MFD DVD waar kopen?

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
gtitfsi
New Member
New Member

MFD DVD waar kopen?

Bericht door gtitfsi »

Hi Allemaal,

Ik zit zo eens te kijken voor een navigatie systeem voor m'n golf V GTI, MFD DVD. Maar het is best lastig om te kiezen waar ik 'm moet kopen. Als je bij BM-onderdelenshop kijkt dan staat ie voor 1800 euro inclusief inbouw te koop en je ziet ze soms staan bij bv. Vag products voor net onder de 1000 euro, behoorlijke prijsverschillen.

Welke is te vertrouwen en welke is goed?

Trouwens, zijn ze lang bezig met inbouwen en moet alles open? (met pulsegevers en zo)

Bedankt alvast!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Welke is te vertrouwen en welke is goed?
Om met deze vraag te beginnen; van de MFD2 DVD deugt er niet één. BM-Onderdelen zijn prima kerels.
Hierover is al zoveel geschreven dat het me verbaast dat er nog geïnteresserden zijn voor dit ondertussen als "slechtste product ooit" van Blaupunkt beoordeelde systeem. Dus geef je geld liever uit aan een systeem waar je iets aan hebt. Een MFD2 DVD systeem mag niet meer kosten dan € 600, alleen vanwege de radiokwaliteiten!
Voor het bedrag van € 1800 dat je noemt is ook een MFD3 ofwel de RNS510 verkrijgbaar en als je goed shopt voor € 1399.
In je Golf V kun je hem zo zonder meer inprikken als je de bestaande radio uitbouwt. Het enige dat je nodig hebt is een antenneadapter en een GPS-antenne.
Zoals gezegd is BM-onderdelenshop een heel vertrouwd adres maar mbt een aantal onderdelen betala je wel de hoofdprijs.
Trouwens, zijn ze lang bezig met inbouwen en moet alles open? (met pulsegevers en zo)
Als je nu al een VW radio hebt of de correcte Quadlockstekker, is de inbouw een kwestie van minder dan 5 min.
Alle aansluitingen zijn al aanwezig. Moet er eventueel een adapter tussen omdat er al iets geknoeid is met de bedrading, bijv door een eventuele vorige eigenaar, dan kan het weleens 10 minuten worden. De meeste tijd gaat zitten in het verwijderen van de verpakking.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

Ik verbaas me sowieso dat zoveel VAG rijders achteraf voor de hoofdprijs zo'n draak van een systeem ingebouwd willen hebben. De RNS 510 is dan wel beter als ik het mag geloven, maar dan nog, als je zoveel geld uitgeeft voor een dergelijk systeem zou ik hem graag ook evt in een nieuwe auto willen meenemen, met dit soort originele systemen beperk je jezelf daarmee. Bovendien heb je altijd te maken met systemen die niet de modernste zijn op de markt, minder compatible zijn etc.

Voor dit geld zou ik altijd een niet OEM oplossing nemen.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Het grote voordeel van de originele VAG systemen is dat volledige en naadloze integratie mogelijk is van alles dat aan boord reeds aanwezig is. Ik noem feilloze handsfree-integratie via de navigatie, volledig functionele stuurwielbediening zonder stomme adapters die nooit helemaal compatibel zijn, aansturing van de boordcomputer-Plus hetgeen geen enkel ander systeem kan, CAN aansturing van de telefoonfuncties en automatisch aan/afschakeling
Hoe mooi Kenwood, Pioneer, Alpine of VDODayton ook mogen zijn, 100% integratie bereik je nimmer. Ook al zijn de pasranden nog zo mooi.
En met de RNS510 heeft VDO Siemens namens VW bewezen op de goede weg te zijn. Er is geen ander systeem op de markt met dezelfde kwaliteit beeldscherm om maar eens wat te noemen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

Ik geloof je direct. Maar zo naadloos is de intergratie ook weer niet hoor, tav telefoon bijvoorbeeld, er is nog steeds geen goed bluetooth protocol, Nokia heeft de laatste modellen telefoons van een ander bluetooth protocol voorzien, gevolg, je hebt nix meer aan je ck-7w want de andere kant hoort zichzelf in echo. wat bedoel ik hiermee? Het lijkt nu voor elkaar te zijn met de RNS510 bijvoorbeeld, maar wat als je volgend jaar een nieuw mobieltje hebt?
Daarom ben ik op zich niet zo happig op die alles in 1 apparaten en zie ik liever modulaire opbouw.

Het tweede waar ik op doel is wanneer je een andere oto koopt, bijv. een Hyundai Santafe, daarin heb je nix aan de RNS510, snappie?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Ik ga met Gentry mee in de gedachte dat een aftermarket systeem de voorkeur verdient.
Dat is altijd m'n gedachte geweest, totdat......
......tot het moment dat de 510 op de markt kwam. Die vervult nu wél alle wensen, en als ik de beoordelingen ervan lees in AMS die 'm getest heeft in de Touran en Tiguan, zou mijn keus, als ik een VW had nu zijn voor de 510 te gaan.

Tsja, ook ik val wel eens van m'n geloof. Op basis van voortschrijdend inzicht zullen we maar zeggen :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

ok, laat ik dan het hoenderhok in de knuppel gooien:

wat doet de RNS510 dan beter dan bijvoorbeeld de Kenwood DDX7029 icm een VDO PC5200 icm laten we zeggen een Parrot en wat als je daarna aan Hyundai koopt.......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Hij neemt niet zelf de telefoon op, hij stuurt het display in de klokunit niet aan en hij past niet voor de volle 100% in het interieur, hoewel het er prachtig mooi uitziet.
Bovendien zijn de mogelijkheden mbt routeberekening op dit moment althans stukken beter en uitgebreider dan VDODayton. En ik blijf het zeggen, niemand tipt aan de beeldkwaliteit en daar krijg ik totnutoe weing commentaar op! :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

Automatisch telefoon opnemen kan elke carkit (instelling in telefoon of carkit zelf, maar of je dat moet willen)
Ik heb hem nog niet mogen aanschouwen, dus vandaar dat ik ook niet over de beeldkwaliteit kan oordelen...

maar ik krijg weinig commentaar op de Hyundai die ik na de VW wil gaan kopen.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Met dat automatisch opnemen, bedoel ik dat de carkit de navigatie of radio triggert die daardoor automatisch aanspringt als deze nog niet aanstaat. Dus ook bij een geparkeerde auto waar de sleutel niet in het contact steekt.
maar ik krijg weinig commentaar op de Hyundai die ik na de VW wil gaan kopen.....
Het is jammer te horen dat iemand die zo gaat voor kwaliteit zelfs maar overweegt........ :?
Het gaat erom dat je ook na de aanschaf van een auto nog serieus genomen wenst te worden :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

Gerritje schreef:Het is jammer te horen dat iemand die zo gaat voor kwaliteit zelfs maar overweegt........ :?
Het gaat erom dat je ook na de aanschaf van een auto nog serieus genomen wenst te worden :wink:
bijdehandje......toch zal ie er eerder komen als een VW....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Gentry schreef:
Gentry schreef:maar ik krijg weinig commentaar op de Hyundai die ik na de VW wil gaan kopen.....
bijdehandje......toch zal ie er eerder komen als een VW....
Je had het er toch over dat je die Hyundai wilde kopen ná de VW?
En da's nog een heel eind weg, eerst je huidige voiture opmaken, dan een VW en dan.....
Wie dan leeft, dan zorgt :idea: :lol:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

ach, ik mag nog bijna 3 jaar met deze, de Hyundai was in beeld maar te duur en het zit gewoon niet, net als VW!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Al met al begin ik benieuwd te worden naar gtitfsi's reaktie :wink:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Gentry schreef:ff
chips, waarom kan ik deze niet deleten?
Omdat er al een posting ná die van jou gedaan is :idea:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

We zijn, met mijzelf voorop, waarschijnlijk weer een beetje doorgeschoten mbt de beantwoording van de vraag van TS. :shock:
Hij wilde eigenlijk alleen maar weten welke leverancier betrouwbaar of goed was :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

shame on us..... :roll: :oops: :roll: :oops: :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gtitfsi
New Member
New Member

Bericht door gtitfsi »

mijn god, dat gaat snel met de reacties zeg... tja denk toch dat ik voor het MFD DVD systeem wil gaan, toch origineel.... alleen waar zit in hemelsnaam het prijsverschil in. Bij BM kost dat systeem gewoon €800 meer. Dat vind ik toch serieus geld

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gtitfsi
New Member
New Member

Bericht door gtitfsi »

bedankt voor de snelle reacties trouwens :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Als je ondanks onze reacties toch besluit een MFD2 DVD systeem aan te schaffen moet je hier straks niet komen klagen dat hij niet deugt!. Probeer eens een afspraak te maken in een garage om te zien hoe het werkt. Neem een keer een TomTom oid en ga daarna naar de vermaledijde MFD2 zitten kijken en erger je groen en geel aan de traagheid, het gebrek aan informatie en de slechte leesbaarheid van de de benamingen op het scherm.
Hoezo origineel? Een RNS510 is ook origineel en is over een paar jaar nog iets waard terwijl de MFD over een jaar volledig is afgeschreven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

wat kost een RNS510 hier dan ongeveer Gerritje?
elke euro zou mij voor de MFD teveel zijn, maar wat is het verschil en het verschil tov bijv een DNX7200

btw, je hebt hier ook nog niet op gereageerd:

viewtopic.php?t=9909

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mickey
Senior Member

Bericht door mickey »

Gentry schreef:wat kost een RNS510 hier dan ongeveer Gerritje?
elke euro zou mij voor de MFD teveel zijn, maar wat is het verschil en het verschil tov bijv een DNX7200

viewtopic.php?t=9909
Ik ga Gerritje een beetje helpen :wink:
Ik zat laatst in een hele mooie auto waar de DNX7200 in zat en het zonnetje scheen heerlijk in de auto en wat zag ik op het scherm? Niets, Nada, zelfs geen barst. :oops:

Gr.
[b]Steel niet, want de overheid duldt geen concurrentie.[/b]
Saab 93 SS 1.9 Tid 16v/aut BSR tuning 184 pk/412 Nm
Saab navigatie
Sygic McGuider v.7.7 kaarten 7.80 10/2008

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Het is één van de snelste en meest uitgebreide systmen die ooit in een auto als OEM zijn verbouwd. Er is geen andere apparaat dat de potentie heeft om als entertainmentcentre te dien en de kwaliteit is in geen enkele test die er is geweest een punt van discussie. Natuurlijk zijn er wel bepaalde kleinigheidjes maar niet zoals de krakkemikkige MFD serie van Blaupunkt. Daar heb ik trouwens nog nooit iets fatsoenlijks van gezien!

De prijzen variëren behoorlijk maar bepaalde aanbiedingen liggen op hetzelfde niveau als jouw 7200.
Het grote voordeel van zo'n voor VW, Skoda en Seat bedoeld apparaat is natuurlijk het feit dat de montage volledig plug & play is. Wie kan daar tegenop?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

gtitfsi schreef:mijn god, dat gaat snel met de reacties zeg... tja denk toch dat ik voor het MFD DVD systeem wil gaan, toch origineel.... alleen waar zit in hemelsnaam het prijsverschil in. Bij BM kost dat systeem gewoon €800 meer. Dat vind ik toch serieus geld
We willen je hier graag helpen, door zaken op een rijtje te zetten. En je te vertellen wat de in-en-out's zijn van de verschillende systemen. Daar is dit forum voor bedoeld, technisch georiënteerde informatie met elkaar uitwisselen en proberen elkaar te helpen met technische problemen.
Waar dit forum NIET voor bedoeld is, is om kale prijsvergelijken te maken. Daar zijn sites als kieskeurig.nl voor, en zo zijn er nog wel een paar denk ik zo. Als je dus wilt gaan shoppen om de beste prijs te vinden voor een MDF2 zul je ergens anders te rade moeten gaan.
Maar hopelijk kun je inmiddels wel een technisch verantwoorde afweging maken. Als dat zo is hebben we ons doel bereikt :wink:

En uiteraard zijn we benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen. Laat je ons dat weten?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

mickey schreef:

viewtopic.php?t=9909
Ik ga Gerritje een beetje helpen :wink:
Ik zat laatst in een hele mooie auto waar de DNX7200 in zat en het zonnetje scheen heerlijk in de auto en wat zag ik op het scherm? Niets, Nada, zelfs geen barst. :oops:

Gr.
je kunt de 7200 op diverse manieren instellen en het scherm ook kantelen, heb je daar mee geexperimenteerd?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Nav 100 1 cd beschadigd ( benelux) hierop hele nieuwe set kopen?
    door bassie » 23 apr 2015 15:41 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 596
  • Waar is mijn POI gebleven ?
    door scriba2 » 05 jan 2021 23:24 » in V.A.G
    Weergaves: 583
  • Waar kan ik zien welke kaarten en firmware ik heb ?
    door Ray Bos » 06 jul 2017 17:48 » in Vaste Pioneer systemen
    Weergaves: 843

Terug naar “V.A.G”