RNS 500 en 510 navi

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
novastar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 aug 2007 20:48

Bericht door novastar »

No need to :oops: ! Thanks in ieder geval voor alle info!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
novastar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 aug 2007 20:48

Bericht door novastar »

Zojuist de tv-vrijschakeling getest voor de RNS500/510. Aangezien ik geen stuurwielbediening heb, heb ik de versie met aparte knop nodig waarmee je de vrijschakeling aan en uit kunt zetten. Uiteraard als ie uitstaat is het alsof ie er niet inzit. Zodra je op het knopje (eventueel netjes ergens weg te werken) drukt, krijg ik onder het rijden direct dvd-beeld te zien. Wat dat betreft werkt het dus perfect. Je levert echter wel iets in op je navigatie. Automatisch in/uitzoomen werkt niet meer, je krijgt geen (gesproken) aanwijzingen meer en bij verkeerd rijden geen routeherberekening. Je kunt nog wel zien waar je rijdt overigens, maar dat is dan ook het enige. Zodra je echter weer op het knopje drukt pakt de navi het meteen weer allemaal op en gaat door alsof er niks aan de hand is. Jammer dat er geen andere oplossing is, maar ik kan me hier wel in vinden. Hopelijk heeft ie genoeg calibrerings-uithoudings-vermogen (dubbele woordwaarde) want daar zal ie veel mee bezig zijn als je 'm telkens voor de gek houdt met dat kastje. Mijn ervaring is overigens dat het apparaat al feilloos en nauwkeurig werkt zonder dat ie gecalibreerd is.

Blijven er nog twee dingen over om te testen, de multimedia adapter welke helaas nog steeds nergens wordt aangeboden (zover ik weet) en hoe het zit met het achteraf aansluiten van de premium bluetooth module (ik wacht nog op reactie VW-dealer die zo'n module voor me zou regelen).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik kan het niet goed volgen als je schrijft:
krijg ik onder het rijden direct dvd-beeld te zien. Wat dat betreft werkt het dus perfect. Je levert echter wel iets in op je navigatie.....Je kunt nog wel zien waar je rijdt overigens, maar dat is dan ook het enige
Als je DVD kijkt via deze truc, dan krijg je toch een een DVD beeld te zien, maar geen Navi-kaart meer of zo?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
novastar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 aug 2007 20:48

Bericht door novastar »

Ik probeer wat duidelijker te zijn:

Als je dvd afspeelt onder het rijden krijg je normaal gesproken de tekst te zien dat de wagen in beweging is en het beeld daarom uit veiligheid is uitgeschakeld. Zodra je dan op het knopje drukt van de vrijschakeling, krijg je direct dvd-beeld te zien ofwel, de tekst verdwijnt en je krijgt netjes je dvd-beeld/film/concert/whatever te zien alsof je stil staat. Als je dan op 'Map' drukt, krijg je gewoon netjes de map te zien waarop nog steeds zichtbaar is op welke weg je rijdt en de eventueel uitgestippelde route (ook tijdens vrijschakeling in te geven). Alleen de eerder genoemde functies werken niet meer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dey
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2006 13:32

Bericht door Dey »

Hoe zit het eigenlijk met de pre-amp OUT'S van de RNS510? Ik wil graag 2 versterkers hierop aansluiten en op mijn huidige MFD2 is dat geen lekkere setup. Met het voeren van verlichting komt er een dikke brom in het signaal, is dat bij de RNS510 ook zo?

Merci

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eos
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2007 13:04

Bericht door Eos »

aan Gerritje,
Zou ik jou een paar vragen mogen stellen ivm de nieuwe RNS 510.
Ik rij met een Eos, geleverd eind vorig jaar.
Heb daarin navi RNS-MFD2 met vw cd wisselaar.
Graag zou ik nu willen veranderen naar de nieuwe uitvoering

- Zou deze nieuwe passen in de Eos, kwestie aansluiting? ook plug & play?
- ik heb zoals jij Dynaudio, ook zonder problemen neem ik aan.. komt er dan ook in beginscherm effe te zien van
"Dynaudio" volkswagen (iets in die aard) zoals de MFD2?
- voor de cd wissellaar: moet er dan aan de input stekker van cd wisselaar gewoon pin 1 en 2 verwisselen?
- kwestie vrijschakeling: werkt de DIETZ perfect, geen nadelen of sommige functies die niet meer gaan. Is het mogelijk de ref nr. te geven aub?
- Kan je gelijktijdig ook dvd opzetten + de navigatie op de achtergrond?
- de bestelnr is dan idem als jij dus 1T0 035 680

tss haakjes, ik heb knopjes aan het stuur.
Sorry voor het veel vragen, maar wil gewoon zeker van zijn dat het perfect zal gaan
Hopend tot gauw

Groetjes Davy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Even iets rechtzetten; ik heb geen RNS510 in de auto en ik wil hem ook niet.
  • Of deze in de Eos past hangt er vanaf. Als deze van modeljaar 2006 is bestaat er een kans. Anders beslist niet vanwege het type CAN-bus. Jij hebt met je EOS van eind 2006 een heel goede kans. Toch zou ik het navragen bij de VW dealer of je inderdaad CAN 2.0 hebt ipv de niet compatibele CAN 1.6
  • Ik heb geen Dynaudio en het functioneren hiervan is bij een RNS510 voorzover ik heb begrepen anders en niet compatible.
  • Pin 1 en 2 moeten omgewisseld worden aan de wisselaaraansluiting
  • Er is geen DIETZ vrijschakeling beschikbaar want het CAN protocol is anders dan bij de MFD. De vrijschakelingen die wel claimen dit correct te doen veroorzaken grote storingen in de navigatie omdat de navi geen snelheidsinformatie meer krijgt.
  • Ik verwacht niet dat navigeren en DVD kijken samen kunnen. Bovendien lijkt het me niet bijster verstandig. Ook niet als het zgn voor de bijrijder is die zich zit te vervelen.
Denk er ook om dat de modellen die via internet worden aangeboden veelal pre-productiemodellen zijn waarbij de software nog moet worden geupdate. De kunst is om dit te laten doen en iemand te vinden die deze beschikbaar heeft. Verkijk je ook niet op de specificaties waarin sprake is van een DAB tuner. Die zit er niet in. Dat was de bedoeling maar is tijdens de ontwikkelingsfase weer geschrapt.

Ik heb de afgelopen dagen met een Touran Highline met RNS510 gereden en het valt me wat navigatie betreft behoorlijk tegen als ik het vergelijk met de VDODayton. Hoewel de stem hetzelfde is wordt er bij iedere aanwijzing duidelijk een woord uit verschillende stukjes samengesteld en klinkt het af en toe als een duitse juffrouw die keurig nederlands probeert te spreken. Ook de snelheid , het aantal POI's, de kaartpresentatie en de snelheid van invoer halen het niet bij een PC5200. Je moet soms meerdere malen op het scherm drukken om de invoer geaccepteerd te krijgen. Om Europa compleet te krijgen moet je er eerst nog een DVD van Oost Europa bij kopen.
Anderzijds is de resolutie van het scherm zodanig dat het 4 x zoveel pixels heeft als wileekeurig welk scherm op de markt! En dat is duidelijk te zien igv DVD kijken
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rbruinenberg
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2007 14:21

Bericht door rbruinenberg »

Is er iemand die mij kan vertellen wat de meest simpele handeling is om tijdens het rijden dvd beeld te krijgen?
Ik beschik evt over de vw testkast/computer om in het systeem van de auto te komen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
novastar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 aug 2007 20:48

Bericht door novastar »

rbruinenberg schreef:Is er iemand die mij kan vertellen wat de meest simpele handeling is om tijdens het rijden dvd beeld te krijgen?
Ik beschik evt over de vw testkast/computer om in het systeem van de auto te komen.
Een vrijschakeling kopen? Zou knap zijn als je het anders voor elkaar kan krijgen. Uitgebreide testresultaten heb ik stukje terug vermeld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
larssen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 jun 2005 09:46

vrijschakeling

Bericht door larssen »

Hallo, JNCS verkoopt deze vrijschakelingen voor de 500 en 510,voor zowel met als zonder stuurwielbediening,voor zover ik weet is JNCS de enige die ze verkoopt.

GRT TL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

JNCS is de enige die ze voor dat bedrag verkoopt!
http://www.tixxon.de/index.php?cat=c70_ ... 63c718e560
€40 is zo verdiend
novastar schreef:Blijven er nog twee dingen over om te testen, de multimedia adapter welke helaas nog steeds nergens wordt aangeboden (zover ik weet) en hoe het zit met het achteraf aansluiten van de premium bluetooth module (ik wacht nog op reactie VW-dealer die zo'n module voor me zou regelen).

RNS 510/Premium/DVB-T in Touran
"Die Mobiltelefonvorbereitung „Premium“ ist derzeit dem Passat sowie dem Touareg/Phaeton vorbehalten. Ob ueberhaupt und wann sie in anderen Plattformen Einzug halten wird, steht zum aktuellen Zeitpunkt noch nicht fest. Eine Nachruestung der Anlage, auch in die oben genannten Modelle ist aufgrund der technischen Komplexitaet nicht vorgesehen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
aLBATROS
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2007 14:26

Bericht door aLBATROS »

Gerritje schreef:Denk ook nog aan het volgende dat als je de Premium inbouwt dat de software van de RNS 510 geactualiseerd dient te worden. Vrijwel alle apparaten die totnutoe uit het niet officiële circuit zijn verkocht hebben een software 4.21 en deze moet minimaal op 5.20 worden gebracht alvorens de beoogde voorziening gaat werken. .
Ik heb sinds enkele weken de RNS 510 in laten bouwen. Daarnaast had ik al de premium telefoon. Allemaal perfect maar de telefoonopties doen het niet (vergeet de voorkeuze nummers en kan het tel.boek in de RNS 510 niet laden). Bij de garage gevraagd of ze de software kunnen updaten maar daar weten ze van niets en geven aan dat die er niet is. Ze gaan nu een melding maken bij de fabriek. Weet iemand hier misschien iets meer over?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Bij de garage gevraagd of ze de software kunnen updaten maar daar weten ze van niets en geven aan dat die er niet is. Ze gaan nu een melding maken bij de fabriek. Weet iemand hier misschien iets meer over?
Jij zult de software moeten laten updaten bij de leverancier van de navi en deze weet drommels goed dat er een nieuwe software beschikbaar is. Als het hier een VW-garagebedrijf betreft is het wel heel erg zorgelijk met ze gesteld.
De Premiumkit is niet bruikbaar icm de RNS510. Hiervoor zal een nieuwe kit uitkomen. In de handleiding van de RNS510 wordt precies uitgelegd hoe je hiermee te werk moet gaan. Maar ook daar wil of kan het VW personeel nog niets over vertellen. De duitse fora zijn daar pertinenter over.
Zie ook viewtopic.php?t=9539
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
aLBATROS
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2007 14:26

Bericht door aLBATROS »

Gerritje,

Bedankt voor je info. Mijn Premium RSAP kit (een maand oud) werkt momenteel gedeeltelijk met de rns510. Ik kan bv wel reeds gebelde nr selecteren en ik kan voorkeuzes ingeven. Ook kan ik via het touchscreen bellen en als ik bel staan de gegevens ook op het scherm, alleen het synchroniseren van de telefoonboek en het bewaren van de voorkeuze gaan niet goed. Ik zal eens bij de leverancier informeren (Dordrecht) of hem kan updaten.
Als ik het in de garage over een update van de software heb lijkt het wel of ze niet weten/geloven dat er een software update van de navi mogelijk is. Hij is nu 2 keer in de garage geweest. De eerste keer gaven ze aan dat de fabriekscomputer aangaf dat er geen update's beschikbaar waren en nu zijn ze ook niets wijzer geworden. Volgens mij zit er nog steeds de oude software op.
Hebben ze overigens een verbinding met de fabriek of met Pon (NL)?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Zonder de software 5.20 gaat jouw systeem nooit compleet werken met de telefoon. Daarnaast moet ook de besturingsinterface/computer worden vernieuwd en van nieuwe software voorzien omdat anders het telefoonboek niet kan worden gebruikt/geladen.
Het nieuwe interface heeft een codenummer 7L6 tov de oude die een 3C0 nummer heeft. Er zijn lieden die beweren dat er wellicht ook een softwareupdate voor de oude interface mogelijk moet zijn. Dit vanwege het feit dat de vernieuwde interface inclusief de toestander er om heen wel eens een zeer dure aangelegenheid zou kunnen worden. De Duitse Passats, die vanaf KW 25 zijn gebouwd hebben reeds een 7L6 maar ook die moeten eerst worden geupdate alvorens ze geschikt zijn voor de Premium functies.
Je moet om de software te weten te komen de unit uitbouwen en op het typeplaatje kijken. Als daar 4.21 staat heb je pech. De garage staat nooit in verbinding met de fabriek, dat zou ook belachelijk zijn want ze verkopen VAG producten en dan mag het niet uitmaken wie de OEM is.
Ook Nederlands VW dealers hebben standaard wel degelijk de beschikking over de nieuwe systeemsoftware. Maar daar moeten ze moeite voor doen en aangezien je geen naviklant bent vind ik de houding wel begrijpelijk maar niet helemaal te rechtvaardigen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Netdriver
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2007 19:28

Bericht door Netdriver »

Hallo allemaal,

Heb maandag mijn pasat geleverd gekregen met MFD2 DVD - dinsdag laten ombouwen naar RNS500 (na verlekkerd dit forum een beetje gevolgd te hebben... :) ) in nederland (want blijkbaar zijn wij in belgië een beetje achter op dit gebied... :(

Vermelding op het typeplaatje HW: H74 (is dit het interfacetype?) SW: 0520
Er wordt nog een datum vermeld 26/07/2007 (vermoedelijk fabrikatiedatum...?)

Heb hetzelfde probleem met de telefoonbediening op de RNS:
Telefoonboek wordt niet geladen (wel op de boordcomputer +)

Buiten dit: schitterend systeem! Perfect DVD beeldkwaliteit, navigatie stukken beter, MP3's geenprobleem, ....
VW-sound blijkt ook luider te gaan met deze RNS (heb ik al ergens in een RNS forum gelezen)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
cobus
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 jun 2007 20:43

Bericht door cobus »

ik kreeg vandaag een telefoontje van mijn dealer dat de RNS510 vanaf heden te bestellen is voor de Passat.

In de duitse (pdf) prijslijst staat ook e.e.a. verder toegelicht, inclusief de achteruitrijcamera en park assist. (leuke speeltjes :P )
http://www.volkswagen.de/vwcms_publish/ ... 5.File.pdf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
keysersoze0909
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jun 2007 22:10

Bericht door keysersoze0909 »

ik heb er 1,5 maand van kunnen genieten maar nu is de 510 weg :-(.
een stel m..... onverlaten (ik woon in utrecht) hebben de set netjes uitgebouwd en mij met een berg glas en papierwerk opgezadeld. Heeft iemand suggesties om het systeem vast te zetten ? Ik krijg een nl nieuwe maar wil graag wat langer genieten dan 1,5 maand.

NB Gek genoeg doet de leasemy moeilijk over een te plaatsen alarm in een auto van 43000 Euro (Althans voor hun rekening terwijl de kosten van het systeem ca 2700 bedragen) !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Jeetje, da's balen zeg..... :twisted:

Je schrijft dat ze 'm er netjes uitgehaald hebben, dus je dash is verder niet beschadigd?
Heeft iemand suggesties om het systeem vast te zetten ? Ik krijg een nl nieuwe maar wil graag wat langer genieten dan 1,5 maand.
Daar zou ik nog maar eens goed over nadenken, zeker indachtig hetgeen je zelf eerder schreef: viewtopic.php?p=50881#50881

Alarmsystemen, da's een heikel thema bij leasemaatschappijen. En er zijn zeer onderscheidelijke opvattingen over.
De één stelt het verplicht bij de aanschaf van de auto, een ander laat dat geheel aan de berijder over. Kennelijk val jij in die laatste categorie.
Hoe is het overigens, wordt de Navi door de leasemaatschappij vergoed?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
keysersoze0909
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jun 2007 22:10

Bericht door keysersoze0909 »

op 2-11 wordt de wagen hersteld (lakschade ed) en ook een nw navi erin gezet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Zoals ik al eerder schreef; de VW navi´s zijn het meest populair bij het gilde omdat ze zo fraai en zeer snel zonder breekwerkt te verwijderen zijn. Wat ook makkelijk is is het feit dat de navi meteen compleet is. Alleen een antenne er aan vast knopen en klaar ben je. En even naar Twisk om de code te laten uitlezen natuurlijk :oops:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
keysersoze0909
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jun 2007 22:10

Bericht door keysersoze0909 »

ik krijg dezelfde set weer terug. cartronics gaat me helpen en het is voor de leasemy ook nog eens goedkoper om het via hen te doen ipv vw zelf.

nu maar eens nadenken hoe ik eea ga vastzetten want dat het gilde ooit weer eens een blik op de autoe werpt is duidelijk. ik ga denk de schroefkop maar uitboren

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

nu maar eens nadenken hoe ik eea ga vastzetten want dat het gilde ooit weer eens een blik op de autoe werpt is duidelijk. ik ga denk de schroefkop maar uitboren
Zeer onverstandig!. De verzekering moet dan namelijk ook een volledig nieuw dashboard betalen omdat jij een ongebruikelijk maatregel hebt getroffen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tbp2003
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2007 12:14

Bericht door tbp2003 »

Ik wil een nieuwe Jetta bestellen. Mijn vraag is of het RNS510-systeem (of moet het RNS500 zijn?) ook beschikbaar is voor de Jetta?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Hoewel het nog niet in de configurator staat, zou het me ten zeerste verbazen als nog steeds met een MFD2 wordt afgeleverd. Maar zekerheid heb je pas bij je VW dealer.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Navi 950 tmc
    door John67 » 15 nov 2019 09:33 » in Traffic Message Channel
    Reacties: 0
    Weergaves: 583
  • Gezocht 1 din klapscherm navi
    door Cuzoen59 » 08 mei 2016 14:47 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 550
  • navi cd voor Peugeot 406
    door Higgy » 28 nov 2014 10:54 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 6
    Weergaves: 1081
  • Navi 950 in Opel mokka display kleur veranderen
    door Roswell » 17 okt 2016 19:29 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 1316
  • CD70 navi talen cd van de editie navtec 2013-2014
    door Astra Twintop » 08 aug 2015 19:52 » in Opel
    Reacties: 1
    Weergaves: 1062
  • Navi 950 in Opel mokka vervangen door Android systeem
    door Niekdelfgou » 18 jun 2017 22:26 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 2236
  • Coördinaten inlezen met USB-stick bij Opel Astra K 2019 met Navi 900
    door Ad de Laat » 19 apr 2016 20:18 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1568

Terug naar “V.A.G”