MS5700pro

robheid
Starting Member
Starting Member

MS5700pro

Bericht door robheid »

Ik heb sinds een paar weken een 5700pro in mijn auto zitten. Deze heb ik 2e hands gekocht op marktplaats. Hiervoor had ik een ms5000. Ik heb alle kabels laten zitten en daar mijn 5700 op aangesloten. ik heb al even zitten zoeken en zag hier op het forum dat de mute kabel misschien iets anders is. ik ga dat morgen even testen want ik rij eigenlijk altijd zonder geluid. :wink:

Wat ik mis op dit systeem is de 3d view. Dat hoort er volgens mij op te zitten maar ik kan het niet vinden. Ik gebruik wel nog de oude remote controll dus misschien zit daar het probleem.

Volgens mij is mijn software versie 0500 maar bij taal staat 0540. Weet iemand hier de oplossing voor?

Ik lees ook hier zaken over dat registratiesysteem van c-IQ. Heb ik mij helemaal niet in verdiept tijden de aanschaf. Stom en nu hoop ik niet dat het systeem ergens vanaf "gevallen" is. Ik heb er een normale prijs voor betaald maar uiteraard zonder bon. Er zitten wel originele CD's bij het systeem. Hoe kan ik dit controleren of ik een legaal systeem heb?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Je systeem werkt wel, zo te lezen. Dat betekent dat je in "mijn C-IQ" moet kunnen zien welke content er vrijgeschakeld is en voor hoe lang. Wat staat daar?
Verder heb je het over CD's, maar heb je er geen DVD bij?

Bij de bekabeling moet je de oude mute-draad op A3 losknippen, dicht bij de computer. Daar kan een analoge puls op worden aangesloten, maar daar mag geen lange loszittende draad op zitten.

De laatste SW versie van de 5700-Pro is 5.1

Omschakelen naar 3-D, lees even het manual, daar staat dat in beschreven.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
robheid
Starting Member
Starting Member

Bericht door robheid »

Hoi,

ik heb er CD's bij gekregen Benelux 2007 tele atlas met supercode. Software krijg ik gratis bij nieuwe CD/DVD toch? ik heb de manual doorgenomen maar ik zie de hele 3d view niet. 3d view is alleen niet zichtbaar bij een schaal van 50km of hoger volgens de manual. maar ik zie hem nergens.

btw, als ik de europa DVD bestel op de vdo dayton site krijg ik een het gehele bedrag via creditnota terug. Klopt dit? Heb ik recht op updates ofzo?

oja ik heb dus software 5.00 als ik het goed begrijp

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

In het Manual staat op pagina 20 te lezen hoe je de kaartmodus omschakelt. Werkt dat niet bij jou?
Dat kun je zowel met de oude RC5000 bewerkstelligen alsook met de nieuwere RC5400

C-IQ, die is er niet meer. Vandaar de vraag wat je nu hebt, wat staat daarover in het Menu?
Maar uit je verhaal lees ik dat je al SC-CD's hebt, welke zijn dat?

Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
robheid
Starting Member
Starting Member

Bericht door robheid »

Hoi,

Ik heb dat 2d/3d er helemaal niet in staan.

Ik heb SC cd's de benelux 2007 van tele atlas. Wat wil je daar verder van weten? Zijn 2 cd's, 1 x benelux en 1 x europe CD main roads. verder zie ik weinig in het IQ menu. Ik bovenaan een code en verder geen datails ofzo. Waar moet ik naar kijken?

Alvast bedankt voor je hulp

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Ik weet niet beter dan dat de 2D/3D ook op de Pro zit. Wat staat daarover in jouw manual? Helaas heb ik dat alleen van de gewone 5700, niet van de Pro :oops:

Kennelijk is je systeem al omgeschakeld op SC en heb je nu de Benelux en de MRE's van TA. Die kun je gewoon gebruiken.
Maar als je een SC DVD wilt hebben om door Europa te kunnen toeren zul je toch in de buidel moeten tasten....

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
robheid
Starting Member
Starting Member

Bericht door robheid »

ok bedankt. ik heb hetzelfde plaatje in mijn handleiding als diegene hierboven.

Maar het rare is als ik mijn Nav id invul bij mijn klantgegevens krijg ik de Europa DVD gratis bij de VDO shop. Weet iemand of dit ook echt zo is. Het lijkt wel alsof ik 300,- max korting krijg op alles wat ik daar bestel zodra ik mijn nav-id code invul. laat ik deze weg vervalt de korting.

edit, ik heb bij mijn account een tegoed staan van €299,- kan ik uiteraard wel gewoon iets gaan bestellen maar ben bang dat ik alsnog een rekening krijg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Op welk moment in het ordering proces bij de shop http://www.vdodayton-shop.com/epages/vd ... ectID=4887 krijg je die 300 Euri korting aangeboden? Ik heb dat ook even geprobeerd maar zie niks....

En nu je dat plaatje hebt in je handleiding, lukt het nu wel?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
robheid
Starting Member
Starting Member

Bericht door robheid »

nee sorry, ik heb in mijn handleiding hetzelfde staat als jij hierboven hebt gepost. maar dat zie ik dus niet op mijn scherm.

Als ik naar account ga en dan op rekeningstand klik zie ik €299,- staan.

Kan het zijn dat er een C-IQ europa abbo op zit ter waarde van 299,- Iemand hier ervaring mee?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Heb jij een manual dat speciaal gemaakt is voor de Pro uitvoering? Of is het de standaard 5700?

Ik heb (nog) geen account bij de shop, ik rij nog met C-IQ tot mei 2009, en hoef dus nog niet over te schakelen op SC. Ik kan dat dus niet checken.
Heb jij zelf dat account aangemaakt, of is het van de vorige bezitter gekomen?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
robheid
Starting Member
Starting Member

Bericht door robheid »

Ik heb zelf een account aangemaakt. Maar kan het een C-IQ 2 jarig europa abbo zijn ter waarde van 299,-? het navigatiesysteem was nieuw volgens de vorige eigenaar.

ik heb een handleiding van een PC5600/5700/5600pro en 5700pro.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Een tweejarig Europa Abo kostte inderdaad 299 Euri. Maar gek dat dit nu op jouw account staat, zeker nu je al een SC Benelux hebt die vrijgeschakeld is. Snap ik even niks van :o
In jouw situatie zou ik even wachten tot de nieuwe SC DVD er is, die komt op heel korte termijn. Dan kun je die bestellen en met dat tegoed betalen. Hou je nog 100 Euri tegoed.

Waarom je de 2D/3D niet kunt weergeven snap ik dus ook niet, nu ik begrijp dat die ook in jouw Pro handleiding vermeld is. Want daarin staat toch die modus vermeld?
Doet de rest het wel allemaal?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
robheid
Starting Member
Starting Member

Bericht door robheid »

Ja volgens mij doet alles het verder gewoon. Oude eigenaar geeft niet meer thuis wat ik al erg vreemd vind. :roll: En het staat ook zo in de handleiding.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

JW schreef:In jouw situatie zou ik even wachten tot de nieuwe SC DVD er is, die komt op heel korte termijn. Dan kun je die bestellen en met dat tegoed betalen. Hou je nog 100 Euri tegoed.
Dat zou te hopen zijn maar de werkelijkheid kon wel eens anders uitpakken. Ik meende in de eerdere discussie over de prijzen van de kaarten te hebben gelezen dat de betrekkelijk gunstige prijzen waarschijnlijk eenmalig zouden zijn. Ik zou niet verbaasd zijn als deze verkoopprijs dus gewoon € 299 of € 339 zou zijn, net als de prijzen bij de PC5200
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Gerritje schreef:
JW schreef:In jouw situatie zou ik even wachten tot de nieuwe SC DVD er is, die komt op heel korte termijn. Dan kun je die bestellen en met dat tegoed betalen. Hou je nog 100 Euri tegoed.
Dat zou te hopen zijn maar de werkelijkheid kon wel eens anders uitpakken. Ik meende in de eerdere discussie over de prijzen van de kaarten te hebben gelezen dat de betrekkelijk gunstige prijzen waarschijnlijk eenmalig zouden zijn. Ik zou niet verbaasd zijn als deze verkoopprijs dus gewoon € 299 of € 339 zou zijn, net als de prijzen bij de PC5200
Laat je verrassen :wink:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

En hier staan ze: http://www.navco.nl/index.php?cPath=36
Vanaf komende maandag leverbaar :wink:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

robheid schreef:Ja volgens mij doet alles het verder gewoon. Oude eigenaar geeft niet meer thuis wat ik al erg vreemd vind. :roll: En het staat ook zo in de handleiding.
Intussen heb ik de info dat de 5700-Pro GEEN 3-D heeft.
Waarschijnlijk kun je er de MO 5712 wel in laden, dan wordt het een gewone 5700. En die heeft uiteraard 3D.

Overigens, weet je iets meer van de achtergrond van deze computer? Ze zijn erg dun gezaaid, en als de eigenaar zich ook niet meer meldt....... :oops:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
robheid
Starting Member
Starting Member

Bericht door robheid »

De set heb ik op marktplaats gekocht van iemand die aangaf zelf een bedrijf erin te hebben. Hij bouwde deze apparaten in bij de politie en aangezien deze overgestapt zijn naar de SD versie had hij er nog een paar liggen. Alles was nieuw verpakt, zoals kabels ed. Het zat in een doos van een pc5200Pro.

Verder weet ik niets, sinds ik vroeg waar de 3D functie zit speelt hij verstoppertje. Als ik onder een andere naam op een advertentie reageer van hem krijg ik wel direct bericht. :wink:

Wat zijn de verschillen tussen een normale versie en de PRO?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Het verschil zit 'm met name in de mogelijkheid er externe systemen aan te koppelen, waarmee gecommuniceerd kan worden naar het bedrijf. Voor een particulier is dit zonder betekenis.

Als je de 5712 wilt inspelen kan dat, zie PM.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quattro_rs
Average Member
Average Member

Bericht door quattro_rs »

De pro versie van de 5700 heeft nooit en zal ook nooit een 3-d kaart geven.Uit ervaring weet ik dat het opstartscherm ook anders is en dat het "geheugen "voor de 3-d kaart gebruikt wordt voor de pro communicatie.
Al vaker contact gehad met de diverse rep. centra en de aangedragen oplossing om er andere software in te laden is ook niet een goede. Door de nieuwe software verdwijnt het "pro" maar wordt niet vervangen door een 3-d kaart.

Ergo als je perse dat 3-d wilt moet je de comp wisselen met een gewone.
Heb ik alles ? Bord voor mijn kop, stuk in mijn kraag, brok in mijn keel, tranen in mijn ogen, water in mijn handen, lood in mijn schoenen ?
Dan ga ik naar mijn werk !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Bedankt voor deze aanvullende info.

Bij mijn weten zit de "3D videokaart" wel in de computer en is 'ie op dit punt niet anders dan een gewone PC5700. Maar kennelijk zit de besturings-SW daarvan dieper in het systeem en wordt die dan niet overschreven als je de 9.8 (MO 5712) inspeelt.
En uit jouw posting maak ik op dat het opnieuw flashen van de computer bij EBK cs ook niet helpt.
Jammer voor robheid..... :(

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
robheid
Starting Member
Starting Member

Bericht door robheid »

Jammer maar helaas. Bedankt voor de info.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Via een "relatie in Duitsland" heb ik de info dat, alhoewel de 5700Pro en de gewone 5700 dezelfde HW-ID hebben ( te vinden in het menu), er NIET dezelfde SW in geladen kan worden. Dat wil zeggen dat je niet de MO5712 kunt laden in een 5700Pro.
Voor de Pro functionaliteit en de 3D staan niet genoeg Systemresources (ROM/RAM) ter beschikking, en dus gaat dat niet.

Met dit in het achterhoofd lijkt het mij onverstandig te proberen de MO 5712 in te spelen, immers door HW herkenning zou het systeem kunnen denken dat het mogelijk is.....

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
robheid
Starting Member
Starting Member

Bericht door robheid »

Kreeg vorige week een schriftelijke bevestiging van VDO dat ik 299,- te goed had op mijn account. Meteen maar de DVD europa besteld. Vandaag binnen, zonder extra kosten. Ik ben helemaal happy en heb nog 100,- te goed 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”