RNS 510 in (nieuwe) T5 al gelukt?

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Gerard136
Average Member
Average Member

RNS 510 in (nieuwe) T5 al gelukt?

Bericht door Gerard136 »

Hallo,

Ik volg dit forum al geruime tijd en met veel plezier en interesse! :D
Omdat ik binnenkort mijn VW California (op basis van de multivan) ga inruilen voor een nieuwe, sta ik voor de beslissing van de navigatie. Ik wil dolgraag de nieuwe RNS 510 plaatsen, maar er lijken problemen te zijn met de CAN bus versie. Mijn nieuwe bus wordt in januari geleverd.

Mijn vraag is nu: Bestellen zonder navigatie, en er op rekenen dat er tegen die tijd een CAN bus converter op de markt is (of dat de nieuwe bus de juiste versie al heeft), of toch maar de verouderde RNS2 bestellen?

Is er al iemand die het systeem (volledig) werkend heeft in een T5?? En weet iemand welke CAN bus versie momenteel in de T5 geleverd wordt?

Overigens moet ik wel een minstens een radio Delta bestellen, anders is stuurbediening niet bestelbaar, en moet ik zelf voor de speakers achterin en de bedrading zorgen... :cry:
Iemand alvast interesse in een Delta?

Alvast bedankt voor wat tips,

Gerard.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Er zijn geen plannen om überhaupt maar één van de bedrijfswagens, waar de Multivan en de Transporter onder vallen te voorzien van een CAN-bus die geschikt is voor de RNS510.
Ik denk dat keuze voor een aftermarketsysteem veel verstandiger zou zijn dan hopen op een oplossing voor je wensen.
Er is ook bij mijn Duitse contacten nog niemand die de RNS510 werkend heeft, behoudens een paar lichtjes en de audiofuncties in een T5 een touareg of een andere VW van voor modeljaar 2006. Het is buitengewoon twijfelachtig dat er een CAN bus adapter zou komen die CAN 1.6 om zou zetten naar 2.0 en de van de unit komende signalen weer terug vertaalt naar 1.6 van de Auto.
Bovendien hadden de T5 en de Touareg altijd al een volkomen afwijkend CAN protocol tov de andere VW.s
Koop in ieder geval nimmer een MFD2 CD of DVD. Dat is pas echt bagger!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerard136
Average Member
Average Member

Bericht door Gerard136 »

Oei, daar maak je me niet blij mee Gerritje! :shock: Dat geeft me de keuze tussen gokken dat je ongelijk krijgt en er toch een mogelijkheid komt tot een RNS 510 in de T5, of de VW RNS2 DVD (voor de lieve som van 4.825,-).

Voor de MFD ga ik inderdaad zeker niet, en een echt mooie aftermarket (dubbel-DIN, geen klapscherm en goed afleesbaar) heb ik nog niet gevonden. Bij JNCS vertelden ze me dat een CAN adapter er aan zit te komen. Ook de dealer denkt dat er een adapter komt om de 510 in oudere modellen te kunnen verkopen.

Misschien toch maar een RNS2 DVD, maar dan achteraf zelf inbouwen? scheelt gauw 2000,- aan BPM. Maar dan hoop ik wel dat de koppeling met de boordcomputer, stuurbediening en telefoon goed komen. En dat de antenne achter de voorruit net zo goed werkt als de huidige VW dakantenne.

Nog even piekeren.... Over een paar dagen moet ik de knoop doorhakken! Alle raad en tips blijven zeer welkom....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Van een MFD2 krijg je sowieso spijt.
Maar al zou er een adapter komen voor CAN 2.0/1.6 dan nog heb je daar in een T5 geen fluit aan omdat daar een volledig ander protocol wordt gebruikt.

Je zou kunnen overwegen eenVDODayton MS6200 in te bouwen of een Kenwood DX7200 (geen puls) of een Pioneer D3
Mijn voorkeur zou de MS6200 hebben door de actualiteit van de kaarten en het ontbreken van bewegende delen.
En hij werkt gegarandeerd!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 17 nov 2021 20:05 » in TomTom
    Reacties: 0