Pc 5000 naar PC 5400 problemen

FZR-racer
Normal Member
Normal Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 15 sep 2004 14:26

Pc 5000 naar PC 5400 problemen

Bericht door FZR-racer »

Hallo,

Ik had in mijn auto een MR 6000 en PC 5000 zitten.
Door nieuwe auto kwam de locatie van de MR 6000 niet goed uit.
Die heb ik vervangen door een MS5000. Nu heb ik bij mijn MS5000 een PC 5400 gekocht.

Ik heb de pc 5000 eruit gehaald en de pc 5400 in de plaats gezet.
Nu als ik in het diagnose menu kijk staat de auto in z'n vrij in R en als ik achteruit inschakel in z'n D.
Ik krijg dus een negatieve puls. Mijn puls signaal en achteruit heb ik niet aangezeten en zijn naar mijn weten niet omgedraaid.
Hoe kan ik dit omschakelen. Heb gekeken in het menu maar ik zie dat alles op High staat maar niet hoe ik het kan omschakelen.

En bij meldingen geeft het systeem 3 foutmeldingen.
Melding 1 (Hardware).

O en wat is de laatste software versie voor de PC 5400? Of zit die bij het Europa pakket. Mijn PC 5400 is vrijgeschakeld.

Ik ben via zoekfunctie achter dat ik A3 naar B4 moet verplaatsen. (Ga ik nu doen)

Jw of gene kunnen jullie mij helpen????
Mazda 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FZR-racer
Normal Member
Normal Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 15 sep 2004 14:26

Bericht door FZR-racer »

Pin a3 kreeg ik niet los. (was ook niet in gebruik). Heb ik los geknipt.

Greetzz
Mazda 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Niks aantrekken van die D en R. Het belangrijkste is dat het systeem weet dat je "omschakelt", en dat is het geval. Als je een poosje gereden hebt weet je systeem dat je vooruit rijdt en niet achteruit, niks aan de hand dus :wink:

Wil je de mute gebruiken? Dan zal die nu op B4 moeten zitten, voorheen zat 'ie op A3. En inderdaad, er mag geen draad meer zitten op A3, dat is nu de analoge puls, en die gebruik jij niet.
Voor die mute kun je wel die afgeknipte draad gebruiken, iets verlengen en je zet 'm dan op B4. Wel even uitkijken als je later de stekkers losneemt, er zit immers een draadje "verkeerd" :idea:

De laatste SW is 9.8. Welke zit er nu in je systeem?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FZR-racer
Normal Member
Normal Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 15 sep 2004 14:26

Bericht door FZR-racer »

Het raare is dat D en R eerst goed stonden. Ik heb mijn RV 5100 aangesloten en weer ontkoppeld en vervolgens waren ze omgedraaid.
De mute gebruik ik helemaal niet. Mijn autoradio wordt gemute door mijn carkit. De navigatie mag vrolijk blijven door babbelen.

Ik moet alleen even een nieuwe pin zien te vinden. ik kreeg hem met geen mogelijkheid uit het stekkerblok. Mogelijk dat de radioboer om de hoek mij kan helpen.

Ik heb nu SW 9.5 in het systeem zitten.
Ik heb wel volledig cd pakket maar geen software update.
Gene heeft mij ooit geholpen met software update van mijn PC5000. Ik hoop dat het nu weer het geval is.

Groet,

Richard
Mazda 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

FZR-racer schreef:Het raare is dat D en R eerst goed stonden. Ik heb mijn RV 5100 aangesloten en weer ontkoppeld en vervolgens waren ze omgedraaid.
JW schreef:Niks aantrekken van die D en R. Het belangrijkste is dat het systeem weet dat je "omschakelt", en dat is het geval. Als je een poosje gereden hebt weet je systeem dat je vooruit rijdt en niet achteruit, niks aan de hand dus
Het is juist dat de stelling van JW om je er niets van aan te trekken prima werkt als je geen achteruitrijcamera hebt aangesloten. Dan "weet" je systeem gewoon na verloop van tijd dat R betekent dat je vooruit rijdt.
Maar nu het geval van de RV5100 waarbij de 12 volt voor de camera uit de CA1200 moet komen! Het signaal moet pas worden omgeschakeld als de achteruit wordt ingeschakeld. Gebeurt dit door de 12 volt die op pin A2 komt of intern zodra er een R in beeld komt. Dat laatste hangt denk ik af van de juiste instelling van de I/O. En de 12 volt voor de camera wordt voorzover ik begrijp ook pas vrijgegeven als er een achteruitrijsignaal is.


Heb je toevallig ook nog 12 volt op de camera zelf aangesloten? Want als je daar al 12 volt hebt denkt de computer misschien dat er weer een achteruitrijsignaal aanwezig is dat er niet hoort te zijn.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FZR-racer
Normal Member
Normal Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 15 sep 2004 14:26

Bericht door FZR-racer »

Ik heb alle aansluitingen volgens het boekje zeg maar. (juiste stroompje op het draadje)
Ik heb in het menu rv camera aangevinkt.
Ik heb geprobeerd met de MA1200 op de PC kast en dan de camera. Wel omschakeling geen beeld.
Ik heb de MA1200 op de monitor aangesloten en geen beeld.

Ik heb op de camera geen extra 12 volt aangesloten. Kon er ook geen mogelijkheid voor vinden.
De aansluiting van de RV5100 is S-video. De orginele verleng kabel zat er niet bij. Ik heb een koppelstuk er tussen gedaan en een S-video kabel naar de MA1200. Naar mijn weten moet dit geen verschil maken. Het stroompje wordt gewoon doorgegeven op het kabeltje wat het tegen komt.

Met de camera direct op de RV 1200 het zelfde resultaat.
Dus kort samen gevat.
Ik heb geen flauw idee wat het probleem is.

Als ik software 9.8 over mijn 9.5 versie set moet het gehele systeem toch weer ingesteld en gecalibreerd worden?
Zal de omschakeling van D&R dan weer goed staan?
(Zal stiekem zo toch maar even kijken of het draad van de puls en de reverse niet is omgedraaid.)
Mazda 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Prima en uitgebreid antwoord.
Waar ik nog mee worstel is of er eigenlijk wel 12 volt aankomt in de camera. Je zou kunnen meten in de mini-DIN of daar spanning op de betreffende pin komt te staan.
Weet je zeker dat er op A2 inderdaad 12 volt aankomt of wordt deze aan massa gelegd door de versnellingspook?
Als je het niet zeker weet kun je ook gewoon even 12 volt op A2 zetten om te zien wat er gebeurt.

Mocht je SW 9.8 inspelen dan gebeurt er helemaal niets met je instellingen. Het enige dat je misschien zult zien is dat de HW errors verdwijnen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FZR-racer
Normal Member
Normal Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 15 sep 2004 14:26

Bericht door FZR-racer »

Als er geen 12 volt op A2 zou aankomen kan de pc toch niet schakelen van D naar R?
Of vergis ik mij daarin?
Mijn achteruit signaal heb vanuit een de achterbak naar voren getrokken.
Zal de voltmeter zo maar eens aansluiten.

En als ik nu de camera zou aansluiten en ik rij staat hij continu op camera omdat hij drive registreert als R?
Dus dan zou ik alleen in zijn achteruit kunnen navigeren. Beetje lastig onderweg naar zuid Frankrijk.

Dus dan moet ik weer iets vinden om D en R om te draaien.
Hij registreert een puls alleen die is negatief. Dus de puls zit op het goed draad aangesloten. Lijkt mij dat hij als de puls op de achteruit zit er geen tacho signaal wordt weer gegeven in het diagnose menu.
Mazda 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik heb het net even gecontroleerd, maar er wordt alleen omgeschakeld van D naar R als er effectief 12 volt op A2 komt. In het diagnosemenu moet in principe de I/O van Richting op Act_High staan. Als dit niet het geval is kan deze worden veranderd mits er 12 volt aanwezig is op A2, anders gaat het niet.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FZR-racer
Normal Member
Normal Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 15 sep 2004 14:26

Bericht door FZR-racer »

De staat op richting I/O van Richting op Act_High.
Hier kan ik ook niks wijzigen.
Maar in het diganose menu zie ik ook dat hij schakeld van D naar R (maar dan om gedraaid) als ik hem in z'n achteruit zet.

Ga zo even meten of alles goed doorkomt.
Mazda 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Er is ook een onderdeel I/O Status zetten
En wie weet staat er wel 12 volt op A2 bij vooruit rijden en 0 volt bij achteruit :oops:
Immers bij sommige autos staat er continu 12 volt op de achteuitrijlichten en worden deze pas door de versnellingsbakschakelaar naar massa geschakeld :!: Als je in dat geval de zwevende kant van de achteruitrijlichten hebt gebruikt krijg je jouw veschijnsel. Het is wel een Fransoos hè :idea:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Wat je hier schrijft:
Hij registreert een puls alleen die is negatief.
is precies wat er gebeurt als de computer ontdekt dat je vooruit rijdt terwijl er een R in de Status te vinden is.
Daar hoef je dus niks aan te veranderen om te kunnen navigeren.

Dat je de RV5100 niet goed aan de praat krijgt is een ander verhaal. Je schrijft:
De aansluiting van de RV5100 is S-video. De orginele verleng kabel zat er niet bij. Ik heb een koppelstuk er tussen gedaan en een S-video kabel naar de MA1200.
Hoe zeker ben je er van dat die camera zelf 100% op orde is? En zit er misschien toch iets niet goed in dat koppelstuk of zo? Waar komt dat vandaan?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Maar als de 12 volt naar de camera pas wordt vrijgegeven als er een "R" in het schermpje staat, doet ie het nooit als je werkelijk achteruit rijdt!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat denk ik ook, maar dan zou 'ie het toch juist moeten doen als hij vooruit rijdt. :?:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FZR-racer
Normal Member
Normal Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 15 sep 2004 14:26

Bericht door FZR-racer »

Ik heb achteruit signaal doorgemeten. OK
Op de PC OK
Uit de MA 1200 OK.
Camera aangesloten geen beeld.
Zit een beetje te vogelen pats navigatie uit.
Gekeken zekering doorgebrand.

Dus waarschijnlijk de MA1200 of de RV5100 naar de kapot.

Dus daar zit het probleem in.

Blijft wel irritant dat hij in drive in z'n R staat. Duurt een paar honderd meter voordat hij snapt wat hij aan het doen is.
Anders gaat gewoon de pc 5000 er in. Die snapt tenminste het verschil tussen vooruit en achteruit.
Mazda 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FZR-racer
Normal Member
Normal Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 15 sep 2004 14:26

Bericht door FZR-racer »

Net even met VDO Badhoeverdorp gebeld voor het geval R en D omgedraaid.
Hun stelde een reset voor door 10 minuten de accu er af te te halen.
Geen verschil.

Is er een mogelijkheid om de gehele pc te resetten?

Groet
Mazda 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nee! Kan me ook niet voorstellen dat ze in badhoevedorp begrijpen wat ze er mee aan moeten. Duidelijk een antwoord uit een telefoonscript.
Blijft wel irritant dat hij in drive in z'n R staat. Duurt een paar honderd meter voordat hij snapt wat hij aan het doen is.
Dat is maar één keer. Daarna kalibreert het systeem zich adh van de nieuwe situatie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FZR-racer
Normal Member
Normal Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 15 sep 2004 14:26

Bericht door FZR-racer »

Een kort duidelijk en krachtig antwoord.

Bedankt in ieder geval voor de hulp.

Grt Richard
Mazda 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Inderdaad, een echte complete reset is niet mogelijk.
Maar wat er met die R en D gebeurt als je naar de Fabrieksinstellingen teruggaat, dat weet ik niet. Oftewel, dat zou je kunnen proberen.

Op zich is het, zoals ook Gerritje al geschreven heeft niet belangrijk voor het navigeren hoe dit staat, hij telt dan gewoon in negatieve pulsen als je vooruit rijdt.
Maar het zou wel van belang kunnen zijn als je de RV weer aan de praat krijgt, denk ik.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FZR-racer
Normal Member
Normal Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 15 sep 2004 14:26

Bericht door FZR-racer »

Ik gok toch op een kabel breuk in de het S-video kabeltje wat uit de camera komt.
Ik ga hem open maken en een nieuwe kabel erin solderen en dan nogmaals proberen.

Maar het zou toch wel makkelijk zijn als ik een manier wist ter verzinnen om de D en R om te draaien.
In het onderdeel onderdeel I/O Status zetten kan ik niks wijzigen.
Ik kan er wel komen en heb de volgende opties.
Achteruit High
extern apparaat High
en nog 1.
Ik kan hem wel selecteren maar er veranderd niets.
Alles blijft op hi staan.

Of is hier weer een aparte manier voor om dit te wijzigen?
Mazda 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je bent al een heel eind, maar je kunt het pas wijzigen als er ook echt 12 volt aanwezig is op A2 :!:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FZR-racer
Normal Member
Normal Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 15 sep 2004 14:26

Bericht door FZR-racer »

Kortom als ik hem in z'n achteruit set komt er spanning op A2.
En dan kan ik iets wijzigen?

Zal het enig verschil maken als ik hierin iets wijzig?
Niet geschoten is natuurlijk altijd mis.
Mazda 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

FZR-racer schreef:Kortom als ik hem in z'n achteruit set komt er spanning op A2.
En dan kan ik iets wijzigen?
Correct!
Zal het enig verschil maken als ik hierin iets wijzig?
Dan staat, als het lukt, in ieder geval alles goed!
Niet geschoten is natuurlijk altijd mis.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FZR-racer
Normal Member
Normal Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 15 sep 2004 14:26

Bericht door FZR-racer »

Nou mijn navi weet weer in het diagnose menu wat vooruit en achteruit is.
Heb hem terug gezet naar Fabrieksinstellingen.

En R is weer gewoon R en D weer D.
Alleen moet hij zich nu weer calibreren.
Tijdens het rijden naar mijn werk reed hij nog steeds achteruit.
kwam ook niet boven de 6 satelieten uit.
Al is mijn GPS antennen niet veranderd.
Zal wel loslopen waarschijnlijk.

heb gene gemaild voor een softwareupdate hopelijk heeft hij die.

iedereen super bedankt voor de hulp!
Mazda 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

FZR-racer schreef:Nou mijn navi weet weer in het diagnose menu wat vooruit en achteruit is.
Heb hem terug gezet naar Fabrieksinstellingen.

En R is weer gewoon R en D weer D.
Alleen moet hij zich nu weer calibreren.
Tijdens het rijden naar mijn werk reed hij nog steeds achteruit.
kwam ook niet boven de 6 satelieten uit.
Al is mijn GPS antennen niet veranderd.
Zal wel loslopen waarschijnlijk.

heb gene gemaild voor een softwareupdate hopelijk heeft hij die.

iedereen super bedankt voor de hulp!
Dat werkt dus inderdaad :idea: :D

Gewoon een poosje doorrijden, dan verandert die -puls wel weer in een +puls.
En ook het aantal sat's komt wel weer terug, met de fabrieksinstelling zijn er gegevens gewist in de Lassen Module, dus moet de Almanach opnieuw geladen worden. Hoe lang duurde het tot je de eerste sat's weer had?

En nou nog kijken of je de RV aan de praat kunt krijgen :wink:

Groet,
JW

PS Die 9.8 heeft gene zeker :idea:
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • VDO 5000 // 5100 weg kwijt
    door koerier » 13 okt 2016 15:59 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 632
  • Enquête TomTom PND (go 5000)
    door FAIN » 15 apr 2015 15:11 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 539
  • Aansluiting achteruitrijcamera op een pc5400 met een mom 5000 beeldscherm
    door fransvandervalk » 26 okt 2015 20:58 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1490
  • Becker Carminat 5000 doet niks meer.
    door Verstappen » 31 jul 2015 19:25 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 625
  • problemen met avic3 II
    door retep42 » 31 aug 2015 18:13 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 373
  • BaseCamp problemen
    door DigiWalker » 24 mei 2015 11:52 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 846
  • problemen met garmin 450
    door Kleine » 30 apr 2022 20:22 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 333

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”