navtech of teleatlas?
-
- Starting Member
navtech of teleatlas?
ik ben van plan om een update van cdrom 2004 voor mijn vdo 5000 te halen nou wou ik vragen weten jullie welke beter is navtech of teleatlas
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
Voor zover ik weet is er van VDo Dayton nog geen update 2004 ? correct me if i'am wrong de laatste info die ik heb is komt ie medio April.... (meestal zo voor de groote school vakantie)
De verschillen kun je lezen op de dayton site www.vdodayton-shop.com en dan klik je naast de verschillende cd-rom's verder info......
Gr Jeff
De verschillen kun je lezen op de dayton site www.vdodayton-shop.com en dan klik je naast de verschillende cd-rom's verder info......
Gr Jeff
www.cbrclub.nl
11 women on board,and they all know the way !
Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)
11 women on board,and they all know the way !
Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)
Hide post links |
-
- Moderator
Er zijn mensen die zweren bij NavTech (hoor ik bij) en er zijn mensen die zweren bij TeleAtlas. Een eenduidig antwoord over wat nu beter is kan dan (mijns inziens) niet echt gegeven worden. Wat ik persoonlijk wel een voordeel vind van NavTech is dat je op zeer veel manieren eventuele fouten kunt melden en je zo goed als altijd antwoord ontvangt. Dit antwoord is dan altijd vrij uitgebreid en ik waardeer dat zeer. Zo zie je tenminste dat ze wat met je meldingen doen. Ik heb ook weleens wat naar TeleAtlas gestuurd (ik denk in totaal zo'n 10 fouten) en daar heb ik nooit meer wat van terug gehoord. Nou wil dat niet zeggen dat TeleAtlas slecht is, maar het pleit (vind ik althans) wel voor NavTech. Daar komt bij dat ik vaak gehoord heb dat TeleAtlas veel meer straten zou kennen. Waar dit op gebasseerd is weet ik niet, want laatst had ik de mogelijkheid even een TeleAtlas CD te gebruiken en daar stonden meteen al 7 of 8 (daar moet ik even om liegen) straten niet op. Nu is dat geen verwijt, maar het argument dat TeleAtlas meer straten kent gaat voor mij niet op.
TeleAtlas heeft daarentegen wel meer POI's (bijzondere bestemmingen) in de database staan. Als je daar veel waarde aan hecht dan is dit een groot pluspunt voor TeleAtlas (er moet wel opgemerkt worden dat ook in de NavTech-database veel POI's zitten, maar TeleAtlas heeft er meer (in ieder geval qua categorieën (in absolute aantallen weet ik het niet))).
Qua prijs is er geen verschil, dus daar moet de keuze niet van af hangen. Wat misschien ook wel handig voor je zou kunnen zijn is te kijken of de fouten die jij nu kent terugkomen op je nieuwe CD. Als je kijkt op http://www.maporama.com kun je zien hoe de NavTech-database eruit zal zien op je VDO Dayton CD (volgens mij komt dat overeen namelijk. Hij is in ieder geval nieuwer dan de BMW 2003-02 database (gelijk aan die van VDO Dayton 2003-01). Als daar de fouten uit zijn, neem je misschien eerder de NavTech CD's. Je kunt dit uiteraard ook zien in de TeleAtlas-database (o.a. http://www.mappy.fr (Nederlandstalige site)).
Hopend dat ik je een beetje heb kunnen helpen,
Toho_NL.
P.s. al deze informatie is op mijn ervaringen gebasseerd en kan voor andere mensen anders zijn. Als iemand andere ervaringen heeft dan mogen die uiteraard ook gemeld worden ...
TeleAtlas heeft daarentegen wel meer POI's (bijzondere bestemmingen) in de database staan. Als je daar veel waarde aan hecht dan is dit een groot pluspunt voor TeleAtlas (er moet wel opgemerkt worden dat ook in de NavTech-database veel POI's zitten, maar TeleAtlas heeft er meer (in ieder geval qua categorieën (in absolute aantallen weet ik het niet))).
Qua prijs is er geen verschil, dus daar moet de keuze niet van af hangen. Wat misschien ook wel handig voor je zou kunnen zijn is te kijken of de fouten die jij nu kent terugkomen op je nieuwe CD. Als je kijkt op http://www.maporama.com kun je zien hoe de NavTech-database eruit zal zien op je VDO Dayton CD (volgens mij komt dat overeen namelijk. Hij is in ieder geval nieuwer dan de BMW 2003-02 database (gelijk aan die van VDO Dayton 2003-01). Als daar de fouten uit zijn, neem je misschien eerder de NavTech CD's. Je kunt dit uiteraard ook zien in de TeleAtlas-database (o.a. http://www.mappy.fr (Nederlandstalige site)).
Hopend dat ik je een beetje heb kunnen helpen,
Toho_NL.
P.s. al deze informatie is op mijn ervaringen gebasseerd en kan voor andere mensen anders zijn. Als iemand andere ervaringen heeft dan mogen die uiteraard ook gemeld worden ...
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- New Member
versie 2004
De versie van TELEATLAS 2004 is uit en zeer goed bevonden !!!
ik heb al een viertal weken in gebruik.
ik heb al een viertal weken in gebruik.
Hide post links |
-
- Starting Member
bedankt voor de hulp ik zal kijken op de sites voor meer duidelijkheid