Werking MS 4150 RS

Jinny
New Member
New Member

Werking MS 4150 RS

Bericht door Jinny »

Ben in bezit van navigatie van VDO dayton, vorig jaar nog 160,00 euro betaald , volgens C-IQ laatste keer.
Ontving onlangs een nieuwe set cd's , 14 dagen later einde verhaal.
Contact met VDO leert dat er 200,00 euro moet worden betaald om de zaak weer op te starten, voor een super code met weer nieuwe cd's men is gestopt met samenwerking met C-IQ. die de zaak heeft getild.
Maar verder geen tegemoedkoming van VDO-Siemens.
Voor dat geld koop je een mooie kleuren Tom Tom .
De radio is ook niet alles , had ik mijn Pioneer maar gehouden.
Wie weet een oplossing?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Uit je verhaal begrijp ik dat je vorig jaar een Europavrijschakeling gekocht hebt voor één jaar. En als die afgelopen is gaat je systeem "op zwart", zo was dat altijd met C-IQ.
Het beeindigen van C-IQ (wat een onzin verhaal over getild zijn :oops: ) heeft geen speciale consequentie voor jou. Je kunt nu ipv een éénjarig Europa-vrijschakeling van € 159,- een onbeperkte Europa-Supercode aanschaffen, voor € 199,-. Daar ben je dus goedkoper mee uit dan voorheen :idea:
En als je geen Europa nodig hebt neem je Benelux voor € 99,-
Voor dat geld koop je een mooie kleuren Tom Tom .
En hoe oud is de kaart die daar dan op zit? Als je die vervolgens wilt "verversen" betaal je ook een stevige prijs bij TT

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jinny
New Member
New Member

werking MS4150 RS

Bericht door Jinny »

Verhaal getild is uitspraak Siemens helpdesk medewerker, die trouwens aanrade een benelux te kopen en europa illgaal te down loaden, dus op wiens hoofd zit de boter?

De kaart van de TOMTOM is nieuw , daarbij ik heb geen nieuwe versies nodig, nooit naar gevraagd , wat ik wil is een blijvend systeem zoals kennissen van mij hebben met beckers en tomtom

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Re: werking MS4150 RS

Bericht door JW »

Jinny schreef:Verhaal getild is uitspraak Siemens helpdesk medewerker, die trouwens aanrade een benelux te kopen en europa illgaal te down loaden, dus op wiens hoofd zit de boter?

De kaart van de TOMTOM is nieuw , daarbij ik heb geen nieuwe versies nodig, nooit naar gevraagd , wat ik wil is een blijvend systeem zoals kennissen van mij hebben met beckers en tomtom
Wil je de naam van die man/vrouw geven, of het telefoonnummer waarnaar je gebeld hebt, per PM?
Dit is in flagrante tegenspraak met hetgeen VDO zelf schreef in viewtopic.php?t=9281 :oops:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Re: werking MS4150 RS

Bericht door JW »

Jinny schreef:...De kaart van de TOMTOM is nieuw , daarbij ik heb geen nieuwe versies nodig, nooit naar gevraagd , wat ik wil is een blijvend systeem zoals kennissen van mij hebben met beckers en tomtom
Dat had je een jaar geleden ook kunnen bewerkstelligen, door een onbeperkt pakket aan te schaffen ipv een beperkte vrijschakeling. Waarom heb je daar toen niet voor gekozen?
Met de keuze die je toen gemaakt hebt kwam je automatisch "op zwart" aan het einde van dat jaar. Dat was toch bekend?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jinny
New Member
New Member

werking MS4150 RS

Bericht door Jinny »

In 2005 heb ik dit systeem in een nieuwe auto laten inbouwen door mijn garage, voor 745,= , dacht dat ik een mooi
systeem had zonder allerlei draden op het dashbord. niemand die mij vertelde over jaarlijkse kosten.
In 2006 moest ik aan C-IQ 160,00 betalen en dan was ik eraf volgens de helpdesk, ik kreeg dan een nieuwe set
cd's . Nu weer een nieuwe set en 2 weken later, out of order. De medewerker van de Siemens dayton :
"u bent een oor aangenaaid door C-IQ" en vervolgens het verhaal van de Benelux enz. of 200,00 met supercode.Die persoon zegt dan natuurlijk niet zijn naam, maar neem van mij aan dat het zo is. Nu dacht ik langs deze weg een andere oplossing te vinden, iets van een simlock free situatie of iets in die geest, maar ik denk het geheel uit te bouwen, mijn ingebouwde carkit via dit systeem geeft ook een erbarmelijk geluid.Verkopen die hap op marktplaats.
Mijn pioneer of orginele radio-cd speler terug en een Tomtom, is mee te nemen en nog Nederlands fabr. ook.
Zeker geen 200,00 aan VDO dayton.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Wie heeft destijds die 4150 aanbevolen en geleverd? Was dat de garage die 'm ook ingebouwd heeft?
Al met al is er kennelijk iets misgegaan bij de "voorlichting" toen je je 4150 kocht. Want als ik het zo lees had je gewoon een onbeperkt abonnement moeten krijgen, dan had je nooit iets te maken gehad met die verlenging.
De medewerker van de Siemens dayton :
"u bent een oor aangenaaid door C-IQ" en vervolgens het verhaal van de Benelux enz. of 200,00 met supercode.Die persoon zegt dan natuurlijk niet zijn naam, maar neem van mij aan dat het zo is
Welk nummer had je hier voor gebeld?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jinny
New Member
New Member

MS4150RS

Bericht door Jinny »

JW,

Sorry was weekje met vakantie, hotel gevonden zonder navigatie

Tel. was 0900 4636836 Badhoevedorp of 0080099333333, ik weet het niet meer precies e.e.a.naar aanleiding van mail van Siemens VDO Trading GmbH.

Systeem is aanbevolen en ingebouwd door mijn dealer/garage die mij al div. wagens heeft geleverd,
altijd zonder problemen, maar ik vermoed dat ze hiermee in de fout zijn gegaan.
Ik wil ze eerst het probleem voorleggen en kijken hoe dat uitpakt voor ik ze openbaar te kijk zet.
Ik laat het je weten.

groeten Jinny

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Re: MS4150RS

Bericht door JW »

Jinny schreef:JW,

Sorry was weekje met vakantie, hotel gevonden zonder navigatie

Tel. was 0900 4636836 Badhoevedorp of 0080099333333, ik weet het niet meer precies e.e.a.naar aanleiding van mail van Siemens VDO Trading GmbH.

Systeem is aanbevolen en ingebouwd door mijn dealer/garage die mij al div. wagens heeft geleverd,
altijd zonder problemen, maar ik vermoed dat ze hiermee in de fout zijn gegaan.
Ik wil ze eerst het probleem voorleggen en kijken hoe dat uitpakt voor ik ze openbaar te kijk zet.
Ik laat het je weten.

groeten Jinny
Zo zie je maar weer :D

Ben benieuwd naar de reaktie van je garagist.
Sterkte bij de "onderhandelingen".

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jinny
New Member
New Member

MS4150RS

Bericht door Jinny »

Het heeft even geduurd, maar na enkele besprekingen met mijn vaste garage is deze met het voorstel gekomen
om de kosten samen te delen , dat is voor mij momenteel de goedkoopste oplossing.
Zo gezegd, zo gedaan, met supercode werkt het systeem weer.
Hopelijk!! tot ik deze wagen inruil, dan ga ik weer denken, over een ander systeem of overzetten.

groeten Jinny

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Mooi dat het zó opgelost is.
En nou maar weer gewoon lekker navigeren en verder plezier hebben van je 4150 :D

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”