AVIC-D3 + BTB200 werkend met Samsung I600 (Windows Mobile 6)

daxy
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2007 15:27

AVIC-D3 + BTB200 werkend met Samsung I600 (Windows Mobile 6)

Bericht door daxy »

Het is me eindelijk gelukt!
Ik heb mijn Samsung I600 geupgrade naar WM6 omdat deze betere Bluetooth support zou hebben.
Helaas geld dit niet icm de D3. Ik kon helemaal geen verbinding meer opzetten (Invalid Device).

Uiteindelijk heb ik ergens gelezen dat iemand het volgende van Pioneer gehoord heeft. "Het is een bekend probleem dat WM6 niet werkt en wij kunnen er niets aan doen. Maar kijk ook eens bij Jetware mobile software."

Daar is een Hands-Free extention te downloaden die schijnbaar iets aanpast in Windows zodat hij wel kan connecten naar de Pioneer. De software is 30 dagen gratis te proberen, daarna kost het geld ($15 ofzo). Download de applicatie eens op http://www.jetwaremobile.com/ en zie of het werkt.

Ik zag dat de I600 wel ondersteund wordt tegenwoordig. Dit zou dus ook moeten betekenen dat WM6 wordt ondersteund. Ik zit er aan te denken om Pioneer met een oplossing te laten komen en als ze er niet uit komen dat ze voor mij de licentie van Jetware gaan bestellen. Heeft iemand nog een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Marcel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bedankt voor de info en je inspanningen. Interessant te lezen.

Ben benieuwd naar de ervaringen van andere gebruikers.
Als die dezelfde richting uitgaan lijkt me je laatste suggestie prima, samen staan jullie dan sterk om Pioneer wat onder druk te zetten.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

JW schreef:Bedankt voor de info en je inspanningen. Interessant te lezen.

Ben benieuwd naar de ervaringen van andere gebruikers.
Als die dezelfde richting uitgaan lijkt me je laatste suggestie prima, samen staan jullie dan sterk om Pioneer wat onder druk te zetten.

Groet,
JW
Uhh... Als ik dat lees, is het meer een probleem met WM6, en niet zozeer Pioneer dus ik denk dat je Microsoft even onder druk moet zetten.. :P :P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bdacier
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2006 18:10

Bericht door bdacier »

Nee het probleem ligt bij Pioneer. De software is niet compatible met de nieuwe stacks. Ik heb het probleem met de Tytn II, deze wilt idd niet pairen (van beide kanten niet), maar ongepairt werkt het wel als je gebeld wordt of met de telefoon belt. In eerste instantie zou je dan zeggen dat het een probleem met WM6 is, alleen nu komt de catch. Ik heb ook nog een Nokia N70 welke het altijd deed (incl. automatisch connecten) op mijn oude X1-r en op de D3. Alleennu ik een firmware upgrade heb uitgevoerd geeft hij dezelfde foutmeldingen als bij de Tytn II, or for that matter WM6. Volgens Pioneer is de N70 volledig ondersteund dus ze kunnen het niet maken dat ook deze het niet doet.

Al met al concluderend kunnen we dus zeggen dat als MS en Nokia dezelfde fouten gaan geven er een probleem zit in de D3 en niet de telefoons of WM6. Beide zouden namelijk backwards compatible moeten zijn met de D3. Misschien iets om eens bij Kassa of de Consumentenbond aan te kaarten?!?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Peter S3
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2007 21:00

Bericht door Peter S3 »

Ik heb precies hetzelfde probleem met me Htc P3300 en btb200. Zowel met wm5 als 6 lukt het me ook niet om verbinding te krijgen met me. Me samsung d600 werkt er overigens wel perfect op maar die htc is een ramp.

Ik heb met dat jetware tooltje wel eens verbinding gehad (met wm5) maar was nog een drama. Soms verbinding en soms niet. Zal het vanavond eens proberen met dat jetware tooltje op wm6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

ook Nokia heeft BT protocol veranderd, meer mensen zullen problemen krijgen.
Mogelijk moeten sommige BT modules vervangen worden....niet alles kan softwarematig opgelost worden
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Samsung s3 verbinden met avic x1r
    door arnodesiree » 14 jun 2015 19:42 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 381
  • Menutext verdwenen Windows CE
    door Dibecki » 06 mei 2017 22:44 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 554
  • Windows Ce Zenec NavNgo
    door kebol » 28 jul 2016 22:21 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 7
    Weergaves: 1415
  • Rns510 streamt geen audio met samsung s6
    door humaxima » 11 jul 2017 16:28 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 408
  • Tomtom GO Mobile voor €19,99 per jaar
    door Beckermanneke » 17 jul 2015 01:22 » in TomTom
    Reacties: 4
    Weergaves: 887
  • TT GO Mobile - flitspalen standaard beschikbaar wel of niet?
    door SRNA513006 » 10 dec 2016 14:47 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 516
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 22:38 » in Mobiele Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 437

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”