Forumgenoten,
Het navigatiesysteem in mijn bus (een Renault Traffic van 2003) Doet het de laatste tijd niet meer. In eerste instantie accepteerde het systeem af en toe de cd. Wanneer hij hem niet pakte (dit kon ook tijdens het navigeren ineens voorkomen) gooide hij de cd (die er constant in moet zitten) eruit waarna hij hem opnieuw in nam, maar meestal daarna niet meer accepteerde.
De laatste tijd blijft hij de cd telkens opnieuw draaien zonder hem uit te spugen maar ook zonder hem te herkennen. het draaien van de cd doet hij constant, zowel met draaiende als met stilstaande motor. Dit heeft laatst geresulteerd in een lege accu, aangezien het kleurenbeeldscherm telkens ook aangaat tijdens het draaien van de cd (dit is 'snachts gebeurd dus zonder sleutel in het contact).
Sindsdien zit er geen cd meer in de speler om dit te voorkomen. Heeft iemand enig idee door wat mijn probleem veroorzaakt wordt? Zijn er meerdere met hetzelfde probleem?
Traffic Carminat moet de cd telkens opnieuw lezen, lukt niet
-
- New Member
-
- Senior Member
Zo te lezen is de laserunit aan het einde van zijn elektronische en economische levensduur gekomen.
Je zou de unit nog kunnen uitbouwen en een poging ondernemen om de lens te reinigen maar houd rekening met een vervanging van de laserunit.
Open het bovendeksel en door de sleuf van het binnenwerk kun je de laserunit zien. Het lensje kun je voorzichtig reinigen met een wattenstaafje met alcohol. Bij voorkeur isopropanol.
Je zou de unit nog kunnen uitbouwen en een poging ondernemen om de lens te reinigen maar houd rekening met een vervanging van de laserunit.
Open het bovendeksel en door de sleuf van het binnenwerk kun je de laserunit zien. Het lensje kun je voorzichtig reinigen met een wattenstaafje met alcohol. Bij voorkeur isopropanol.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Groentech,
Ik had hetzelfde probleem maar bij mij deed het probleem zich al binnenkorte tijd voor. Onder garantie een andere radio/cd/nav geplaatst.
Ik hoop voor je dat het nog onder garantie valt anders inderdaad proberen schoon te maken maar ik vrees met grootte vrezen.
Ik had hetzelfde probleem maar bij mij deed het probleem zich al binnenkorte tijd voor. Onder garantie een andere radio/cd/nav geplaatst.
Ik hoop voor je dat het nog onder garantie valt anders inderdaad proberen schoon te maken maar ik vrees met grootte vrezen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1163