AVIC-D3(BT) + IPOD CLASSIC 80GB = geen videoweergave

momeijer
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 nov 2007 13:01

AVIC-D3(BT) + IPOD CLASSIC 80GB = geen videoweergave

Bericht door momeijer »

Hallo,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Pioneer AVIC-D3(BT) en een nieuwe IPOD Classic van 80 GB (6de generatie). Deze is aangesloten middels een CD-I200 IPOD kabel. Qua audio werkt het allemaal prima alhoewel ik wel moet zeggen dat ik de interface wat ondermaats vind. Je hebt alleen de scrollfunctie zodra je wat zoekt en dat is niet altijd handig bij 100'en artists, genres en/of albums. Een zoekfunctie in de vorm van een alfabet zoals bij het navigeren was misschien handiger geweest.

Mijn vraag:
Ik krijg met geen mogelijkheid videoweergave vanaf mijn IPOD. Heb vanalles geprobeerd zoals het type filmformaat MP4 of H.264, gespeeld met resoluties, middels iTunes de filmpjes gecategoriseerd als 'movies'. Tevens heb ik geexperimenteerd met de video instellingen van de IPOD. TV-out op Yes, No, Ask gezet. Maar dit alles zonder resultaat. Zodra ik bij het IPOD menu op de AVIC-D3 VIDEO selecteer dan blijft het beeld zwart. Ook als ik vervolgens een clipje selecteer op de IPOD zelf, die overigens wel goed wordt afgespeeld op de IPOD. Videoweergave vanaf bijvoorbeeld een DVD gaat prima. Zie ik iets over het hoofd?


Ik heb ook een aantal VODCAST staan tussen de PODCAST. Weet iemand of hij deze ook met beeld zou afspelen op de AVIC?

Groet,

Michael

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De CD-1200 kabel voor je iPod is niet bedoeld voor Videoweergave, maar voor audio. Je kunt voor € 19 ook niet meer verwachten lijkt me
viewtopic.php?p=53799
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
momeijer
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 nov 2007 13:01

Bericht door momeijer »

Gerritje schreef:De CD-1200 kabel voor je iPod is niet bedoeld voor Videoweergave, maar voor audio. Je kunt voor € 19 ook niet meer verwachten lijkt me
viewtopic.php?p=53799
Dat is niet waar. Het is geen CD-i200 audio kabel, maar een interface kabel en de AVIC-D3 handleiding (pag. 108) beschrijft dat men de IPOD zowel qua audio als video zou kunnen bedienen.

Ik vind 19 euro trouwens een aardig bedrag voor een kabeltje ;-)

Ik zie trouwens dat iemand hetzelfde probleem heeft in dit topic:
viewtopic.php?t=9385

Tevens wordt het in de FAQ aangegeven:
"Kan ik een iPod aan de voorkant van mijn autoradio of GPS aansluiten?

Afhankelijk van uw toestel kan u via uw iPod audio en zelfs video afspelen."

En wordt in de de compatibiliteitsmatrix volledige ondersteuning gegeven.
http://www.service.pioneer-eur.com/pees ... penElement

Ik vermoed nu dat het een bug is met de nieuwste generatie IPOD's.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Excuses dat ik de I even voor een 1 verwisselde. :oops:
Maar als je googelt met CD-I200 iPod zie je honderden aanbieders op internet die allemaal beweren dat het uitsluitend om Audio gaat. En in de huidige markt is € 19 een schijntje voor een kabel, ook al kan deze minder dan je dacht.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
momeijer
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 nov 2007 13:01

Bericht door momeijer »

Gerritje schreef:Excuses dat ik de I even voor een 1 verwisselde. :oops:
Maar als je googelt met CD-I200 iPod zie je honderden aanbieders op internet die allemaal beweren dat het uitsluitend om Audio gaat. En in de huidige markt is € 19 een schijntje voor een kabel, ook al kan deze minder dan je dacht.
Ik heb inderdaad al wat rondgezocht. Maar ik ga voor dit verhaal toch uit van wat de handleiding zegt en wat er op de Pioneer site wordt vermeld. Er wordt in de handleiding van Pioneer duidelijk vermeld dat je middels een CD-I200 kabel ook video zou kunnen bedienen 'vanaf' de Ipod. De exacte tekst luid:

--HANDLEIDING AVIC-D3--
Video weergeven
Dit navigatiesysteem kan video weergeven als
een iPod met video capaciteiten aangesloten is.
Hoewel, enkel de volgende tiptoetsen kunnen
gebruikt worden voor de bediening: ,  en
. Gebruik de iPod om andere functies uit te
voeren.
❒ Wijzig de video instelling op de iPod zodat de
iPod de video kan weergeven op een externe
eenheid voor u het videoscherm weergeeft.
❒ Raadpleeg voor meer informatie over de
bediening en instelling de
bedieningshandleiding van de iPod.
--HANDLEIDING AVIC-D3--

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ja in dat geval ga je er gewoon rustig voor zitten en wordt je lid van groeiende groep eigenaren die het wereldwijd niet voor elkaar krijgen :oops:
Het zou niet de eerste keer zijn dat Pioneer iets beweert en niet waar bkijkt te kunnen maken.
Succes!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
momeijer
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 nov 2007 13:01

Bericht door momeijer »

Gerritje schreef:Ja in dat geval ga je er gewoon rustig voor zitten en wordt je lid van groeiende groep eigenaren die het wereldwijd niet voor elkaar krijgen :oops:
Het zou niet de eerste keer zijn dat Pioneer iets beweert en niet waar bkijkt te kunnen maken.
Succes!
Helaas moet ik je gelijk geven Gerritje. Voor de geinteresseerden, zie dit topic:
http://discussions.apple.com/thread.jsp ... ID=5697566

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

QED :roll:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheDj
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 nov 2007 21:26

Avic D3BT - Ipod Video

Bericht door TheDj »

De verklaring voor geen videoweergave met de 80Gb en 160Gb Ipod Classic i.s.m. de Pioneer Avic D3 is de volgende:

Pioneer heeft de Avic D3 ontwikkeld en op de markt gebracht toen Ipod met de 5e generatie Ipods op de markt was.
De Ipod Classic is van de 6e generatie, en deze is softwarematig net iets anders dan de vorige generatie's, communiceert wel vlekkenloos met de Avic D3 middels de optionele CD-I200 kabel, wat het muziekgedeelte betreft,
maar van de video's is alleen het audio gedeelte te beluisteren via de Avic D3.

Pioneer weet dit probleem, Apple is ook op de hoogte...beide partijen kijken ook de honderden World Wide Forums :-)

Oplossing: Koop een 2e hands 5e generatie Ipod en zet je eigen op marktplaats :-( , of wacht totdat 1 van beide bovengenoemde partijen met een software update komt!

Nog beter zou zijn dat we met z'n allen GEEN Ipod Classic en Pioneer Avic D3 zouden gaan aanschaffen met bovenstaand probleem als reden...dit op de voorkant van de Telegraaf laten zetten....
is er morgen een software update GRATIS te downloaden bij Apple en Pioneer...wedden?!

TheDj

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
momeijer
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 nov 2007 13:01

Re: Avic D3BT - Ipod Video

Bericht door momeijer »

TheDj schreef:De verklaring voor geen videoweergave met de 80Gb en 160Gb Ipod Classic i.s.m. de Pioneer Avic D3 is de volgende:

Pioneer heeft de Avic D3 ontwikkeld en op de markt gebracht toen Ipod met de 5e generatie Ipods op de markt was.
De Ipod Classic is van de 6e generatie, en deze is softwarematig net iets anders dan de vorige generatie's, communiceert wel vlekkenloos met de Avic D3 middels de optionele CD-I200 kabel, wat het muziekgedeelte betreft,
maar van de video's is alleen het audio gedeelte te beluisteren via de Avic D3.

Pioneer weet dit probleem, Apple is ook op de hoogte...beide partijen kijken ook de honderden World Wide Forums :-)

Oplossing: Koop een 2e hands 5e generatie Ipod en zet je eigen op marktplaats :-( , of wacht totdat 1 van beide bovengenoemde partijen met een software update komt!

Nog beter zou zijn dat we met z'n allen GEEN Ipod Classic en Pioneer Avic D3 zouden gaan aanschaffen met bovenstaand probleem als reden...dit op de voorkant van de Telegraaf laten zetten....
is er morgen een software update GRATIS te downloaden bij Apple en Pioneer...wedden?!

TheDj
Ik heb het inmiddels ook begrepen. Er zullen wel redenen zijn dat ze die interface veranderd hebben ten behoeve van bijvoorbeeld hun docking station ofzo. Ik ben er sceptisch over of Apple daar wijzigingen voor gaat aanbrengen voor die paar AVIC-D3 + Ipod gebruikers.

Groet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • avic-f970bt geen contact met computer
    door han1956 » 14 sep 2016 11:45 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 920
  • avic-F320Bt ziet op sd kaart geen sattelietten
    door Ria » 02 mei 2016 19:49 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 623
  • pioneer avh-7500bt met avic-F220 geen nav beeld
    door peterangelique » 23 apr 2019 13:33 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 605
  • Geen TMC info
    door Freddy11 » 24 sep 2016 18:14 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 555
  • Rns 510 na update geen geluid
    door humaxima » 30 mar 2019 01:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 669
  • Geen Blauwe lijn
    door fraheij » 08 mei 2023 20:03 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 555
  • TomTom Start geen gpsfix
    door Binnetie » 31 mei 2016 19:55 » in TomTom
    Reacties: 1
    Weergaves: 473

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”