altijd rekening mee.
Hide post links |
-
- Senior Member
Dus hier is al een geval dat c-iq dus niet alle updates gratis verstrekt! Ook al heb je een 'duur' abonnement moet je dus nog een keer € 49,-- neertellen om de bedrijfssoftware update te verkrijgen!!!
Vind e.e.a. wel een beetje vreemd!?!
Hide post links |
-
- Moderator
Ik ben het volkomen met je eens dat het zeer vreemd is dat je een abonnement hebt afgesloten en je dan ook nog eens geld moet betalen voor een update van de software. Dit zou er toch (mijns inziens) bij moeten zitten...
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Senior Member
Als je goed leest dan staat er dat DEZE software hoofdzakelijk voor de MG3000 telefoon module is, waar deze dan ook bij zit.beckeronline schreef:Dus hier is al een geval dat c-iq dus niet alle updates gratis verstrekt! Ook al heb je een 'duur' abonnement moet je dus nog een keer € 49,-- neertellen om de bedrijfssoftware update te verkrijgen!!!
Verder staat er ook dat deze software niet op de site verkrijgbaar is, alleen op verzoek bij de dealers.
Ik ga er dan ook vanuit dat de volgende versie weer bij een kaart update zit.
Je blijft natuurlijk voor en tegenstanders van het C-IQ systeem maar ik raak er steeds meer van overtuigt dat er geen goedkoper systeem bestaat dan C-IQ.
Voor vrijschakeling Europa betaal je 169 euro per jaar, en daar kan volgens mij geen ander merk tegen op ook al zou je 49 euro voor een update moeten betalen zou het nog steeds niet duur zijn.
Hide post links |
-
- Moderator
Ik ben het met je eens dat het echt goedkoop is voor zo'n abonnement. Het enige vreemde vind ik dat je voor sommige updates van de software apart moet betalen en voor de andere niet. Dat vind ik getuigen van selectief beleid (als je het zo wilt noemen). Lijkt me dat ze of alles of niets moeten bijvoegen. Nu kan (en leg de nadruk op "kan") de consument verward raken --> wat krijgt hij / zij nu wel en wat niet??Han schreef: Je blijft natuurlijk voor en tegenstanders van het C-IQ systeem maar ik raak er steeds meer van overtuigt dat er geen goedkoper systeem bestaat dan C-IQ.
Voor vrijschakeling Europa betaal je 169 euro per jaar, en daar kan volgens mij geen ander merk tegen op ook al zou je 49 euro voor een update moeten betalen zou het nog steeds niet duur zijn.
Verder is C-IQ zeker een zeer goede vorm van aanbieden van content (vind ik althans). Mijn vlogende systeem heeft dan ook zeker C-IQ (kan ook bijna niet anders meer tegenwoordig (als je VDO Dayton wilt althans)).
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Senior Member
Volgens mij is er sprake van een hele duidelijke situatie:
* C-IQ betreft de content (de kaarten) op CD of DVD: hierop is het handig een abonnement te hebben vanwege de regelmatige wijzigingen in verkeerssituaties.
* Software updates zijn VDO eigen en je hoeft niet mee te gaan met een nieuwe release.
Ik vind dit eigenlijk helemaal geen vreemde situatie, komt veel vaker voor in de wereld van de ICT. (neemt niet weg dat ik het wel jammer vind dat SW updates (nieuwe versies) niet met de C-IQ updates meekomen, ik bespaar ook liever geld...)
Overigens denk ik dat in de nieuwe versie (zoals ik eerder beschreef) wel handig vernieuwingen zitten. Alleen de scroll-balk al waaraan je kunt zien of je alle opties al op het scherm hebt (bijv. bij de lijst met filemeldingen maar ook bij instellingen van bijv. statusbalk: je denkt dat je er bent (cursur staat op TERUG) maar als je toch nog naar beneden blijft scrollen staan er nog meer opties !!) Maar, zoals gezegd, het is een ieders persoonlijke keuze !!
Groet,
Riekus
* C-IQ betreft de content (de kaarten) op CD of DVD: hierop is het handig een abonnement te hebben vanwege de regelmatige wijzigingen in verkeerssituaties.
* Software updates zijn VDO eigen en je hoeft niet mee te gaan met een nieuwe release.
Ik vind dit eigenlijk helemaal geen vreemde situatie, komt veel vaker voor in de wereld van de ICT. (neemt niet weg dat ik het wel jammer vind dat SW updates (nieuwe versies) niet met de C-IQ updates meekomen, ik bespaar ook liever geld...)
Overigens denk ik dat in de nieuwe versie (zoals ik eerder beschreef) wel handig vernieuwingen zitten. Alleen de scroll-balk al waaraan je kunt zien of je alle opties al op het scherm hebt (bijv. bij de lijst met filemeldingen maar ook bij instellingen van bijv. statusbalk: je denkt dat je er bent (cursur staat op TERUG) maar als je toch nog naar beneden blijft scrollen staan er nog meer opties !!) Maar, zoals gezegd, het is een ieders persoonlijke keuze !!
Groet,
Riekus
Hide post links |
-
- Normal Member
Ik ben hier zeker overtuigd van ook dat je de keuze krijgt Navte(ch)q of Teleatlas das bij andere merken wel anders.Je blijft natuurlijk voor en tegenstanders van het C-IQ systeem maar ik raak er steeds meer van overtuigt dat er geen goedkoper systeem bestaat dan C-IQ.
Gr jeff[/quote]
www.cbrclub.nl
11 women on board,and they all know the way !
Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)
11 women on board,and they all know the way !
Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3