LS,
Sinds februari ben ik in het bezit van een VDO Dayton 5200SD systeem in mijn saab 9-3. Dit systeem draait met software 2.55. Het systeem is nu al meerdere malen gelocked of spontaan gereset. Met resetten bedoel ik dat het systeem naar het juridische bevestigingsscherm gaat waarin ik moet bevestigen dat ik veilig zal rijden. Met lockup bedoel ik dat het systeem geheel bevroren is (doet geheel niets meer). Dit laatste is erg vervelend, want het systeem reageert nergens meer op (ook niet op de afstandsbediening). Remedy is dan dat ik naar een parkeerplaats moet en de auto spanningsloos moet maken (in mijn geval sleutel uit het contact halen zodat het systeem niet meer gevoed wordt door de auto accu). Na +/- 5 minuten schakelt het systeem dan geheel uit. In software is geprogrammeerd dat eigenlijk na 1 minuut het systeem uit zal moeten vallen (wat ie niet doet). Het systeem is ook al aangeboden geweest voor reparatie. Ondanks de reparatie toch weer in de problemen (exact hetzelfde als hierboven). De saab dealer heeft toen geregeld via Saab NL en VDO Dayton dat ik een geheel nieuw systeem heb gekregen. Nu heeft dit systeem tijdens de afgelopen vakantie 2 maanden goed gewerkt, tot ongeveer 4 weken geleden. Het lijkt erop dat alleen als het erg druk is (veel files en dus veel TMC verkeer) het systeem bevriest of geheel opnieuw opstart. Ik heb ondertussen ook al andere SD kaarten gebruikt en dit maakt ook geen verschil. Wie heeft dezelfde symptomen waargenomen en wat is een mogelijke oplossing ? Als het systeem werkt, dan is het perfect.
Groet,
Peter
VDO Dayton 5200SD
-
- New Member
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 04 okt 2007 19:30
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Dat het systeem zo reageert is absoluut niet normaal, ook niet dat het ondanks de juiste instelling niet na 1 minuut uitscakelt maar pas na 5 minuten. Het wonderlijk is nu dat dit de fabrieksinstelling is!
Als jij een andere waarde ingeeft en deze wordt niet opgeslagen zou er een foutje kunnen zijn gemaakt met de aansluiting van de permanente en de de geschakelde 12 volt. (Verwisseld) Anderzijds is het zo dat de nieuwe unit het 2 maanden goed heeft gedaan.
Kun je wel adressen opslaan en deze later weer oproepen?
Het zou ook kunnen dat er een slechte verbinding is in de stroomvoorziening. Mocht jouw Saab dealer dit (zeer onprofessioneel) gedaan hebben met de zgn stroomdiefjes of scotchblocks, dan zou daar wel eens de oorzaak van alle ellende kunnen liggen.
Als ik in een proefsituatie bij mijn eigen PC5200 een paar keer vlug even de geschakelde 12 volt onderbreek, zit de zaak muur vast en start soms weer op. Meestal moet echter ook de permanente 12 volt dan afgesloten worden.
Daar zit ook iets vreemds bij jou. Als je de contactsleutel er uit hebt gehaald behoort er namelijk nog steeds 12 volt op de unit aanwezig te blijven en kan nooit resetten op die manier!
Als jij een andere waarde ingeeft en deze wordt niet opgeslagen zou er een foutje kunnen zijn gemaakt met de aansluiting van de permanente en de de geschakelde 12 volt. (Verwisseld) Anderzijds is het zo dat de nieuwe unit het 2 maanden goed heeft gedaan.
Kun je wel adressen opslaan en deze later weer oproepen?
Het zou ook kunnen dat er een slechte verbinding is in de stroomvoorziening. Mocht jouw Saab dealer dit (zeer onprofessioneel) gedaan hebben met de zgn stroomdiefjes of scotchblocks, dan zou daar wel eens de oorzaak van alle ellende kunnen liggen.
Als ik in een proefsituatie bij mijn eigen PC5200 een paar keer vlug even de geschakelde 12 volt onderbreek, zit de zaak muur vast en start soms weer op. Meestal moet echter ook de permanente 12 volt dan afgesloten worden.
Daar zit ook iets vreemds bij jou. Als je de contactsleutel er uit hebt gehaald behoort er namelijk nog steeds 12 volt op de unit aanwezig te blijven en kan nooit resetten op die manier!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1345
- Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54
Gebeurt bij mij ook wel eens sporadisch. En inderdaad als er best wel veel tmc informatie aanwezig is. Hopelijk dat in de komende update van de sw VDO dit probleem zal verhelpen. Laten we hopen dat de update dan ook snel zal komen.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 04 okt 2007 19:30
Lockup VDO Dayton 5200SD
Beste Gerritje en Gene,
Bedankt voor jullie respons. Ik voel me opgelucht dat ik niet de enigste ben.
Het systeem is officieel ingeboud en diverse keren gechecked op de bekabeling.
Mijn systeem slaat keurig alle adressen op en als het goed functioneert en ik heb het systeem geprogrammeerd om na 1 minuut uit te schakelen, dan doet ie dat ook.
Mijn saab delear speelt dit nu hoog op en heeft saab nl en het hoofdkantoor over mijn probleem op de hoogte gesteld.
VDO Dayton is bezig met een nieuwe software release (niet de 2.55 maar een ander). Ze zitten in een test fase. Als het meezit dan verwacht ik deze binnen nu en 3 weken op mijn systeem (volgens de saab dealer).
Ik heb mijn conclusie van het TMC mede bepaalt omdat het eigenlijk altijd 's morgens omstreeks 06:00 en 08:00 uur het resetten en bevriezen plaatsvind en met name aan het begin van de week (veel file en veel TMC verkeer). Daarnaast heeft mijn eigen vader ook een vdo dayton systeem in zijn V70 zitten (speciaal voor volvo geprepareerd) en deze reset zichzelf ook mits het signaal afkomstig is van radio 1. Volgens de volvo dealer loopt het geheugen van de TMC module vol ??!?
Mochten jullie nog meer ideen hebben, laat het me aub weten thanks very much.
Groet,
Peter
Bedankt voor jullie respons. Ik voel me opgelucht dat ik niet de enigste ben.
Het systeem is officieel ingeboud en diverse keren gechecked op de bekabeling.
Mijn systeem slaat keurig alle adressen op en als het goed functioneert en ik heb het systeem geprogrammeerd om na 1 minuut uit te schakelen, dan doet ie dat ook.
Mijn saab delear speelt dit nu hoog op en heeft saab nl en het hoofdkantoor over mijn probleem op de hoogte gesteld.
VDO Dayton is bezig met een nieuwe software release (niet de 2.55 maar een ander). Ze zitten in een test fase. Als het meezit dan verwacht ik deze binnen nu en 3 weken op mijn systeem (volgens de saab dealer).
Ik heb mijn conclusie van het TMC mede bepaalt omdat het eigenlijk altijd 's morgens omstreeks 06:00 en 08:00 uur het resetten en bevriezen plaatsvind en met name aan het begin van de week (veel file en veel TMC verkeer). Daarnaast heeft mijn eigen vader ook een vdo dayton systeem in zijn V70 zitten (speciaal voor volvo geprepareerd) en deze reset zichzelf ook mits het signaal afkomstig is van radio 1. Volgens de volvo dealer loopt het geheugen van de TMC module vol ??!?
Mochten jullie nog meer ideen hebben, laat het me aub weten thanks very much.
Groet,
Peter
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Nogmaals ter verduidelijking; dit is uitsluitend de geschakelde 12 volt onderbreken. Om te resetten zul je ook de permanente 12 volt moeten losnemen.de auto spanningsloos moet maken (in mijn geval sleutel uit het contact halen zodat het systeem niet meer gevoed wordt door de auto accu).
Bij jou verdwijnt het probleem dus al als je de unit uitschakelt en weer aan dmv de contactsleutel.
We hebben eerder ook gevallen gehad waarbij er (teveel??) infopunten waren geactiveerd. Dat was bij systeemsoftware 2.50 en daar is toen hhel snel de 2.55 voor in de plaats gekomen.
Als je het vermoeden hebt dat het toch iets te maken heeft met een overvol TMC-geheugen, en dat gebeurt door allerlei slordigheden bij de commerciële zenders nogal eens, zet dan je TMC zender vast op één van de publieke zenders, dan heb je waarschijnlijk minder last van vervuilde TMC berichten in je geheugen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 21 nov 2006 22:35
@Peter Het probleem wat jij constateert is helaas normaal bij SW 2.55
Ik rijdt ongeveer 5.000 km per maand en heb misschien 4x per maand een crash. Meestal start de PC5200 vanzelf opnieuw op.
Een echte lock-up, waarvoor een reset-knop errruggg nuttig zou zijn, is gedurende 60.000 km 'slechts' 3x voorgekomen. Desondanks inderdaad niet normaal natuurlijk.
We hebben hier al eens een paar posts over gehad, zie hier:
viewtopic.php?t=7397
Hopenlijk lost VDO de oorzaak met de volgende SW-update op. Deze volgende update zou nu overigens nog wel iets langer op zich laten wachten, vermoed ik.
Siemens heeft immers hun tak VDO Automotive (incl. VDO Dayton producten) in juli 2007 aan Continental AG verkocht, en dan zal - zoals gebruikelijk bij grote overnames - het beleid door de nieuwe eigenaren eerst getoetst worden, wat voor bepaalde tijd even wat onrust en uitstel van beslissingen - ook bij VDO Dayton - kan betekenen.
Groeten,
Hans
Ik rijdt ongeveer 5.000 km per maand en heb misschien 4x per maand een crash. Meestal start de PC5200 vanzelf opnieuw op.
Een echte lock-up, waarvoor een reset-knop errruggg nuttig zou zijn, is gedurende 60.000 km 'slechts' 3x voorgekomen. Desondanks inderdaad niet normaal natuurlijk.
We hebben hier al eens een paar posts over gehad, zie hier:
viewtopic.php?t=7397
Hopenlijk lost VDO de oorzaak met de volgende SW-update op. Deze volgende update zou nu overigens nog wel iets langer op zich laten wachten, vermoed ik.
Siemens heeft immers hun tak VDO Automotive (incl. VDO Dayton producten) in juli 2007 aan Continental AG verkocht, en dan zal - zoals gebruikelijk bij grote overnames - het beleid door de nieuwe eigenaren eerst getoetst worden, wat voor bepaalde tijd even wat onrust en uitstel van beslissingen - ook bij VDO Dayton - kan betekenen.
Groeten,
Hans
[color=green]My toys: Car BMW E91 & Navigation MS5200 with MM5300 (5.8'') & Handsfree Parrot 3200 LS Color
[/color]
[color=blue]Life is too short to drive a mercedes! ;-)[/color]
[/color]
[color=blue]Life is too short to drive a mercedes! ;-)[/color]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Als het bij een bedrijf nodig zou zijn om, voor het uitbrengen van een nieuwe softwareversie van een minuscuul onderdeeltje van de totale divisie, de raad van bestuur te raadplegen is het droevig gesteld met de bedrijfsleiding.Siemens heeft immers hun tak VDO Automotive (incl. VDO Dayton producten) in juli 2007 aan Continental AG verkocht, en dan zal - zoals gebruikelijk bij grote overnames - het beleid door de nieuwe eigenaren eerst getoetst worden, wat voor bepaalde tijd even wat onrust en uitstel van beslissingen - ook bij VDO Dayton - kan betekenen.
Daarom is zo'n uitspraak ook op niets gebaseerd vooral omdat de leiding van dit soort concerns vooral is geïnteresseerd in de mening van stakeholders en zich vooral niet bemoeit met de werkvloer. En het zou me verbazen als er ook maar iemand in de leiding van Continental AG zich realiseert wat een PC5200 is.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 21 nov 2006 22:35
Ik ben het graag met je eens. Je zal de bedrijven in de praktijk echter de kost moeten geven, waar ZELFS op "eindproductniveau" na een overname de compete beslissingscultuur in de lijn een tijd lang verlamd is.Gerritje schreef:Als het bij een bedrijf nodig zou zijn om, voor het uitbrengen van een nieuwe softwareversie van een minuscuul onderdeeltje van de totale divisie, de raad van bestuur te raadplegen is het droevig gesteld met de bedrijfsleiding.Siemens heeft immers hun tak VDO Automotive (incl. VDO Dayton producten) in juli 2007 aan Continental AG verkocht, en dan zal - zoals gebruikelijk bij grote overnames - het beleid door de nieuwe eigenaren eerst getoetst worden, wat voor bepaalde tijd even wat onrust en uitstel van beslissingen - ook bij VDO Dayton - kan betekenen.
Daarom is zo'n uitspraak ook op niets gebaseerd vooral omdat de leiding van dit soort concerns vooral is geïnteresseerd in de mening van stakeholders en zich vooral niet bemoeit met de werkvloer. En het zou me verbazen als er ook maar iemand in de leiding van Continental AG zich realiseert wat een PC5200 is.
We zullen zien....als PC5200 gebruiker hoop ik natuurlijk ook zeer dat we deze maand nog een update met bug-fixes en new features gaan zien.
Wie weet, wellicht wil Continental dat bij nav system-updates eerst gekeken wordt naar een integratie met hun onderstel/banden-monitoring module? Op je navi-display kunnen zien, wanneer je winterbandenprofiel onder de grenswaarde zakt... )) Geintje.
[color=green]My toys: Car BMW E91 & Navigation MS5200 with MM5300 (5.8'') & Handsfree Parrot 3200 LS Color
[/color]
[color=blue]Life is too short to drive a mercedes! ;-)[/color]
[/color]
[color=blue]Life is too short to drive a mercedes! ;-)[/color]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 713
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 732
-
-
Vdo dayton monitor MM 3000/01 probleem
door Ries1804 » 28 aug 2018 22:26 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 434
-
-
-
Vdo dayton navigatie cdroms europa origineel + MO 5076 CD origineel
door Arjan77 » 21 apr 2017 13:42 » in Te Koop Aangeboden -
Reacties: 0
Weergaves: 632
-
-
-
VDO Dayton - HELP "ATTENTIONE" screen
door ivayleto » 25 apr 2019 07:20 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 469
-