Ik weet dat deze vraag hier niet helemaal thuis hoort maar op het audiforum krijg ik weinig response.
Hallo allemaal, Ik heb sinds een tijdje slecht of geen radio ontvangst, ben bij de dealer geweest en zij zijn 1 dag bezig geweest om alles na te kijken en ...... nog steeds.... slecht ontvangst alle modules zijn van een nieuwe auto over gezet kabel buiten om gelegd nu hebben ze de antenne draden op de kofferbak van en nieuwe auto geplaatst en..... ontvangst goed, dus de conclusie van de dealer is..... nieuwe kofferdeksel. zo € 1300,00 SLIK waarschijnlijk wel coulance hoeveel weet ik nog niet.
Nu kan ik mijzelf niet voorstellen dat er ineens een breuk in de antenne draden IN de kofferdeksel is gekomen de antenne draden zitten echt IN de kofferdeksel. Ik heb een viertal foto`s bijgevoegd. w
Wie geeft/heeft raad.
Alvast bedankt voor de eventuele raad/hulp.
Groeten, Peter Brouwer
Audi a4 cabrio 3.0 sept. 2003
Help! Radio ontvangst en kofferdeksel
-
- Junior Member
Help! Radio ontvangst en kofferdeksel
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
beetje laat misschien..........
maar bij vag auto's behoort er een speciale adaptor geplaatst te worden zo'n fantoom (hoe schrijf je het).
Is hier al meer over geschreven.
maar bij vag auto's behoort er een speciale adaptor geplaatst te worden zo'n fantoom (hoe schrijf je het).
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat klopt in het geval er een niet VAG radio/navigatie is geplaatst en alleen dan als het apparaat zelf geen voorziening heeft om 12 volt op de antenneingang te suppleren.fransnacht schreef:beetje laat misschien..........
Aangezien het hier om een situatie gaat waarbij de ontvangst minder is geworden, lijkt me een fantoomadapter niet het eerste waar naar moet worden gezocht.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Junior Member
De dealer heeft fabriek/importeur geraadpleegd en de gehele kofferklep incl montage komt voor rekening van fabriek Lang Leve de dealer voor de bemiddeling ( De koning te Capelle a/d IJssel )
Hide post links |
-
- Senior Member
Keurig dat het zo wordt opgelost maar je zult je moeten afvragen of het geen "ontwerpfout" is aangezien je niet de enige gedupeerde bent. Je loopt een gerede kans dat dit nog een keer gebeurt en of de coulance van VAG zo ver gaat valt te betwijfelen. Probeer je in te dekken voor een volgende keer zou ik willen adviseren.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Senior Member
De fout zou 'm zitten in het fabricageproces van de kofferdeksel, er wordt veel geplakt.
In deze plaknaden moeten verbindingen zitten die verband houden met de GPS/Antenne ontvangst.
Tijdens het plakproces en de daarbij horende hitte worden deze verbindingen zwak.
Komt alleen bij de cabrio voor, daar is dit proces anders vanwege de benodigde sterkte.
In dat geval wordt alleen de deksel vervangen, de electronica wordt overgezet.
Details over waar exact zijn niet bekend, er zou een interne memo moeten zijn.
Kan op diverse punten gebeuren, vandaar gelijk vervangen van de deksel.
Vernomen bij een afmontage afdeling van WV/Audi/Seat, (daar waar de navi's, lederen bekleding, carkits
en dat soort extra's gemonteerd worden), tijdens een lekker bakkie
In deze plaknaden moeten verbindingen zitten die verband houden met de GPS/Antenne ontvangst.
Tijdens het plakproces en de daarbij horende hitte worden deze verbindingen zwak.
Komt alleen bij de cabrio voor, daar is dit proces anders vanwege de benodigde sterkte.
In dat geval wordt alleen de deksel vervangen, de electronica wordt overgezet.
Details over waar exact zijn niet bekend, er zou een interne memo moeten zijn.
Kan op diverse punten gebeuren, vandaar gelijk vervangen van de deksel.
Vernomen bij een afmontage afdeling van WV/Audi/Seat, (daar waar de navi's, lederen bekleding, carkits
en dat soort extra's gemonteerd worden), tijdens een lekker bakkie
MVG,
Kobus
TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.
Kobus
TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 975