Beste forum lezers, wie kan mij met het volgende probleem helpen?
De cursur van de navigatie zit een meter of 100 naast de feitelijke coördinaten. hierdoor maakt hij er een potje van en lijkt het op het scherm of ik vaak door het land rijdt ipv parallel eraan op de weg. ook kan hij in de bebouwing nauwelijks nog zinvolle aanwijzingen geven.
De navigatie zit al bijna 4 jaar in de auto en heeft het altijd goed gedaan. Aansluitingen zijn niet veranderd.
Wel heeft de auto recent een grote beurt gehad. Kan er wellicht toen iets gereset zijn?
Herkent iemand dit en hoe stel ik het weer opnieuw in?
groeten, René
Miswijzing VDO PC 5100
-
- New Member
-
- Senior Member
Angezien de mogelijkheid tot resetten niet aanwezig is moet de oorzaak ergens anders worden gezocht.
Kijk eerst eens in het instellingenmenu onder systeeminformatie-diagnose (Code 6330) of de tachopuls wel doorkomt. Het getal daar moet, met toenemen van de snelheid, vanaf 0 oplopen.
Wat ook belangrijk is om daar te kijken naar het aantal ontvangen satellieten bij GPS data.
Verander niets in deze menu's want dat kan heel vervelende gevolgen hebben.
Kijk eerst eens in het instellingenmenu onder systeeminformatie-diagnose (Code 6330) of de tachopuls wel doorkomt. Het getal daar moet, met toenemen van de snelheid, vanaf 0 oplopen.
Wat ook belangrijk is om daar te kijken naar het aantal ontvangen satellieten bij GPS data.
Verander niets in deze menu's want dat kan heel vervelende gevolgen hebben.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
als ie altijd goed gewerkt heeft denk ik dat de laser stuk is en daardoor de kaartmatching niet meer goed kan uitvoeren.
Navco heeft vast nog wel een vervangende pc liggen met garantie.
Navco heeft vast nog wel een vervangende pc liggen met garantie.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- New Member
Gerritje en Gentry,
Bedankt voor jullie respons , ik ga het uitproberen en kom er nog op terug, deze week.
groeten, René
Bedankt voor jullie respons , ik ga het uitproberen en kom er nog op terug, deze week.
groeten, René
Hide post links |
-
- New Member
Ondertussen heb ik alles gecontroleerd. Het tacho signaal is aanwezig en loopt kwa sterkte op met de kilometerteller.
Het aantal ontvangen satellieten bedraagt 5-7 stuks maar de cursur en het navigatie systeem denkt nog steeds dat ik door de rivier rijdt ipv op de dijk ernaast.
Al bladerend vond ik ook een vergelijkbaar topic waar Gentry op gereageerd had in april 2006
http://www.navigatieforum.nl/Forum/view ... 6e63f4343b
Hoe is dit opgelost?. Overigens kan ik mij geen voedingsprobleem voorstellen want het systeem werkt al 3,5 jaar
prima zonder dat er iets aan is veranderd.
Groeten, René
Het aantal ontvangen satellieten bedraagt 5-7 stuks maar de cursur en het navigatie systeem denkt nog steeds dat ik door de rivier rijdt ipv op de dijk ernaast.
Al bladerend vond ik ook een vergelijkbaar topic waar Gentry op gereageerd had in april 2006
http://www.navigatieforum.nl/Forum/view ... 6e63f4343b
Hoe is dit opgelost?. Overigens kan ik mij geen voedingsprobleem voorstellen want het systeem werkt al 3,5 jaar
prima zonder dat er iets aan is veranderd.
Groeten, René
Hide post links |
-
- Senior Member
Bij dat systeem heb ik de computer vervangen en de problemen zijn weg, het is vrijwel zeker een versleten laser.
Ik zou in jouw geval de computer vervangen door een recentere, een PC5400/5600 voor als je nauwelijks de grens overgaat of een pc5500 / 5700 als je geregeld in het in buitenland komt, uiteraard voorzien van supercode.
voor info en gebruikte computers met garantie www.navco.nl
Ik zou in jouw geval de computer vervangen door een recentere, een PC5400/5600 voor als je nauwelijks de grens overgaat of een pc5500 / 5700 als je geregeld in het in buitenland komt, uiteraard voorzien van supercode.
voor info en gebruikte computers met garantie www.navco.nl
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-