vdo ms 4200 rs
-
- Starting Member
vdo ms 4200 rs
heb een nieuwe auto gekocht zat een nav in de ms 4200 rs via marktplaats een cd met supercode gekocht maar zegt plaats de correcte cd wat is er aan de hand en hoe kan ik dit oplossen.is een orginele cd trouwens [2007 ]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Zo te lezen heb je nog niet helemaal begrepen van wat de Supercode in houdt. Deze code kopp je bij een dealer of VDO zelf en die wordt gemaakt door een programma waarin je de navi id van je eigen navigatie moet invoeren. Met de code wordt jouw toestel vrijggeven voor het gebruik van SC CD's Je kunt dus niet een code bij iemand anders kopen. Bij het aanschaffen van de code krijg je meteen een set CD's voor heel Europa. Linksom of rechtsom zul je altijd minimaal 99 euro moeten betalen voor de code + de Benelux CD laat je dus niets wijzmaken door allerlei aanbieders die je een code of een Supercode CD kunnen verstrekken want dat werkt echt niet.
Dus als je zodirect een supercode koopt heb je 2 originele CD's die het allebei zullen doen als je de code hebt ingevoerd. Een van 2007 en de nieuwe van 2008
Denk er wel om dat je tevens de laatste systeemsoftware moet hebben omdat anders de verkregen code niet kan worden ingevoerd en dat is de versie 6.5 Eventueel gratis te verkrijgen via de VDO Hotline.
Dus als je zodirect een supercode koopt heb je 2 originele CD's die het allebei zullen doen als je de code hebt ingevoerd. Een van 2007 en de nieuwe van 2008
Denk er wel om dat je tevens de laatste systeemsoftware moet hebben omdat anders de verkregen code niet kan worden ingevoerd en dat is de versie 6.5 Eventueel gratis te verkrijgen via de VDO Hotline.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Senior Member
Als aanvulling op het bovenstaande:
De verkoper van jouw (nieuwe) auto heeft de wettelijke verplichting om mbt meegeleverde accessoires, daarvoor ook de noodzakleijke middelen te verschaffen om deze te kunnen gebruiken voor het bestemde doel.
Dit impliceert dat hij verantwoordelijk is voor het verstrekken van een code, kaartmateriaal en volledige gebruiksaanwijzing van de apparatuur. Bij het ontbreken daarvan kan een vergoeding overeen worden gekommen
De verkoper van jouw (nieuwe) auto heeft de wettelijke verplichting om mbt meegeleverde accessoires, daarvoor ook de noodzakleijke middelen te verschaffen om deze te kunnen gebruiken voor het bestemde doel.
Dit impliceert dat hij verantwoordelijk is voor het verstrekken van een code, kaartmateriaal en volledige gebruiksaanwijzing van de apparatuur. Bij het ontbreken daarvan kan een vergoeding overeen worden gekommen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Starting Member
vdo ms4220rs
beste gerritje,ik heb even gemaild met degfene die mij deze cd heb verkocht en deze zegt dat supercode betekent dat je juist geen code nodig hebt.hij vertelde ook dat hij van de orginele cd een kopie heeft gemaakt en degene heeft hem geprobeerd en werkte direct.nu zegt hij dat de cd niet compatibel met mijn radia/nav
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik denk dat mijn antwoord duidelijk genoeg is en over gekopiëerde CD's wordt verder geen commentaar gegeven
Hide post links |
-
- Average Member
Re: vdo ms4220rs
Je hebt inderdaad na het invoeren van de supercode geen code meer nodig!de rammer schreef:beste gerritje,ik heb even gemaild met degfene die mij deze cd heb verkocht en deze zegt dat supercode betekent dat je juist geen code nodig hebt.hij vertelde ook dat hij van de orginele cd een kopie heeft gemaakt en degene heeft hem geprobeerd en werkte direct.nu zegt hij dat de cd niet compatibel met mijn radia/nav
Echter die Supercode is AFHANKELIJK van JOUW eigen apparaat. Dus de code word 'speciaal' gemaakt voor JOUW navi.
Dus een andere werkt inderdaad niet. Die supercode werkt alleen maar bij DIEGENE van wie dat apparaat is..
Verder sluit ik me bij gerritje aan..
4200 RS (ex) C-IQ, CD Wisselaar
Hide post links |
-
- Starting Member
supercode
beste roeln en gerritje,ik heb met vdo in badhoevedorp gebeld en heb een eigen code gekregen maar deze kan je activeren met alleen de cd benelux en die heb ik dus niet .is het dan zo dat ik die speciaal bij vdo of elders die cd benelux moet kopen en dan in het menu wel naar code invoer kan wat nu niet oplicht in het menu. alvast bedankt voor u reactie
Hide post links |
-
- Senior Member
de rammer, als je het vlug zegt krijg je "drammer"
Ja nu moet je toch met de billen bloot en voor € 99 een Supercode CD Benelux kopen. Had je net zo goed meteen kunnen doen bij je vraag over de code zoals wij al adviseerden.
Ja nu moet je toch met de billen bloot en voor € 99 een Supercode CD Benelux kopen. Had je net zo goed meteen kunnen doen bij je vraag over de code zoals wij al adviseerden.
Hide post links |
-
- Starting Member
VDO CD
gerritje als je het snel zegt gekke gerritje kijk we zijn niet allemaal zo slim als van gaal en gerritje .als je nog nooit met dit systeem hebt gewerkt en altijd met tom tom gewerkt hebt is dit vreemd want van de een hoor je dat en de ander zegt weer dat .vind het top dat je reageert maar wel even normaal blijven doen de groeten
Hide post links |
-
- Senior Member
Waar het om gaat is dat de informatie die je hier op het forum krijgt en hebt gekregen, belangeloos en objectief is. Dat is heel wat anders dan de "gekleurde" informatie van een verkoper die er kennelijk, en de ballen verstand, en een eigen belang bij heeft om een onwetende over de streep te trekken.
Hide post links |
-
- New Member
bedankt voor deze mededeling ff cd's bestellen zodanig dat het bij mij ook werkt
Hide post links |