Diverse vragen PC5500 in BMW 320d Touring

mvho
Average Member
Average Member

Diverse vragen PC5500 in BMW 320d Touring

Bericht door mvho »

Ik heb 1 maand geleden een gebruikte BMW gekocht met daarin de PC5500 en VDO scherm met AB netjes weggewerkt in de console en ik heb een supercode DVD Benelux van 2007.
Nu zijn er echter nog vragen mbt de navigatie, die ik niet direct uit voorgaande Topics kan halen:

-kan ik ook infopunten op de kaart krijgen zonder navigatie ingeschakeld?

-in belgie krijg ik flitsinfo, in nederland heb ik die niet, wat is hiervan de reden?

-waarom is het aantal POI's maar beperkt?

Alvast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

kan ik ook infopunten op de kaart krijgen zonder navigatie ingeschakeld?
Nee de presentatie daarvan is gekoppeld aan de begeleiding
in belgie krijg ik flitsinfo, in nederland heb ik die niet, wat is hiervan de reden?
Als je het over vaste camera's hebt dan heb je de flitsinfo voor Nederland onder infopunten niet aangevinkt. Mobiele flitsers worden uitsluitend door de commerciële zenders in Nederland meegezonden als TMC bericht.
waarom is het aantal POI's maar beperkt?
Als je alles in je kaart laat zien wat er te koop is wordt je systeem niet alleen vreselijk traag maar zie je ook de kaart niet mee fatsoenlijk.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvho
Average Member
Average Member

Bericht door mvho »

Alvast bedankt voor de antwoorden.

De flitsinfo kan ik echter nergens aanvinken.

Vanuit hoofdmenu naar infopunten krijg ik alleen de mogelijkheid "ALARM BIJ SPECIALE BESTEMMINGEN".
Bij reisinformatie krijg ik de mogelijkheid "TELEATLAS POI" en ""C-IQ FLITS INFO BELGIE" en "C-IQ FLITS INFO NL".

Als ik "C-IQ FLITS INFO BELGIE" en "C-IQ FLITS INFO NL" selcteer krijg ik alleen maar "GA NAAR HOMEPAGE" .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Als jij die mededeling krijgt waarin nog C-IQ info staat lijkt het er meer op dat je een C-IQ DVD hebt waar ooit een C-IQ abonnement op de flitsservice opzat dat nu verlopen is. Jij zou dan geen Supercode DVD hebben.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvho
Average Member
Average Member

Bericht door mvho »

Op mijn dvd staat toch echt supercode DVD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Je zou dan toch echt bij Infopunten een rijtje moeten hebben met Flitsinfo voor NL, B, FR, GB, NOR, SW, AT, IT
Indien dit niet zo is bestaat er een kansje dat je nog niet de juiste systeemsoftware hebt.
In het menu onder Systeemconfiguratie zou bij SW 9.8 moeten staan.
Kijk ook eens of de files in de map TPD overeenkoemn met mijn plaatje, zo niet dan heb je een ernstig probleem omdat er dan files met flitsers missen.. Het is wel een origineel?

Wat jij beschrijft zou namelijk een unicum zijn want alleen België kan eigenlijk niet voorkomen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvho
Average Member
Average Member

Bericht door mvho »

Dit staat op mijn DVD, ik kan systeemconfiguratie niet vinden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

In het hoofdmenu ga je naar instellingen en dan configuratie systeemconfiguratie

Aan dat plaatje te zien is dat beslist geen Supercode DVD maar een TeleAtlas CD van de Benelux
Waarom denk je dat het een DVD is? Nogmaals de belangrijke vraag: Is het eigenlijk wel een origineel?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvho
Average Member
Average Member

Bericht door mvho »

Ik weet niet of het een CD of DVD is, zie plaatje, ziet er erg prof. uit en ook de hoes, verder heb ik ook van teleatlas een CD: 2007 Major roads Europe, alsmede een DVD: Navteq 2006/07 Europe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Dan denk ik dat je een aantal zaken door elkaar hebt gehaald.
Met de Navteq DVD erin en een lopend abonnement van C-IQ op de flitsinfo België kan het kloppen wat je zegt.
Zodra je de Supercode CD Benelux er in stopt heb je geen flitsinfo meer, ook niet in België.
Ik vraag me trouwens af hoe je de CD kunt gebruiken want je hebt niet de laatste software en dat zou wel moeten.
Zorg eerst maar dat je systeemsoftware krijgt. Gratis bij VDODayton

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvho
Average Member
Average Member

Bericht door mvho »

Bedankt voor je reacties.

Deze week ben ik echter met de Tele Atlas in mijn navigatie naar de Ardennen geweest en kreeg toch echt Flitspaal waarschuwingen op het scherm echter alleen in Belgie.

Die nieuwe software, kan ik die via een site bestellen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Even bellen met VDODayton

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RAH
Normal Member
Normal Member

Bericht door RAH »

Gerritje schreef:Zodra je de Supercode CD Benelux er in stopt heb je geen flitsinfo meer, ook niet in België.
:?: Waarom zou je met de Supercode CD geen flitsinfo meer hebben? Ik heb een 5400 met Teleatlas Benelux Supercode CD en ik heb gewoon flitsinfo in Nederland en Belgie.
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

RAH schreef:
Gerritje schreef:Zodra je de Supercode CD Benelux er in stopt heb je geen flitsinfo meer, ook niet in België.
:?: Waarom zou je met de Supercode CD geen flitsinfo meer hebben? Ik heb een 5400 met Teleatlas Benelux Supercode CD en ik heb gewoon flitsinfo in Nederland en Belgie.
Het staat er wat ongelukkig maar ik veronderstel dat hij wel een Supercode CD er bij heeft maar het lijkt erop dat de supercode zelf nog niet ingevoerd kan zijn aangezien hij de laatste software nog niet op zijn 5500 heeft staan! Daar zijn al items over geweest dat de code niet was in te voeren. En alle ervaringen met zijn flitsinfo duiden tot nu toe op C-IQ flits info. En is de flitsinfo die hij krijgt eigenlijk wel waar we hier over spreken of gewoon een TMC-waarschuwing voor Politiecontrole?
Uiteraard heeft de Supercode CD gewoon flitsinfo, dat bestrijd ik ook niet, sterker nog ik laat het zien in de bijgevoegde afbeelding van de files.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

In dit topic viewtopic.php?t=8407 geeft Navco aan dat je met 9.50 wél de Supercode kunt invoeren.
De vraag is dan ook: is dat invoeren gelukt, kan mvho dat bevestigen?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvho
Average Member
Average Member

Bericht door mvho »

Goedenmorgen,

Ik heb de auto zo overgenomen, de navigatie werkte en ik heb er zelf nog niets aan toegevoegd, m.a.w. ik heb geen code ingevoerd.
Bij aankoop vd auto, 2 maanden geleden, heb ik wel om een recente navigatie CD/DVD versie gevraagd en deze zat vervolgens in de PC5500 toen de auto werd afgeleverd.

De flitspaal waarschuwing was geen TMC info, op het moment dat ik bij de verkeerslichten kwam met een camera, kreeg ik een pop-up scherm met daarin een tekening van een verkeerslicht met de waarschuwing.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

JW schreef:In dit topic viewtopic.php?t=8407 geeft Navco aan dat je met 9.50 wél de Supercode kunt invoeren.
De vraag is dan ook: is dat invoeren gelukt, kan mvho dat bevestigen?

Groet,
JW
Ja, dat is inderdaad zo. Was me even ontschoten

Maar ik blijf met de vraag zitten hoe je bij gebruik van een Supercode CD in je scherm bij Reisinnformatie de C-IQ flitsinfo B en NL kunt aanvinken om vervolgens naar de Homepage te worden verwezen. Dat zou uitsluitend moeten kunnen bij gebruik van een C-IQ CD/DVD. De betreffende files staan nl niet op de SC CD!

En wat hij hier beschrijft is wel degelijk Flintsinfo maar er wordt nog steeds niet bij verteld met welke CD/DVD in het systeem dit gebeurt!
Nogmaals de vraag: welke schijf zit er nu in je systeem dat je flitsinfo krijgt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvho
Average Member
Average Member

Bericht door mvho »

Deze DVD of CD zit in mijn systeem, Teleatlas Supercode Benelux 2007.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Met deze CD in je systeem kun je nimmer de keuzemogelijkheid C-IQ Flits Info krijgen bij Reisinformatie!
Het enige dat ik nog kan bedenken is dat er iets in het geheugen van de computer is blijven hangen waardoor er nog brokken C-IQ info zijn blijven hangen maar dat is wel erg ver gezocht.

Dit zou wel kunnen bij de Major Roads CD (Waarschijnlijk C-IQ) die je er bij hebt. Maar dan zou deze ook van TeleAtlas moeten zijn gezien het feit dat je TeleAtlas POI's kunt selecteren.

Maar met de Supercode CD in je navi zou je in het hoofdmenu onder Instellingen bij Infopunten zowel voor NL als B, de Flitsinfo moeten kunnen selecteren. Als dit nog steeds niet zo is zou er iets aan de hand kunnen zijn met je CD

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvho
Average Member
Average Member

Bericht door mvho »

Dit is het scherm bij REISINFO.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

En dat is met de Supercode CD van de Benelux in de gleuf?
Dat zou niet mogelijk moeten zijn want de TeleAtlas POI's van Europa (EU) krijg je alleen maar te zien als je de Major Roads of de Europa DVD in de gleuf hebt.

Maar laat nu eens het schermpje zien waar de Infopunten staan, dat is belangwekkender

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Even hardop denken....

Die tekst met C-IQ Flits-Info komt uit de besturings-SW naar ik denk. En die is niet gewisseld.
Kan het daarom zijn dat deze, nu verkeerde tekst gebruikt wordt, ook nu er een Supercode CD in zit, maar dat er de facto aangegeven wordt dat er flitsinfo geactiveerd is :?: :idea:

Ik kan het niet uitproberen op mijn systeem, ik heb (nog) geen Supercode. Mijn C-IQ Abo loopt door tot mei 2009.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Die tekst met C-IQ Flits-Info komt uit de besturings-SW naar ik denk. En die is niet gewisseld.
Aardige gedachte maar naar ik denk onjuist.
Waarom staat er in zijn schermpje dan ook niet alle andere flitsinfo voor de beschikbare landen? En in de systeemsoftware wordt er niet op die manier naar verwezen. Bij het uitlezen van de files kan ik het in ieder geval niet vinden in de systeemsoftware MO5712

De systeemsoftware zoekt bij het inleggen van de schijf welke files er in de map TPD staan en de daar beschikbare informatie die in de diverse files zit, wordt getoond bij Reisinformatie en Infopunten
Hierbij zijn de files "Acem----" degenen waar de flitsinfo in zit verwerkt. De andere zijn de POI's voor de reisinformatie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Ik ben even wezen kijken hoe het bij mij zit, i'n m'n 5500 C-IQ systeem.

Het eerste plaatje laat zien dat de Flitsinfo van NL en B vrijgeschakeld zijn, met daaraan gekoppeld een tijdvak.

Het tweede plaatje laat zien hoe de infopunten in mijn systeem gedefinieerd zijn, daar kom je via Instellingen.

Die plaatjes zijn duidelijk anders dan bij mvho, en dat versterkt de gedachte als eerder geuit: ná ingave van de supercode wordt de Flitsinfo gepresenteerd als op mvho's plaatje.

Kan iemand anders met een geactiveerde Supercode hier ook wat over zeggen?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RAH
Normal Member
Normal Member

Bericht door RAH »

Zo ziet het er uit bij mijn 5400 met Teleatlas Benelux Supercode. En bij mij werkt de flitsinfo.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht