adressen

Rapke
New Member
New Member

adressen

Bericht door Rapke »

hallo allemaal ik heb een tweede hands vdo daiton ms 5000 gekocht maar hij zit vol adressen en die krijg ik er met geen mogelijkheid uit elke keer als ik alles gewist heb en hem uit doe en weer aan staan die adressen er weer in hoe krijg ik die er nu uit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arjeh
Normal Member
Normal Member

Bericht door arjeh »

Hoi Rapke,

Weet je zeker dat je het doet via het 'adressenboek'. Anders zou ik maar terug gaan naar de persoon waar je hem hebt gekocht. Wellicht is er een mogelijkheid om de computer volledige te resetten; dit zal wel in de handleiding staan. En, sorry dat ik het zeg, ik vind het zeer vreemd dat iemand zijn navigatie-systeem verkoopt zonder dat hij of zij alle adressen in het adressenboek wist (ik denk hier toch aan persoonsgegevens). Ik zou mijn bedenkingen hebben bij deze verkoper. Ik ben inmiddels aan mijn 2e ms5000 bezig; van de eerste heb ik maar een week of 4 mogen genieten, vandaar dat ik een beetje cynisch reageer. Maar voor jou, ik hoop dat het lukt.

En mocht de verkoper je een kunstje hebben geflikt; de rechtmatige eigenaar is met behulp van het adressenboek makkelijk te achterhalen. Druk maar op 'thuis'..... Hiermee kan je trouwens direct zien of de verkoper ook de eigenaar was.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Han
Senior Member

Bericht door Han »

Hallo Rapke,

Als je een keer alle adressen wist en dan een bestemming ingeeft maak deze route dan even af.
Het kan ook zijn dat de 12V en de geschakelde 12V niet goed zitten.

Met welke software werk je ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rapke
New Member
New Member

adressen2

Bericht door Rapke »

hallo ik ben vanmiddag weer naar die verkoper geweest en heb een andere ms 5100 gekregen van die man vond ik zeer tof maar daar zit een adres in die van hem en die krijgen we er ook niet uit die man staat ook voor een raadsel
het is wel zo dat wij de stroom draad dus de plus 12 volt en de schakeldraad samen aan de 12 volt hebben gezet
met een knopje er tussen zo dat je de auto uit hebt toch nog gebruik kunt maken van de routplanner door het knopje in te schakelen . is het ook zo dat de routeplanner altijd aan moet staan ik gebruik software 6.9 of 6.7 weet niet zeker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Han
Senior Member

Re: adressen2

Bericht door Han »

Rapke schreef:het is wel zo dat wij de stroom draad dus de plus 12 volt en de schakeldraad samen aan de 12 volt hebben gezet
met een knopje er tussen zo dat je de auto uit hebt toch nog gebruik kunt maken van de routplanner door het knopje in te schakelen . is het ook zo dat de routeplanner altijd aan moet staan ik gebruik software 6.9 of 6.7 weet niet zeker
Daar zit een groot deel van het probleem gewoon aansluiten zoals het hoort.
De vaste 12v moet ALTIJD onder spanning staan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Han
Senior Member

Bericht door Han »

Zijn de problemen al de wereld uit ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
joepie
Junior Member
Junior Member

Bericht door joepie »

Hoi allemaal

mijn vraag is net andersom heb ook een ms5000 gekocht en heb deze binnen in huis aangesloten op een 13,8 volt adaptor.
Heb een aantal adressen er ingestopt en de spanning aan en uit gezet van de adaptor wel natuurlijk na het saven van alles natuurlijk.
mijn probleem is dan nu ook als ik de spanning eraf haal ben ik al mijn adressen kwijt.
weet iemand hoe dit kan.
Zit er een backup battery in of worden ze opgeslagen op een eepromof geheel niet.
Het is eenmaal niet leuk als de auto voor een beurt weg gaat en ze hallen de spanning los dat ik dan al mijn adressen kwijt ben.

groetjes ronald

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

@ Ronald,

Nee de MS5000 heeft geen backup batterij.
Deze haalt hij immers van de constante spanning van je autoaccu.
Je hebt idd gelijk als ze in de garage de spanning van je accu halen dan ben je je persoonlijke instellingen kwijt.
Volgens mij geldt dat ook voor het adresboek. Ik heb het zelf nooit geprobeerd maar als je de voorgaande berichten leest in dit draadje dan zou hij de adressen moeten bewaren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Han
Senior Member

Bericht door Han »

joepie schreef: mijn probleem is dan nu ook als ik de spanning eraf haal ben ik al mijn adressen kwijt.
weet iemand hoe dit kan.
Dat klopt helemaal de navigatie computer schrijft de data pas weg als het contact uit gezet wordt.
Met andere woorden je moet de geschakelde plus eerst spanningsloos maken en dan pas de duur plus er af halen.

joepie schreef: Het is eenmaal niet leuk als de auto voor een beurt weg gaat en ze hallen de spanning los dat ik dan al mijn adressen kwijt ben.
groetjes ronald
Van bovenstaande heb je dus ook geen last.
Fantom schreef: Je hebt idd gelijk als ze in de garage de spanning van je accu halen dan ben je je persoonlijke instellingen kwijt.
Volgens mij geldt dat ook voor het adresboek. Ik heb het zelf nooit geprobeerd maar als je de voorgaande berichten leest in dit draadje dan zou hij de adressen moeten bewaren.
Gelukkig is dit dus niet waar! :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

Mhhhhh weer wat geleerd vandaag. :oops:
Dan zat er dus kennelijk iets niet okidodi in mijn vorige MS5000.

Daar had ik dus wel dat als ik de spanning van het apparaat afhaalde hij de persoonlijk instellingen kwijt was.:(

Maar goed aldoende leert men zal ik maar zeggen.
Excuses dus als ik je op het verkeerde been heb gezet.
Gelukkig zijn er mensen op dit forum die bepaalde zaken wel zeker weten :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Han
Senior Member

Bericht door Han »

Fantom schreef:
Dan zat er dus kennelijk iets niet okidodi in mijn vorige MS5000.

Daar had ik dus wel dat als ik de spanning van het apparaat afhaalde hij de persoonlijk instellingen kwijt was.:(
Het komt maar al te vaak voor dat de 12V en de geschakelde 12V niet goed aangesloten zitten en dan krijg je dat soort problemen.
Fantom schreef:
Maar goed aldoende leert men zal ik maar zeggen.
Excuses dus als ik je op het verkeerde been heb gezet.
Hier is nu juist het forum voor gemaakt en excuses zijn niet nodig hoor.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
joepie
Junior Member
Junior Member

Bericht door joepie »

Hoi allemaal ik ga dit dan nog eens proberen hier binnen scheelt alles als je lekker warm al je adressen er al in kan wormen achter de kachel binnen.

groetjes ronald

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Han
Senior Member

Bericht door Han »

Zodra je de adressen er in gezet hebt moet je de geschakelde spanning er af halen en dan wachten tot de PC5000 / PC5100 in rust is dit hoor je van zelf (ook de verlichting van de eject knop gaat dan uit) daarna kan je de totale spanning er af halen.

Succes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
joepie
Junior Member
Junior Member

Bericht door joepie »

bedankt heren mijn adressen blijven er nu wel in zitten

groetjes ronald