Hi,
Ik ben sinds een tijdje de bezitter van een Pioneer AVIC-D3 navigatie unit.
Nu werkt alles (gelukkig) naar behoren maar ik ben benieuwd naar de uitleg van de GPS ontvangst, en kon iets niet in de handleiding vinden.
Als je naar Navigeren -> Basis instellingen -> Hardware -> Connections gaat kan je de ontvangst van je GPS muis uitlezen. Er staat een harkje (groen) en in mijn geval een stuk of 9 sattelieten die vrijwel allemaal oranje van kleur zijn. Soms wordt er ook 1 geel.
Mijn vraag is, hoe kan ik nu exact uitlezen of ik goede GPS ontvangst heb.
Het harkje geeft meestal twee streepjes aan, tot hoe ver gaat deze.
En zijn de oranje satellieten goed, of juist heel slecht? kunnen ze bijvoorbeeld ook groen worden? (Nog beter signaal)
Misschien stomme vragen, maar ik kon het zo snel niet in de handleiding terug vinden.
Groeten,
Zyx
Pioneer AVIC-D3 GPS ontvangst
-
- New Member
-
- Senior Member
viewtopic.php?search_id=2028478460&t=9766
Dat de satelietjes oranje zijn klopt, dat betekend dat je geldige data ontvangt van de betreffende sateliet (geel (of groen?) betekend dat de sateliet wel "gezien" word, maar er nog geen geldige data van de betreffende sateliet is ontvangen...) Je hebt minimaal 3 oranje satelieten nodig voor positie, 4 om ook hoogte info te krijgen. Meer is uiteraard beter Daarnaast word nog de signaalsterkte aangegeven..
Ik neem aan dat je geen gemetaliseerde (zonwerende) voorruit hebt ? Dat leverd nml. ook problemen op voor de GPS ontvangst...
Dat de satelietjes oranje zijn klopt, dat betekend dat je geldige data ontvangt van de betreffende sateliet (geel (of groen?) betekend dat de sateliet wel "gezien" word, maar er nog geen geldige data van de betreffende sateliet is ontvangen...) Je hebt minimaal 3 oranje satelieten nodig voor positie, 4 om ook hoogte info te krijgen. Meer is uiteraard beter Daarnaast word nog de signaalsterkte aangegeven..
Ik neem aan dat je geen gemetaliseerde (zonwerende) voorruit hebt ? Dat leverd nml. ook problemen op voor de GPS ontvangst...
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Bedankt voor je info!
Ik heb geen gemetaliseerde (zonwerende) voorruit, normaal gesproken heb ik 6 of 7 van de 9 satellieten oranje. In mijn geval is veel oranje dus goed Is dat normaal? Of zijn er mensen met betere ontvangst?
Blijf het stom vinden dat ze die icoontjes dan niet gewoon groen gemaakt hebben, of een legenda er bij plaatsen.
Groeten,
Peter
Ik heb geen gemetaliseerde (zonwerende) voorruit, normaal gesproken heb ik 6 of 7 van de 9 satellieten oranje. In mijn geval is veel oranje dus goed Is dat normaal? Of zijn er mensen met betere ontvangst?
Blijf het stom vinden dat ze die icoontjes dan niet gewoon groen gemaakt hebben, of een legenda er bij plaatsen.
Groeten,
Peter
Hide post links |
-
- Senior Member
Daarom heet het bedrijf ook Pioneer, dwz dat ze continu bezig zijn met iets te ontwikkelen en in de tussentijd jou alleen maar Béta-versies voor veel geld verkopen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Senior Member
Waardoor je dus konstant een "state-of-the-art" systeem hebt...Gerritje schreef:Daarom heet het bedrijf ook Pioneer, dwz dat ze continu bezig zijn met iets te ontwikkelen en in de tussentijd jou alleen maar Béta-versies voor veel geld verkopen
Hide post links |
-
- New Member
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 798
-
-
Weergaves: 1113
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 469
-
-
Pioneer avic f80DAB
door Verwijderde gebruiker 109044 » 07 okt 2017 13:47 » in Vaste Pioneer systemen -
Weergaves: 543
-
-
-
Weergaves: 766
-
-
Weergaves: 902
-