MS5100 en 5500 met TMC 5011, en nog zo wat.......

bocca
Normal Member
Normal Member

MS5100 en 5500 met TMC 5011, en nog zo wat.......

Bericht door bocca »

Kan ik een 5011 TMC module aansluiten op mijn 5100?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Of jij het kunt kunnen wij moeilijk voor je bepalen maar ze zijn wel op elkaar aan te sluiten.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bocca
Normal Member
Normal Member

Bericht door bocca »

Gerritje schreef:Of jij het kunt kunnen wij moeilijk voor je bepalen maar ze zijn wel op elkaar aan te sluiten.
Grapjas. :wink:

De 5011 is toch degene waar je zelf de zender kan bepalen o.i.d.?
Ik heb me er niet meer in verdiept de laatste tijd..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

De 5011 en de 5010/01 hebben die mogelijkheid mits de software van de PC (naar ik meen) 5075 of 5076 is, anders nog niet.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Gerritje schreef:De 5011 en de 5010/01 hebben die mogelijkheid mits de software van de PC (naar ik meen) 5075 of 5076 is, anders nog niet.
Klopt :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bocca
Normal Member
Normal Member

Bericht door bocca »

SW versie is MO5076

Is deze versie trouwens aanpasbaar door navtweak o.i.d. en/of is de source code van MO5076 al vrijgegeven?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Alle programmaá zijn prima aan te passen met Navtweak. Waar het om gaat is of degene die dit doet eigenlijk wel voldoende kennis in huis heeft om deze operatie tot een goed einde te brengen.
gezien je vraagstelling twijfel ik daar aan. Begin er niet aan En wat zou je zo graag willen verandëren, het opstartscherm?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bocca
Normal Member
Normal Member

Bericht door bocca »

Wat lay-out technische wijzigingen idd.
En programmeer kennis heb ik wel, maar goed, je hoor her en der natuurlijk de gruwel verhalen hoe het fout kan gaan met dit soort aanpassingen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Navtweak is geen programmeeromgeving maar een programaatje waarmee bepaalde kleinigheden kunnen worden gewijzigd en dat is heel iets anders dan de lay out of andere werking van opdrachten. Het gaat daarbij veel meer om een wijziging of toevoeging aan het opstartscherm en dat soort ongein.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bocca
Normal Member
Normal Member

Bericht door bocca »

Kan ik trouwens ook een 5400 of 5500 aansluiten op mijn huidige (5100) kabels. monitor, AB en TMC 5011?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Yep.
Als je nu een mute gebruikt moet je die veranderen, van A3 naar B4.
En de draad op A3 moet je sowieso, dicht bij de A-stekker op de computer doorknippen. Op de 5400 en hoger zit daar een analoge pulsaansluiting op, en die draad mag er niet zitten als je die niet gebruikt.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bocca
Normal Member
Normal Member

Bericht door bocca »

Wat doet de mute op A3 eigenlijk? Maakt hij massa of komt er spanning op en gebeurt dit wanneer de navigatie geluid maakt of is dit om de navigatie het zwijgen op te leggen?

En de afstandsbediening werkt ook nog gewoon? Das wel mooi want die wil ik niet ruilen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

De mute uitgang van de PC5000 schakelt naar massa en is bedoeld om je radio "stom te schakelen" als de navi gaat praten. Ik gebruik dat niet, na 'm kort gebruikt te hebben heb ik dat er gauw weer afgegooid, ik werd er helemaal gek van.

Als jij 'm ook niet gebruikt kun je volstaan met het doorknippen van dat draadje, een paar cm vanaf de plug.

Welke AB gebruik je nu? Ik gebruik bij mijn 5500 nog de RC5000, de oude dus. Maar de RC5400 is ook bruikbaar, moet je instellen in het menu.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bocca
Normal Member
Normal Member

Bericht door bocca »

Ik heb ook nog de hele oude (die van de CARIN tijdperk) Deze past namenlijk in mijn inbouw console (BMW E46)
Alleen die van mij is zilver, ik had liever een zwarte gehad omdat de rest van de console ook zwart is.

Maar als ik de radio kan mute'en dan kan ik ook de navigatie op b.v. m'n voor of achterspeakers aansluiten zodat ik het geluid over de radio hoor.

Klopt het trouwens dat de 4500 alleen dvd's en de 5500 dvd en cd kan lezen?
Dan zou het dus handiger zijn om de 5500 aan te schaffen omdat je dan voor 90,- een super benelux cd kan aanschaffen. Bij de 5400 moet je dan de dvd van 200,- kopen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

bocca schreef:...Klopt het trouwens dat de 4500 alleen dvd's en de 5500 dvd en cd kan lezen?
Dan zou het dus handiger zijn om de 5500 aan te schaffen omdat je dan voor 90,- een super benelux cd kan aanschaffen. Bij de 5400 moet je dan de dvd van 200,- kopen...
Er is geen 4500..
De 5400 kan alleen CD's lezen, de 5500 zowel DVD's als CD's :idea:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bocca
Normal Member
Normal Member

Bericht door bocca »

JW schreef:
bocca schreef:...Klopt het trouwens dat de 4500 alleen dvd's en de 5500 dvd en cd kan lezen?
Er is geen 4500..
De 5400 kan alleen CD's lezen, de 5500 zowel DVD's als CD's :idea:

Groet,
JW
Ik bedoel inderdaad 5400. Maar ik heb de 5500 maar aangeschaft.
(zie viewtopic.php?t=9745 voor mijn oude 5100)
Nu nog even de nieuwste software bemachtigen en een cd/dvd met een wat recentere kaart (2005 ofzo) nu zit er een klaarblijkelijk werkbare 2003 europa dvd in.
Wellicht dat de inheemse forum bewoners mij hiermee kunnen helpen. Tevens ga ik zondag een TMC 5011 module aanschaffen! Hopelijk kan ik alles zonder veel moeite aansluiten. Heeft die 5011 trouwens een aparte voeding of krijgt hij stroom van de Nav PC? En ik begreep dat er een aparte antenne bij zit, maar kan ik hem ook aansluiten op mijn radio antenne? Deze zit bij mij in mijn (achter)raam weggewerkt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Nu nog even de nieuwste software bemachtigen en een cd/dvd met een wat recentere kaart (2005 ofzo) nu zit er een klaarblijkelijk werkbare 2003 europa dvd in.
Dan heb je toch pech want zoals je het beschrijft zit er wel een vrijschakeling op, maar die werkt met de oude DVD van 2003. Daar kun je niets meer aan veranderen of je zult een Supercode moeten koepen met DVD of CD. Andere smaken zijn er niet. Dus ook hulp van andere forumleden is in deze onmogelijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bocca
Normal Member
Normal Member

Bericht door bocca »

Gerritje schreef:Dan heb je toch pech want zoals je het beschrijft zit er wel een vrijschakeling op, maar die werkt met de oude DVD van 2003. Daar kun je niets meer aan veranderen of je zult een Supercode moeten koepen met DVD of CD. Andere smaken zijn er niet. Dus ook hulp van andere forumleden is in deze onmogelijk.
Hoezo? Ik neem aan dat sommige mensen hun kaarten frequent updaten en dus nog eentje van 2005 hebben liggen die ik kan overnemen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Tuurlijk, die kaarten zijn wel te vinden.
Maar dan heb je pech, die zullen niet werken in jouw systeem. Daar is een code ingegeven die alleen die oorspronkelijke 2003 DVD vrijschakelt, voor een 2005 of enige andere DVD heb je een andere, specifieke code nodig.
Die worden niet meer uitgegeven, de enige manier om nú een nieuwere DVD te kunnen gebruiken is door een supercode aan te schaffen.

Lees even de topics die daarover gaan, dan weet je precies hoe het werkt :idea:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bocca
Normal Member
Normal Member

Bericht door bocca »

JW schreef:Tuurlijk, die kaarten zijn wel te vinden.
Maar dan heb je pech, die zullen niet werken in jouw systeem. Daar is een code ingegeven die alleen die oorspronkelijke 2003 DVD vrijschakelt, voor een 2005 of enige andere DVD heb je een andere, specifieke code nodig.
Die worden niet meer uitgegeven, de enige manier om nú een nieuwere DVD te kunnen gebruiken is door een supercode aan te schaffen.

Lees even de topics die daarover gaan, dan weet je precies hoe het werkt :idea:

Groet,
JW
Check, duidelijk verhaal!

in tegen stelling tot andere...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Da's mooi :wink:
Tevens ga ik zondag een TMC 5011 module aanschaffen! Hopelijk kan ik alles zonder veel moeite aansluiten. Heeft die 5011 trouwens een aparte voeding of krijgt hij stroom van de Nav PC? En ik begreep dat er een aparte antenne bij zit, maar kan ik hem ook aansluiten op mijn radio antenne? Deze zit bij mij in mijn (achter)raam weggewerkt.
Als je even downloads.php?view=detail&id=307 bekijkt die op dit punt gelijk is aan de 5011 zie je hoe het zit. Wél een externe voeding dus...

En ja, daar is ook een handleiding te vinden voor de plakantenne.
Desgewenst kun je een splitter gebruiken waarmee je de antenne van de radio aftakt, dat heb ik ook gedaan met de MA 1410

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bocca
Normal Member
Normal Member

Bericht door bocca »

Uuhm.. Ik heb even gekeken in het C-IQ forum, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Als ik het goed begrepen heb dan heeft mijn 55 een 2003 DVD die voor in oneindigheid gebruikt kan worden. Hier heb ik niet zo veel aan omdat deze verouderd is. Nu zou ik natuurlijk 2e hands een andere DVD kunnen overnemen van iemand, maar hier heb ik ook niks aan omdat ik geen code heb die op mijn systeem werkt. Nu is het mij echter nog onduidelijk of ik, wanneer ik de kaart 2e hands aanschaf, toch nog bij VDO een code kan krijgen die wel op mijn systeem werk. Iemand een Idee? De laatste optie is natuurlijk om gewoon een supercode benelux cd van 90,- of een supercode europa DVD van 190,- te kopen.

Ik vind dit echter wel stevige prijzen, het zal het ongetwijfeld waard zijn, maar toch. De DVD is bijna even duur als het systeem. Het lijkt mij vreemd dat ik geen nieuwe, al dan niet super, code kan aanvragen voor mijn systeem indien ik een tweedehands aanschaf. Het zal trouwens wel allemaal uitgelegd zijn in de verschillende topics maar probeer die naald in een hooiberg maar eens terug te vinden... Jammer dat er geen recent topic over dit onderwerp sticky is gemaakt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Je hebt het in het eerste stuk prima uitgelegd, klopt helemaal :D
Nu is het mij echter nog onduidelijk of ik, wanneer ik de kaart 2e hands aanschaf, toch nog bij VDO een code kan krijgen die wel op mijn systeem werk. Iemand een Idee?
En daar is het: nee, VDO/C-IQ geeft die codes niet meer uit. Overigens zou je daar dan een stevig bedrag voor hebben moeten neertellen, een nieuwe DVD met een onbeperkte vrijstelling zou je dik meer dan 300 Euri gekost hebben :oops:

Mbt die prijzen nu...
Als je een ander systeem zou kopen, een Avic met een 2003DVD of zoiets, en je wilt daar een nieuwe DVD voor hebben ben je dik 200 Euro kwijt. Hetzelfde geldt voor een Kenwood en noem ze maar.
Dan is toch 190 Euri voor een nieuwe DVD voor jouw systeem toch niks bijzonders, zelfs goedkoper dan bij de andere navibouwers?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bocca
Normal Member
Normal Member

Bericht door bocca »

JW schreef:Je hebt het in het eerste stuk prima uitgelegd, klopt helemaal :D

Mbt die prijzen...
Als je een ander systeem zou kopen, een Avic met een 2003DVD of zoiets, en je wilt daar een nieuwe DVD voor hebben ben je dik 200 Euro kwijt. Hetzelfde geldt voor een Kenwood en noem ze maar.
Dan is toch 190 Euri voor een nieuwe DVD voor jouw systeem toch niks bijzonders, zelfs goedkoper dan bij de andere navibouwers?

Groet,
JW
Maar het klopt dus ook dat ik geen nieuwe code kan aanvragen voor mijn systeem wanneer ik de cd/dvd 2e hands koop?

Want er wordt op MP redelijk wat aangeboden zelf nieuw in verpakking met supercode, maar hier heb ik dus geen drol aan omdat die code niet voor mijn systeem is gemaakt. Het gene wat zij verkopen is dus rotzooi?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bocca
Normal Member
Normal Member

Bericht door bocca »

Oeps, gelijktijdig gepost! :lol:

Het begint door te dringen bij me.
Toch wel sneu voor de mensen die via MP deze kaarten kopen... deze zullen dan nooit gaan werken en er moet flink voor betaald worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Probleem vdo 5500 startscherm
    door Marco de groot » 25 jul 2015 11:13 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 530