MFD 1 Stroomgebruik tijdens stilstand

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
juno
Junior Member
Junior Member

MFD 1 Stroomgebruik tijdens stilstand

Bericht door juno »

Als ik mijn MFD uitschakel blijft hij stroom vragen en trekt zodoende de accu leeg.

Ik heb de MFD ingebouwd in mijn xedos, alles werkt perfect....

Safe pin en contineu plus zijn op 1 draad aangesloten, alleen als ik de continu stroom erafhaal trekt de radio geen stroom meer in de uitstand. Is dit makkelijk te verhelpen/repareren?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nou dat heb je dan niet zo slim aangepakt. Meestal helpt het lezen van een installatieschema wel
De 12 volt permanent moet alleen op die aansluitingen die daarvoor bedoeld zijn (A7 en A5) en de geschakelde 12 volt op A4. Het snelheidssignaal moet op A1 en tevens op pin 5 van de Siemensstekker. Achteruitrijsignaal op pin 17 van deze stekker. Denk er tevens om dat je een snelheidssignaal nodig hebt met voldoende pulsjes per omwenteling, speciaal in combinatie met de MFD A of B omdat daar het impulsgetal niet lager kan worden ingesteld dan 12. Desnoods een pulsverdubbelaar inbouwen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
juno
Junior Member
Junior Member

Bericht door juno »

Gerritje schreef:Nou dat heb je dan niet zo slim aangepakt. Meestal helpt het lezen van een installatieschema wel
De 12 volt permanent moet alleen op die aansluitingen die daarvoor bedoeld zijn (A7 en A5) en de geschakelde 12 volt op A4. Het snelheidssignaal moet op A1 en tevens op pin 5 van de Siemensstekker. Achteruitrijsignaal op pin 17 van deze stekker. Denk er tevens om dat je een snelheidssignaal nodig hebt met voldoende pulsjes per omwenteling, speciaal in combinatie met de MFD A of B omdat daar het impulsgetal niet lager kan worden ingesteld dan 12. Desnoods een pulsverdubbelaar inbouwen.
Zo heb ik het dus ook aangesloten permanent 12v op A7 en A5 (safepin en continu 12v) de rest is ook aangesloten vlgs het schema, met pulsverdubbelaar. Alles werkt naar behoren, alleen als ik de auto uit heb staan, blijft de MFD stroom vragen en trekt dus mijn accu leeg.
Ik vermoed dus dat er in de MFD iets niet in orde is, is dit een bekend probleem?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Dan heb je toch de geschakelde ne de permanente op één of andere manier verkeerd om aangesloten. Anders kan het echt niet.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
juno
Junior Member
Junior Member

Bericht door juno »

Als ik de geschakelde en de permanete 12v had omgedraaid, zou het systeem bij elke start om een code moeten vragen, omdat de stroom er af is geweest.
Heb alle geschakelde en permanete draden stuk voor stuk losgehaald en gemeten, alleen als ik de conitnu 12v op pin 7 loshaal daalt het stroomgebruik, gemeten bij de accu. Alle andere draden loskoppelen heeft geen effect :cry:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hoe lang duurt dat "leegtrekken"?
De computer blijft nog enige tijd ná het uitschakelen gewoon stroomtrekken, dan worden data opgeslagen en wordt vervolgens de computer netjes uitgeschakeld. Dat doet je PC thuis ook.
Zo'n afschakelcyclus kan best enige minuten duren, ik heb wel eens iets van een kwartier zien langs komen.
Vandaar m'n vraag....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Als de MFD correct is aangesloten behoort de elektronica deze na 1 uur altijd automatisch al uit te schakelen.
Ook als het contact wordt afgezet moet hij meteen uitgaan. Alleen met de hand kan deze dan worden geactiveerd met eerder genoemd effect.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
juno
Junior Member
Junior Member

Bericht door juno »

Als ik de auto uitzet schakeld de MFD netjes uit.
Als ik de auto een dag niet gebruik is de accu leeg, ik heb nu de continu 12v op de geschakelde aangesloten en moet nu dus telkens de pincode invoeren, maar de auto heeft geen startproblemen meer.
Als ik bovenstaande zo lees dan vermoed ik dat de MFD niet uitschakeld (vlgs de handleiding blijft hij ook actief ivm de verkeersinfo die hij opslaat) Heb nog geen stroom gemeten na 1 uur, zal dat binnenkort ook is doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Spotify tijdens navigatie
    door mcl » 02 nov 2022 13:50 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 282
  • garmin drivesmart 70 aan zetten tijdens laden
    door valk90 » 07 jul 2016 17:02 » in Garmin
    Weergaves: 501
  • F930BT valt met enige regelmaat uit tijdens het rijden
    door Verwijderde gebruiker 127900 » 19 aug 2017 20:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Weergaves: 609

Terug naar “V.A.G”