Die post heb ik gemaakt toen ik thuis was idd.
En die daarvoor toen ik nog op de zaak was.
tmc zender
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
-
- Average Member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 21 nov 2007 12:38
[b][color=red]Seat[/color] Altea XL [color=darkblue]Stylance[/color] 2.0 16v [color=red]TDI[/color] | [i]210pk & 435nm[/i][/b]
Adaptive Bi-Xenon
[color=darkblue]Dark Blue[/color] Leather
17" Zenith
Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
DLS RS6A & iPOD 30GB
Adaptive Bi-Xenon
[color=darkblue]Dark Blue[/color] Leather
17" Zenith
Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
DLS RS6A & iPOD 30GB
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 878
- Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23
Als ervaren A12-rijder zie ik ook wel eens files in TMC waarbij ik mijn vraagtekens heb.
Vroeger was het een file tussen bijv. Lunetten en Driebergen, nu lees ik vaak Woerden tot Maarsbergen en dan iets van 8 km.
Ik zie ook wel vaker een file in TMC staan Op A12 vanaf Oudenhorst (dat is tussen Veenendaal en Maarsbergen) tot Oudenrijn. Maar ik ziedan nergens het verkeer stil staan.
Wat me wel opvalt, is bij de diverse TMC-zenders dat ze de files wel weergeven, alleen varieert het start/eindpunt vaak. Het geeft mij dan altijd het gevoel dat de A12 vanaf Nieuwegein tot aan Duiven één grote file is.
Gisteren (dinsdag) was er een ongeval op A12 bij Waterberg. Fileinfo van Radio1 gaf aan dat er een file stond van Veenendaal tot aan Arnhem Noord met een vertraging van 87 minuten. Ik had alweer visioenen dat m'n maaltijd alweer in de magnetron stond. Ipv 87 minuten waren het uiteindelijk maar een 10 minuten.
Frits
Vroeger was het een file tussen bijv. Lunetten en Driebergen, nu lees ik vaak Woerden tot Maarsbergen en dan iets van 8 km.
Ik zie ook wel vaker een file in TMC staan Op A12 vanaf Oudenhorst (dat is tussen Veenendaal en Maarsbergen) tot Oudenrijn. Maar ik ziedan nergens het verkeer stil staan.
Wat me wel opvalt, is bij de diverse TMC-zenders dat ze de files wel weergeven, alleen varieert het start/eindpunt vaak. Het geeft mij dan altijd het gevoel dat de A12 vanaf Nieuwegein tot aan Duiven één grote file is.
Gisteren (dinsdag) was er een ongeval op A12 bij Waterberg. Fileinfo van Radio1 gaf aan dat er een file stond van Veenendaal tot aan Arnhem Noord met een vertraging van 87 minuten. Ik had alweer visioenen dat m'n maaltijd alweer in de magnetron stond. Ipv 87 minuten waren het uiteindelijk maar een 10 minuten.
Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Welke TMC zender had je gisteren op staan die je van de gezellige maaltijd wilde afhouden?
En bij die andere gevallen, weet je nog welke er toen opstond(en)?
Inmiddels zijn Gerritje en ondergetekende bezig een testopstelling te maken die tot een survey moeten leiden. Wordt vast interessant
Groet,
JW
En bij die andere gevallen, weet je nog welke er toen opstond(en)?
Inmiddels zijn Gerritje en ondergetekende bezig een testopstelling te maken die tot een survey moeten leiden. Wordt vast interessant
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 878
- Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23
Die 87 minuten was op Radio1.
Daarom stond ik ter hoogte van Veenendaal en bij Maanderbroek in dubio om via de oude rijksweg N225 via Ede naar Arnhem te gaan.
Ik zal de komende dagn eens een schrijfblok met pen op de stoel naast me leggen en wat krabbels maken. Zker op eerste stuk tot Driebergen vaak meer dan genoeg tijd
Frits
Daarom stond ik ter hoogte van Veenendaal en bij Maanderbroek in dubio om via de oude rijksweg N225 via Ede naar Arnhem te gaan.
Ik zal de komende dagn eens een schrijfblok met pen op de stoel naast me leggen en wat krabbels maken. Zker op eerste stuk tot Driebergen vaak meer dan genoeg tijd
Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Nog even: die file stond er wel van Veenendaal naar Waterberg, of het reed daar langzaam, alleen die tijd klopte niet?
Met die tijden zijn ze aan het experimenteren, dat klopt vaak nog niet, zie ook http://www.vid.nl/uitleg.html
Daar is onder andere te lezen:
Tot slot enkele opmerkingen ten aanzien van de kwaliteit van de informatie:
1) Reistijdinformatie wordt elektronisch ingewonnen. Dat betekent dat alleen informatie voorhanden is als er meetsystemen aanwezig zijn. Belangrijke delen van het HoofdWegenNet zijn (nog) niet voorzien van inwin-infrastructuur, zoals (delen van de) A1, A7 en A44;
2) Indien de electronische meetgegevens aantoonbaar fouten bevatten, zullen deze in veel gevallen automatisch worden afgekeurd. In dat geval wordt (in de grafische weergave) een grijs vlak weergegeven. Toch kan het voorkomen dat gegevens ten onrechte worden goedgekeurd, dit leidt tot een onjuiste weergave van de werkelijkheid;
3) Bij zeer langdurige vertraging, bijvoorbeeld bij een blokkade van de rijbaan, is de rijsnelheid nauwelijks groter dan nul. In deze gevallen is het voor de meetinfrastructuur niet meer mogelijk betrouwbaar te meten. In deze gevallen zullen de gegevens worden afgekeurd en zal worden weergegeven dat het om een zeer langdurige vertraging gaat;
4) Bij snel op- of afbouwende files zal de weergegeven vertraging wat achterlopen bij de werkelijkheid. De gebruikte modellen hebben een bepaalde robuustheid die ervoor zorgt dat de weergegeven vertraging wat wordt gestabiliseerd. Bij snel op- of afbouwende vertraging werkt die robuustheid de verkeerde kant op en wordt de vertraging respectievelijk onder- of overschat.
Groet,
JW
Met die tijden zijn ze aan het experimenteren, dat klopt vaak nog niet, zie ook http://www.vid.nl/uitleg.html
Daar is onder andere te lezen:
Tot slot enkele opmerkingen ten aanzien van de kwaliteit van de informatie:
1) Reistijdinformatie wordt elektronisch ingewonnen. Dat betekent dat alleen informatie voorhanden is als er meetsystemen aanwezig zijn. Belangrijke delen van het HoofdWegenNet zijn (nog) niet voorzien van inwin-infrastructuur, zoals (delen van de) A1, A7 en A44;
2) Indien de electronische meetgegevens aantoonbaar fouten bevatten, zullen deze in veel gevallen automatisch worden afgekeurd. In dat geval wordt (in de grafische weergave) een grijs vlak weergegeven. Toch kan het voorkomen dat gegevens ten onrechte worden goedgekeurd, dit leidt tot een onjuiste weergave van de werkelijkheid;
3) Bij zeer langdurige vertraging, bijvoorbeeld bij een blokkade van de rijbaan, is de rijsnelheid nauwelijks groter dan nul. In deze gevallen is het voor de meetinfrastructuur niet meer mogelijk betrouwbaar te meten. In deze gevallen zullen de gegevens worden afgekeurd en zal worden weergegeven dat het om een zeer langdurige vertraging gaat;
4) Bij snel op- of afbouwende files zal de weergegeven vertraging wat achterlopen bij de werkelijkheid. De gebruikte modellen hebben een bepaalde robuustheid die ervoor zorgt dat de weergegeven vertraging wat wordt gestabiliseerd. Bij snel op- of afbouwende vertraging werkt die robuustheid de verkeerde kant op en wordt de vertraging respectievelijk onder- of overschat.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 21 nov 2007 12:38
Gisteravond weer met Radio 1 TMC gereden op de A12.
Deze gaf mij ook de file "A12 Woerden tot Maarsbergen van 9 km stilstaand verkeer".
Echter deze was er niet.
Vervolgens heb ik Radio 538 TMC opgezet en deze gaf deze file niet.
Ik kreeg toen van 538 een file melding van "A12 Driebergen richting Utrecht 2km langzaamrijdend verkeer"
Dit klopte idd. Daar heb ik ook langzaam gereden over een lengte van ongeveer 2km.
Dus al met al denk ik dat Radio 538 TMC inmiddels een stuk verbeterd is.
Een jaar geleden had ik ook met regelmaat last van oude info die er vast in bleef staan.
Dat was vooral in het weekend op de een of andere manier.
Maar dat heb ik inmiddels al een klein jaar niet meer gezien.
Deze gaf mij ook de file "A12 Woerden tot Maarsbergen van 9 km stilstaand verkeer".
Echter deze was er niet.
Vervolgens heb ik Radio 538 TMC opgezet en deze gaf deze file niet.
Ik kreeg toen van 538 een file melding van "A12 Driebergen richting Utrecht 2km langzaamrijdend verkeer"
Dit klopte idd. Daar heb ik ook langzaam gereden over een lengte van ongeveer 2km.
Dus al met al denk ik dat Radio 538 TMC inmiddels een stuk verbeterd is.
Een jaar geleden had ik ook met regelmaat last van oude info die er vast in bleef staan.
Dat was vooral in het weekend op de een of andere manier.
Maar dat heb ik inmiddels al een klein jaar niet meer gezien.
[b][color=red]Seat[/color] Altea XL [color=darkblue]Stylance[/color] 2.0 16v [color=red]TDI[/color] | [i]210pk & 435nm[/i][/b]
Adaptive Bi-Xenon
[color=darkblue]Dark Blue[/color] Leather
17" Zenith
Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
DLS RS6A & iPOD 30GB
Adaptive Bi-Xenon
[color=darkblue]Dark Blue[/color] Leather
17" Zenith
Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
DLS RS6A & iPOD 30GB
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 28 nov 2007 06:23
Zal ik het dan maar eens lekker uit de hand laten lopen? Geintje natuurlijk!bloemie55 schreef:jongens ik heb antwoord op mijn vraag en ik ben bang dat het hele topic verhaal uit de hand gaat lopen.
Wat ik in de hele discussie mis is de invloed van de ontvangstkwaliteit van de diverse TMC-zenders.
de TMC-data komt relatief langzaam via RDS binnen, wordt door de ingebouwde radio/TMC processor gedecodeerd en op datajuistheid getest (validatie).
Als de zender nu, bijvoorbeeld door een slechte dekking, reflecties, Multipath enz. een lage data Q heeft kan het behoorlijk lang duren voordat een actueel en mogelijk belangrijk bericht ook werkelijk in het geheugen beschikbaar is.
Het lijdt geen twijfel dat de dekking van Radio 1 doorgaans uitstekend is.
Dat is met andere, commerciele zenders nog wel eens anders, zonder dat ik hier nu expliciet een/mijn voorkeur ga uitspreken.
Ik ben niet zo bekend in het noorden des lands maar ik weet b.v. dat rond Hengelo 538 nog OK is maar Q-Music het vaak al laat afweten.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Bedankt voor je bijdrage, je brengt een belangrijk issue opnieuw naar boven:
Ik tipte dat al aan met m'n vraag of de Alpine van JockJam wel goed refreshte, dat kan ook te maken hebben met het RDS signaal.
Nou is de ontvangst van Radio 1 op de plek waar dit probleem optrad, tussen Ede en Utrecht redelijk goed, maar het kan zijn dat de antenne die dit signaal op moet vangen een zekere richtwerking heeft waardoor het signaal niet optimaal is.
Bij mijn systeem kan ik op eenvoudige wijze checken hoe het signaal is door even in het diag-menu te duiken. Daar loopt het signaal op tot maximaal Q=63. Als dat niveau veel lager wordt kan het inderdaad misgaan met de RDS info, en dus ook met de refresh.
Bedankt dus dat je dit hier onder de aandacht brengt
Groet,
JW
Ik schrijf opnieuw, in het verleden is dit al verschillende keren aan de orde geweest, en dit is inderdaad een heel essentieel element.Wat ik in de hele discussie mis is de invloed van de ontvangstkwaliteit van de diverse TMC-zenders.....
Ik tipte dat al aan met m'n vraag of de Alpine van JockJam wel goed refreshte, dat kan ook te maken hebben met het RDS signaal.
Nou is de ontvangst van Radio 1 op de plek waar dit probleem optrad, tussen Ede en Utrecht redelijk goed, maar het kan zijn dat de antenne die dit signaal op moet vangen een zekere richtwerking heeft waardoor het signaal niet optimaal is.
Bij mijn systeem kan ik op eenvoudige wijze checken hoe het signaal is door even in het diag-menu te duiken. Daar loopt het signaal op tot maximaal Q=63. Als dat niveau veel lager wordt kan het inderdaad misgaan met de RDS info, en dus ook met de refresh.
Bedankt dus dat je dit hier onder de aandacht brengt
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |