Nummerherkenning HD1BT

Akkie
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 okt 2007 22:08

Nummerherkenning HD1BT

Bericht door Akkie »

Ik heb een AVIC-HD1BT welke ik een paar maanden geleden heb geupdate met de officiele Pioneer update cd, waar de bluetooth functie update in zat. Sinds die update is inderdaad het echo'en een stuk minder geworden, maar daarvoor in de plaats heb ik een Plof-geluid gekregen bij het maken van een verbinding. Ik heb op dit forum gelezen dat ik niet de enige ben, dus dat zal wel horen, maak ik me niet zo druk om.

Wat ik wel vervelend vind, is dat mijn nummerherkenning sinds de update weg is. Ik heb het dan niet alleen over de naamherkenning van het telefoonboek, maar ook echt over de nummerherkenning. Alle inkomende telefoontjes komen nu als "unknown" binnen, want voor een KPN-aandeelhouder :) als ik erg vervelend is.

Ik heb een Sony K750i, doe het trouwens voor de rest prima doet op de HD1BT.
Na veel telefoontjes en amateuristische antwoorden van de Pioneer helpdesk (jullie niet onbekend!...), is me geadviseerd om het toestel te resetten. Ik heb nu resetmogelijkheid 1 t/m 3 (ziet pagina 170,171 van de manual) uitgevoerd, maar zonder resultaat. Ik heb niet zo'n zin om reset nummer 4 uit te proberen (denk trouwens ook niet dat dat wel zal helpen).

Heeft iemand een suggestie?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bobsel
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 sep 2007 12:00

Bericht door bobsel »

Dit euvel heb ik ook met de BT op de Avic D3... ondanks dat al mijn contacten in het phone book met +31 zijn ingevoerd herkent hij er geen eentje...
(is al vanaf het begin)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

En als je ze invoert met 0031?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Re: Nummerherkenning HD1BT

Bericht door quell »

Akkie schreef:Ik heb een AVIC-HD1BT welke ik een paar maanden geleden heb geupdate met de officiele Pioneer update cd, waar de bluetooth functie update in zat. Sinds die update is inderdaad het echo'en een stuk minder geworden, maar daarvoor in de plaats heb ik een Plof-geluid gekregen bij het maken van een verbinding. Ik heb op dit forum gelezen dat ik niet de enige ben, dus dat zal wel horen, maak ik me niet zo druk om.

Wat ik wel vervelend vind, is dat mijn nummerherkenning sinds de update weg is. Ik heb het dan niet alleen over de naamherkenning van het telefoonboek, maar ook echt over de nummerherkenning. Alle inkomende telefoontjes komen nu als "unknown" binnen, want voor een KPN-aandeelhouder :) als ik erg vervelend is.

Ik heb een Sony K750i, doe het trouwens voor de rest prima doet op de HD1BT.
Na veel telefoontjes en amateuristische antwoorden van de Pioneer helpdesk (jullie niet onbekend!...), is me geadviseerd om het toestel te resetten. Ik heb nu resetmogelijkheid 1 t/m 3 (ziet pagina 170,171 van de manual) uitgevoerd, maar zonder resultaat. Ik heb niet zo'n zin om reset nummer 4 uit te proberen (denk trouwens ook niet dat dat wel zal helpen).

Heeft iemand een suggestie?
En op de telefoon zelf geeft hij in zo'n geval wel het nummer weer ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Akkie
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 okt 2007 22:08

Bericht door Akkie »

Gerritje schreef:En als je ze invoert met 0031?
Maakt niet uit, want zoals gezegd heb ik helemaal geen nummerherkenning op de HD1BT meer. Dus ALLE telefoontjes komen binnen als "unknown", en ook mn inkomend gesprekslog staat dus vol met "unknown".

Op mn telefoon zelf staat dan wel het nummer weergegeven, dus ik krijg ze vanaf de provider wel binnen.

Voor de duidelijkheid: Vòòr de update werkte dit nog wel met dezelfde telefoon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
laserq
Junior Member
Junior Member
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 mei 2007 13:03

Bericht door laserq »

heb je na de update ook je telefoonboek opnieuw naar de hd1bt gestuurd via BT? volgens mij worden namelijk alle gegevens gewist bij een update

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Akkie
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 okt 2007 22:08

Bericht door Akkie »

laserq schreef:heb je na de update ook je telefoonboek opnieuw naar de hd1bt gestuurd via BT? volgens mij worden namelijk alle gegevens gewist bij een update
Nee, nog niet gedaan, maar dat is ook niet de issue. Nogmaals, ik heb HELEMAAL GEEN nummerherkenning op mn display, dus uiteraard dan ook geen naamsherkenning vanuit het adresboek. ALLE TELEFOONTJES komen als "unknown" binnen. Al is mijn adresboek helemaal leeg in de Pioneer, dan nog zou ik het telefoonnummer van de inkomende beller op het scherm moeten zien. Heb ik het zo duidelijk uitgelegd?

Groet,
Akkie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

Akkie schreef:
laserq schreef:heb je na de update ook je telefoonboek opnieuw naar de hd1bt gestuurd via BT? volgens mij worden namelijk alle gegevens gewist bij een update
Nee, nog niet gedaan, maar dat is ook niet de issue. Nogmaals, ik heb HELEMAAL GEEN nummerherkenning op mn display, dus uiteraard dan ook geen naamsherkenning vanuit het adresboek. ALLE TELEFOONTJES komen als "unknown" binnen. Al is mijn adresboek helemaal leeg in de Pioneer, dan nog zou ik het telefoonnummer van de inkomende beller op het scherm moeten zien. Heb ik het zo duidelijk uitgelegd?

Groet,
Akkie
Misschien toch een keertje opnieuw pairen/aanmelden onder andere naam ?, ondanks het feit dat hij blijkbaar wel herkend wordt...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Akkie
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 okt 2007 22:08

Bericht door Akkie »

Ik heb je tip opgevolgd, maar ook dit helpt niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer AVIC-HD1BT incl bluetooth module
    door Erick » 02 jun 2015 23:12 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 1363
  • Ruilen Pioneer HD1bt compleet tegen RNS 510 bluetooth module
    door Erick » 13 jun 2015 18:27 » in Ruilen / Gratis op te halen
    Reacties: 0
    Weergaves: 855

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”