Beeldscherm MS4300

Skoda-adept
Junior Member
Junior Member

Beeldscherm MS4300

Bericht door Skoda-adept »

Allereerst: ik ben nieuw hier; hoop dat deze vraag/dit topic op de juiste plaats staat.

Sinds vandaag heb ik een MS4300 in mijn auto (Skoda Octavia 2003; oud model derhalve). Daarvan valt mij op (behalve het vaste plus-permanente plus verhaal) dat het beeldscherm erg slecht leesbaar is. Ik heb de helderheid en het contrast aangepast, maar het blijft lastig leesbaar.

Iemand een tip hoe ik hier wat verbetering in kan aanbrengen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ook LCD's hebben een beperkte levensduur maar aangezien de 4300 nog niet zo lang op de markt is kan dit, uitzondering daargelaten, eigenlijk niet de oorzaak zijn. Als het inderdaad zo slecht leesbaar is blijft als enige oplossing vervanging.
Alvorens daartoe over te gaan zou ik je willen aanraden eerst bij een ander type te kijken of hier hetzelfde optreedt.
Het kan namelijk heel goed te maken hebben met een achteruitgang in de visus van de eigenaar. Het opmerken van contrastvermindering is vaak een eerste aanduiding voor oogafwijkingen. Ik kan daar pagina's mee vullen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Skoda-adept
Junior Member
Junior Member

Dank voor je reactie; misschien moet ik het probleem wat verduidelijken.

Vanaf de bestuurdersplek is het slecht leesbaar; m.n. door de kijkhoek en de kleine(re) letters. Als ik stilsta en de tijd neem komt het helemaal in orde.

Hiervoor heb ik de nodige andere apparaten gehad, waaronder een Becker TP HS en een MS4200; die twee kon ik uitstekend lezen. Ik heb het vermoeden dat 't 'm vooral zit in het matige verschil tussen achtergrond (blauw) en tekst (zwart).

Maar... zijn er meer mensen hier die 't display van een MS4300 slecht afleesbaar vinden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Wonderlijk dat er een 4300 met blauwe achtergrond in de Skoda is gemonteerd. Juist dit type was in Skoda en VW kleuren beschikbaar en deels ook voor gefabriceerd!
Ik vind alle LCD's slecht afleesbaar maar de 4300 niet slechter dan de andere typen met deze kleur.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Skoda-adept
Junior Member
Junior Member

Oh, maar dat ligt aan het feit dat ik 'm zelf los heb gekocht en ingebouwd. NAVCO heeft 'm voor zover ik weet alleen in blauw beschikbaar...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Die blauwe achtergrond met zwarte letters is in alle gevallen op z'n best matig afleesbaar. En als er een beetje zon op staat is het helemaal over en uit. Ook met een goede visus is dit het geval.
De 4200(RS) heeft ook zo'n display, ik vind het echt helemaal niks. Maar ja, het past bij de overige instrumenten/display kleuren, een echt mode verschijnsel imho.
Geef mij dan ook maar de 4150 of 4400 in amber, dat is perfekt afleesbaar.

Daarom de vraag
Hiervoor heb ik de nodige andere apparaten gehad, waaronder een Becker TP HS en een MS4200; die twee kon ik uitstekend lezen
Was dat wel een 4200, en niet een 4100?

Dat de 4300 er ook is in andere kleuren wist ik niet. Weer wat geleerd :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Skoda-adept
Junior Member
Junior Member

Was echt een MS4200 RS om volledig te zijn. En die vind ik duidelijk beter afleesbaar dan de MS4100, want die ken ik ook.

Overigens: jouw stelling m.b.t. amberkleurige displays deel ik volledig. Ik ga dan ook proberen om 'm alsnog voor een MS4400 te ruilen. Mijn Becker had ook een amberkleurig display en dat beviel vele malen beter! :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Ik ga dan ook proberen om 'm alsnog voor een MS4400 te ruilen
Als je dat al lukt zit daar wel een aardig prijskaartje aan!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
spaansebrabander
Starting Member
Starting Member

MS 4300

Bericht door spaansebrabander »

Het beeldscherm is inderdaad NIET afleesbaar vanuit de bestuurdersstoel. Er is te weinig contrast en de letters zijn te klein. Wellicht is dit de reden dat dit model nu voor onwaarschijnlijke prijzen gedumpt wordt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Beeldscherm weerkaatst
    door Mathy » 03 okt 2017 02:32 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 420