Welke Navigatie voor Crafter orginele VW of Pioneer ??

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gentry schreef:
pvaningen schreef:Dank jullie wel ik ga voor de RNS510.

ziet er ook heel mooi uit

http://www.lutschi.biz/album/RNS510/

met welk type kaart werkt dit navigatie systeem teleatlas of ?

daar heb je hem weer zullen sommige denken, maar ik vind de 6200 een draak van een toestel, mijn keuze zou zonder twijfel de Kenwood DNX7200 zijn, ik moet JW corrigeren, die is toch echt voordeliger en heeft een veel fijnere headunit en een prima navigatie.
Vertel...
Heb je het daarbij alleen over de (nog) niet goedwerkende Mute, of zijn er andere zaken die niet goed werken?
Wellicht het handigste als je daarover wat schrijft in het VDO gedeelte.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Gerard136 schreef:Daarmee (en wat bedrading trekken) kan ik de 510 in elk geval werkend krijgen in mijn (CAN 1.6) multivan. Maar de boordcomputer (info venstertje tussen de klokken) werkt dan waarschijnlijk niet. Maar wie weet, misschien ontwerpt iemand een interface voor de 510 tussen CAN 1.6 en 2.0??
DDat kan alleen maar werken met een volledige CAN aansluiting.
Maar ik vraag me af hoe je daar aan komt in een Multivan. Is deze uitgerust geweest met een MFD2 of MFD met TMC box? Standaard zit dit alleen in de meest luxe editie met voornoemd pakket.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerard136
Average Member
Average Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 sep 2007 17:36

Bericht door Gerard136 »

Gerritje,

Momenteel heb ik een California (dus op multivan comfortline basis) met RNS2 navigatie, en de CAN 1.6 bus.
Mijn nieuwe (zelfde) California heb ik zonder navigatie besteld om de nieuwe 510 in te kunnen bouwen. Ik heb wel de radio Delta besteld (met een afspraak voor directe inruil) om wel de radio voorbereiding, speakers en stuurwiel bediening te kunnen bestellen.

Ik ga er dus vanuit dat er een volledige CAN aansluiting in zit. Heb ik dat fout volgens jou? Is er dan een CAN gedeelte dat alleen geleverd wordt als er navigatie wordt besteld? Welk gedeelte is dat dan? Ik heb altijd begrepen dat een RNS2 achteraf gewoon in een multivan gebouwd kan worden inclusief de CAN bus verbinding voor boordcomputer, puls, kontakt en verlichting info over de CAN bus?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik ga er dus vanuit dat er een volledige CAN aansluiting in zit. Heb ik dat fout volgens jou? Is er dan een CAN gedeelte dat alleen geleverd wordt als er navigatie wordt besteld? Welk gedeelte is dat dan? Ik heb altijd begrepen dat een RNS2 achteraf gewoon in een multivan gebouwd kan worden inclusief de CAN bus verbinding voor boordcomputer, puls, kontakt en verlichting info over de CAN bus?
Dan heb je je danig vergist, of verkeerd voor laten lichten.
Als je de auto bestelt zoals je zegt zit er de standaard CAN 1.6 in en die is niet geschikt voor de RNS510. Bovendien zit er icm met de radio Delta geen boordcomputer Plus in het instrumentenpaneel. Die krijg je uitsluitend icm een MFD2 of RNS2. En je kunt er wel de passende RNS510 in hangen en hij speelt dan ook wel muziek maar als navigatie werkt ie niet omdat de juiste signalen niet worden verkregen. Een adapter aanschaffen dus.[/quote]
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerard136
Average Member
Average Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 sep 2007 17:36

Bericht door Gerard136 »

Dan heb je je danig vergist, of verkeerd voor laten lichten.
Verkeerd voorgelicht dan maar, dat klinkt vriendelijker..... :wink: Dat voorlichten gaat overigens bijzonder moeizaam. Er zijn bijna geen betrouwbare bronnen te vinden, ook de dealer niet. Daarom is dit forum zo nuttig..
Als je de auto bestelt zoals je zegt zit er de standaard CAN 1.6 in en die is niet geschikt voor de RNS510.
Had ik dan een andere CAN versie gehad die wel geschikt is voor de RNS510 als ik de RNS2 had besteld? Of alleen een versie die wel de boordcomputer ondersteunt maar nog steeds niet de RNS510?
Bovendien zit er icm met de radio Delta geen boordcomputer Plus in het instrumentenpaneel.
Da's balen. Nooit bij stilgestaan. Heeft de dealer ook niet verteld. Zit er dan ook geen verbruiks informatie en buitentemperatuur in?
En je kunt er wel de passende RNS510 in hangen en hij speelt dan ook wel muziek maar als navigatie werkt ie niet omdat de juiste signalen niet worden verkregen. Een adapter aanschaffen dus
Daarbij doel je dan waarschijnlijk op de eerder door jou genoemde Tixxon adapter. Die adapter heeft o.a. een puls draad nodig. Zit die er wel in? Nu gaat de puls informatie over CAN! als die er niet in zit moet ik dus twee adapters kopen: een om de puls (en andere info) uit CAN 1.6 te halen, en een om die signalen terug te vertalen naar CAN 2.0 voor de RNS 510 (de Tixxon adapter). In dat geval heb ik een volledig werkende RNS510 in mijn California, behalve de BIS en de stuurbediening. Klopt dat volgens jou of zit ik er weer naast? :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Met een aantal zaken zit je er (wellicht begrijpelijk) nog steeds naast.
  • Verkeerd voorgelicht? Ik ben in al die jaren nog nimmer een verkoper tegengekomen die het naadje van de kous weet of laat weten. Daar worden ze in getraind om vooral glad over te komen. Ook navraag bij een importeur leidt niet zelden tot het praten tegen een muur. Het lijkt op onkunde maar is veelal ook onwil.
  • Je kunt geen andere CAN versie krijgen. Die is uitsluitend afhankelijk van het type voertuig, niet van de uitrusting dus de RNS2 heeft hier niets mee te maken. Wel is het zo dat als er standaard een RN-S2 wordt geleverd, de CAN versie haast standaard 1.6 zal zijn.
  • Die twee verschillende boordcomputers geven wel allebei verbruiksinfo en temp maar de Plus uitvoering geeft ook radio RDS info, stationskeuze, navigatieaanwijzingen, straatnaam etc etc. Naderhand aanbrengen vereist een compleet nieuw instrumentenpaneel + besturingseenheid. Voor de werking is een geschikte navigatie vereist.
  • Je hebt hooguit 1 adapter nodig. Daar worden de gewone beschikbare signalen zoals de spanningen, de snelheidspuls(van het instrumentenpaneel) en de achteruit op aangesloten en de aanwezige interface maakt daatr voor de RNS510 begrijpelijke signalen van. Het is ook de bedoeling dat er een adapter op de markt komt die van CAN 1.6 omzet naar CAN 2.0. Althans dat wordt beweerd. Ik betwijfel het ten zeerste. Het is namelijk zo dat er niet alleen signalen naar de navigatie gaan maar ze moeten ook weer terug, en daar zit de crux denk ik.
  • Of de stuurwielbediening gaat werken is twijfelachtig. In ieder geval nooit volledig
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerard136
Average Member
Average Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 sep 2007 17:36

Bericht door Gerard136 »

Bedankt voor deze info. Het wordt steeds duidelijker.
Jammer van die Plus uitvoering van de boordcomputer, maar daar kan ik wel mee leven. De RDS info is niet echt nuttig, en ik hoef in elk geval de boordcomputer niet steeds over te schakelen als ik de buitentemperatuur of het verbruik wil zien. Toch nog een vraagje: Op dit moment zit er geen pulsdraad in de stekker van de RNS2, omdat die info over CAN loopt. Zit die pulsdraad er volgens jou toch ergens in bij mij?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Die puls is bij elke moderne VW met CAN af te takken van de boordcomputer of van het instrumentenpaneel
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pvaningen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 okt 2007 09:28

Bericht door pvaningen »

Hallo allemaal,

Kom net terug van de Rai en heb nieuws: de nieuwe Crafter die ik besteld heb heeft de nieuwste Canbus dus de 2.0 Maar ik heb mn Crafter zonder navigatie gekocht laat ik later inbouwen door de dealer dus de RNS 510

Heb hem ook een uitdraai laten zien van dit forum , dus deze berichten, zo zie die jij bent goed voorgelicht.

Mijn Crafter wordt afgeleverd feb 2008 dus nu maar wachten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pvaningen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 okt 2007 09:28

Bericht door pvaningen »

of anders koop ik deze... kan je alles monteren

http://www.ultramall.de/shop/artikel/2503.htm

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Maar ik heb mn Crafter zonder navigatie gekocht laat ik later inbouwen door de dealer dus de RNS 510
Heel verstandig, maarrrrr, als je geen complete radiovoorbereiding meebestelt zit er geen enkele nuttige draad in je Crafter om die RNS510 aan te sluiten en ben je net zo ver als voorheen zonder CAN bus
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

pvaningen schreef:Hallo allemaal,

Kom net terug van de Rai en heb nieuws: de nieuwe Crafter die ik besteld heb heeft de nieuwste Canbus dus de 2.0 Maar ik heb mn Crafter zonder navigatie gekocht laat ik later inbouwen door de dealer dus de RNS 510

Heb hem ook een uitdraai laten zien van dit forum , dus deze berichten, zo zie die jij bent goed voorgelicht.

Mijn Crafter wordt afgeleverd feb 2008 dus nu maar wachten.
En dat zet VW zwart op wit voor je?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pvaningen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 okt 2007 09:28

Bericht door pvaningen »

Hallo gerit,

Ik heb dus een Crafter besteld, waarbij audio is voorbereid dus boxen antenne etc zitten er al in.

Maar de verkoper en de exper zeiden dat de crafter de canbus had van de mercedes SL omdat de Canbus en de MB Sprinter uit dezelfde fabriek rollen. Maar dit zullen jullie toch ook wel weten.

De Crafter en MB Sprinter zijn samen ontwikkeld.

Ben benieuwd.. en als het toch niet mocht lukken dan een addapter kopen en kan ik alle nav.systemen monteren, zo is mij verteld.

Groetjes peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik ben zeer benieuwd wat dat dan gaat opleveren. :o
En zoals al eerder verwoord, nog nooit één verkoper tegengekomen die een notie had van CAN-bus, laat staan van de verschillen of overeenkomsten tussen Mercedes en VW. Als de Crafter inderdaad een MB CAN-bus heeft verbaast het me dat daar een RN-S2 wel op zou functioneren. Volgens mij moet daar dan altijd standaard een daarvoor beschikbare VW adapter in worden gemonteerd. Kost ook slechts € 250 bij VW :cry:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerard136
Average Member
Average Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 sep 2007 17:36

Bericht door Gerard136 »

Volgens mij moet daar dan altijd standaard een daarvoor beschikbare VW adapter in worden gemonteerd. Kost ook slechts € 250 bij VW
Verkoopt VW dan een eigen adapter van CAN 2.0 (MB) naar CAN 1.6 (RNS2) voor 250 euro?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pvaningen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 okt 2007 09:28

Bericht door pvaningen »

Gerrit,

Op de Rai zijn vele mensen niet alleen verkopers aanwezig, volkswagen nederland de importeur PON heeft navraag gedaan bij VW.

Dit kwam natuurlijk omdat ik een uitdraai van dit forum had meegenomen, je had ze moeten zien kijken op de bericht dat jij zei dat de vorige navigatie systemen van VW zooi was..

ik hou jullie op de hoogte.

Maar weet je waar ik ook aan zit te denken om gewoon een navigatie systeem te kopen waar ook een achteruitrij camera kan worden aangesloten. Heb nl wel de langste VW Crafter aangeschaft en lijkt mij wel makkelijk.

Weet jij of die RNS510 dat ook kan Gerrit ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

nogmaals, waarom wil je zo nodig een origineel systeem? je betaalt altijd teveel en je hebt minder mogelijkheden.

een achteruitrijcamera is ook makkelijker aan te sluiten op bijvoorbeeld een Kenwood DNX7200.
Dat apparaat heeft alle aansluitmogelijkheden, camera, video in, ipod (video), USB en SD
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pvaningen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 okt 2007 09:28

Bericht door pvaningen »

Gentry,

Ik wil ook een pioneer inbouwen , maar gerrit zegt dat pioneer geen goed systeem is.. hij adviseert mij de RNS510.

Alhoewel ik dit er ook heel mooi vind uitzien..

http://www.pioneer.be/images/products/c ... medium.jpg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

ik het net als gerritje niet over een Pioneer maar een Kenwood
Gerritje en ik zijn het wat betreft de Pioneers eens, alleen heeft Gerritje nog geen Kenwood DNX7200 mogen ervaren volgens mij dus is hij wat de Kenwood betreft ook sceptisch.

Ik heb alle toestellen al een keer ingebouwd, Pioneer D3 etc, Kenwood DDX icm VDO navigatie, de DNX7200 en ook diverse VDO MS6200 (VRM6200 headunit) en ik vind gewoon dat de Kenwood DNX absoluut het meest value voor money is met een prettige navigatie on board, dus geen poespas met losse cd's of dvd's en zelfs geen geheugenkaarten dus je kunt volop de overige functies van dit toestel gebruiken (DVD kijken of Ipod Video).
Dit is bij de vergelijkbare Pioneer D3 anders en ook de VDO VRM6200 kan niet alles (goed) tegelijk.

Daar komt nog een heel belangrijk pluspunt bij, de gebruikersinterface is zeer plezierig en interactief (juist dat is een groot nadeel van bijv de VRM6200 om even kort antwoord te geven op de vraag van JW waarom ik de VDO geen prettig toestel vind).
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Gerard136 schreef:Verkoopt VW dan een eigen adapter van CAN 2.0 (MB) naar CAN 1.6 (RNS2) voor 250 euro?
Niet dat ik weet, maar dat schreef ik ook niet. Ze hebben wel een CAN bus interface beschikbaar vom van CAN naar gewone signalen te gaan en die kost bij VW € 250

En Gentry heeft absoluut gelijk dat de genoemde Kenwood een prachtig systeem is, behalve het feit dat het geen snelheidspuls kent en daarom ondanks allerlei pluspunten nog steeds niet meer is dan een TomTom met een heleboel prima periferie. Juist voor iemand met een bestel/bedrijfswagen die in bijv in de stad met hoge bebouwing enz moet zijn, lijkt mij een systeem dat navigeert ipv alleen maar posities aangeeft, hoe nauwkeurig dat ook gebeurt, een nadeel. Ondanks een goede Sirf III ontvanger blijft het een mooi maar altijd kreupel systeem. Als het dan toch een Kenwood moet zijn, dan die andere met de losse navigatiecomputer. Maar daar hangt een ander prijskaartje aan.

En als ik zie dat de RNS510 op dit moment al verkrijgbaar is voor € 1495 vallen de verschillen in aanschafprijs wel een beetje weg. En die Pioneer hoef je helemaal niet aan te denken. Onbetrouwbaar wb updates en kwaliteit daarvan en slechte service / klantvriendelijkheid

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gentry schreef:ik het net als gerritje niet over een Pioneer maar een Kenwood
Gerritje en ik zijn het wat betreft de Pioneers eens, alleen heeft Gerritje nog geen Kenwood DNX7200 mogen ervaren volgens mij dus is hij wat de Kenwood betreft ook sceptisch.

Ik heb alle toestellen al een keer ingebouwd, Pioneer D3 etc, Kenwood DDX icm VDO navigatie, de DNX7200 en ook diverse VDO MS6200 (VRM6200 headunit) en ik vind gewoon dat de Kenwood DNX absoluut het meest value voor money is met een prettige navigatie on board, dus geen poespas met losse cd's of dvd's en zelfs geen geheugenkaarten dus je kunt volop de overige functies van dit toestel gebruiken (DVD kijken of Ipod Video).
Dit is bij de vergelijkbare Pioneer D3 anders en ook de VDO VRM6200 kan niet alles (goed) tegelijk.

Daar komt nog een heel belangrijk pluspunt bij, de gebruikersinterface is zeer plezierig en interactief (juist dat is een groot nadeel van bijv de VRM6200 om even kort antwoord te geven op de vraag van JW waarom ik de VDO geen prettig toestel vind).
Veel value for money, ongetwijfeld.
Maar het blijft een veredelde TomTom, zonder pulsaansluiting. En dat zou ik niet in m'n auto willen hebben, argumenten daarvoor zijn eerder gewisseld in viewtopic.php?p=44468#44468

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

JW schreef:Veel value for money, ongetwijfeld.
Maar het blijft een veredelde TomTom, zonder pulsaansluiting. En dat zou ik niet in m'n auto willen hebben, argumenten daarvoor zijn eerder gewisseld in viewtopic.php?t=8025

Groet,
JW
Ik was ook sceptisch, maar ben van mening veranderd door ervaring met het toestel.
Natuurlijk is een systeem met pulsaansluiting in uitzonderlijke gevallen als een lange tunnel beter, maar het is verbazingwekkend hoe snel het systeem zich calibreert, ik denk dat dit ook zo is bij een tunnel...
Ook een VDO bijvoorbeeld is niet altijd 100% accuraat in een tunnel.

Wanneer heb je tijd JW, dan gaan we ff met een DNX7200 toeren...
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Natuurlijk is een systeem met pulsaansluiting in uitzonderlijke gevallen als een lange tunnel beter, maar het is verbazingwekkend hoe snel het systeem zich calibreert, ik denk dat dit ook zo is bij een tunnel...
Ook een VDO bijvoorbeeld is niet altijd 100% accuraat in een tunnel.
En als je de auto 's morgens start, heb je op dat moment onvoldoende satellieten om zelfs maar een route aanwijzing te kunnen krijgen. En in een willekeurige parkeergarage weet een systeem zonder puls ook niet waar je bent, bij een snelle bergweg met haarspelden raakt ie volledig de draad kwijt. Dat pleit altijd voor een systeem dat navigeert mbv gyro en puls en niet mbv GPS, zelfs niet als daar een EGNOS voorziening in zit. Het maakt hooguit een fix betrouwbaar als je stil staat.

Maar als je toch uit rijden gaat met JW wil ik ook wel mee :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Gerritje schreef: En als je de auto 's morgens start, heb je op dat moment onvoldoende satellieten om zelfs maar een route aanwijzing te kunnen krijgen. En in een willekeurige parkeergarage weet een systeem zonder puls ook niet waar je bent, bij een snelle bergweg met haarspelden raakt ie volledig de draad kwijt. Dat pleit altijd voor een systeem dat navigeert mbv gyro en puls en niet mbv GPS, zelfs niet als daar een EGNOS voorziening in zit. Het maakt hooguit een fix betrouwbaar als je stil staat.

Maar als je toch uit rijden gaat met JW wil ik ook wel mee :wink:
Waar gaan we heen?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Rondje Périférique Parijs?
Of korter bij, naar het KNSM eiland in Asd, via de tunnel vanaf de A10 Oost, waarin je moet voorsorteren en afslaan?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Welke gratis navigatie app kan je gebruiken zonder een route in te voeren?
    door Peter Kudelstaart » 12 apr 2022 20:21 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 2
    Weergaves: 436
  • pioneer avic 9110bt navigatie start niet door
    door polanap » 07 mar 2019 19:11 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 654
  • welke grote camper nav?
    door marsha » 20 jul 2015 14:47 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 2
    Weergaves: 700
  • toyota2 welke tomtom is dat
    door puchie » 29 okt 2017 15:00 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 474
  • Waar kan ik zien welke kaarten en firmware ik heb ?
    door Ray Bos » 06 jul 2017 17:48 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 843
  • Peugeot 5008 Blue Lease Executive > Connect Nav welke updates
    door MeMyself » 08 sep 2015 16:31 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 14072
  • Peugeot 406 2003 gekocht,met navigatie.zoek cdrom voor navigatie
    door 406rijder » 28 feb 2015 21:21 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1404

Terug naar “V.A.G”