Problemen scherm AVD- W 6210

maretakje
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 nov 2005 20:47

Problemen scherm AVD- W 6210

Bericht door maretakje »

IK ben sins 1,5 jaar in het bezit van een AVIC 610 T met het toutchscreen beeldscherm AVD-W6210
Nu heb ik het volgende probleen mijn beeld op het scherm valt alsmaar weg, het is begonnen als ik over een slechte weg rij met bobbels en kuilen dan valt het beeld uit maar komt gelijk weer terug, (ik bedoel enkel het beeld van de route niet dat de stroom uitvalt) .

Nu is het zo dat dit steeds vaker tot constant gebeurd ook al is de weg niet zo slecht, als ik er dan een klap bovenop geef of onderaan er tegen duw blijft het beeld zoals het hoort, maar ja constant tegen duwen of slaan is ook niet de manier.

Nu is mijn vraag zit er misschien een soort sensor in die gevoelig is voor trillingen en deze het beeld uitschakeld, of is het totaal iets anders, ik heb het ook als ik een DVD film kijk via mijn radio welke erop aangesloten is, dus aan de dvd computer of dvd zelf kan het niet liggen.
Ik moet erbij zeggen dat het scherm gemonteerd is op het dasboard van een vrachtwagen maar het is zeker niet zo dat het dasboard contant rammelt of slaat.

Wie weet raad en kan mij helpen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als je geluk hebt zit jouw probleem in een deels slechte verbinding in de flatcable met het scherm. maar meestal zijn dit soort verschijnselen terug te voeren tot gebroken prints of zgn "dry joints", losgelaten van oorsprong slechte soldeerverbindingen op de print. Nooit meer te achterhalen en zeker commerciëel niet te doen.
Een nieuw scherm is vaak het enige, en of dat nog loont bij deze niet meer verkijgbare installatie?
Er zijn nogal wat spullen op de markt die bestemd zijn voor gebruik in auto's maar daar niet helelmaal of zelfs totaal niet op berekend zijn.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
maretakje
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 nov 2005 20:47

Bericht door maretakje »

Zal eens kijken of het aan de slechte verbinding in de flatcable met het scherm ligt.

Weet eigenlijk niet hoe lang de garantie is van dit apparatuur, maar om nu een heel nieuw systeem aan te schaffen terwijl hij maar 1,5 jaar oud is, en volgens mij rond de € 1200 heeft gekost ex btw vind ik ook nogal wat.

Kan ik zo een nieuw scherm (W6210)dan niet meer los kopen nieuw, of altans misschien een nieuwer model met hetzelfde principe wat ook werkt??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Raimo
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 mei 2005 10:55

Bericht door Raimo »

Ik zou maar eens naar de pinnetjes onderin het scherm kijken, veren deze nog goed als je er op drukt?

Vaak is het een kwestie van ff de unit met de pinnetjes te laten vervangen.


Aangezien je in Goes woont ff naar Autofit rijden daar weten ze het op te lossen.


Groetjes

Raimo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • problemen met garmin 450
    door Kleine » 30 apr 2022 20:22 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 301
  • problemen met avic3 II
    door retep42 » 31 aug 2015 18:13 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 362
  • f900bt met problemen
    door patrix844 » 02 nov 2014 20:21 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 770
  • BaseCamp problemen
    door DigiWalker » 24 mei 2015 11:52 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 840
  • Problemen met mfd2
    door svv1972 » 04 jan 2016 07:17 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 886
  • VDO PN 4000 problemen:
    door wmrail » 11 okt 2015 16:29 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 750
  • Problemen na update Carminat Tom Tom
    door Papajakke » 12 jul 2015 19:38 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 1056

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”