Alle details van de MFD-2 B DVD zoekende

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
FreeSat
Starting Member
Starting Member

Alle details van de MFD-2 B DVD zoekende

Bericht door FreeSat »

Hallo allemaal, allereerst ben ik hier helemaal nieuw op dit forum. Heb zojuist een MFD-2 B met C frontje aangeschaft. helemaal super dat ding.
Nu wil ik natuurlijk graag navigeren en CDtjes afspelen of MP3tjes luisteren.
Nu heb ik zo links en rechts al op dit forum gelezen en zie heeeeeel veel informatie, maar ik zoek toch wat specifieker.
Vragen zoals:
- Kan mijn MFD2 B (DVD versie) MP3tjes afspelen?
- Kan dit dan eventueel ook via een speciaal Multimedia kabeltje?
- Kan ik mijn iPhone hierop aansluiten?
- Kan ik eventueel een CD wisselaar aansluiten die ook MP3 kan afspelen?

Ik weet het, het zijn veel vragen en hopelijk wil iemand de moeite nemen mijn vragen te beantwoorden.

p.s. misschien kan iemand me PMen met een adresje voor goedkope kabeltjes om het e.e.a. aan te kunnen sluiten.

Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Welkom op het forum en blij te horen dat er in ieder geval iemand blij is met zijn MFD2-DVD :oops:
- Kan mijn MFD2 B (DVD versie) MP3tjes afspelen?
Je mag blij zijn dat je een versie hebt die überhaupt audio CD's kan afspelen. MP3 kan niet, Update is onmogelijk
- Kan dit dan eventueel ook via een speciaal Multimedia kabeltje?
Als je een Solisto USB adapter neemt of een aux in kabeltje op de video-ingang zou je MP3 af kunnen spelen
- Kan ik mijn iPhone hierop aansluiten?
Op de aux in kun je een iPhone aansluiten. beter is een icelink. ID3 tags krijg je nimmer te zien., dat kan technisch niet
- Kan ik eventueel een CD wisselaar aansluiten die ook MP3 kan afspelen?
Nee want er is geen echte VW MP3 wisselaar. Voor andere wisselaars moet je altijd een interface hebben maar dan kun je nooit meer kiezen want daarbij gaat de bediening via de MFD2 verloren.
Maar alle antwoorden kun je ook hier vinden viewtopic.php?t=9735
p.s. misschien kan iemand me PMen met een adresje voor goedkope kabeltjes om het e.e.a. aan te kunnen sluiten.
Hoezo PM, mag een ander dan niet weten waar die kabeltjes te koop zijn?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FreeSat
Starting Member
Starting Member

Bericht door FreeSat »

Hey Gerritje,

Super bedankt voor al deze wijze woorden.

p.s. PM omdat ik dacht dat commerciele links misschien niet mochten hier. Bij mij op het forum is dat namelijk verboden dus daarom.

Maar nogmaals, super bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FreeSat
Starting Member
Starting Member

Bericht door FreeSat »

Van de radionavi's kunnen alleen de RNS300 en de MFD2 DVD type B of C tijdens het navigeren audio CD's afspelen.
Dus mijn MFD2 DVD cached de route en pas als ik van mijn route ga afwijken wil hij de DVD weer hebben neem ik aan?

p.s. is zo'n iPod/iPhone adapter kabel bij de dealer te bestellen? Of is er een goedkopere oplossing, dus iemand die een doos vol heeft liggen voor een paar euro per kabeltje :)

Ook heb ik een nieuwe carkit gekocht (Parrot CK3200) en daar is denk ik ook weer een kabeltje voor nodig, dat is dan die goedkope van 6 euro?

Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Er kan tijdens het afspelen van de audio CD's helemaal niet eens meer genavigeerd worden!
De route wordt namelijk niet gecached. Dat is één van de vele redenen waarom de MFD2 als navigatietoestel zo'n slechte reputatie heeft opgebouwd. Voor verdere informatie: http://www.geo24.de/article/view_460__V ... 5.4.9.html Het toestel is destijds ontworpen om standaard met een wisselaar te worden uitgerust. Daarom kon het type A (zonder een softwareupdate) helemaal geen audio CD's afspelen! Bij VW zelf zijn zowel de Ipod-adapter als de USB adapter als standaard-accessoire verkrijgbaar.
Het kabeltje voor de Parrot kun je bij de dealer bestellen en kost enkele euro's. Voor het andere Aux-in kabeltje zul je even verder moeten zoeken, maar ook die zijn op diverse plaatsen te koop voor 10-20 euro.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FreeSat
Starting Member
Starting Member

Bericht door FreeSat »

Jammer dat dat niet werkt, maar ik denk dat ik dan maar op zoek moet naar een kabeltje om mijn iPhone aan te kunnen sluiten of zelfs nog beter een USB aansluiting.

Ondertussen de Parrot 3200 geïnstalleerd en die gaat als een trein, alhoewel ik het geluid iets minder van kwaliteit vind. Een vriend van me heeft hem in zijn Opel Astra (laatste type) zitten en die heeft een mooi vol geluid, die van mij klinkt wel goed, maar niet echt vol en als ik hem harder zet (telelphone volume) dan ruist hij enigzins.
Maargoed, kan ik allemaal best mee leven.

Dan even over het volgende, ik las dat iemand schreef dat er een alternatieve manier van montage staat om diefstal tegen te gaan. Ik heb even verder gezocht en heb helaas het juiste topic nog niet kunnen vinden. Kan iemand me uitleggen wat ik dan zou moeten doen of moet ik gewoon parkers gebruiken en daarna de kop van de schroef afslijpen :)

Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Het allerdomste dat je kunt doen is een alternatief te bedenken voor de ontworpen methode met 4 torcx-schoeven.
Als het gilde de navi niet zomaar kan meenemen wordt tevens je complete dashboard gemold en is de schade vele duizenden euros hoger dan bij diefstal van de navi alleen. Gewoon zo laten zitten en bovendien zijn verzekeringsmaatschappijen niet zo gelukkig met dit soort schadeverhogende maatregelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FreeSat
Starting Member
Starting Member

Bericht door FreeSat »

Bedankt voor de wijze tip Gerritje...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FreeSat
Starting Member
Starting Member

Bericht door FreeSat »

Zojuist deze besteld:

http://www.carlights.de/media-zubehoer/ ... 2rns2.html

Ben benieuwd....

Iemand al ervaringen met dit ding?

Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Daar heb je alleen iets aan als je stil staat. Wil je ook tijdens het rijden beeld, dan moet je een TV Frei module erbij nemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FreeSat
Starting Member
Starting Member

Bericht door FreeSat »

Gaan we naar op zoek, die van Dietz is me een beetje te duur, zijn er nog andere goedkopere alternatieven?

Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Denk erom dat je zodra je één van de goedkopere vrijschakel-adapters gebruikt, je navigatie volledig van streek raakt omdat het snelheidssignaal wordt onderbroken en na weer inschakelen steeds weer opnieuw moet kalibreren. Een puinhoop derhalve.
Volgende week bij de ALDI; een DVD speler met 2 7"schermen inclusief alles voor € 199
Dat is ruim goedkoper dan een Videomodule + vrijschakeling, werkt perfect en prima geschikt voor je bijrijders!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FreeSat
Starting Member
Starting Member

Bericht door FreeSat »

Bedankt Gerritje, je lijkt wel een full-time forum bezoeker met alle kennis die maar nodig is :) :roll:
Ik kan gaan uitkijken naar een vrijschakeladapter.
Ik heb er 1tje besteld bij Sound & Safe in Valkenswaard. Eens kijken wat zij leveren, als het niks is wordt het klikeren (In de kliko mieteren)

Thnx,
Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Jammer dat je je geld uitgeeft aan iets dat veel goedkoper en beter kan!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FreeSat
Starting Member
Starting Member

Bericht door FreeSat »

Leuk en aanrdig je antwoord, en begrijp me niet verkeerd, maar ik krijg alleen maar antwoorden van dat kan goedkoper, dat kan anders maar niemand die kan vertellen wat ik dan precies moet hebben, typenummers, plaatsen, websites of wat dan ook.
Ik ga geen schermen achterin bouwen want ik zie mijn vrouw nog niet achterin gaan zitten, misschien met hoofddoekje ofzo, maar dat krijg ik niet verkocht.

Dus, graag iets concretere antwoorden want als ik dit topic volg dan heb ik aan het einde hiervan 250 verschillende adapters besteld en 400 verschillende kabeltjes.

Heb nu dus:
MFD2 DVD
Parrot 3200 carkit aangesloten op TEL+ en TEL- en TEL MUTE
Besteld: Dietz 1414 (komt morgen???)
Besteld: Vreemde adapter, merk onbekend, zou ook al eens van hetzelfde merk ingebouwd zijn in een BMW (Big Mexican Woman) maar dan voor de VW. Weet ik na het weekend meer over, maar als ie niet bevalt gaat ie er gewoonw eer uit en dan bestel ik wat me aangeraden wordt.

Als ik naar de lokale VW dealer rijdt dan weten ze niet eens welk kabeltje ik moet hebben voor een Carkit.

Dus bij voorbaat dank voor eventuele zinnige antwoorden die me tot iets concreets kopen aan kunenn zetten.

Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

FreeSat schreef: Leuk en aanrdig je antwoord, en begrijp me niet verkeerd, maar ik krijg alleen maar antwoorden van dat kan goedkoper, dat kan anders maar niemand die kan vertellen wat ik dan precies moet hebben, typenummers, plaatsen, websites of wat dan ook.
Ik ga geen schermen achterin bouwen want ik zie mijn vrouw nog niet achterin gaan zitten, misschien met hoofddoekje ofzo, maar dat krijg ik niet verkocht.

Dus, graag iets concretere antwoorden want als ik dit topic volg dan heb ik aan het einde hiervan 250 verschillende adapters besteld en 400 verschillende kabeltjes.

Heb nu dus:
MFD2 DVD
Parrot 3200 carkit aangesloten op TEL+ en TEL- en TEL MUTE
Besteld: Dietz 1414 (komt morgen???)
Besteld: Vreemde adapter, merk onbekend, zou ook al eens van hetzelfde merk ingebouwd zijn in een BMW (Big Mexican Woman) maar dan voor de VW. Weet ik na het weekend meer over, maar als ie niet bevalt gaat ie er gewoonw eer uit en dan bestel ik wat me aangeraden wordt.

Als ik naar de lokale VW dealer rijdt dan weten ze niet eens welk kabeltje ik moet hebben voor een Carkit.

Dus bij voorbaat dank voor eventuele zinnige antwoorden die me tot iets concreets kopen aan kunenn zetten.

Rob
Ik vermoed dat je ontgaan is wat Gerritje hier schreef:
Gerritje schreef:Denk erom dat je zodra je één van de goedkopere vrijschakel-adapters gebruikt, je navigatie volledig van streek raakt omdat het snelheidssignaal wordt onderbroken en na weer inschakelen steeds weer opnieuw moet kalibreren. Een puinhoop derhalve.
Volgende week bij de ALDI; een DVD speler met 2 7"schermen inclusief alles voor € 199
Dat is ruim goedkoper dan een Videomodule + vrijschakeling, werkt perfect en prima geschikt voor je bijrijders!
Oftewel, alleen met een "dure vrijschakeladapter", als aangegeven door Gerritje kun je nog gebruik maken van je navigatie als je ook de DVD wilt bekijken. Met die goedkope types gaat dat niet.
En die echt goedkope oplossing is de "ALDI", als aangegeven.

Zó lees ik het :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FreeSat
Starting Member
Starting Member

Bericht door FreeSat »

Zo lees ik het ook, maar het is zowieso al onmogelijk om film te kijken onder het navigeren vrees ik, daar hoef je geen raketgeleerde voor te zijn, maar wat ik wil is als er geschreven wordt die goedkope moet je niet hebben dat ze er dan bij schrijven welke wel.. Sommige vinden 10 euro goedkoop en sommige 200 euro.
Ik heb er best 200 euro voor over als het allemaal maar goed werkt, niet dat ik dadelijk één of ander prut systeem heb aangeschaft omdat niemand hier iets concreets over kan melden.

Als iemand bij mij een schotel komt kopen zeg ik ook niet dat ze een ongeveer ronde moeten hebben..... Of als je naar een autogarage gaat en zegt ik wil een auto met 6 wielen (4 wielen eronder, reservewiel en een stuurwiel) dat je dan naar huis kunt gaan met een VW polo of een Dodge viper... Ik wil graag duidelijkheid, daarom probeer ik zelf dan ook zo duidelijk mogelijk te omschrijven wat ik heb en wat ik wil.

Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

FreeSat schreef:Zo lees ik het ook, maar het is zowieso al onmogelijk om film te kijken onder het navigeren vrees ik, daar hoef je geen raketgeleerde voor te zijn, maar wat ik wil is als er geschreven wordt die goedkope moet je niet hebben dat ze er dan bij schrijven welke wel.. Sommige vinden 10 euro goedkoop en sommige 200 euro.
Ik heb er best 200 euro voor over als het allemaal maar goed werkt, niet dat ik dadelijk één of ander prut systeem heb aangeschaft omdat niemand hier iets concreets over kan melden.

Als iemand bij mij een schotel komt kopen zeg ik ook niet dat ze een ongeveer ronde moeten hebben..... Of als je naar een autogarage gaat en zegt ik wil een auto met 6 wielen (4 wielen eronder, reservewiel en een stuurwiel) dat je dan naar huis kunt gaan met een VW polo of een Dodge viper... Ik wil graag duidelijkheid, daarom probeer ik zelf dan ook zo duidelijk mogelijk te omschrijven wat ik heb en wat ik wil.

Rob
Gerritje heeft aangegeven dat de "goedkope" typen in feite de puls onderbreken. Dat betekent dat je, nadat er DVD gekeken is een hele poos geen fatsoenlijke navigatie hebt, omdat het systeem zichzelf eerst weer moet kalibreren. Zie ook viewtopic.php?t=8120

Over de Dietz 1414 schreef Gerritje:
Daar heb je alleen iets aan als je stil staat. Wil je ook tijdens het rijden beeld, dan moet je een TV Frei module erbij nemen.
En die is ongetwijfeld te vinden bij Dietz :idea:

Groet,
JW

PS We proberen hier zo goed mogelijk te helpen, maar zijn uiteraard geen commerciële shop......
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FreeSat
Starting Member
Starting Member

Bericht door FreeSat »

Uiteraard, ik waardeer alle hulp hier ten zeerste, maar ook bij Dietz zie ik door de bomen het bos niet meer als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik heb in de 3 dagen dat ik hier rond surf al heel wat gelezen en geleerd dus ik ben al wat wijzer, maar ik baalde van de antwoorden, die goedkope zuigen en de betere moet je hebben..... Maar ook van de lokale VW dealers, Valkenswaard, Veldhoven en Hapert... Ook daar snappen ze er geen reet van. Snap ik op zich ook best wel want ze zijn namelijk geen car audio bedrijven, maar als ik hier lees dat VW standaard een kabeltje zou hebben voor de carkit en ze kijken of ze water zien branden dan weet ik het ook niet meer. En bij ieder VW magazijn vragen ze het bestelnummer maargoed, daarvan weet ik dat ik niet bj de VW dealer moet zijn, maar gewoon zelf knutselen.

Dus gerritje: een dikke duim voor jou :Yes: maar ook voor de rest van de gebruikers die me hierbij hebben proberen te helpen.

Ik houdt jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Voor de Parrot heb je dit kabeltje nodig:

Tel-In Stekker Groen Part No 3B7 035 447 B Prijs: 3,25 Euro
Bijbehorend snoertje: 0,5mm² Part No 000 979 009 Prijs 1,14 Euro

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “V.A.G”