Update systeemsoftware MS5000
-
- Average Member
Update systeemsoftware MS5000
Gisteren succesvol de PC4000 (met MM3000) omgeruild naar een MS5000 (met MM5000).
Dat is een wereld van verschil!
Via de systeemgegevens blijkt deze op sw 0700 te draaien; volgens mij heb ik gelezen dat er een nieuwere versie is.
Wie kan mij helpen aan / bij het indraaien van de meest recente sw?
Een eindje rijden heb ik er wel voor over, ik woon in Uden.
En nog een vraagje rondom de MM5000: is het normaal dat de monitor behoorlijk warm (bijna heet) wordt tijdens gebruik? De monitor werkt verder uitstekend.
Ibor
Dat is een wereld van verschil!
Via de systeemgegevens blijkt deze op sw 0700 te draaien; volgens mij heb ik gelezen dat er een nieuwere versie is.
Wie kan mij helpen aan / bij het indraaien van de meest recente sw?
Een eindje rijden heb ik er wel voor over, ik woon in Uden.
En nog een vraagje rondom de MM5000: is het normaal dat de monitor behoorlijk warm (bijna heet) wordt tijdens gebruik? De monitor werkt verder uitstekend.
Ibor
[b]Opel Astra 2.0 DTI MS 5000 met MT 5010/01, NT2007-2[/b]
Backup: MS 2010, Service Check 2007 OS#3
[size=75]Het is niet de sterkste soort die overleeft, maar die zich het beste weet aan te passen (Charles Darwin / 1809-1882)[/size]
[size=75]Het is niet de sterkste soort die overleeft, maar die zich het beste weet aan te passen (Charles Darwin / 1809-1882)[/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
In de jaren dat ik met deze monitor heb rondgereden en in de tijd dat deze bij mij 24h/dag op mijn werktafel aanstaat heb ik nooit iets waargenoemen van een dusdanige temperatuurverhoging dat ik me daar zorgen over zou maken. In ieder geval is de monitor gewoon aan te raken en gewoon een graad of 40 schat ikEn nog een vraagje rondom de MM5000: is het normaal dat de monitor behoorlijk warm (bijna heet) wordt tijdens gebruik?
Als jouw monitor heet is, dwz boven de 45 graden dan is er iets ernstig mis.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Senior Member
Er is inderdaad één jongere besturings-SW , de MO 5076.
Ik neem aan dat er wel iemand in jouw buurt is die 'm bij je wil inspelen, er zal wel een reaktie komen
De monitor wordt wel warm, maar niet echt heet. Heb je 'm misschien zodanig zitten dat 'ie z'n warmte niet kwijt kan?
Groet,
JW
Ik neem aan dat er wel iemand in jouw buurt is die 'm bij je wil inspelen, er zal wel een reaktie komen
De monitor wordt wel warm, maar niet echt heet. Heb je 'm misschien zodanig zitten dat 'ie z'n warmte niet kwijt kan?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Moderator
Als je Uden-Helmond niet te ver vindt dan stuur me maar een pb'tje, regelen we wat.
Dit weekend gaat niet lukken, te druk.
Dit weekend gaat niet lukken, te druk.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- Average Member
@ Higgy:
Higgy,
heb je een PB'tje gestuurd.
Alvast bedankt voor de snelle reactie en aanbod
heb je een PB'tje gestuurd.
Alvast bedankt voor de snelle reactie en aanbod
Hide post links |
-
- Average Member
Monitor is in ieder geval boven "handwarm", maar ik denk niet boven de 40-45 graden. Vind ik trouwens best wel warm voor een dergelijk device.In ieder geval is de monitor gewoon aan te raken en gewoon een graad of 40 schat ik
Als jouw monitor heet is, dwz boven de 45 graden dan is er iets ernstig mis.
We zullen er vandaag of morgen eens een thermometer bij houden.
Bedankt voor de reacties,
Ibor
Hide post links |
-
- Senior Member
Als je hem zonder problemen kunt vasthouden is hij minder dan 45 graden!
Ik zou willen stellen dat dit volkomen normaal is!
Ik zou willen stellen dat dit volkomen normaal is!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- New Member
Ibor,Wie kan mij helpen aan / bij het indraaien van de meest recente sw?
Ik heb onlangs de originele update gekocht en kan jou wel helpen.
Ik woon zelf ook in Uden en ben zondagmiddag en/of avond wel thuis.
André
Hide post links |
-
- Average Member
@André,
maak graag gebruik van jouw aanbod.
Komt as. zondag, begin van de avond jou uit?
Heb jou inmiddels een PB'tje gestuurd.
Stuur mij een PB'tje om verdere afspraken te maken.
@ Higgy:
Hiermee vervalt mijn PB'tje naar jou, maar toch hardstikke bedankt voor jouw aanbod
maak graag gebruik van jouw aanbod.
Komt as. zondag, begin van de avond jou uit?
Heb jou inmiddels een PB'tje gestuurd.
Stuur mij een PB'tje om verdere afspraken te maken.
@ Higgy:
Hiermee vervalt mijn PB'tje naar jou, maar toch hardstikke bedankt voor jouw aanbod
Hide post links |
-
- Average Member
Update succesvol uitgevoerd
Met behulp van André de MO076 ingedraaid, prima gelukt.
André bedankt, André bedankt....André bedankt, André, André, André bedankt........
En nu maar eens uitvlooien wat de preciese verschillen zijn.
Direct een vraagje:
Is met de nieuwste software op een PC 5000 / MM5000 er een optie instelbaar, waarbij de schaal van de kaart zich automatisch aanpast aan de snelheid?
André bedankt, André bedankt....André bedankt, André, André, André bedankt........
En nu maar eens uitvlooien wat de preciese verschillen zijn.
Direct een vraagje:
Is met de nieuwste software op een PC 5000 / MM5000 er een optie instelbaar, waarbij de schaal van de kaart zich automatisch aanpast aan de snelheid?
Hide post links |
-
- Senior Member
Automatische schaalaanpassing is niet beschikbaar.
downloads.php?view=detail&id=50
Hoewel dit over de 5075 gaat kun je precies nagaan welke veranderingen er zoal zijn.
downloads.php?view=detail&id=50
Hoewel dit over de 5075 gaat kun je precies nagaan welke veranderingen er zoal zijn.
Hide post links |
-
- New Member
Is update de moeite waard.
Hallo
Ben nieuw, wat betreft forum gebruik, ik neem aan dat ik op dit onderwerp in kan haken? Ik heb nogal wat vragen.
Sinds juni een auto gekocht waarin al een ms5000 systeem zat met software versie 7.1.
Doet het meestal wel goed, maar soms moet ik van het systeem meer dan 100km omrijden, wat ik niet doe. Door wat te switchen met Routekeuze (wel veel menu's doorlopen) krijg ik soms een betere route.
Heeft het ook met de software te maken, dat soms (meestal in een stad) het systeem de positie kwijt is en dan maar wat heen en weer schuift over het beeld? Het systeem zit dan een paar straten mis. Erg lastig als je zelf niet bekend bent, juist in een stad. Ik dacht dat dit systeem behalve via sateliet ook eigen metingen aan de auto deed om dat te voorkomen (bv in tunnels). Of is mijn antenne niet goed genoeg.
Heb al wat rondgeneusd en ook de powerpoint gelezen. Is software versie 7.6 ook een verbetering wat betreft de routeberekeningen? Is de software nog te koop, bv dealer in de buurt van Sneek / Friesland?
Bij voorbaat dank voor een reactie.
Eric
Ben nieuw, wat betreft forum gebruik, ik neem aan dat ik op dit onderwerp in kan haken? Ik heb nogal wat vragen.
Sinds juni een auto gekocht waarin al een ms5000 systeem zat met software versie 7.1.
Doet het meestal wel goed, maar soms moet ik van het systeem meer dan 100km omrijden, wat ik niet doe. Door wat te switchen met Routekeuze (wel veel menu's doorlopen) krijg ik soms een betere route.
Heeft het ook met de software te maken, dat soms (meestal in een stad) het systeem de positie kwijt is en dan maar wat heen en weer schuift over het beeld? Het systeem zit dan een paar straten mis. Erg lastig als je zelf niet bekend bent, juist in een stad. Ik dacht dat dit systeem behalve via sateliet ook eigen metingen aan de auto deed om dat te voorkomen (bv in tunnels). Of is mijn antenne niet goed genoeg.
Heb al wat rondgeneusd en ook de powerpoint gelezen. Is software versie 7.6 ook een verbetering wat betreft de routeberekeningen? Is de software nog te koop, bv dealer in de buurt van Sneek / Friesland?
Bij voorbaat dank voor een reactie.
Eric
Hide post links |
-
- Senior Member
Als ik dit zo lees is er feitelijk maar één probleem en wel meteen het meest serieuze!
Jouw navigatie ontvangt geen snelheidspuls! Doe daar iets aan en er zal een wereld voor je open gaan.
Jouw navigatie ontvangt geen snelheidspuls! Doe daar iets aan en er zal een wereld voor je open gaan.
Hide post links |
-
- New Member
Hallo Gerritje,
Bedankt voor de snelle respons.
Op zich lijkt het systeem wel goed te functioneren, ook in tunnels.
Is er een eenvoudige manier om te controleren dat de snelheidspuls niet (goed) aangesloten is? De snelheid wordt wel weergegeven in het scherm boordcomputer.
Hoe kan ik aan de aansluitgegevens komen, ik zag dat in de inbouwinstructie naar gegevensbladen (op cd) verwezen wordt.
Met vriendelijke groet,
Eric
Bedankt voor de snelle respons.
Op zich lijkt het systeem wel goed te functioneren, ook in tunnels.
Is er een eenvoudige manier om te controleren dat de snelheidspuls niet (goed) aangesloten is? De snelheid wordt wel weergegeven in het scherm boordcomputer.
Hoe kan ik aan de aansluitgegevens komen, ik zag dat in de inbouwinstructie naar gegevensbladen (op cd) verwezen wordt.
Met vriendelijke groet,
Eric
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat de snelheid in het scherm boordcomputer wordt aangegeven wil nog niet zeggen dat de snelheidspuls goed is. Het kan namelijk ook de berekende snelheid uit de verkregen GPS-posities zijn. Als er geen puls is beweegt het pijltje zich in schokken om de 20 seconden of langer over de kaart.
Ga naar diagnosemenu met code 6330 en verander daar niet. Kijk of het tachosignaal van 0 bij stilstand, netjes meeloopt met verhogen van de snelheid. Als je dit kunt bevestigen moet ik mijn mening herzien want als de snelheid daar correct wordt weergegeven zou het probleem kunnen liggen bij een slechte leesoperatie van de CD.
In dat geval zul je of de lens moeten schoonmaken of een andere CD proberen. Systeemsoftware updaten heeft geen enkel zin als het onderliggende probleem niet verholpen wordt. Bovendien is de 7.1 een hele goede stabiele software gebleken te zijn.
Ga naar diagnosemenu met code 6330 en verander daar niet. Kijk of het tachosignaal van 0 bij stilstand, netjes meeloopt met verhogen van de snelheid. Als je dit kunt bevestigen moet ik mijn mening herzien want als de snelheid daar correct wordt weergegeven zou het probleem kunnen liggen bij een slechte leesoperatie van de CD.
In dat geval zul je of de lens moeten schoonmaken of een andere CD proberen. Systeemsoftware updaten heeft geen enkel zin als het onderliggende probleem niet verholpen wordt. Bovendien is de 7.1 een hele goede stabiele software gebleken te zijn.
Hide post links |
-
- New Member
Snelheidspuls
Hallo,
Met het diagnosescherm de snelheidspuls gecontroleerd.
Nul bij stilstand, negatief bij achteruit (ook R werkt) en bv bij 40 km/u een waarde van ca 265.
Intussen wel ontdekt waarom de dag/nacht kleur niet werkt; licht is niet aangesloten vlgns diagnosescherm.
Wat het soms niet goed werken in een stad betreft, heb ik dat gegooid op slechte ontvangst of weerkaatsing van signalen(?). Met het diagnose scherm zie ik een stabiele GPS positie, alleen de hoogte (tov NAP) varieerde nog al (-4, 0, -1, -12), waar ik ca 0 verwacht. Klopt het dat soms door atm. omstandigheden (te helder? ) de positie er wat naast is; een tiental meters parallel?
De matige routekeuze zie ik vooral tussen bv Sneek en Emmen. Systeem wil dat ik over Groningen rijdt en niet de snellere en eenvoudiger route via Meppel, tot ik al bijna bij Meppel ben blijft de route via Groningen (dat is 100 km om). Ik zie wel vaker dat als ik van de "snelste" route afwijk, een herberekening een snellere tijd oplevert. Of dat de heen en terugreis verschillen. Vandaar dat ik benieuwd ben of dit een software probleem is of iets anders.
Met vriendelijke groet
Eric
Met het diagnosescherm de snelheidspuls gecontroleerd.
Nul bij stilstand, negatief bij achteruit (ook R werkt) en bv bij 40 km/u een waarde van ca 265.
Intussen wel ontdekt waarom de dag/nacht kleur niet werkt; licht is niet aangesloten vlgns diagnosescherm.
Wat het soms niet goed werken in een stad betreft, heb ik dat gegooid op slechte ontvangst of weerkaatsing van signalen(?). Met het diagnose scherm zie ik een stabiele GPS positie, alleen de hoogte (tov NAP) varieerde nog al (-4, 0, -1, -12), waar ik ca 0 verwacht. Klopt het dat soms door atm. omstandigheden (te helder? ) de positie er wat naast is; een tiental meters parallel?
De matige routekeuze zie ik vooral tussen bv Sneek en Emmen. Systeem wil dat ik over Groningen rijdt en niet de snellere en eenvoudiger route via Meppel, tot ik al bijna bij Meppel ben blijft de route via Groningen (dat is 100 km om). Ik zie wel vaker dat als ik van de "snelste" route afwijk, een herberekening een snellere tijd oplevert. Of dat de heen en terugreis verschillen. Vandaar dat ik benieuwd ben of dit een software probleem is of iets anders.
Met vriendelijke groet
Eric
Hide post links |
-
- Senior Member
De hoogte boven NAP is net zo onnauwkeurig als de horizontale nauwkeurigheid en die varieert ook makkeleijk tientallen meters. Niets van aantrekken.
Dat de route soms iets onlogisch lijkt ligt niet aan de systeemsoftware maar meer aan de waarde die de kaartenbakker aan de diverse wegstukken heeft toegekend. Die kan voor een heleboel situaties uitstekend voldoen maar toevallig voor bepaalde routes tot soms hilarische keuzes leiden.
Ik heb hier vlak bij huis ook een idiote situatie dat ik de snelweg wordt opgestuurd en 300 m verder bij de stoplichten moet keren!
Dat de route soms iets onlogisch lijkt ligt niet aan de systeemsoftware maar meer aan de waarde die de kaartenbakker aan de diverse wegstukken heeft toegekend. Die kan voor een heleboel situaties uitstekend voldoen maar toevallig voor bepaalde routes tot soms hilarische keuzes leiden.
Ik heb hier vlak bij huis ook een idiote situatie dat ik de snelweg wordt opgestuurd en 300 m verder bij de stoplichten moet keren!
Hide post links |
-
- New Member
Update or not
Bedankt voor de snelle reactie.
Blijft de vraag in hoeverre het zinvol is te upgraden en zo, ja waar is deze nog te verkrijgen, gezien de leeftijd van het systeem.
Met vriendelijke groet
Eric
Blijft de vraag in hoeverre het zinvol is te upgraden en zo, ja waar is deze nog te verkrijgen, gezien de leeftijd van het systeem.
Met vriendelijke groet
Eric
Hide post links |
-
- Senior Member
Er zijn op dit forum nog vele deelnemers die deze software voor je kunnen inspelen.
Het is een kwestie van opgeven van je woonplaats en het maken van een afspraak.
Het is een kwestie van opgeven van je woonplaats en het maken van een afspraak.
Hide post links |
-
- New Member
Upgraden
Hallo,
Mijn woonplaats is IJlst, Friesland.
Is er een forumlid in de omgeving.