Gerritje schreef:Heb je de posting niet goed gelezen?
Het ligt niet aan de draadjes, maar aan de SW
Heb je de voorgaande posts niet goed gelezen?

Ik heb daar ook wel eens last van
Daarin wordt door Higgy een verkeerde aansluiting verondersteld:
Higgy schreef:JW, is dit geen gevalletje constante en geschakelde plus omgedraaid?
en door de volgende beaamd als mogelijke oorzaak.
JW schreef:Oftewel, ik ga mee in Higgy's gedachte, check dus of die twee niet omgedraaid zitten.
Overigens begrijpt de vraagsteller niets van de opmerking dat je de "nalooptijd" van de navigatie bij de nieuwere VDO's in kunt stellen tot max 10 min, zodat je dus geen disclaimer en ook geen vraag krijgt of je verder wilt naar je bestemming. Hij gaat gewoon verder met navigeren alsof je niet gestopt bent geweest.
Het lijkt me overigens ook niet echt handig dat nadat ik heb getankt en de auto weer start, dat ik dan de eerste 10 minuten geen melding krijg over te nemen afslagen ed. (tenzij ik natuurlijk eerst weer op de OK knop heb in gedrukt).
Het lijkt er trouwens op dat TS een heel bijzondere verrichting doet door het contact uit te zetten tijdens een tankstop. Maar nu meen ik me te herinneren dat er bij elke pomp, verplicht, een waarschuwing staat dat open vuur en roken verboden zijn en dat de motor moet worden afgezet.
Ik zal proberen het wat beter uit te leggen.
Bij de versie 2.0 en 3.0 was(is) het zo, dat als je de navi activeerd, de melding krijgt "navigatie wordt geactiveerd, volg de verkeersregels aub" en dit in 3 talen Engels Frans en Nederlands. Vervolgens krijg je het beeld Bestemming en kan je de route invoeren.
Bij de versie 6.0 precies hetzelfde als hierboven met uitzondering het beeld bestemming. Na de drie talen komt er een nieuw venster met de mededeling
"navigatie wordt geactiveerd, volg de verkeersregels aub druk OK" dit alleen in het Nederlands.
Toen ik de 6.0 versie installeerde heb ik natuurlijk niet gedacht, kom laat ik de constante en geschakelde plus eens omdraaien.
Kortom ligt het naar mijn idee dat de SW van 6.0 zo is geprogrameerd en ligt het dus niet aan de "draadjes".
Waar ik nu nog steeds nieuwsgierig naar ben, hoe de TS bij de ANH-9PR dit heeft uitgeschakeld.
Dit kan in mijn ogen alleen als je SW herschrijft, daar moet je natuurlijk wel heeeeeeeeel erg veel verstand van hebben om dit te kunnen.
Ik hoop dat nu e.e.a. duidelijk is geworden.
Gr.