Hallo,
Ik ben nieuw hier, maar hopenlijk kan iemand mij helpen met onderstaand probleem.
Mijn Becker indianapolis van zo'n drie jaar oud is na het plaatsen in mijn vierde auto niet meer nauwkeurig genoeg. Hij heeft eerst in een bmw 325td gezeten, daarna twee keer in een bmw E30 en nu weer in een E36 320i. Bij deze laatste auto geeft hij nog steeds niet exact de juiste straat aan. Wat is er al gebeurt:
Kalibratie volgens het boekje (met wissen van oude gegevens).
De GPS ontvangst is goed, varierend van 4 tot 12 satelieten die worden ontvangen.
De snelheidspuls is aangeloten op de bruin / rode draad en heb ik gecontroleerd door de eerste en laatste multifunctionele knoppen in te drukken. Deze loopt netjes op bij verplaatsen van de auto.
De GPS ontvanger zit rechts op het dashboard onder de voor ruit.
Ik heb zelf het idee dat hij "in de knoop" zit met de afstandmeting door het snelheidssignaal en de GPS ontvangst, waar ligt de grens van het systeem? Maw wanneer neemt hij afstand en wanneer GPS? Het is erg vervelend, de navigatie zit er telkens zo'n 100 meter naast en berekent steeds "new route" terwijl ik bijvoorbeeld gewoon 25 km A2 rechtdoor moet hebben!
Bij voorbaat dank voor jullie adviezen!
Groet,
Martijn
Kalibratie Becker indianapolis
-
- New Member
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 19 nov 2007 19:06
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Zolang de navigatie aan de hand van puls en gyro een match weet te bereiken met de kaartgegevens navigeert deze uitsluitend op deze waarden. Telkens als er een GPS-positie wordt berekend, en dat kan om de 20 seconden of zelfs langer zijn, wordt de verkregenpositie vergeleken met die welke via de sensoren berekend is en eventueel na matching, gecorrigeerd. Als ondanks een door jou reeds uitgevoerde, zorgvuldige kalibratieprocedure de waargenomen verschillen zo groot zijn als jij zegt, moet er toch iets aan de hand zijn met de wijze van berekenen. En dan komt als eerste bij mij op dat er iets aan de hand kan zijn met de gyro of met de instelling mbt de inbouwhoek. Immers de gyro moet vrij kunnen bewegen en daartoe is een stelschroef aangebracht waarvan de sleuf recht omhoog moet wijzen. Misschien dat daar bij de zoveelste inbouw iets mis is gegaan.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 19 nov 2007 19:06
Hallo Gerritje,
Bedankt voor je snelle reactie. De instelhoek staat gewoon op 0, hieraan is niets gewijzigd, en in de eerdere auto's werkte hij perfect. Wat bedoel je met de gyro en de stelschroef, is dit iets wat in het apparaat zit? Wel moet ik erbij vertellen dat het achteruitrij signaal niet is aangesloten, maar dit is eerdere keren ook niet gebeurt. Ik ga dit wel; doen na het lezen van wat technische verhalen op dit forum. Graag hoor ik nog of ik actie moet / kan nemen wat betreft die gyro.
Bedankt!
Bedankt voor je snelle reactie. De instelhoek staat gewoon op 0, hieraan is niets gewijzigd, en in de eerdere auto's werkte hij perfect. Wat bedoel je met de gyro en de stelschroef, is dit iets wat in het apparaat zit? Wel moet ik erbij vertellen dat het achteruitrij signaal niet is aangesloten, maar dit is eerdere keren ook niet gebeurt. Ik ga dit wel; doen na het lezen van wat technische verhalen op dit forum. Graag hoor ik nog of ik actie moet / kan nemen wat betreft die gyro.
Bedankt!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 09 jun 2004 19:47
De gyro in de Indianapolis is niet instelbaar (zoals je bij andere merken wel eens ziet), maar bruikbaar tussen 0 en 30 graden.
De gyro is het meest voor de hand liggend, deze moet redelijk stabiel blijven bij rechtuit rijden en in bochten varieren.
Als die correct werkt zou je puls nog te snel kunnen zijn, kijk naar de waarde (onder 1 + 10 drukken zoals je al schreef) bij lage en hoge snelheden en na stilstand of deze ook meteen stopt. De waarde moet een beetje evenredig zijn aan de snelheid.
Het achteruitrij signaal zou ik zowiezo aansluiten zoals je al gelezen had....
Geen speciale voorruit in de BMW?
Metalen plaatje onder de GPS antenne? Bolle kant naar boven?
De gyro is het meest voor de hand liggend, deze moet redelijk stabiel blijven bij rechtuit rijden en in bochten varieren.
Als die correct werkt zou je puls nog te snel kunnen zijn, kijk naar de waarde (onder 1 + 10 drukken zoals je al schreef) bij lage en hoge snelheden en na stilstand of deze ook meteen stopt. De waarde moet een beetje evenredig zijn aan de snelheid.
Het achteruitrij signaal zou ik zowiezo aansluiten zoals je al gelezen had....
Geen speciale voorruit in de BMW?
Metalen plaatje onder de GPS antenne? Bolle kant naar boven?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Geen speciale voorruit in de BMW?
Metalen plaatje onder de GPS antenne? Bolle kant naar boven?
De GPS ontvangst is goed, varierend van 4 tot 12 satelieten die worden ontvangen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dat is in tegenspraak met wat er in de montagehandleiding over geschreven is.Mr.BS schreef:De gyro in de Indianapolis is niet instelbaar (zoals je bij andere merken wel eens ziet), maar bruikbaar tussen 0 en 30 graden.
De gyro is het meest voor de hand liggend, deze moet redelijk stabiel blijven bij rechtuit rijden en in bochten varieren.
Als die correct werkt zou je puls nog te snel kunnen zijn, kijk naar de waarde (onder 1 + 10 drukken zoals je al schreef) bij lage en hoge snelheden en na stilstand of deze ook meteen stopt. De waarde moet een beetje evenredig zijn aan de snelheid.
Het achteruitrij signaal zou ik zowiezo aansluiten zoals je al gelezen had....
Geen speciale voorruit in de BMW?
Metalen plaatje onder de GPS antenne? Bolle kant naar boven?
Op pagina 362 van de Indy handleiding staat hoe je 'm moet instellen:
De hoek van het toestel kan met de rechter draaiknop worden
geselecteerd en met een druk op de draaiknop worden bevestigd.
Als die fout ingesteld staat krijg je onnauwkeurigheden, immers door die instelling weet de computer dat er een correctie moet plaatsvinden, volgens zoiets als een 1-cosphi formule. Zonder die correctie "meet" hij de hoekverdraaiing niet goed.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 09 jun 2004 19:47
@Gerritje
Een verkeerd geplaatste GPS antenne kan gewoon werken maar doet dat niet altijd, hetzelfde effect krijg je met warmtewerende voorruiten. Dit levert ook wisselende resultaten op.
@JW
Als je daar niks aan instelt regelt de Indianapolis dat helemaal automatisch.
Ik weet niet welke handleiding jij hebt maar die van mij gaat maar tot blz.109 en op blz.104 zie ik daar iets van een toestelhoek maar da's iets anders dan de inbouwhoek.
Ik zelf heb deze instelling nooit verandert (en martijn77 volgens mij ook niet) en tot op heden werkt mijn Indianapolis perfect.
Een verkeerd geplaatste GPS antenne kan gewoon werken maar doet dat niet altijd, hetzelfde effect krijg je met warmtewerende voorruiten. Dit levert ook wisselende resultaten op.
@JW
Als je daar niks aan instelt regelt de Indianapolis dat helemaal automatisch.
Ik weet niet welke handleiding jij hebt maar die van mij gaat maar tot blz.109 en op blz.104 zie ik daar iets van een toestelhoek maar da's iets anders dan de inbouwhoek.
Ik zelf heb deze instelling nooit verandert (en martijn77 volgens mij ook niet) en tot op heden werkt mijn Indianapolis perfect.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Die pagina 362 is te vinden in de handleiding http://www.mybecker.com/beckerCms/www_r ... cleNo=null
Daar wordt gesproken over inbouwhoek van de navi, net als dat daarover gesproken wordt bij de VDO Radio-Navi's. De gyro zit bij beide toestellen vast gemonteerd in de behuizing, en dus verandert de hoek als je 'm niet horizontaal inbouwt. Vandaar het verhaal op pagina 362.
Ook bij VDO's ken ik velen die dit niet netjes ingesteld hebben. Maar als ze dat dan wel doen merken ze dat hun systeem beter werkt.
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dit bij de Indy anders is. En ook niet dat Becker dit voor de flauwe kul opschrijft....
Groet,
JW
Daar wordt gesproken over inbouwhoek van de navi, net als dat daarover gesproken wordt bij de VDO Radio-Navi's. De gyro zit bij beide toestellen vast gemonteerd in de behuizing, en dus verandert de hoek als je 'm niet horizontaal inbouwt. Vandaar het verhaal op pagina 362.
Ook bij VDO's ken ik velen die dit niet netjes ingesteld hebben. Maar als ze dat dan wel doen merken ze dat hun systeem beter werkt.
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dit bij de Indy anders is. En ook niet dat Becker dit voor de flauwe kul opschrijft....
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Dat is op zijn minst een geheel nieuwe zienswijze@Gerritje
Een verkeerd geplaatste GPS antenne kan gewoon werken maar doet dat niet altijd, hetzelfde effect krijg je met warmtewerende voorruiten. Dit levert ook wisselende resultaten op.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 09 jun 2004 19:47
Echt waar Gerritje, ik heb het zelf gezien. Het is inderdaad te triest voor woorden hoe sommige dealers zich verlagen tot autoboeren....
Ja, die inbouw- of toestelhoeken blijven verwarrend vooral door de vertaling. Handleiding is trouwens van de Pro ik zat te kijken in die van de gewone Indianapolis maar is verder gelijk.
Het is in elk geval geen stelschroef oid en daarom meldde ik dat even. Ik zelf heb wel eens met deze waarden 'gespeeld' maar weinig verschil kunnen merken. Bij mijn eigen toestel (met ong.10 graden vert.toestelhoek ingebouwd) heb ik deze gewoon op 0 laten staan evenals de hor. toestelhoek maar die is ook 0.
Die stelschroef is een mechanische instelling en dat is natuurlijk wel wat belangrijker maar die gebruikt Becker niet.
Van deze softwarematige correctie ben ik niet overtuigd maar wat niet is kan nog komen.....
Ja, die inbouw- of toestelhoeken blijven verwarrend vooral door de vertaling. Handleiding is trouwens van de Pro ik zat te kijken in die van de gewone Indianapolis maar is verder gelijk.
Het is in elk geval geen stelschroef oid en daarom meldde ik dat even. Ik zelf heb wel eens met deze waarden 'gespeeld' maar weinig verschil kunnen merken. Bij mijn eigen toestel (met ong.10 graden vert.toestelhoek ingebouwd) heb ik deze gewoon op 0 laten staan evenals de hor. toestelhoek maar die is ook 0.
Die stelschroef is een mechanische instelling en dat is natuurlijk wel wat belangrijker maar die gebruikt Becker niet.
Van deze softwarematige correctie ben ik niet overtuigd maar wat niet is kan nog komen.....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 711
-
-
-
Reacties: 10
Weergaves: 1075
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 2715
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1127
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 625
-
-
content manager asistent van becker in het nederlands niet te vinden wie kan me helpen
door duivel64 » 02 jun 2016 08:06 » in Mobiele Becker systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 853
-