Hallo,
4 Januari 2008 krijg ik mijn lease auto.
Dit is een 1.9 TDI Touran DSG Trendline Business.
Afgelopen donderdag ging in alvast even bij de dealer kijken en zag tot mijn grote verbasing dat de fabriek is vergeten om het multifunctionele stuur met de lederen pook en handgreep te monteren.
Er zit dus gewoon plastic in, zonder de extra stuurbedienings knoppen.
De dealer heeft inderdaad bevestigd dat dit een fout is van de fabriek.
De auto had ook al kentekenplaten, dus terug geven is ook niet eenvoudig.
De dealer vertelde mij dat het stuur NIET achteraf in te bouwen is MET behoud van de functies van de knoppen. Klopt dit.
Ter compensatie bood de dealer aan om iets anders te geven.
Ik wil in iedergeval een lederen stuur, dan maar zonder knopjes en tevens heb ik al compensatie gevraagd om de bestaande navigatie, RNS 300, ter vervangen door de RNS 510.
Even 2 concrete vragen.
1, klopt het dat er achteraf geen MF stuur is te monteren met werkende knopjes??
2, wat vinden jullie van de compensatie, dus gewoon lederen stuur en RNS 300 vervangen door RNS 510, fullscreen kleuren navigatie mt west europa op DVD.
Ik hoor heel graag van iemand, want maandag 1 Januari 2008, hoor ik of de importeur de nav omruil actie accepteerd.
De vraag betreffende het MF stuur hoort misschien niet hier thuis, maar is wel een belangrijk onderdeel van mijn beslissing
Chris
RNS 300 VS RNS 510 voor de Touran 2008
-
- Starting Member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 30 dec 2007 11:15
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Het MFL (stuur) is in zijn geheel uit te wisselen mits ook de besturings-elektronica en de interfaces worden gewisseld. Een mega-operatie voor een garage. Doenlijk voor goed ingevoerde hobbyisten. Neem maar vast aan dat het nooit wat wordt. Dat je een RNS510 wilt is een aardige wens maar dat je hem krijgt lijkt me uitgesloten. Zo werkt het niet bij PON want de fout ligt bij de fabriek of zelfs bij de dealer die verkeerde codes bij de bestelling kan hebben ingevoerd.
Je kunt er gewoon op staan dat je de bestelde auto krijgt. Punt uit, of deze nu op kenteken staat of niet, dat is niet zo bijster slim van de dealer lijkt me. Betalen zou ik zeker niet.
Je kunt er gewoon op staan dat je de bestelde auto krijgt. Punt uit, of deze nu op kenteken staat of niet, dat is niet zo bijster slim van de dealer lijkt me. Betalen zou ik zeker niet.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 30 dec 2007 11:15
Gerritje schreef:Het MFL (stuur) is in zijn geheel uit te wisselen mits ook de besturings-elektronica en de interfaces worden gewisseld. Een mega-operatie voor een garage. Doenlijk voor goed ingevoerde hobbyisten. Neem maar vast aan dat het nooit wat wordt. Dat je een RNS510 wilt is een aardige wens maar dat je hem krijgt lijkt me uitgesloten. Zo werkt het niet bij PON want de fout ligt bij de fabriek of zelfs bij de dealer die verkeerde codes bij de bestelling kan hebben ingevoerd.
Je kunt er gewoon op staan dat je de bestelde auto krijgt. Punt uit, of deze nu op kenteken staat of niet, dat is niet zo bijster slim van de dealer lijkt me. Betalen zou ik zeker niet.
Gerritje,
Zouden die onderdelen er niet gewoon al in zitten, daar het om een busuness uitvoering gaat, waar men gewoon het foutieve stuur heeft ingezet?
Dit betreft een lease auto, dus betalen is de issue niet, maar dat wat leasemaatschappij beslist.
Ik als bestuurder zou de auto kunnen weigeren, daar hij gewoon niet is uitgevoerd zoals overeengekomen.
Feit is wel dat mijn huidige lease auto volgende week moet worden ingeleverd en de nieuwe leasemaatschappij mij geen voorloop auto gaat geven door een fout van de VW fabriek.
Dit alles zal volgende week wel een super lastig verhaal worden.
Als ik het in andere post goed had gelezen, dan is de ombouw van de 300 naar de 510 een fluitje van een cent.
Het arbeidsloon om het juiste MF stuur te monteren, zal ook niet niets zijn.
Heb jij trouwens enige idee wat een upgrade van de 300 naar de 510 origineel bij de dealer zou kosten??
Ik hoor graag van je.
Chris.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
In CPK's eerste posting stond:Gerritje schreef: ....Je kunt er gewoon op staan dat je de bestelde auto krijgt. Punt uit, of deze nu op kenteken staat of niet, dat is niet zo bijster slim van de dealer lijkt me. Betalen zou ik zeker niet.
4 Januari 2008 krijg ik mijn lease auto.
En dus is de vraag: is dit een private lease of een andere, meer gebruikelijke "auto van de zaak"?
In het laatste geval zal hij moeten praten met de leasemaatschappij, die kan eventueel iets regelen. Hij zelf niet, uiteraard.
Overigens zou het me verbazen als hij nu al op kenteken staat, dat gebeurt pas ná 1 januari, om de bekende redenen.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
De ombouw van het stuur is een GROTE operatie omdat de onderdelen er waarschijnlijk niet inzitten en men daarom ook met opzet een ander stuur heeft gemonteerd.
Prijsverschil met de RNS300 is ongeveer € 1000
De dealer die hem levert heeft hem waarschijnlijk juist wel voor 1 jan op kenteken gezet wegens zijn verkoopcijfers waaraan de hele rabatregeling hangt!
Prijsverschil met de RNS300 is ongeveer € 1000
De dealer die hem levert heeft hem waarschijnlijk juist wel voor 1 jan op kenteken gezet wegens zijn verkoopcijfers waaraan de hele rabatregeling hangt!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Als het aan de Leasemaatschappij ligt gebeurt dat normaliter niet. Zoiets kan alleen als er een speciale deal gemaakt is tussen de Leasemaatschappij en de Importeur, oftewel: een boel extra korting. En dan kan het ook zomaar een auto zijn die wat "afwijkt".Gerritje schreef: ...De dealer die hem levert heeft hem waarschijnlijk juist wel voor 1 jan op kenteken gezet wegens zijn verkoopcijfers waaraan de hele rabatregeling hangt!
Dus: CPK moet bij de Leasemaatschappij om opheldering vragen, er even vanuitgaand dat dit een "auto van de zaak" is. En wellicht moet hij dat via de verantwoordelijke man binnen zijn bedrijf regelen, zo gaat dat nu eenmaal.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 30 dec 2007 11:15
Het is een lease auto via de zaak. Deze heb ik zelf helemaal zelf samengesteld, dus geen korting auto.
Alle nieuwe auto's welke klaar stonden bij de dealer om te worden afgeleverd hadden al kentekenplaten.
Misschien dat deze pas officieel na 1 Jan worden aangemeld, maar alwel de platen hebben gekregen.
Dit alles zal wel te maken hebben met de enorme drukte van nieuw te leveren auto's in het nieuwe jaar.
Alleen als de importeur akkoord gaat met de RNS510 dan accepteer ik de auto, anders zullen ze toch maar een andere moeten bestellen. Lijkt me overigens de duurste optie, maar goed.
Ik hoor morgen meer van de dealer, afhankelijk van zijn reaktie, moet ik toch weer een hoop proberen te regelen met mijn lease coordinator en vervolgens met de lease maatschappij.
De dealer had dit naar mijn mening ook moeten constateren, de auto is al een maand binnen.
Al met al opeens een hele andere planning dan was voorzien.
Ik hou jullie op de hoogte t.a.v. de reaktie van PON.
Alle nieuwe auto's welke klaar stonden bij de dealer om te worden afgeleverd hadden al kentekenplaten.
Misschien dat deze pas officieel na 1 Jan worden aangemeld, maar alwel de platen hebben gekregen.
Dit alles zal wel te maken hebben met de enorme drukte van nieuw te leveren auto's in het nieuwe jaar.
Alleen als de importeur akkoord gaat met de RNS510 dan accepteer ik de auto, anders zullen ze toch maar een andere moeten bestellen. Lijkt me overigens de duurste optie, maar goed.
Ik hoor morgen meer van de dealer, afhankelijk van zijn reaktie, moet ik toch weer een hoop proberen te regelen met mijn lease coordinator en vervolgens met de lease maatschappij.
De dealer had dit naar mijn mening ook moeten constateren, de auto is al een maand binnen.
Al met al opeens een hele andere planning dan was voorzien.
Ik hou jullie op de hoogte t.a.v. de reaktie van PON.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Een andere mogelijkheid is dat de auto één van de velen is waar tijdens de productie iets mis gaat en die vervolgens uit het circuit had moeten verdwijen maar daar toch op slinkse wijze in is terug verzeild. Normaliter worden deze foutproducten volledig gesloopt door een bepaald soort bedrijven die daarop in staat zijn nieuwe onderdeln voor auto's te leveren. Of PON zich hieraan ook bezondigt denk ik niet maar er gebeuren wel meer vreemde dingen.
Als de auto op kenteken staat wil helemaal nog niets zeggen over de uiteindelijk naam op deel 3! maar wel over de omzetcijfers van de dealer, die hiermede heel erg dik kan scoren en straks tegen bijzonder interessante inkoopsprijzen allerlei actiemodellen, waarin alle overbodige troep van oude modellen wordt verwerkt, kunnen bestellen
Als de auto op kenteken staat wil helemaal nog niets zeggen over de uiteindelijk naam op deel 3! maar wel over de omzetcijfers van de dealer, die hiermede heel erg dik kan scoren en straks tegen bijzonder interessante inkoopsprijzen allerlei actiemodellen, waarin alle overbodige troep van oude modellen wordt verwerkt, kunnen bestellen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 30 dec 2007 11:15
Allen bedankt voor jullie reacties.
Ben net gebeld door de dealer met de mededeling dat ter compensatie een lederen stuur (zonder knoppen) en de RNS 510 wordt gemonteerd.
Hij heeft al contact gehad met de LM, deze gaan accoord. Dit zal ik zelf vandaag nog even checken.
Tevens heb ik afgesproken met de dealer, dat ik een officiele brief krijg bij de aflevering, waar in staat dat het lederen stuur en de RNS 510 achteraf worden ingebouwd. (donderdag krijg ik auto al en dan zijn deze nog niet binnen).
Zoals het nu lijkt, eind goed, al goed.
Nogmaals bedankt voor de reacties.
Chris.
Ben net gebeld door de dealer met de mededeling dat ter compensatie een lederen stuur (zonder knoppen) en de RNS 510 wordt gemonteerd.

Hij heeft al contact gehad met de LM, deze gaan accoord. Dit zal ik zelf vandaag nog even checken.
Tevens heb ik afgesproken met de dealer, dat ik een officiele brief krijg bij de aflevering, waar in staat dat het lederen stuur en de RNS 510 achteraf worden ingebouwd. (donderdag krijg ik auto al en dan zijn deze nog niet binnen).
Zoals het nu lijkt, eind goed, al goed.

Nogmaals bedankt voor de reacties.
Chris.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 30 dec 2007 11:15
O ja, nog een laatste vraag.
Zijn er nog zaken waar ik op moet letten t.a.v de RNS510?
Ik las al iets over de juiste versie software:?:
De dealer zij trouwens dat de boardcomputer plus, niet de richtingspijlen aangeeft met deze nav???
Weet iemand of dit juist is
Ik hoor graag van iemand
Zijn er nog zaken waar ik op moet letten t.a.v de RNS510?
Ik las al iets over de juiste versie software:?:
De dealer zij trouwens dat de boardcomputer plus, niet de richtingspijlen aangeeft met deze nav???
Weet iemand of dit juist is

Ik hoor graag van iemand

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
De dealer is een waardeloze bron van informatie, dat blijkt wel.
De aanwijzingen van de RNS510 worden keurig weergegeven in het schermpje van de boordcomputer. Inclusief straatnamen en pijlen.
Eveneens zijn de ID3 tags, radiostation etc, TMC berichten, RDS etc in het scherm afleesbaar
Maar de dealer krijgt de unit binnen met HW H074 en software 1000. Daar vlat niets aan te zien of te wijzigen. Gezien de kennis bij dit bedrijf zou ik er ook niet op rekenen dat ze er iets aan kunnen doen.
Waar je wel even op zou kunnen letten is dat je de versie V2 van de software DVD erbij krijgt plus, en dat gebeurt vrijwel nooit, ook de DVD van Oost Europa
De aanwijzingen van de RNS510 worden keurig weergegeven in het schermpje van de boordcomputer. Inclusief straatnamen en pijlen.
Eveneens zijn de ID3 tags, radiostation etc, TMC berichten, RDS etc in het scherm afleesbaar
Maar de dealer krijgt de unit binnen met HW H074 en software 1000. Daar vlat niets aan te zien of te wijzigen. Gezien de kennis bij dit bedrijf zou ik er ook niet op rekenen dat ze er iets aan kunnen doen.
Waar je wel even op zou kunnen letten is dat je de versie V2 van de software DVD erbij krijgt plus, en dat gebeurt vrijwel nooit, ook de DVD van Oost Europa
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 30 dec 2007 11:15
Gerritje,Gerritje schreef:De dealer is een waardeloze bron van informatie, dat blijkt wel.
De aanwijzingen van de RNS510 worden keurig weergegeven in het schermpje van de boordcomputer. Inclusief straatnamen en pijlen.
Eveneens zijn de ID3 tags, radiostation etc, TMC berichten, RDS etc in het scherm afleesbaar
Maar de dealer krijgt de unit binnen met HW H074 en software 1000. Daar vlat niets aan te zien of te wijzigen. Gezien de kennis bij dit bedrijf zou ik er ook niet op rekenen dat ze er iets aan kunnen doen.
Waar je wel even op zou kunnen letten is dat je de versie V2 van de software DVD erbij krijgt plus, en dat gebeurt vrijwel nooit, ook de DVD van Oost Europa
Ik begrijp het niet.
Zijn ze nu wel te zien of zijn ze niet te zien zoals de set via de dealer binnenkomt.
Zo niet, wat zou de dealer of iemand anders dan moeten doen??
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Als de auto als Business zou worden geleverd moet er een boordcomputer-Plus aanwezig zijn.
Elke moderne VW navigatie communiceert via CAN met dit scherm en geeft de benodigde informatie in dit schermpje weer. Precies zoals ik eerder aangaf.Alle tekst-info en pijltjes zoals die op het scherm van de navigatie voorkomen worden gelijktijdig getoond op de boordcomputer.
Elke moderne VW navigatie communiceert via CAN met dit scherm en geeft de benodigde informatie in dit schermpje weer. Precies zoals ik eerder aangaf.Alle tekst-info en pijltjes zoals die op het scherm van de navigatie voorkomen worden gelijktijdig getoond op de boordcomputer.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 30 dec 2007 11:15
Hallo allemaal.
Hier de afloop van dit alles.
De fabriek was dus het hele business pakket vergeten.
Geen stuurbediening, geen BC plus.
De RNS510 is inmiddels ingebouwd en werkt perfect.
HD met mp3 is perfect, filmpje kijken als je stilstaat en de nav is supersnel en duidelijk.
Uiteindelijk dan toch zeer tevreden, ben nu natuurlijk wel verwend met zo'n mooie nav.
Maar kijken wat we over 4 jaar bij de volgende lease auto kunnen ritselen.
Een ieder bedankt voor zijn of haar input.
Groeten,
Chris.
Hier de afloop van dit alles.
De fabriek was dus het hele business pakket vergeten.
Geen stuurbediening, geen BC plus.
De RNS510 is inmiddels ingebouwd en werkt perfect.
HD met mp3 is perfect, filmpje kijken als je stilstaat en de nav is supersnel en duidelijk.
Uiteindelijk dan toch zeer tevreden, ben nu natuurlijk wel verwend met zo'n mooie nav.
Maar kijken wat we over 4 jaar bij de volgende lease auto kunnen ritselen.
Een ieder bedankt voor zijn of haar input.
Groeten,
Chris.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 543