Ik heb een half jaar geleden een auto gekocht met vdo dayton navigatie, ik heb er een boekje bij en ik denk dat het de pc 5400 is, eergisteren opeens het probleem dat ik de keuze in het snelmenu navigeren niet kon kiezen (was lichtblauw) heel veel opnieuw opgestart en soms had ik de keuze opeens wel, maar na het kiezen van een straat liep alles steeds vast, ik kan niet voorstellen dat het aan de cd ligt omdat er een copie van mijn echte cd inzat, net echte cd ingedaan maar zelfde probleem, boordcomputer enz. doet het wel gewoon. lijkt erop dat hij cd niet goed leest?
de c-iq is geldig tot 2008 dus daar kan het ook niet aan liggen, btw dit kon ik ook niet elke keer terugvinden?
Problemen met navigeren, loopt vast of kan niet kiezen
-
- New Member
-
- Senior Member
Ik zou een PC5400 geen mobiel systeem willen noemenMobiele Navigatie Systemen (PNA's) » VDO Dayton
Laserlensje schoonmaken.
Gebruik even de zoekfunctie om te zien hoe dat in z'n werk gaat
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
Inmiddels naar het juiste subforum verplaatst...
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- New Member
Gerrit, thanks.
Ik heb nu isopropanol op de kop getikt om lensje schoon te maken maar hoe nu verder?
Ik heb met heel veel moeite het apperaat onder de stoel vandaan gehaald en heb nu een apperaat die ik niet open krijg, ik heb de schroevendraaier overal gezet maar hij klikt niet open, is hier een handigheidje voor voordat ik hem kapot maak?
Ik heb nu isopropanol op de kop getikt om lensje schoon te maken maar hoe nu verder?
Ik heb met heel veel moeite het apperaat onder de stoel vandaan gehaald en heb nu een apperaat die ik niet open krijg, ik heb de schroevendraaier overal gezet maar hij klikt niet open, is hier een handigheidje voor voordat ik hem kapot maak?
Hide post links |
-
- Senior Member
Je kunt gewoon het bovendeksel er af wippen, te beginnen achteraan. En dan evt de cd drive losmaken mbv 4 torx schroefjes. De lens is dan zichtbaar. Pas op voor de flatcable waarmee de drive aan de print is bevestigd.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- New Member
Had ik maar een tom tom ik voel me dommer en dommer de omkasting waar ik het over had was de
omkasting waar de vdo ingeschoven zat, heb nu de 4 torx schroeven los en je raad het al de 2 kabeltjes waarmee de drive met de printplaat vast zit zie ik als ik de drive eraf til, maar je raad het al, zoek de lens????
omkasting waar de vdo ingeschoven zat, heb nu de 4 torx schroeven los en je raad het al de 2 kabeltjes waarmee de drive met de printplaat vast zit zie ik als ik de drive eraf til, maar je raad het al, zoek de lens????
Hide post links |
-
- New Member
Sorry, het is geen pc5400 maar een pc5510, misschien zit hier de lens beter verstopt?
Ik heb een foto op het net gezien van een lens van de 5400 maar waar ik ook kijk ik zie hem echt niet? het deksel van de dvd drive hoeft er toch niet af? ik heb in elk gaatje van de drive met een zaklamp gekeken, boven, onder, zijkant maar niks?
Ik heb een foto op het net gezien van een lens van de 5400 maar waar ik ook kijk ik zie hem echt niet? het deksel van de dvd drive hoeft er toch niet af? ik heb in elk gaatje van de drive met een zaklamp gekeken, boven, onder, zijkant maar niks?
Hide post links |
-
- Senior Member
Een PC5510 heeft een DVD speler erin zitten en daar kun je niet bij de lens komen.
Ik zou in dat geval niet weten wat ik je moet aanraden anders dan eens contact op te nemen met ons lid fransnacht. Zoek even één van zijn bijdragen en stuur hem een PM
Ik zou in dat geval niet weten wat ik je moet aanraden anders dan eens contact op te nemen met ons lid fransnacht. Zoek even één van zijn bijdragen en stuur hem een PM
Hide post links |
-
- Senior Member
Ondertuusen heb ik een fotoserie geplaatst waarin je kunt zien hoe het lensje te reinigen is.
viewtopic.php?p=52974#52974
viewtopic.php?p=52974#52974
Hide post links |
-
- New Member
Gerritje,
Hartelijk bedank voor de super duidelijke uitleg.
Het is gelukt om de lens schoon te maken, maar helaas hij werkt nog steeds niet.
Heb hem net laten opsturen naar vdo om te kijken of hij nog te maken is.
Groetjes
Hartelijk bedank voor de super duidelijke uitleg.
Het is gelukt om de lens schoon te maken, maar helaas hij werkt nog steeds niet.
Heb hem net laten opsturen naar vdo om te kijken of hij nog te maken is.
Groetjes
Hide post links |
-
- Senior Member
Ja jammer dat het niet heeft geholpen.
Maar misschien dat anderen nog eens iets aan de uitleg hebben?
Maar misschien dat anderen nog eens iets aan de uitleg hebben?
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-