Enige tijd geleden heb ik een Renault Laguna bj. 2000-3 gekocht met een af fabriek ingebouwde radio/CD speler en navigatiesysteem van Philips/Renault. Aflezing van beide systemen zijn gecombineerd op een scherm in het dashboard.
De volgende gegevens heb ik kunnen vinden:
Radio/CD speler
Philips Car Systems
77 00 423 213 A
22 SY 465/62R
9022 014 56625
FD 00 98 22
00002591 R5
(extra bediening via handel bij het stuur)
Navigatiesysteem
Carminat navigation
Radiosat 6000
7700 433 070 K230
Philips 22 DC 481/62
9022 214 81629
PA5, 4x15W, RDS
FD 12 99 50 9319575
Configuratie:
Serienummer: SY587/62
HW-nummer: 0209
SW-nummer: 0200
Prod. week : 49
Prod. maand: 99
Vraag 1.
Helaas bij de aankoop waren er geen gebruiksaanwijzingen aanwezig van dit systeem. Bij Renault en Philips ben ik ook niet verder gekomen. Wie heeft misschien een gebruiksaanwijzing(en) die ik (eventueel tegen betaling) kan kopieeren.
Vraag 2.
Wat is dit voor systeem? Philips Carin misschien?
Vraag 3.
Er zit nu een CD van VDO Benelux 2000 in, werken de nieuwste VDO CD’s ook met dit systeem?
Vraag 4.
Ik denk dat SW-nummer 0200 een software versie is. Als ik gebruik wil maken van alle mogelijkheden van de nieuwste CD’s is er dan noodzakelijk om deze software te updaten? En zo ja, hoe gaat dat in zijn werk en waar vind ik die software?
Vraag 5.
Bij instellingen>systeeminstellingen>diagnose moet ik een 4 cijferige code invoeren. Deze code heb ik niet en bij Renault weten ze het ook niet. Heb ik deze code nodig voor een softwareupdate.
Het zijn veel vragen en ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven.
Alvast bedankt voor uw medewerking.
Leuke site trouwens
Groeten,
Edwin
Laguna navigatiesysteem
-
- New Member
-
- Senior Member
Re: Laguna navigatiesysteem
Hallo Edwin,
Welkom op de site.
Informeer anders nog eens bij een andere dealer.
Verander in ieder geval niets in dit menu als je erin komt.
En die code heb je normaal gesproken niet nodig voor een systeem update.
Groeten
Han
Welkom op de site.
Hier moet je volgens de Renault kanalen gewoon aan kunnen komen.Edwinslt schreef:Vraag 1.
Helaas bij de aankoop waren er geen gebruiksaanwijzingen aanwezig van dit systeem. Bij Renault en Philips ben ik ook niet verder gekomen. Wie heeft misschien een gebruiksaanwijzing(en) die ik (eventueel tegen betaling) kan kopieeren.
Informeer anders nog eens bij een andere dealer.
Dit is volgens mij al en systeem wat gebaseert is op VDO maar eerlijkheids halve kwam dat voor een groot deel uit de keuken van Phillips (Phillips heeft deze divisie overgedaan aan VDO)Edwinslt schreef:Vraag 2.
Wat is dit voor systeem? Philips Carin misschien?
Jij kan de non C-IQ cd's van VDO gebruiken voor jouw systeem.Edwinslt schreef:Vraag 3.
Er zit nu een CD van VDO Benelux 2000 in, werken de nieuwste VDO CD’s ook met dit systeem?
Om bij de carminat de systeem software te upgraden ben je afhankelijk van de dealer ik zou je niet kunnen vertellen wat de nieuwste versie is.Edwinslt schreef:Vraag 4.
Ik denk dat SW-nummer 0200 een software versie is. Als ik gebruik wil maken van alle mogelijkheden van de nieuwste CD’s is er dan noodzakelijk om deze software te updaten? En zo ja, hoe gaat dat in zijn werk en waar vind ik die software?
De code is bij Phillips en VDO 6330 en zal bij renault ook wel zo zijn laat dat nog is weten als je wil.Edwinslt schreef:Vraag 5.
Bij instellingen>systeeminstellingen>diagnose moet ik een 4 cijferige code invoeren. Deze code heb ik niet en bij Renault weten ze het ook niet. Heb ik deze code nodig voor een softwareupdate.
Verander in ieder geval niets in dit menu als je erin komt.
En die code heb je normaal gesproken niet nodig voor een systeem update.
Hier alvast een aantal antwoorden maar er zullen ongetwijfelt renault rijders zijn die er nog veel meer vanaf weten.Edwinslt schreef: Het zijn veel vragen en ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven.
Alvast bedankt voor uw medewerking.
Leuke site trouwens
Groeten,
Edwin
Groeten
Han
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Antwoord Edwin
Han bedankt voor je antwoorden.
Ik heb bij de Renaultimporteur geinformeerd die mij vervolgens doorverwees naar de dealer.
Bij 2 Renaultdealers ben ik niet verder gekomen. Ze konden geen gebruiksaanwijzingen meer leveren en wisten ook niets van sofware, codes of andere zaken met betrekking tot dit systeem. Het systeem was 3 jaar oud toen ik mijn probleem bij de dealer voorlegde. Toch een beetje vreemd. Ik zal nog eens andere dealers proberen.
Wat bedoel je met non I-CQ? Is dit een speciale versie of is dit een standaard VDO CD?
De door jouw opgegeven code werkt helaas niet.
Groetjes,
Edwin
Ik heb bij de Renaultimporteur geinformeerd die mij vervolgens doorverwees naar de dealer.
Bij 2 Renaultdealers ben ik niet verder gekomen. Ze konden geen gebruiksaanwijzingen meer leveren en wisten ook niets van sofware, codes of andere zaken met betrekking tot dit systeem. Het systeem was 3 jaar oud toen ik mijn probleem bij de dealer voorlegde. Toch een beetje vreemd. Ik zal nog eens andere dealers proberen.
Wat bedoel je met non I-CQ? Is dit een speciale versie of is dit een standaard VDO CD?
De door jouw opgegeven code werkt helaas niet.
Groetjes,
Edwin
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht