Wat mij opviel vanmiddag tijdens een navigatieritje.
Ik was vanmiddag naar een adresje toe en had dat als routebestemming in mijn rns-e gezet.
Ik merkte dat de stem met de aankondigingen steeds een beetje te laat was dan mijn werkelijke positie.
Op het scherm zie ik als ik het pijltje volg ook een kleine vertraging zitten.
Ik moet wel zeggen dat ik mijn wagen (audi a4 2002) nog niet gecodeerd heb nadat ik de rns-e geplaatst had (had overigens eerst een originele concert II radio)
De rns werkt verder perfect alles doet het naar behoren, en ik ben er zeer tevreden mee.
Ik gebruik de 0550 sw en dvd 2007
wie weet raad?
rns-e navigatie traag
-
- Starting Member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 24 sep 2007 12:41
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Moelijk van hieruit te beoordelen, maar het lijkt het lijkt er het meest op dat jouw systeem geen snelheispuls krijgt of de informatie verkeerd verwerkt. Coderen is een eerste vereiste maar ik twijfel of een RNS-E altijd zomaar correct te coderen is in een A4 van 2002. Wel in een A4 vanaf 2004. Dan moeten impulsgetal de bandparameters ook worden ingesteld. Echter als er voor impuls een 0 wordt ingevoerd zou de kalibratie automatisch moeten verlopen binnen enkele kilometers en daarna correct zijn.. Heb je de unit ingebouwd mbv een adapter of was het plug & play?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 24 sep 2007 12:41
Gerritje,
Inbouw is dmv de kufatec adapter gedaan. Ik heb moeten opgeven dat ik voorheen een concert radio had, hierop wordt de adapter aangepast.
Moet ook zeggen dat het verschil klein is maar toch wel zodanig dat je toch een afslag mist omdat deze enkele seconde te laat wordt aangekondigd.
Jij zegt dus dat ik met coderen ook niet verder kom?
Vreemd! Er zijn toch zeker meerdere rns-e 's in de a4 2002 modellen ingebouwd?
Inbouw is dmv de kufatec adapter gedaan. Ik heb moeten opgeven dat ik voorheen een concert radio had, hierop wordt de adapter aangepast.
Moet ook zeggen dat het verschil klein is maar toch wel zodanig dat je toch een afslag mist omdat deze enkele seconde te laat wordt aangekondigd.
Jij zegt dus dat ik met coderen ook niet verder kom?
Vreemd! Er zijn toch zeker meerdere rns-e 's in de a4 2002 modellen ingebouwd?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Ik zeg niet dat je niet verder komt maar als je VAG-COM instelt op A4 van 2002 krijg je geen scherm te zien waarop je de RNS-E kunt coderen. Dat is heel iets anders dan jouw interpretatie van mijn uitleg.
Het simpele feit dat je een adapter moest gebruiken duidt er al op dat de RNS-E niet voor jouw auto bedoeld is. Je zult met het coderen de zaak dus voor de gek moeten houden en een normale garage doet aan die grap niet mee door onwil of onbekendheid. Er zijn echter legio hobbyisten die hebben uitgevonden hoe je het wel kunt omzeilen. Gewoon het juiste kanaal selecteren en wat goochelen met de waarden op bepaalde posities.
Maar in ieder geval is het dus zo dat de door jou geconstateerde vertraging van het pijltje wijst op een zeer ernstige tekortkoming in de signaalverwerking. Het kan een instelling zijn maar ook een rottigheidje in de Kufatec-adapter die in Duitsland zeer matige tot beroerde beoordelingen krijgt. Er zit nogal wat troep tussen die verkeerd is samengesteld!
Het simpele feit dat je een adapter moest gebruiken duidt er al op dat de RNS-E niet voor jouw auto bedoeld is. Je zult met het coderen de zaak dus voor de gek moeten houden en een normale garage doet aan die grap niet mee door onwil of onbekendheid. Er zijn echter legio hobbyisten die hebben uitgevonden hoe je het wel kunt omzeilen. Gewoon het juiste kanaal selecteren en wat goochelen met de waarden op bepaalde posities.
Maar in ieder geval is het dus zo dat de door jou geconstateerde vertraging van het pijltje wijst op een zeer ernstige tekortkoming in de signaalverwerking. Het kan een instelling zijn maar ook een rottigheidje in de Kufatec-adapter die in Duitsland zeer matige tot beroerde beoordelingen krijgt. Er zit nogal wat troep tussen die verkeerd is samengesteld!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 24 sep 2007 12:41
rns-e was nooit geleverd in 2002 dacht ik dus kan nooit origineel zijn geweest voor mijn bouwjaar.
Ik heb nog geen ervaring met VAGCOM dus dat verhaal wat jij me nu verteld wist ik niet.
Ga d'r wel even induiken met die codes, en kijken of ik ergens een vagcom kan regelen. Bij de dealer hoef je hiervoor idd echt niet aan te kloppen, veel te moeilijk voor ze.
Dat kufatec een slechte naam had wist ik niet. Moet zeggen dat de connector die ik kreeg er perfect afgewerkt uitzag.
Heb wel verhalen gelezen dat er soms een aansluiting was omgedraait. En da' sniet goed natuurlijk.
anyway bedankt voor je info.
Ik heb nog geen ervaring met VAGCOM dus dat verhaal wat jij me nu verteld wist ik niet.
Ga d'r wel even induiken met die codes, en kijken of ik ergens een vagcom kan regelen. Bij de dealer hoef je hiervoor idd echt niet aan te kloppen, veel te moeilijk voor ze.
Dat kufatec een slechte naam had wist ik niet. Moet zeggen dat de connector die ik kreeg er perfect afgewerkt uitzag.
Heb wel verhalen gelezen dat er soms een aansluiting was omgedraait. En da' sniet goed natuurlijk.
anyway bedankt voor je info.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Dat had ik reeds opgemerkt in een eerdere bijdrage.rns-e was nooit geleverd in 2002 dacht ik dus kan nooit origineel zijn geweest voor mijn bouwjaar.
Ik weet niet of je van plan bent zelf met VAG-COM aan de slag te gaan, maar als dat zo is kan dat een prijzige aangelegenheid worden. Voornamelijk de verbindingskabel loopt in de papieren.
Waarmee mijn opmerking bevestingd wordt dat het zich kwalificeert als een minder betrouwbaar product. Het zou me niet verbazen als ook bij jou een stel pennetjes verkeerd is bedraad.Heb wel verhalen gelezen dat er soms een aansluiting was omgedraait. En da' sniet goed natuurlijk.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 24 sep 2007 12:41
Ja, klopt ik heb gezien dat een beetje goede VAGCOM kabel (van rosstech) al aardig in de papieren loopt.
Wil alleen maar even de codering goed hebben daarna kom ik er nooit meer aan denk ik.
Ik ga mij kufatec adapter maar een even demonteren en grondig checken. kan nooit geen kwaad!
Ik hoor het wel, thx!
Trouwens. Op mijn speurtocht naar VAGCOM info kwam ik het volgende apparaat tegen: de v-checker.
Is dit iets? Het lijkt een relatief goedkope alles in 1 oplossing om te kunnen VAGCOMMEN, maar ja of ik dan ook mijn benodigde codes te kunnen invoeren weet ik niet.
http://cgi.ebay.nl/CAN-BUS-Vag-com-OBD- ... dZViewItem
Wil alleen maar even de codering goed hebben daarna kom ik er nooit meer aan denk ik.
Ik ga mij kufatec adapter maar een even demonteren en grondig checken. kan nooit geen kwaad!
Ik hoor het wel, thx!
Trouwens. Op mijn speurtocht naar VAGCOM info kwam ik het volgende apparaat tegen: de v-checker.
Is dit iets? Het lijkt een relatief goedkope alles in 1 oplossing om te kunnen VAGCOMMEN, maar ja of ik dan ook mijn benodigde codes te kunnen invoeren weet ik niet.
http://cgi.ebay.nl/CAN-BUS-Vag-com-OBD- ... dZViewItem
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Om alleen even een codering in te voeren die (misschien) niet eens nodig is vanwege een mogelijk foute adapter is € 126 excl verzendkosten een heel bedrag 

Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 24 sep 2007 12:41
.. ik zei ook ... denk ik....
Anyways dat was niet mijn vraag.
Mijn vraag was is er iemand bekend met dit apparaat?
Mocht het een goed apparaatje zijn dan kan het handig zijn wil je wat kunnen doen experimenteren met je coderingen.
Maar goed ik begrijp dat jij er geen vervaring mee hebt.
Anyways dat was niet mijn vraag.
Mijn vraag was is er iemand bekend met dit apparaat?
Mocht het een goed apparaatje zijn dan kan het handig zijn wil je wat kunnen doen experimenteren met je coderingen.
Maar goed ik begrijp dat jij er geen vervaring mee hebt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Ik ken de werking van VAG-COM met een laptop en de speciale computer die dealerbedrijven gebruiken.
Als je niet continu bezig bent met allerlei VAG auto's en in/ombouw is het hebben van zo'n apparaatje volkomen nutteloos en doe je zonder elementaire of zelfs iets uitgebreidere kennis van de coderingen of wat ze bewerkstelligen, meer kwaad dan goed. Als de auto eenmaal goed is gecodeerd, en dat is bij een A4 van 2002 maar zeer beperkt het geval, heb je het ding nooit meer nodig.
En dan nog zou ik me niet wagen aan dit gevalletje maar liever een echte interface met een laptop nemen.
Verder is er voor een ouder type A4 een andere aansluiting vereist:
{Audi A4 (8E)} Für den Audi A4 (8E2/8E5) wird ein Interface mit doppelter K-Leitung empfohlen (teilweise reicht ein Interface mit einfacher K-Leitung).
Im Audi A4 (8EC/8ED) wird ein Interface mit doppelter K-Leitung und CAN-Unterstützung notwendig um alle Steuergeräte zu erreichen.
Als je niet continu bezig bent met allerlei VAG auto's en in/ombouw is het hebben van zo'n apparaatje volkomen nutteloos en doe je zonder elementaire of zelfs iets uitgebreidere kennis van de coderingen of wat ze bewerkstelligen, meer kwaad dan goed. Als de auto eenmaal goed is gecodeerd, en dat is bij een A4 van 2002 maar zeer beperkt het geval, heb je het ding nooit meer nodig.
En dan nog zou ik me niet wagen aan dit gevalletje maar liever een echte interface met een laptop nemen.
Verder is er voor een ouder type A4 een andere aansluiting vereist:
{Audi A4 (8E)} Für den Audi A4 (8E2/8E5) wird ein Interface mit doppelter K-Leitung empfohlen (teilweise reicht ein Interface mit einfacher K-Leitung).
Im Audi A4 (8EC/8ED) wird ein Interface mit doppelter K-Leitung und CAN-Unterstützung notwendig um alle Steuergeräte zu erreichen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Peugeot 406 2003 gekocht,met navigatie.zoek cdrom voor navigatie
door 406rijder » 28 feb 2015 21:21 » in Peugeot -
Reacties: 2
Weergaves: 1404
-
-
-
VW navigatie update 2017/2018 navigatie systeem loopt vanst
door Peterdekoning » 07 okt 2018 18:13 » in V.A.G -
Reacties: 0
Weergaves: 1184
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 763
-
-
Reacties: 10
Weergaves: 889
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1088
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1901
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 773