AVIC-D3 + Ipod kabel (cd-i200)

Bas Balthasar
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2007 18:23

AVIC-D3 + Ipod kabel (cd-i200)

Bericht door Bas Balthasar »

Binnenkort zal ik de alfa 159 bestellen met het Pioneer AVIC-D3 navigatiesysteem. Maar heb ik het idee dat de dealer me een poot probeert te trekken.

Hij zegt dat de kabel voor het mogelijk maken van het gebruik van de Ipod functie (cd-i200) 100 euro kost. Nu staat op de website van Pioneer zelf ( http://www.pioneer.nl/nl/products/25/38 ... index.html ) een adviesprijs van 19 euro voor de kabel. Ik kan me niet voorstellen dat het inbouwen van de kabel zoveel tijd kost dat het 80 euro moet kosten voor het inbouwen (mede omdat ze het systeem sowieso moeten inbouwen, dus een kabeltje extra......). Ook zei de verkoper dat er goedkopere imitatie kabels zijn, maar deze zou hij me niet adviseren, omdat er dan bepaalde functies verloren zouden gaan. Nu lijkt het me toch niet dat Pioneer imitatiekabels op de eigen site zet.

Hebben jullie enige ervaring hiermee? Klopt mijn vermoeden dat het niet meer dan 20 euro zou moeten kosten voor de optie van de Ipod, zodat ik deze in mijn dashboardkastje kan leggen?

Ben benieuwd naar jullie ideeen!

Groet Bas

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Heb je die dealer al "geconfronteerd" met dat 19 Euro verhaal?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Re: AVIC-D3 + Ipod kabel (cd-i200)

Bericht door quell »

Bas Balthasar schreef:Binnenkort zal ik de alfa 159 bestellen met het Pioneer AVIC-D3 navigatiesysteem. Maar heb ik het idee dat de dealer me een poot probeert te trekken.

Hij zegt dat de kabel voor het mogelijk maken van het gebruik van de Ipod functie (cd-i200) 100 euro kost. Nu staat op de website van Pioneer zelf ( http://www.pioneer.nl/nl/products/25/38 ... index.html ) een adviesprijs van 19 euro voor de kabel. Ik kan me niet voorstellen dat het inbouwen van de kabel zoveel tijd kost dat het 80 euro moet kosten voor het inbouwen (mede omdat ze het systeem sowieso moeten inbouwen, dus een kabeltje extra......). Ook zei de verkoper dat er goedkopere imitatie kabels zijn, maar deze zou hij me niet adviseren, omdat er dan bepaalde functies verloren zouden gaan. Nu lijkt het me toch niet dat Pioneer imitatiekabels op de eigen site zet.

Hebben jullie enige ervaring hiermee? Klopt mijn vermoeden dat het niet meer dan 20 euro zou moeten kosten voor de optie van de Ipod, zodat ik deze in mijn dashboardkastje kan leggen?

Ben benieuwd naar jullie ideeen!

Groet Bas
Volgens mij weer de bekende verwarring tussen het simpele kabeltje voor de D3 (CD-1200) en de interface box voor de HD3 (CD-IB100)
kabeltje kost bij Pioneer 19,- , interface box 99,-
Voor jou (met D3) zou dus inderdaad kabel van 19,- moeten volstaan....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bobsel
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 sep 2007 12:00

verschil

Bericht door bobsel »

wat is het evrschil dan tussen de box van 99 euro en de kabel van 19 euro?
Doen ze allebei hetzelfe of heb j emet die box meer functies (laadt hij dan ook op?)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het verschil is € 80 en er zijn ondertussen al enige items aan gewijd; o.a. die precies één plaats boven je eigen bijdrage!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bas Balthasar
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2007 18:23

Bericht door Bas Balthasar »

Bedankt voor jullie reacties!

Vandaag weer contact gehad met de dealer. Hij zou verkeerd gekeken hebben... :? met een ontzettend lul-verhaal er aan vast :x . Kortom, maar goed dat ik op de site van Pioneer gekeken heb, want het is toch maar 19 euro! :lol:

Volgens mij was hij nogal chagrijnig omdat hij van de leasemaatschappij tegen centrale verkoopsprijs de auto moet leveren en dus geen/nauwelijks winst maakt op de auto!

Nou ja, in elk geval goed geregeld zo!

Heeft trouwens iemand ervaring met de AVIC-D3 i.c.m. CD-I200 kabel en Ipod?

Groet Bas

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bobsel
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 sep 2007 12:00

Bericht door bobsel »

gerritje
ik zie inderdaad wat posts maar niet die ene die jij bedoelt waarin ze het verschil tussen de kabel van 19 euro en de unit of box van 99 euro uitleggen...
linkje?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Volgens mij weer de bekende verwarring tussen het simpele kabeltje voor de D3 (CD-1200) en de interface box voor de HD3 (CD-IB100)
kabeltje kost bij Pioneer 19,- , interface box 99,-
Voor jou (met D3) zou dus inderdaad kabel van 19,- moeten volstaan....
Dat kabeltje van € 19 is voor de D3 en die IF box van € 99 voor de HD3(BT)
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Alfaman
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 aug 2007 21:12

Bericht door Alfaman »

Ja, ik heb in m'n 147 ook een avic D3BT gebouwd. En het werkt perfect, kabeltje voor je i-pod aansluiten kan ieder kind, hij past namelijk maar op èèn plaats op èèn manier.
Waar waarschijnlijk wel even tijd ingestoken zal moeten worden is het netjes wegwerken van je kabel naar bijvoorbeeld je dashboardkastje als je daar je i-pod in wil leggen.

V.w.b. de bediening werkt het net zo makkelijk als direkt op je i-pod, dus met genre's, artists, playlist e.d. Echt een aanrader voor die 19 euro. :wink:
Sommige inbouw cowboy's vragen gerust 39 euro of meer voor een kabeltje wat ex BTW ong. 8 euro inkoop is :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 15:44 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 477
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 22:38 » in Mobiele Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 437
  • AVIC-F960DAB
    door ralphaa » 16 jan 2015 19:24 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 1233
  • Avic F30BT
    door ReneterH » 19 jan 2015 19:17 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 357
  • avic F30BT
    door heinsandra » 16 jan 2015 13:20 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 429
  • Probleem avic x1
    door Jopiejo » 03 dec 2014 20:32 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 483
  • avic F860 BT
    door petervan » 15 mar 2016 15:36 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 865

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”