MFD2 of JVC KD-NX5000

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Kiter
New Member
New Member

MFD2 of JVC KD-NX5000

Bericht door Kiter »

Binnenkort krijg ik van mijn merk een nieuwe VW Passat Variant.
Nu wil ik daar navigatie in hebben.

Het enige wat ik nodig heb is:
Navigatie
Radio
Mogelijk telefoon over de luidsprekers
Mogelijk een Ipod aansluiting

Nu zit ik te twijfelen tussen de MFD2 of de JVC KD-NX5000

Persoonlijk vind ik de MFD2 mooier maar lees wat negatieve berichten, echter zie ik ze nooit onderbouwd!
Er wordt bv gezegt dat hij traag is, maar hoe traag is traag.
Heb nu een TomTom via de Ipaq.
Daarnaast zou ik wel een willen weten wat nog meer nadelen zijn van dit systeem

Bij de JVC zit er een DVD in, maar die zal ik nooit gebruiken en ik vind hem er er platsicerig (als je het zou schrijft :lol: ) uit zien.
Tevens heeft hij een los frontje en dat voelde een beetje gammel.
Ook zie ik op deze site weinig info omtrent deze JVC

Graag jullie reactie, zodat ik een beter oordeel kan maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Persoonlijk vind ik de MFD2 mooier maar lees wat negatieve berichten, echter zie ik ze nooit onderbouwd!
Als je dit zo stelt zou het wel eens aan je zoekfunctie kunnen liggen.
Vanaf het allereerste begin is dit apparaat in binnen en buitenlandse pers op goede gronden afgekraakt en volkoemn terecht. We hebben het dan wel over de MFD2 DVD versie.
Als je nu een TomTom op de Ipaq gewend bent kan ik je verzekeren dat deze ongeveer 4-8 keer zo snel is als de MFD2. Er zit een waardeloos grofkorrelig scherm op en de presentatie van de straatnamen is slecht leesbaar.
Het enige redelijke aan het apparaat is de geluidskwaliteit.
Het voordeel zou kunnen zijn dat een VW met een VW radio of navi een perfecte integratie van telefoon mogelijk maakt.
Maar het zou verstandiger zijn om te kiezen voor een RNS510, dan heb je een echte navigatie.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kiter
New Member
New Member

Bericht door Kiter »

Gerritje schreef:
Als je dit zo stelt zou het wel eens aan je zoekfunctie kunnen liggen.
Vanaf het allereerste begin is dit apparaat in binnen en buitenlandse pers op goede gronden afgekraakt en volkoemn terecht. We hebben het dan wel over de MFD2 DVD versie.
Als je nu een TomTom op de Ipaq gewend bent kan ik je verzekeren dat deze ongeveer 4-8 keer zo snel is als de MFD2. Er zit een waardeloos grofkorrelig scherm op en de presentatie van de straatnamen is slecht leesbaar.
Het enige redelijke aan het apparaat is de geluidskwaliteit.
Het voordeel zou kunnen zijn dat een VW met een VW radio of navi een perfecte integratie van telefoon mogelijk maakt.
Maar het zou verstandiger zijn om te kiezen voor een RNS510, dan heb je een echte navigatie.
Hi Gerrit,

Bedankt voor je reactie.
Hoe zit het dan met de CD versie ipv DVD, want ik zal de navigatie voor 95% alleen in nederland gebruiken?

Het probleem van de 510 is dat hij denk ik boven mijn budget komt.
Weet jij toevallig wat hij NIET af fabriek moet kosten?

Heb jij toevallig ook ervaringen gehoord/gelezen over de JVC?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Het probleem met alle apparatuur die van Blaupunkt kwam of komt is dat het achterhaalde techniek in een aardig jasje is. Ook de MFD2 CD uitvoering is een traag kreng. Het nadeel van de CD uitvoering is dat de kaart ook exact ophoudt bij de grens. Dan moet je eerst wisselen naar Europese Hoofdwegen of een landen CD erin stoppen. Volkomen belachelijk. Dus als je toevallig van Limburg naar Twente moet ben je de klos. De JVC zou ik nooit overwegen gezien de onzekerheid over eventuele kaartupdates.
Een RNS510 kost in Nederland ruim €2000 bovenop de prijs van een Businessuitvoering omdat daar al een RNS300 standaard in zit.

Overweeg eens een MS6200, een Pioneer D3 of een Kenwood. Persoonlijk zou ik nimmer overwegen een apparaat met een afneembaar frontje of zelfs maar uitklapmechanisme te nemen. Daarvan zijn er al zo veel kaduuk geraakt dat je daar niet echt vrolijk van wordt.
Ik heb een buitengewoon sterke voorkeur voor apparatuur met een minimum aan bewegende delen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kiter
New Member
New Member

Bericht door Kiter »

Probleem bij dergelijke systemen is dat deze boven mijn budget uitkomen.

De NX-5000 kan ik kopen voor 800 euro.

Hoeveel beter/slechter is de MFD (CD versie) tov de TomTom via de Ipaq?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

een TomTom is stukken beter en veel sneller dan een MFD2-CD

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

je doet er verstandig aan je budget iets op te krikken, ik bedoel, je rijdt toch ook geen Golf? :shock:

zoals Gerritje al aangeeft is de MFD hopeloos, RNS beter. De JVC zou ik niet nemen met het oog op de updates van de kaartsoftware, daarin moet JVC (en ook bijv Pioneer) zich nog steeds bewijzen.
Hetzelfde geldt ook voor de VW systemen, mijn inziens worden er teveel systemen naast elkaar gevoerd met steeds weer andere software.
VDO doet het beter, maar de MS6200 adviseren doe ik ook niet, dan nog eerder de Kenwood DNX7200, die draait op Garmin software of een Kenwood DDX7029 icm een VDO PC5200 of 5700 bijvoorbeeld, dan heb je het beste van 2 werelden als je het mij vraagt.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
zeef
Average Member
Average Member

MFD2 DVD of ....

Bericht door zeef »

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Ga deze week een nieuwe Multivan bestellen en met de “60” aanbieding heb je voor ‘weinig’ een MFD2 DVD met stuurwielbediening ingebouwd. Maar omdat de kleur die we kiezen door het pareleffect buiten dit pakket valt en het sportonderstel en de velgen met niet heel veel kunnen schelen kan ik ook kiezen voor de RAI aanbieding en er voor 60 euro een dynaudio speakerset in laten bouwen. De vraag is dan of ik mijn TomTom via een Nokia E61i wil vervangen door een vaste navigatie of dat ik beter een radio zonder naviagtie (maar met iPod aansluiting) kan nemen zoals een Sony GT-50UI. Overigens vond de VW verkoper mijn twijfel over een MFD2 DVD begrijpelijk :? en zou hij een aantal opties naast elkaar zetten in de offerte.

Wat is eigenlijk het verschil tussen dynaudio en het VW soundpakket?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Wat is eigenlijk het verschil tussen dynaudio en het VW soundpakket?
Dynaudio is het huidige "Soundsystem" dat in de plaats lijkt te zijn gekomen van het DSP systeem.
DSP was in staat om het geluid aan te passen aan het interieur van de auto, maar niet dynamisch. Dit had tot gevolg dat als je met een dikke jas in de auto stapt, het geluid slechter werd.
Dynaudio is het nieuwe "Dynamic sound system" maar zijn geld in ieder geval niet waard.

Voor wat betreft de keuze voor een navigatiesysteem zou ik je buiten de RNS510 altijd een VW (Blaupunkt) systeem afraden. Bagger! De Kenwood is een serieuze kandidaat, hoewel prima functionerend, geen snelheidspuls en daardoor een gepimpte TomTom, maar wel een hele goede met uitmuntende specificaties

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hoe het zit met de "Dynaudio" bij VW weet ik niet.
Ik weet wel dat Dynaudio een topmerk is op het gebied van luidsprekers en eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat zij hun naam wensen te koppelen aan troep :oops:

De Kenwood waar Gentry het over heeft is een Headunit waaraan de PC5200 gekoppeld wordt wél een goede combinatie dus, en uiteraard geen gepimpte TT :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

De meerprijs voor het Dynaudio systeem is € 1200/1300 afhankelijk van de auto/uitvoering. Dat is een heleboel geld voor luidsprekers, ook als ze van onberispelijke reputatie zouden zijn.

http://www.autozine.nl/text/378.html

Dit audiosysteem is ontwikkeld in samenwerking met het gerenommeerde Dynaudio, maar door de matige klankkasten en versterker is de klank teleurstellend.

Ik houd me aanbevolen voor een link naar een echt positieve recensie van dit VW systeem!

De Kenwood waar Gentry het over heeft is een Headunit waaraan de PC5200 gekoppeld wordt wél een goede combinatie dus, en uiteraard geen gepimpte TT
Oops :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

JW schreef: De Kenwood waar Gentry het over heeft is een Headunit waaraan de PC5200 gekoppeld wordt wél een goede combinatie dus, en uiteraard geen gepimpte TT :wink:
Ik heb het over zowel de DNX-7200, door Gerritje gepimpte TT genoemd, als over de DDX 7029 (die ziet er visueel exact hetzelfde uit als de DNX-7200 echter ontbreekt de Garmin navigatie en de SD sleuf) icm een VDO navigatiecomputer.
Voordeel van de DNX 7200 is de alles in 1 oplossing die echt zeer prima werkt, snel is en legio uitbreidings- en bronmogelijkheden heeft zoals SD, USB en Ipod (video) via USB, uitbreiding met Bluetooth werkt ook kwalitatief erg prima, nadeel is dat de synchronisatie niet verloopt zoals bij Parrot.

Ik heb nu een 5 tal DNX-7200 verkocht en ingebouwd, wordt nog steeds iedere keer weer enthousiaster....komt deels ook omdat ik vind dat VDO op dit moment niet echt haar of zijn best doet....
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
zeef
Average Member
Average Member

Bericht door zeef »

Gerritje schreef:De meerprijs voor het Dynaudio systeem is € 1200/1300 afhankelijk van de auto/uitvoering. Dat is een heleboel geld voor luidsprekers, ook als ze van onberispelijke reputatie zouden zijn.

http://www.autozine.nl/text/378.html

Dit audiosysteem is ontwikkeld in samenwerking met het gerenommeerde Dynaudio, maar door de matige klankkasten en versterker is de klank teleurstellend.

Ik houd me aanbevolen voor een link naar een echt positieve recensie van dit VW systeem!
Hoi Gerrit,

Dank voor de beantwoording. Ik ben benieuwd waar de dealer mee komt, de dynaudio set is nu in de reclame voor 60€ ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

de dynaudio set is nu in de reclame voor 60€
Ik bewonder je naïviteit! Maar bij geen enkele aanbieding krijg je iets voor € 1200 minder. Ook niet bij VW omdat ze 60 jaar worden! Het zou verstandiger zijn om ipv van die "dynaudio" € 1200 korting te bedingen op een aantal andere voorzieningen waar je wel iets aan hebt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
zeef
Average Member
Average Member

Bericht door zeef »

Gerritje schreef:
de dynaudio set is nu in de reclame voor 60€
Ik bewonder je naïviteit! Maar bij geen enkele aanbieding krijg je iets voor € 1200 minder. Ook niet bij VW omdat ze 60 jaar worden! Het zou verstandiger zijn om ipv van die "dynaudio" € 1200 korting te bedingen op een aantal andere voorzieningen waar je wel iets aan hebt!
Heb nu de offerte voor me liggen, voor €490 ex BTW Multivan '60' pakket + dynaudio geluidstoestand. (MFD2 DVD + dynaudio speakers (soundpakket staat er ook nog bij :P) + LM 17" Solace velgen + sportpakket + parkeerhulp voor en achter + cd-wisselaar + stuurbediening + telefoonvoorbereiding etc. etc.).

Ik denk dat ik het toch maar ga doen. In mijn naïviteit denk ik dat ik die MFD2 straks eventueel nog wel kan verpatsen via e-bay of marktplaats. Dat multifunctionele stuur heb dan in ieder geval vast plus die andere extra’s uit het ‘60’pakket. Na verkoop MFD2 DVD ook nog een paar honderd euro in de pret pot voor een ander navi systeem. ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Die Multifunctionele stuurwielbediening werkt maar deels op andere navigatie en uitsluitend via een extra interface, als die al verkrijgbaar is !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
zeef
Average Member
Average Member

Bericht door zeef »

Gerritje schreef:Die Multifunctionele stuurwielbediening werkt maar deels op andere navigatie en uitsluitend via een extra interface, als die al verkrijgbaar is !
Het gaat me bij dat stuur meer om de telefoon en cruisecontrol bediening. Natuurlijk had ik ook het liefste er gelijk een VDO in gehad. Maar aan het eind van de dag is ook mijn budget eindig en kan ik imho nu beter het '60'pakket van volkswagen nemen waar nog wat andere extra goodies in zitten en vervolgens een jaartje sparen voor een ander systeem. Anders gezegd, voor die 500€ heb ik nu geen volwassen navigatie + speakers. Voor de telefoon wil ik er wel gelijk een Parrot CK3100 in zetten met een multican adapter. Dat is al met al goedkoper dan een houder van VW voor mijn Nokia :P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Problemen met mfd2
    door svv1972 » 04 jan 2016 07:17 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 924