carin 522
-
- Starting Member
carin 522
hallo, ik ben nieuw op dit forum , ik heb 2vragen, misschien heeft iemand daar een antwoordt op. mijn carin 522 vast ingebouwd in een bmw 320 is heel traag in het herberekenen van een route, duurt altijd minstens 30 sec voor een kleine omweg, soms een paar minuten voor een langere afstand.er zijn nooit meer dan 3 satelieten beschikbaar. als je de route exact volgt zoals je wordt gestuurd werkt ie perfect. gr hansbmw
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat je nooit meer dan 3 satellieten hebt is reden tot enige zorg. Dat moet in een BMW stukken beter kunnen als je tenminste niet van die getinte ruiten hebt (aan laten brengen) en aangenomen dat de antenne onder de hoedenplank zou zitten.
Het lange herberekenen kan te maken hebben met een slecht leesbare CD, slechte kwaliteit, beschadigd of ene vervuilde laserlens.
Het lange herberekenen kan te maken hebben met een slecht leesbare CD, slechte kwaliteit, beschadigd of ene vervuilde laserlens.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Starting Member
carin 522
bedankt voor de snelle reactie, volgens mij zit de antenne op het dak gecombineerd met de telefooninstalatie maar misschien heb ik het wel helemaal mis. de cd is een copie van een navteq cd 2006 gekregen van een collega
Hide post links |
-
- Normal Member
Ik weet niet uit welk jaar jou 320 komt, maar die van mij heeft een speciale plek voor de antenne in het dak.
Daarnaast is mijn ervaring met de carin dat hij inderdaad heel erg traag is. Zelf zo traag, dat je er in de stad bijna niet fatsoenlijk mee kan rijden. Zoals je zelf al aangeeft, alleen als je de juiste route rijd wil het nog wel, maar als je maar een beetje afwijkt, of de werkelijke situatie niet overeenkomt met de kaart op de cd dan duurt het belachelijk lang voordat hij een nieuwe route heeft. Mijn ervaring was dat je dan maar beter even langs de kant kon gaan staan en wachten tot er een nieuwe route was berekend.
Om deze reden heb ik ook vrij snel een MS5100 gekocht welke zonder heel veel moeite te vervangen was met de Carin. (nieuwe monitor kabel en de stekker opnieuw bedraden)
De 5100 performt al stukken beter dan een Carin.
En toevallig heb ik nog een 5100 computer voor een zacht prijsje te koop staan natuurlijk
Daarnaast is mijn ervaring met de carin dat hij inderdaad heel erg traag is. Zelf zo traag, dat je er in de stad bijna niet fatsoenlijk mee kan rijden. Zoals je zelf al aangeeft, alleen als je de juiste route rijd wil het nog wel, maar als je maar een beetje afwijkt, of de werkelijke situatie niet overeenkomt met de kaart op de cd dan duurt het belachelijk lang voordat hij een nieuwe route heeft. Mijn ervaring was dat je dan maar beter even langs de kant kon gaan staan en wachten tot er een nieuwe route was berekend.
Om deze reden heb ik ook vrij snel een MS5100 gekocht welke zonder heel veel moeite te vervangen was met de Carin. (nieuwe monitor kabel en de stekker opnieuw bedraden)
De 5100 performt al stukken beter dan een Carin.
En toevallig heb ik nog een 5100 computer voor een zacht prijsje te koop staan natuurlijk
Hide post links |
-
- Starting Member
carin 522
bmw is van 2001 ,zit een breed zwart soort vleugeltje achter op het dak
Hide post links |
-
- Normal Member
De locatie is in iedergeval goed. Je zou een kunnen proberen om hem ergens anders te leggen, maar dan moet je hem wel daar weg weten te krijgen...
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: carin 522
Dan zou ik dat vleugeltje maar eens een keertje open maken en alle narigheid en vocht er uit verwijderen. Scheelt stukken in je satellietontvangst.hansbmw schreef:bmw is van 2001 ,zit een breed zwart soort vleugeltje achter op het dak
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Normal Member
Geen slecht idee, ik zou ook even de antenne stekker bij de computer controleren.Gerritje schreef:Dan zou ik dat vleugeltje maar eens een keertje open maken en alle narigheid en vocht er uit verwijderen. Scheelt stukken in je satellietontvangst.
Hide post links |
-
- Starting Member
carin 522
sorrymensen, er was mij verkeerde info verstrekt, gps antenne zit inderdaad onder de hoedenplank heb geen hele donkere ruiten.is dit de beste plaats? zou ik een andere cd moeten proberen?
Hide post links |
-
- Senior Member
Uiteraard, want dithansbmw schreef:sorrymensen, er was mij verkeerde info verstrekt, gps antenne zit inderdaad onder de hoedenplank heb geen hele donkere ruiten.is dit de beste plaats? zou ik een andere cd moeten proberen?
kan nietde cd is een copie van een navteq cd 2006 gekregen van een collega
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Normal Member
Ik zou de antenne eens ergens anders leggen als ik jou was.hansbmw schreef:sorrymensen, er was mij verkeerde info verstrekt, gps antenne zit inderdaad onder de hoedenplank heb geen hele donkere ruiten.is dit de beste plaats? zou ik een andere cd moeten proberen?
Hide post links |
-
- Starting Member
carin 522
en waar zou de antenne dan moeten komen? stel ik leg hem op de heodenplank kan dat wel met de achteruitverwarning? weet iemand hoe ik voordelig aan een orginele cd kan komen?
Hide post links |
-
- Normal Member
Bij mijn MS5100 krijg je gratis een originele cd, deze is echter wel van 2005.
Wil je recenter dan moet je bij www.navco.nl zijn of op marktplaats gaan zoeken.
Wil je recenter dan moet je bij www.navco.nl zijn of op marktplaats gaan zoeken.
Hide post links |
-
- Senior Member
Als de antenne onder de hoedenplank niet goed functioneert, dan is, voorzover ik jouw BMW voor de geest kan halen, de aangewezen plaats op de hoedenplank, aangezien de onderzijde van de originele plank van staal is en de ontvangst daar met 3 satellieten nog wonderbaarlijk goed genoemd kan worden. Van de achterruitverwarming zul je geen of geen merkbare hinder ondervinden.hansbmw schreef:en waar zou de antenne dan moeten komen? stel ik leg hem op de heodenplank kan dat wel met de achteruitverwarning? weet iemand hoe ik voordelig aan een orginele cd kan komen?
Originele CD's zijn via geëigende kanalen overal te koop, maar ik zou eerst zorgen voor een goede ontvangst en me dan gaan richten op originele software.
Hide post links |
-
- Starting Member
carin 522
de antenne is door een opening in de stalen hoedenplank geschoven en ligt dus op het metaal onder de bekleding met de bolle kant naar boven dus eigenlijk is dit een goeie plek
Hide post links |
-
- Senior Member
Je meldde onder de hoedenplank maar deze plek moet perfect zijn. Waarom er dan maar 3 satellieten worden ontvangen ontgaat me. Daar zou een of ander defect aan ten grondslag moeten liggen, maar waarhansbmw schreef:de antenne is door een opening in de stalen hoedenplank geschoven en ligt dus op het metaal onder de bekleding met de bolle kant naar boven dus eigenlijk is dit een goeie plek
Hide post links |
-
- Senior Member
Inderdaad, zou een perfecte plek moeten zijn.
Zet de auto eens op een plek met "vrij uitzicht" en ga dan in het menu via Diagnose (code 6330) eens kijken hoe de sat's ontvangen worden. Kijk dan ook of je iets van een foutcode kunt ontdekken.
Wat staat daar allemaal te lezen? Ook zoiets als SEARCH..?
Groet,
JW
Zet de auto eens op een plek met "vrij uitzicht" en ga dan in het menu via Diagnose (code 6330) eens kijken hoe de sat's ontvangen worden. Kijk dan ook of je iets van een foutcode kunt ontdekken.
Wat staat daar allemaal te lezen? Ook zoiets als SEARCH..?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
carin 522
ik heb nog een andere goed werkende computer in mijn bezit , uitgeprobeerd ook 3 sat. hoeveel satelieten zou een carin eigenlijk moeten hebben?
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat kan tot acht oplopen...
Maarreh..., wat staat er nou in die diagnose? Dat kan wat zeggen over de aard van het probleem.
Groet,
JW
Maarreh..., wat staat er nou in die diagnose? Dat kan wat zeggen over de aard van het probleem.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
carin 522
ik zal morgen proberen meer info in het diagnosemenu te vinden en laat dat dan weten
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik mag aannemen dat die computer niet de hele tijd in bedrijf was. Dan is een "slapende" computer aansluiten en meteen ontvangst van 3 satellieten waarnemen, een erg goed resultaat .hansbmw schreef:ik heb nog een andere goed werkende computer in mijn bezit , uitgeprobeerd ook 3 sat. hoeveel satelieten zou een carin eigenlijk moeten hebben?
Maar als je toch gaat experimenteren kun je misschien ook de antenne van die andere computer even proberen. Misschien maakt dat wel het verschil
Hide post links |
-
- Starting Member
carin 522
daar ben ik weer,om de laatste vraag te beantwoorden de andere computer is enkele weken aangesloten geweest .heb vandaag de auto in het vrije veld gezet eerst met de bestaande gps antenne, 3 satelieten daarna een nieuwe antenne zelfs buiten de auto en op de hoedenplank meteen onder de ruit ook 3 sat zelfs soms 2 sat.in het diagnosemenu bij gps data staat eerst searching,0 sat ,daarna tracking 1 sat daarna 2 sat, daarna 3d location met 3 sat nooit meer soms 2 sat. diagnosemenu geen problemen of hw storingen, een heel verhaal hopelijk kunnen jullie er wat mee. ps krijg morgen een nav cd vdo/dayton 2007/2008 gr hansbmw
Hide post links |
-
- Senior Member
Nou dan is er iets grondig mis met de ontvanger in de Carin 522 want dit moet veel beter kunnen. Een Carin 522 ontvangt, zeker in het open veld, continu tussen de 5 en 7 satellieten.
Ik zou maar eens omzien naar een nieuwe computer want zo wordt het echt niets. En daar helpt ook de nieuwste CD niet bij.
Ik zou maar eens omzien naar een nieuwe computer want zo wordt het echt niets. En daar helpt ook de nieuwste CD niet bij.
Hide post links |
-
- Normal Member
-
- Starting Member
carin 522
misschien een stomme vraag maar waarom heb je zoveel satelieten nodig? op zich werkt de nav goed behalve het trage herberekenen en dat zou een gevolg zijn van een slechte cd. gr
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 751