RNS-510 of VDO systeem in Passat?

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Havi
New Member
New Member

RNS-510 of VDO systeem in Passat?

Bericht door Havi »

Geacht forum,

Na de RNS-510 topics gelezen te hebben op het forum heb ik nog een aantal vragen.
Volgende week wordt mijn nieuwe passat V6 met o.a. business pakket geleverd. De bedoeling is om het CD-rom navigatiesysteem te vervangen door het RNS-510. Ik heb echter een aantal vragen:
- Is een VDO systeem beter (Gerritje maakte daar een opmerking over) en ook pasbaar in de dubbeldin slede?
- Vervalt dan de aanwijzing met pijlen in het infocentrum.
- Wat is het beste en goedkoopste adres om een goed systeem met de laatste software te verkrijgen?
- Werkt de bluetooth kit van het business pakket samen met de RNS 510.
- Is de CD wisselaar nog aan te sluiten?
- Kan ik achteraf nog Dynaudio inbouwen?

Alvast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Re: RNS-510 of VDO systeem in Passat?

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Havi schreef:- Is een VDO systeem beter (Gerritje maakte daar een opmerking over) en ook pasbaar in de dubbeldin slede?
Niet te beantwoorden. Het scherm is perfect, ik vond alleen de touchscreenbediening beduidend trager dan bij een VDO. Verder een perfect systeem.
- Vervalt dan de aanwijzing met pijlen in het infocentrum.
Ja daar houd je niets van over. ook geen radio info.
- Wat is het beste en goedkoopste adres om een goed systeem met de laatste software te verkrijgen?
Ondanks andere berichten zou ik hem zelf inbouwen, plug & play. Je kunt hem overal kopen.
- Werkt de bluetooth kit van het business pakket samen met de RNS 510.
De elementaire functies zullen het wel doen maar eken niet op een telefoonboek ed. Uitproberen. Maar de handleiding noemt deze mogelijkheid niet.
- Is de CD wisselaar nog aan te sluiten?
Maar dan wel pin 1 en 2 van de stekker omwisselen
- Kan ik achteraf nog Dynaudio inbouwen?
Nee, dan kan niet en is in een Passat getuige de duitse sites weggegooid geld
Alvast bedankt.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
coen1
Average Member
Average Member

Bericht door coen1 »

Over een goedkoop adres voor de RNS510. In Den Haag (Car-Tronic) kost dit systeem Euro 1595 incl inbouw.
Geen idee welke software en ik ken deze mensen/dit bedrijf ook niet.
Ze adverteren op marktplaats en hebben ook een www.
Ik wil dit systeem in januari 2008 in laten bouwen, dus zoek tzt een goed(koop) adres.
Maar Gerritje heeft het ook over Euro 1495 in Eindhoven.
Weet niet of dit incl inbouw is en weet ook niet wie/waar precies.
Voor mij wat ver weg, maar ja, wat je ver haalt ....... (soms dan)
RNS510 (Volkswagen)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
joptroot
Junior Member
Junior Member

RNS 510 in Passat bj 2007?

Bericht door joptroot »

Beste mensen,

Sinds Oktober heb ik de beschikking over een VW Passat (lease). Deze had een RNS 300 ingebouwd. Via een dealer folder las ik over de RNS 510. Nu wil ik deze graag laten inbouwen ter vervanging van de RNS 300. Heb wat dealers afgebeld hier in de regio (3x) maar geen enkele kon met zekerheid zeggen of de RNS 510 in de passat (bj 2007) ingebouwd kan worden. Hoogst opmerkelijk, maar goed los daar van, denk ik na her en der info opgezocht te hebben dat het wel gaat. Mijn passat is volgens mij een 3C serie.
Kan iemand het hier bevestigen dan wel ontkennen? Alvorens ik er geld in steek wil ik dit graag wel zeker weten!

Overigens, misschien nog een vraag voor de leaserijders. Ik heb een max. leasebedrag per maand. Als ik de upgrade zou (kunnen) doen van de RNS 510 via de leasemij. komt er een bedrag per maand op mijn huidige bedrag. Dit betekent dat ik door mijn maximum ga en het bedrag boven het maximum moet bijbetalen in eens. Dit zal ca. 1000 euro zijn. Nu zat ik te denken om de RNS 510 buiten de lease zelf te kopen (wat al goedkoper is) en bij inlevering van de auto (termijn: over 3jr), de RNS 300 terug in te bouwen en de RNS 510 te verkopen! (mocht mijn volgende auto geen VW zijn).
Is er iemand die daar nog op- of aanmerkingen op heeft? Verstandig?

Bedankt!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je kunt de RNS510 inbouwen, gaat ook werken maar je krijgt een aantal problemen voor je kieen voorzover je stuurwielbediening hebt. Daarover is voldoende bericht in andere onderwerpen.
Ook bij de af-fabrieksinbouw zijn er soms onverklaarbare vastlopers, vooral met de stuurwielbediening op langere afstanden. Maar om de inbouw te laten doen en dan per maand bij te betalen + € 1000 ineens lijkt me een heel onverstandige beslissing. Koop hem dan via marktplaats voor 1400 euri en prak hem er in 5 minuten zelf in
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
joptroot
Junior Member
Junior Member

Bericht door joptroot »

Gerritje schreef:Je kunt de RNS510 inbouwen, gaat ook werken maar je krijgt een aantal problemen voor je kieen voorzover je stuurwielbediening hebt. Daarover is voldoende bericht in andere onderwerpen.
Ook bij de af-fabrieksinbouw zijn er soms onverklaarbare vastlopers, vooral met de stuurwielbediening op langere afstanden. Maar om de inbouw te laten doen en dan per maand bij te betalen + € 1000 ineens lijkt me een heel onverstandige beslissing. Koop hem dan via marktplaats voor 1400 euri en prak hem er in 5 minuten zelf in
Bedankt voor je antwoord! Duidelijk!
Ik heb idd stuurwielbediening. Heb daar al e.e.a over gelezen. Eigelijk gebruik ik deze voor het volume (links) en de telefoon op te hangen (ook links). Rechts gebruik ik op dit moment wat betreft RNS 300 enkel om het volgend nummer te selecteren bij MP3.

Ik las in het andere draadje over 510 dat ik wel het kabeltje voor de massa moet switchen wat betreft de 6cd wisselaar die er nu ook in zit. Dat zou ook moeten lukken!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • R-Link systeem
    door moneymaker » 05 sep 2018 23:42 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 1136