Ik heb een AVIC-D3BT in mijn Suzuki Grand Vitara 2006.
Daarvoor ben ik een paar keer naar mijn dealer geweest i.v.m. dat de afstand bij een richtingsverandering vaak niet klopt. Ik krijg b.v. de melding dat ik over 400 meter naar links moet. Daarna kom ik op een kruising en sta als eerste voor het rodelicht te wachten. Ik heb nog niet de opdracht gehad om linksaf te slaan en op mijn display staan nog een afstand van 100 meter. Dus ik rij rechtdoor. Helaas fout, ik had daar toch linksaf gemoeten. Ze hebben de GPS antenne onder het dashboard boven de tellerklok gemonteerd met de bijgeleverde metalenplaat. Het systeem is al gereset en de 3d sensor gewist, ondanks dat blijf ik met het probleen zitten. De tellerklokpuls zie je tijdens het rijden gelijkmatig optellen en bijna alle icoontjes van de GPS antenne zijn oranje gekleurd. Moet dit niet groen zijn?
Ook maakt hij omwegen in de planning. Ik rij in Schagen en als ik dan rechtaf zou gaan, en dan 300 meter verder rij ben ligt de plaats van bestemming links. Nee zegt mijn navigatie, ik moet rechtdoor, dan 3 keer rechtsaf, en dan licht de plaats van bestemming recht. Je zou dan denken dat het systeem denkt dat die weg niet in mag, maar dat klopt ook niet. Want als ik van de anderekant af kom stuurt hij mij wel die weg in. Ik heb nu 4000km gereden en wat het navigatiesysteem betreft in een woord Kwaliteit Uitermate Teleurstellend
Hiervoor heb ik een AVIC-X1R in een andere auto gehad, daar had ik totaal geen problemen mee.
Ik vraag mij af of andere ook deze problemen hebben of hebben gehad en wat er toen aan gedaan is.
m.v.g.
Wim Nengerman
Verkeerde afstand
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 20 aug 2007 22:13
-
- Senior Member
- Berichten: 451
- Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15
Re: Verkeerde afstand
Klinkt alsof de kalibratie niet klopt (of de snelheidspuls niet goed is aangesloten, maar dat is volgens jou niet het geval). De frequentie van de tellerpuls in het hardware display zou toe moeten nemen met de snelheid...Wim Nengerman schreef:Ik heb een AVIC-D3BT in mijn Suzuki Grand Vitara 2006.
Daarvoor ben ik een paar keer naar mijn dealer geweest i.v.m. dat de afstand bij een richtingsverandering vaak niet klopt. Ik krijg b.v. de melding dat ik over 400 meter naar links moet. Daarna kom ik op een kruising en sta als eerste voor het rodelicht te wachten. Ik heb nog niet de opdracht gehad om linksaf te slaan en op mijn display staan nog een afstand van 100 meter. Dus ik rij rechtdoor. Helaas fout, ik had daar toch linksaf gemoeten. Ze hebben de GPS antenne onder het dashboard boven de tellerklok gemonteerd met de bijgeleverde metalenplaat. Het systeem is al gereset en de 3d sensor gewist, ondanks dat blijf ik met het probleen zitten. De tellerklokpuls zie je tijdens het rijden gelijkmatig optellen en bijna alle icoontjes van de GPS antenne zijn oranje gekleurd. Moet dit niet groen zijn?
Ook maakt hij omwegen in de planning. Ik rij in Schagen en als ik dan rechtaf zou gaan, en dan 300 meter verder rij ben ligt de plaats van bestemming links. Nee zegt mijn navigatie, ik moet rechtdoor, dan 3 keer rechtsaf, en dan licht de plaats van bestemming recht. Je zou dan denken dat het systeem denkt dat die weg niet in mag, maar dat klopt ook niet. Want als ik van de anderekant af kom stuurt hij mij wel die weg in. Ik heb nu 4000km gereden en wat het navigatiesysteem betreft in een woord Kwaliteit Uitermate Teleurstellend
Hiervoor heb ik een AVIC-X1R in een andere auto gehad, daar had ik totaal geen problemen mee.
Ik vraag mij af of andere ook deze problemen hebben of hebben gehad en wat er toen aan gedaan is.
m.v.g.
Wim Nengerman
Wat geeft de kalibratiestatus eigenlijk aan ?
Is verder het achteruitrij signaal ook aangesloten ?
Let wel, volledige kalibratie duurt wel een paar hondert km...
Dat de satelietjes oranje zijn klopt, dat betekend dat je geldige data ontvangt van de betreffende sateliet (geel (of groen?) betekend dat de sateliet wel "gezien" word, maar er nog geen geldige data van de betreffende sateliet is ontvangen...) Je hebt minimaal 3 oranje satelieten nodig voor positie, 4 om ook hoogte info te krijgen. Meer is uiteraard beter Daarnaast word nog de signaalsterkte aangegeven..
Ik neem aan dat je geen gemetaliseerde (zonwerende) voorruit hebt ? Dat leverd nml. ook problemen op voor de GPS ontvangst...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 20 aug 2007 22:13
Re: Verkeerde afstand
Ik heb geen zonnewerende of verwarmde voorruit. Van de GPS antenne heb ik 2 groene streepjes en 7 oranje strepen. Ze hebben de laatste keer mijn GPS antenne goed gemonteerd, die zit onder het dashboard boven de tellerklok. Maar hij lag helemaal scheef. Hierna hebben ze niet de 3D sensor gewist. Dat heb ik zelf gedaan. Ze hebben wel het toestel van de stroom losgekoppeld gehad. Het achteruitsignaal is aangesloten, dat kan ik in de display van de aansluitingen zien. De snelheidspuls zie ik bij heel langzaam rijden per 1 omhoog gaan en als ik sneller rij dan gat het per 10 tallen en later per 100 tallen.quell schreef:Klinkt alsof de kalibratie niet klopt (of de snelheidspuls niet goed is aangesloten, maar dat is volgens jou niet het geval). De frequentie van de tellerpuls in het hardware display zou toe moeten nemen met de snelheid...Wim Nengerman schreef:Ik heb een AVIC-D3BT in mijn Suzuki Grand Vitara 2006.
Daarvoor ben ik een paar keer naar mijn dealer geweest i.v.m. dat de afstand bij een richtingsverandering vaak niet klopt. Ik krijg b.v. de melding dat ik over 400 meter naar links moet. Daarna kom ik op een kruising en sta als eerste voor het rodelicht te wachten. Ik heb nog niet de opdracht gehad om linksaf te slaan en op mijn display staan nog een afstand van 100 meter. Dus ik rij rechtdoor. Helaas fout, ik had daar toch linksaf gemoeten. Ze hebben de GPS antenne onder het dashboard boven de tellerklok gemonteerd met de bijgeleverde metalenplaat. Het systeem is al gereset en de 3d sensor gewist, ondanks dat blijf ik met het probleen zitten. De tellerklokpuls zie je tijdens het rijden gelijkmatig optellen en bijna alle icoontjes van de GPS antenne zijn oranje gekleurd. Moet dit niet groen zijn?
Ook maakt hij omwegen in de planning. Ik rij in Schagen en als ik dan rechtaf zou gaan, en dan 300 meter verder rij ben ligt de plaats van bestemming links. Nee zegt mijn navigatie, ik moet rechtdoor, dan 3 keer rechtsaf, en dan licht de plaats van bestemming recht. Je zou dan denken dat het systeem denkt dat die weg niet in mag, maar dat klopt ook niet. Want als ik van de anderekant af kom stuurt hij mij wel die weg in. Ik heb nu 4000km gereden en wat het navigatiesysteem betreft in een woord Kwaliteit Uitermate Teleurstellend
Hiervoor heb ik een AVIC-X1R in een andere auto gehad, daar had ik totaal geen problemen mee.
Ik vraag mij af of andere ook deze problemen hebben of hebben gehad en wat er toen aan gedaan is.
m.v.g.
Wim Nengerman
Wat geeft de kalibratiestatus eigenlijk aan ?
Is verder het achteruitrij signaal ook aangesloten ?
Let wel, volledige kalibratie duurt wel een paar hondert km...
Dat de satelietjes oranje zijn klopt, dat betekend dat je geldige data ontvangt van de betreffende sateliet (geel (of groen?) betekend dat de sateliet wel "gezien" word, maar er nog geen geldige data van de betreffende sateliet is ontvangen...) Je hebt minimaal 3 oranje satelieten nodig voor positie, 4 om ook hoogte info te krijgen. Meer is uiteraard beter Daarnaast word nog de signaalsterkte aangegeven..
Ik neem aan dat je geen gemetaliseerde (zonwerende) voorruit hebt ? Dat leverd nml. ook problemen op voor de GPS ontvangst...
Ik heb nu sinds de reset 393.84 km gereden met 1011348 pulsen en de 3D sensor geeft 50% aan. De snelheidspulsen zijn sabiel, Ik had het aantal pulsen bij 1500 gereden km ook genoteerd en als ik het deel en vermenigvuldig kom ik op de kilometer exact uit. Mijn dealer zal nog contact opnemen met Pioneer voor verder advies.
m.v.g.
Wim Nengerman
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Nou, gezien het tentoongespreide niveau tijdens eerdere raadplegingen van de servicedesk, zou ik daar geen al te hoge verwachtingen van hebben, nog afgezien van het feit dat het niet persé ook over het door jou bedoelde toestel hoeft te gaanMijn dealer zal nog contact opnemen met Pioneer voor verder advies
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
@ Wim Nengerman,
Om te beginnen: m'n complimenten met de uitvoerige wijze waarop je de problemen beschrijft en de akties die je genomen hebt. Dat zien we maar weinig op het forum
Nu ik dit allemaal zo lees kan ik me alleen bedenken dat er toch nog iets mis kan zijn met die puls. Dat kun je checken door een lijstje te maken met gegevens gerelateerd aan de echte snelheid.
Dus als je stilstaat heb je 0 pulsen, bij 10 km/u: X pulsen, bij 20 km/u: 2X enzovoorts tot 120 km/u. Dan kun je zien of ze lineair oplopen met de snelheid.
Van belang is ook dat de puls 0 moet zijn onmiddellijk nadat je gestopt bent, hij mag niet even doorlopen.
Groet,
JW
Om te beginnen: m'n complimenten met de uitvoerige wijze waarop je de problemen beschrijft en de akties die je genomen hebt. Dat zien we maar weinig op het forum
Nu ik dit allemaal zo lees kan ik me alleen bedenken dat er toch nog iets mis kan zijn met die puls. Dat kun je checken door een lijstje te maken met gegevens gerelateerd aan de echte snelheid.
Dus als je stilstaat heb je 0 pulsen, bij 10 km/u: X pulsen, bij 20 km/u: 2X enzovoorts tot 120 km/u. Dan kun je zien of ze lineair oplopen met de snelheid.
Van belang is ook dat de puls 0 moet zijn onmiddellijk nadat je gestopt bent, hij mag niet even doorlopen.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 20 aug 2007 22:13
Ik ben net nog bij mijn dealer geweest, die heeft contact gehad met pioneer en nu hebben ze alles weer gereset. ook met het contact uit en dan met een pen op een knopje in de linkerbovenhoek gedrukt. Ik zal komende tijd is lijken of de tellerpuls inderdaad zo werkt en kijken of het systeem nu wel goed werkt.JW schreef:@ Wim Nengerman,
Om te beginnen: m'n complimenten met de uitvoerige wijze waarop je de problemen beschrijft en de akties die je genomen hebt. Dat zien we maar weinig op het forum
Nu ik dit allemaal zo lees kan ik me alleen bedenken dat er toch nog iets mis kan zijn met die puls. Dat kun je checken door een lijstje te maken met gegevens gerelateerd aan de echte snelheid.
Dus als je stilstaat heb je 0 pulsen, bij 10 km/u: X pulsen, bij 20 km/u: 2X enzovoorts tot 120 km/u. Dan kun je zien of ze lineair oplopen met de snelheid.
Van belang is ook dat de puls 0 moet zijn onmiddellijk nadat je gestopt bent, hij mag niet even doorlopen.
Groet,
JW
m.v.g.
Wim nengerman
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 07 nov 2007 21:48
verkeerde afstand
Ik heb precies hetzelfde probleem. Dus verkeerde plaats op het scherm t.o.v de werkelijke plaats, dus als ik over een spoorweg overgang rijdt geeft het beeldscherm aan dat ik er nog niet ben.
de 3D calibratie gegevens zijn als ik stil sta;
afgelegde km 2611 km
speedpuls 76
calibratie gegevens enkelvoudige hybride
totaal afgelegde weg balkje 2/3 vol
richting rechts balkje vol
idem links balkje vol
3D sensor balkje leeg
Is er al een oplossing
de 3D calibratie gegevens zijn als ik stil sta;
afgelegde km 2611 km
speedpuls 76
calibratie gegevens enkelvoudige hybride
totaal afgelegde weg balkje 2/3 vol
richting rechts balkje vol
idem links balkje vol
3D sensor balkje leeg
Is er al een oplossing
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 451
- Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15
Re: verkeerde afstand
<quote>
Ik heb precies hetzelfde probleem. Dus verkeerde plaats op het scherm t.o.v de werkelijke plaats, dus als ik over een spoorweg overgang rijdt geeft het beeldscherm aan dat ik er nog niet ben.
de 3D calibratie gegevens zijn als ik stil sta;
....
speedpuls 76
....
Is er al een oplossing
<endquote>
Indien bovenstaand juist is, heb je een probleem denk ik
Als je stilstaat hoort de speedpuls 0 te zijn, dus dan toch een probleem met de aansluiting !
Vandaar ook enkelvoudig hybride en geen 3D... duidt op afwezig zijn van pulse...
Ik heb precies hetzelfde probleem. Dus verkeerde plaats op het scherm t.o.v de werkelijke plaats, dus als ik over een spoorweg overgang rijdt geeft het beeldscherm aan dat ik er nog niet ben.
de 3D calibratie gegevens zijn als ik stil sta;
....
speedpuls 76
....
Is er al een oplossing
<endquote>
Indien bovenstaand juist is, heb je een probleem denk ik
Als je stilstaat hoort de speedpuls 0 te zijn, dus dan toch een probleem met de aansluiting !
Vandaar ook enkelvoudig hybride en geen 3D... duidt op afwezig zijn van pulse...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 20 aug 2007 22:13
Re: verkeerde afstand
Als je stil staat, dan moeten de pulzen ook stil staan. Maar als je ruim 300 kilometer gereden hebt, dan is het aantal pulzen van 76 veel te weinig. Ik heb een idee dat het snelheidssignaal niet juist is aangesloten.quell schreef:<quote>
Ik heb precies hetzelfde probleem. Dus verkeerde plaats op het scherm t.o.v de werkelijke plaats, dus als ik over een spoorweg overgang rijdt geeft het beeldscherm aan dat ik er nog niet ben.
de 3D calibratie gegevens zijn als ik stil sta;
....
speedpuls 76
....
Is er al een oplossing
<endquote>
Indien bovenstaand juist is, heb je een probleem denk ik
Als je stilstaat hoort de speedpuls 0 te zijn, dus dan toch een probleem met de aansluiting !
Vandaar ook enkelvoudig hybride en geen 3D... duidt op afwezig zijn van pulse...
Groetjes,
Wim
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 20 aug 2007 22:13
Re: verkeerde afstand
Wat mijn systeem betreft, hij is gereset met het kleine verzonken knopje linksboven en de 3D sensor, speedpulsen en kilometers zijn gereset. Het lijkt nu tot op heden goed te gaan.quell schreef:<quote>
Ik heb precies hetzelfde probleem. Dus verkeerde plaats op het scherm t.o.v de werkelijke plaats, dus als ik over een spoorweg overgang rijdt geeft het beeldscherm aan dat ik er nog niet ben.
de 3D calibratie gegevens zijn als ik stil sta;
....
speedpuls 76
....
Is er al een oplossing
<endquote>
Indien bovenstaand juist is, heb je een probleem denk ik
Als je stilstaat hoort de speedpuls 0 te zijn, dus dan toch een probleem met de aansluiting !
Vandaar ook enkelvoudig hybride en geen 3D... duidt op afwezig zijn van pulse...
Groetjes,
Wim
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 451
- Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15
Re: verkeerde afstand
Dat zei ik dusWim Nengerman schreef:
Als je stil staat, dan moeten de pulzen ook stil staan. Maar als je ruim 300 kilometer gereden hebt, dan is het aantal pulzen van 76 veel te weinig. Ik heb een idee dat het snelheidssignaal niet juist is aangesloten.
Groetjes,
Wim
Uit de handleiding:
De waarde van de door het navigatiesysteem
gedetecteerde toerentalpulsen wordt getoond.
“0” wordt getoond terwijl de auto stationair
draait.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 644
- Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14
even de goede puls zou moeten zijn:
klok unit en dan de middelste stekker blauw/geel
klok unit en dan de middelste stekker blauw/geel
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 408
-
-
Reacties: 5
Weergaves: 573
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 469
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 788
-
-
Reacties: 7
Weergaves: 2002