Navi+ kapot aan het gaan?

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
audiman
New Member
New Member

Navi+ kapot aan het gaan?

Bericht door audiman »

Hi mensen,

ben nieuw hier en heb een vraagje. Ik heb sinds kort een audi met een RNS-D navi+, maar ik betwijfel of de kwaliteit nog helemaal top is. Het zit zo: ik heb er een originele blaupunkt cd bij van de benelux ( oud weliswaar 2002-2003) en nu is het regelmatig zo dat als ik net in de auto stap de cd niet gelezen wordt. Ik krijg dan de melding: defecte cd of kan cd niet lezen doe er een travelpilot dx in. Nu zou je zeggen de cd is kapot, het gekke is echter dat na ongeveer 10 minuutjes rijden de cd ineens wel gelezen wordt en de navigatie dus ook werkt. Weet iemand wat er gaande is?

Thnx

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Dat lijkt inderdaad op een "leesprobleem", met twee mogelijke oorzaken:
-de CD is inderdaad wat slecht te lezen, gekrast, vervuild dan wel "beslagen". Dat laatste gebeurt nog wel eens in deze tijd van het jaar.
-de laser heeft het moeilijk omdat 'ie vervuild is, dan wel is aan het eind van z'n leven. Wordt er in de auto gerookt, of kan er, als gevolg van de vervuiling op de laser makkelijk condensatie optreden?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bart049
New Member
New Member

Navi plus. Eject cd werkt niet

Bericht door Bart049 »

beste mensen,

Ik ben in het bezit van een A6 avant van bj. 2001 (oude model) voorzien van navi plus. De navigatie cd-rom is echter van 2002. Wanneer ik op eject druk ratelt er wel wat, maar wordt de cd niet uitgeworpen. Verder weigert de orginele wisselaar enkele orginele cd's. Ligt dit aan vervuiling van de lens?

BB

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “V.A.G”